Hodetelefoner+forsterker, tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner+forsterker, tips?

Sitter å lurer på om jeg skal gå til innkjøp av nye hodetelefoner+forsterker. Har for øyeblikket et par med Sennheiser PC350, vært relativt fornøyd med de, dog savner litt trøkk og syns ikke de er helt på topp når det kommer til behagelighet.

Hadde Beyerdynamic DT 770 Pro før, og de var jeg veldig fornøyde med, samt at de var veldig behagelige å ha på hode, likte velurputene. Grunnen til at de ble solgt var fordi jeg trengte et headset med mikrofon, som da ble PC350 som jeg har nå.

Kan jo sikkert bare kjøpe DT 770 Pro igjen, men har egentlig lyst på noe nytt, kanskje enda litt høyere opp på prisstigen også. Kriteriene er jo som sagt mer trøkk samt at de er gode å ha på hode.

Når det kommer til forsterker for hodetelefoner er jeg helt grønn egentlig, samt at jeg er litt usikker på om det er mulig å koble noe slikt opp til mitt lydkort på PCen som er et Creative X-FI Xtrememusic, er bare 3.5mm utganger på lydkortet. Må jeg evt. ha noe overganger her? Eller må jeg rett og slett ha et annet lydkort?

Så da er jeg etter en kombo av hodetelefoner og forsterker som går bra sammen, hva vil folk anbefale?

Kunne forøvrig tenkt meg noen hodetelefoner/øreplugger til bærbar lyd også, men får vel ta det en annen gang. Dog skulle gjerne hatt alt i et, men det blir vel litt vanskelig evt. at man må inngå noe kompromisser. Så får nøye meg med noe rått til PCen enn så lenge.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32Ohms dt770 er ikke ueffent på bærbart utstyr. Kanskje T5 er noe?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ultrasone-PRO-550.html
    Har ikke hørt, kan tenkes at det er bra saker.

Ultrasone-HFI-780 oioi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker her helt klart du kan se på en løsning med både forsterker og dac i samme pakke.

Tenk gjerne på et budsjett du har for "hele pakken", noe som gjør det litt lettere å finne ut av ting.

Det er også greit å vite hva du hører på - og hvor mye bass du er glad i. Forskjellige klokker gir forskjellig lyd. Noe lyd er artig, mens annen lyd er mer "korrekt".

Jeg ville helt klart sjekket ut brukte hodetelefoner, og jeg er ganske sikker på at du kan skaffe Sennheiser HD-650 ganske rimelig brukt - og da er de samtidig i ganske god stand. 650 pleide å være noe av det raffeste, og selv om det ikke er det lengre leverer de utrolig god og behagelig lyd, samt er virkelig deilige å ha på seg.

En amp/dac-kombo som kan funke til dette kan være matrix mini-i fra tamaudio.com
    Har selv amp fra tam, og er virkelig glad i den, derfor jeg selv anbefaler det videre. Det finnes ellers et hav av forskjellige muligheter

Som sagt avhenger det litt av pris og hva du liker å høre på, samt hva slags lydsignatur du er glad i.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for forslag så langt.

Når det kommer til pris så har jeg vel sett for meg noe rundt 5000kr maks for både hodetelefonene og forsterkeren.

Hva jeg hører på av musikk, er forsåvidt det meste, alt fra Johnny Cash til Daft Punk. Som sagt så likte jeg lyden godt å DT770 Pro som jeg hadde før, men har lyst på noe annet, så vil helst ikke kjøpe de igjen, selv om det sikkert kan være en siste utvei.

Forsterker er jeg helt grønn på, da jeg aldri har hatt noe før, men tanken er jo at de skal kunne drive hodetelefonen slik at jeg får utnytta de maks.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T-70
    Fant omsider noe..!
    Dette må jo være midt i blinken, ser ut som 770, koster ikke det samme som T5.

Det kan jo godt hende at lydkortet ditt holder mål, ihvertfall i første omgang.

Edit: Må det være lukkede hodetelefoner?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, sikkert ikke, men liker at det er litt isolasjon fra omverdenen, slik at man ikke hører får mye støy når man hører på musikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius
    Vel, sikkert ikke, men liker at det er litt isolasjon fra omverdenen, slik at man ikke hører får mye støy når man hører på musikken.
    Isolasjonen fra omverden ekskluderer en hel del, blant annet Sennheisers HD-650.

Samtidig er det mye annet snadder en kan leke med som er lukket.
    Denon sine D2000 er for eksempel fine hodetelefoner, og lekker relativt lite lyd. Beyerdynamic har jeg faktisk ikke erfaring med, sett bort ifra T1, men de er jo åpne og lite interessante her.

Hører dog mye positivt om 770. Ampmessig ville jeg lurt på om du kun skal bruke den til musikk, eller også sitter og "diller" foran f.eks. pcen. Jeg kvittet meg akkurat med en rør-amp fordi jeg følte at det var nærmest umoralsk å brenne gode rør på dataspill-skyting

Om du kun skal lytte ville jeg nok sett på en rør-amp, om ikke annet enn at de ser helt guddommelige ut, der de gløder svakt i mørket (lytt på musikk i mørket, GJØR DET! )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, som sagt er det ikke et krav, men jeg er vel mest glad i hodetelefoner som dekker over hele øret, og som ikke ligger oppå øret hvertfall. Har aldri hatt noe "high-end" hodetelefon, bortsett fra DT 770 Pro egentlig, ellers har det gått i litt billige hodetelefoner for gaming med mikrofon, og av de har jeg hatt noen få som ligger oppå øret, og fant fort ut at jeg ikke var spesielt glad i det, dog kan hende de litt dyrere hodetelefonene som ligger oppå øret er langt mer komfortable enn de jeg har prøvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Denon AH-D2000 være et godt valg? Ellers så ser AKG Q701 ut til å være ganske så interessant også.

Edit: De T70 hodetelefonene fra Beyerdynamic så forøvrig veldig interessant ut de også, ser ut som noe arvtaker eller noe til DT770, så enig der. Dog de er vel ikke mulig å få tak i en eller annen butikk i Norge enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Denon AH-D2000 være et godt valg? Ellers så ser AKG Q701 ut til å være ganske så interessant også.

Edit: De T70 hodetelefonene fra Beyerdynamic så forøvrig veldig interessant ut de også, ser ut som noe arvtaker eller noe til DT770, så enig der. Dog de er vel ikke mulig å få tak i en eller annen butikk i Norge enda?
    Jeg vil si at AH-D2000 tilbyr veldig mye for pengene. Her kan du raskt sjekke pris andre steder enn i Norge, og sjekke hvor det er billigst.

AKG 701 er mer detaljerte og luftige (noe fordi de er åpne), men de vil ikke produsere den samme bassen. Mange hevder de produserer fin bass med en god forsterker, men jeg tviler veldig på at de vil produsere den samme - ganske så fete bassen som Denons klokker produserer. Utsagnet baserer jeg på at mine D7000 fremdeles viser voldsomme bass-muskler, selv om de står ovenfor 10.000 kroners-klokker som produseres i dag (jeg stirrer på dere, HE-800, LCD-2 og T1)

Jeg vil også være så rampete å anbefale lawtonaudio der du (om du går for denon) kan sende dine inn og modifisere de til et par VELDIG imponerende klokker. Det legges inn tre, dempes (og synges antakeligvis nattasang for) for å gjøre de bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så AH-D2000 kan være et godt valgt altså? Og lawtonaudio hørtes interessant ut, dog er vel ikke noe jeg ville gjort med en gang, men artig at det er en mulighet for å modifisere hodetelefonene.

Tror jeg skal ta en tur ned på hifi klubben for å se/høre på disse D2000 klokkene fra Denon.

Edit: Uten at jeg er noe ekspert på lyd, men et par Denon AH-D2000 vil vel være en oppgradering når det kommer til lyd fra DT 770Pro? Håper de også er omtrent like komfortable å ha på, men det finner jeg vel ut snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt DT 770, så jeg kan desverre ikke uttale meg.

Men å prøve er virkelig tingen. Kanskje oppdager du noe nytt i Denon, eller så synes du kanskje ikke at det gir mening med de Det som er ganske behagelig her er at det er du som person som teller - og bestemmer.

D-serien synes jeg er veldig behagelig å ha på, selv om de kan bli litt varme over lang tid, rett og slett fordi de er lukkede.

Men for all del, stikk ned og test, og skriv gjerne tilbake om hva du synes Husk også å spørre om hodetelefonene er kliss nye eller brukt en stund - en helt ny hodetelefon / høytaler / forsterker mener mange at låter strengere og mindre musikalsk enn en som har fått noen hundre timer. Legger meg ikke oppi om det stemmer eller ei - nevner det bare

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm okay, jupp viktig å teste, men med så mye å velge mellom er det greit å få en liten pekepinne fra folk hva man burde evt. teste ut, hehe.

Men ja, har også hørt at hodetelefoner må "spilles inn" før de lyder optimalt, jeg er som sagt ikke noe lyd ekspert så om det stemmer eller ikke kan jeg ikke si noe om.

Uansett, skal si ifra hva jeg syns om D2000 etter de er teste, og evt. kjøpt om jeg faller for de :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake fra hifi klubben, og jammen ble det et kjøp av Denon AH-D2000 gitt :P Kjøpte den Argon forsterkeren også.

Denon AH-D2000 var nydelig å ha på hode, vil si det føltes langt mer komfortable den lille tiden jeg hadde de på enn hva jeg kan huske Beyerdynamic var, eller alt annet jeg har hatt tidligere også(ikke mye å skryte av men :P) men på en annen side så stengte de ikke like mye lyd ute, men føler AH-D2000 var en fin mellom ting. Var mye kraft i lyden av det lille jeg fikk høre også, men må nesten få testet de litt mer her hjemme før jeg kan si noe konkret, førsteinntrykket var hvertfall godt nok til kjøp, hehe.

Forsterkeren er jeg litt mer usikker på dog, de har jo ikke fryktelig mye av hodetelefon forsterkere å velge mellom så ble den vanlige Argon HA1, skulle vel kanskje titta litt mer rundt på forsterker før jeg kjøpte noe, men fyren i butikken overbeviste meg der og da, så da ble det et lite impuls kjøp på forsterkeren, men forhåpentligvis funker den flott.

Edit: Noen som har peiling på hva dette "Acoustic Optimizer" er for noe? Er det noe jeg kan stille på et eller annet sted på selve hodetelefonen?

Edit2: Fant det ut, kan faktisk vri på putene.

Edit3: Sitter å hører på litt Yello her nå med Denon hodetelefonen, og dæven, er som å høre musikken på ny, får frysninger faktisk :P Dog er uten forsterkeren for øyeblikket, tester de uten først, får å se om jeg evt. legger merke til noe forskjell.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fine hodetelefoner.
    "Acoustic Optimizer" er ringen rundt klokken som gjør at Denon D2000/5000/7000 nesten er å regne som åpne klokker. Er ikke noe du kan "justere" på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Gratulerer med fine hodetelefoner.
    "Acoustic Optimizer" er ringen rundt klokken som gjør at Denon D2000/5000/7000 nesten er å regne som åpne klokker. Er ikke noe du kan "justere" på.
    Hmm okay, men er mulig å vri putene rundt hvertfall, regner med at det er normalt. Putene er jo ikke lik formet hele veien rundt, så har kanskje noe med komforten å gjøre.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm okay, men er mulig å vri putene rundt hvertfall, regner med at det er normalt. Putene er jo ikke lik formet hele veien rundt, så har kanskje noe med komforten å gjøre.
    Siden ingen har helt lik hodeform og ører er det greit å kunne vri putene. Den tykke delen skal bak øret.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake fra hifi klubben, og jammen ble det et kjøp av Denon AH-D2000 gitt :P Kjøpte den Argon forsterkeren også.

Denon AH-D2000 var nydelig å ha på hode, vil si det føltes langt mer komfortable den lille tiden jeg hadde de på enn hva jeg kan huske Beyerdynamic var, eller alt annet jeg har hatt tidligere også(ikke mye å skryte av men :P) men på en annen side så stengte de ikke like mye lyd ute, men føler AH-D2000 var en fin mellom ting. Var mye kraft i lyden av det lille jeg fikk høre også, men må nesten få testet de litt mer her hjemme før jeg kan si noe konkret, førsteinntrykket var hvertfall godt nok til kjøp, hehe.

Forsterkeren er jeg litt mer usikker på dog, de har jo ikke fryktelig mye av hodetelefon forsterkere å velge mellom så ble den vanlige Argon HA1, skulle vel kanskje titta litt mer rundt på forsterker før jeg kjøpte noe, men fyren i butikken overbeviste meg der og da, så da ble det et lite impuls kjøp på forsterkeren, men forhåpentligvis funker den flott.

Edit: Noen som har peiling på hva dette "Acoustic Optimizer" er for noe? Er det noe jeg kan stille på et eller annet sted på selve hodetelefonen?

Edit2: Fant det ut, kan faktisk vri på putene.

Edit3: Sitter å hører på litt Yello her nå med Denon hodetelefonen, og dæven, er som å høre musikken på ny, får frysninger faktisk :P Dog er uten forsterkeren for øyeblikket, tester de uten først, får å se om jeg evt. legger merke til noe forskjell.
    hehe gratulerer med fantastiske hode telefoner. kjøpte akkurat de samme selv for ca 1 år siden, og er fortsatt kjempe fornøyd med disse

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet om noe smart løsning man kan bruke for å holde styr på ledningen? Slik oppsettet er her nå så er jo ledningen alt for lang, så har snurra den opp. Men la merke til at når jeg testa hodetelefonene på hifiklubben så kom ledningen ut fra en vegg, hvor man kunne dra for få ledningen lenger, litt samma greiene mange av luftpumper rundt på bensinstasjoner har, noe slikt hadde egentlig vært genialt, men sikkert litt vrient å få til.

Og en annen ting, mulig å få kjøpt noe form for "headphone stand" en eller annen plass? Til å henge opp hodetelefonene eller lignende altså, kan såklart bare skru et eller annet inn i veggen, men om noen vet om noe annet så si gjerne ifra.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •