Hodetelefoner+forsterker, tips? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klipp av på midten og terminer på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en annen ting, mulig å få kjøpt noe form for "headphone stand" en eller annen plass? Til å henge opp hodetelefonene eller lignende altså, kan såklart bare skru et eller annet inn i veggen, men om noen vet om noe annet så si gjerne ifra.[/QUOTE]

Flere selger stativ for hodetelefoner. De jeg vet om - og har produkt fra er Tamaudio.com. Link direkte til stativ finner du her.

Woo audio selger også stativ, og da også for flere hodetelefoner om man ønsker det Link her. Ellers vet jeg at Tiger har et aldeles nydelig trestativ til noen av sine høytalere. Kanskje han kan komme trekkende med link her

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Kingu er ikke helt fan av tanken på å klippe opp ledningen på hodetelefonene altså, om det er hva du mente...

@Hreple Hmm så spennende ut de stativene der, dog vet ikke om noen steder i Norge som selger lignende stativer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Hreple Hmm så spennende ut de stativene der, dog vet ikke om noen steder i Norge som selger lignende stativer?

Har sjekket litt rundt, og på ingen måte funnet noen som selger dette i Norge. Kanskje andre kan si meg imot, har ikke gått til enorme skritt for å finne ut av det. Jeg gikk bare for et stativ fra tamaudio, og det har funket knusebra med Denon. Litt mer usikker på "passformen" sammen med LCD-2ene mine. Opplever at putene får små dytt inn, fordi LCD-2 klemmer seg ganske tett sammen. Vurderer derfor woo-audio-stativet som ikke har noe "imellom" putene.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan såklart bare skru et eller annet inn i veggen
    Ja... Dette er et skoleeksempel på markedspsykologi. Kan ikke se at stativene har noe med audio å gjøre, og de koster mer enn stativene alene forsvarer. Dette er overprisede og mangelfulle hattestativer imo.

Kablene til hodetelefoner er ikke verd magipenger, likeledes er ikke stativene det heller.

Edit: Hvis du ikke kan pressdampe limtre
    så kan du lage en i papp Bonus for å lage et Ohm tegn. Ω

Søk på ikea headphone stand enkelt og greit.

Pullert:

Det skal ikke mye oppfinnsomhet å lage en slik av to bordben fra IKEA. Bonus for å vinkle dem litt utover.

Til kabel kanskje dette kunne vært noe?

Kryssholt:

Vi har jo tradisjoner her til lands, hvor mye kulere er dette enn noe internett konsumentgreier.

PS: Skal du kveile hodetelefonkabel så unngå å lage en spole, rundt i en stor ring er dårligste metode, skal du spille med kabelen kveilet så må du lage noe i tre og ikke jern/metall.
    Slangemønster gir ingen spoleeffekt forresten.

DIY stativ er tøft, det tar mindre tid enn å vente på frakt fra USA og du kan ha det på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble til at jeg kjøpte noen slike knagger fra Ikea: BJÄRNUM Knagg sammenleggbar - IKEA ikke fått testet de ut enda, men tror de vil funke fint til å henge opp hodetelefonene.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft.
    Skjønner ikke helt hva den skruen i framkant er til, kan man skru den fast i festet med stjernejern når den er oppslått?

Det ser for meg ut som dette heller kunne vært løst ved å ha mothaker og dra ut hengselen.

Edit: Ta noen bilder når du får opp ting på veggen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sieveking...
    får man kjøpt fra Svalander Audio i Sverige. Jeg synes ikke Sieveking er overprisede. De forsvarer prisen på grunn av sin form, fit og finish. Hodetelefonene sitter 100% på dem, og de er ikke for brede (presser ikke hodebåndet ut) og de gjør at hodetelfonen ikke henger å dingler.

Nå vil det alltid være de som synes alt er for dyrt. De om det. For andre som skal ha ting fremme i stua, så kan prisen forsvares lett.

DIY...
    finnes det hundrevis av løsninger på for de som vil sjekke ut det. Selv har jeg det "overprisede" nevnt over, men også laget et spesielt for LCD-2 etter å ha lest en DIY tråd. Har modifisert det litt etter at bildet ble tatt for en stund siden.

DIY er gøy.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Må eg spørre hva du har brukt som "stål bjelke"? er det DIY og? likte den konstruksjonen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den stålbjelken ser veldig ut som et kjøkkenskaphåndtak og kreasjonen var fin.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stålbjelken er et kjøkkenhåndtak kjøpt på et byggvarehus, der jeg også kjøpte eikeplata. Håndtaket har samme bredde på mm., og plate er egentlig et dekkblad for trappetrinn. Valgte det for at konstruksjonen ikke skulle bli for feit...men mer nett.

Stålbjelken har etter at bildene er tatt fått en beskyttelse mot treet på Audeze-ene.

Insiprasjon i bøtter og spann til DIY finner man ved å se de øverste trådene via Google ved å søke "THE DIY HEADPHONE STAND THREAD"

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor blir det av bildene Nitrius?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Headphone stand skjekk mauds garn, der finnes utstillingshode til 198.- Mauds Opplegg
    Det funker glimrende, så kan mor dandere med solbriller og eventuelle parykker

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ronny DD
    Headphone stand skjekk mauds garn, der finnes utstillingshode til 198.- Mauds Opplegg
    Det funker glimrende, så kan mor dandere med solbriller og eventuelle parykker
    Hehe, stilig. Mon tro om LCD-2 passer på det hodet ...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke hodetelefonene litt sånn der slappe over tid av å sitte såpass utspent på et slikt hode?

Enten er modellen her Cone Head, eller så er det forkvinna i Mensa globalt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hode eller .... Det er vel størrelsen det kommer anpå. Om bøylene gir slakke, nei ikke stålbaserte bøyler, mens "plastikk" over tid endrer form derav plastisk.
    Og unnskyld avsporingen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Plastikk" og "plastisk" har ingen korrelasjon selv ordene er ganske like. Ordet "plastikk" er egentlig ikke et ord. Det er "plast" du tenker på.

Plastisk deformasjon er når noe er varig endret. Elastisk deformasjon når formen beholdes.

Så, slikt sett skal det nok noe til at stålbøylen i hodetelefonen deformeres med et slikt hode. Tviler på at flytgrensen i stålet nås. Med plast derimot, så kan nok siging inntreffe.

Unnskylder avsporingen, jeg også.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •