Blåtann hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blåtann hodetelefoner

Noen som har gode erfaringer å dele?

Årsaken til at jeg spør er at jeg ønsker å finne meg noen nye blåtannhodetelefoner fordi at jeg hele tiden ødelegger kablene til de vanlige hodetelefonene mine. Jeg kjøpte noen hodetelefoner med avtagebare kabler, lette og skifte, men etter å ha byttet er par kabler på bare noen måneder tror jeg trådløst blir løsningen. Spesielt nå siden selv jack-utgangen på telefonen har lidd litt av all rykking og slitasje av den nå jeg er ute å jogger, eller ligger og halvsover på bussen til og fra jobb.

Jeg har funnet frem igjen noen trådløse blåtannklokker Motorola S9 som fulgte med en Motorola Z8 jeg kjøpte en gang i tiden. Jeg har lest at lyden i S9-HD skal være betraktelig forbedret og enda bedre i dagens modell, S10-HD.

For å være ærlig synes jeg lyden i S9 er nokså upåklagelig, spesielt om man bruker riktig øreplugg. Likevel vurderer jeg å prøve noe nytt pga utformingen av nakkeklumpen med gummi/silikon eller hva det nå enn er Gummien er behagelig mot huden, men upraktisk mot stoff og stoffrygger på seter.

Gamle S9

Nye S10-HD

Jeg ser klumpen bak har fått nytt design, som muligens vil være bedre når man ligger og/eller har på tykke klær med høye krager.

Jeg har også sett på Motorola S305

Disse ser også fine ut, spesielt da de ikke har noen klump bakpå, men jeg tror fordelen med S9 og S10 er at de er bedre skjermet mot utvendig støy.

S9 og S10 er IKKE in-ear selv om de kan se litt slik ut. De ligger utenfor øregangen, men isolerer rundt. Se gjerne på bildet av Becks 8)

Disse S305 her tror jeg vil slite litt på bussen med støy fra motor og skravlebøtter. Samtidig hadde jeg noen hodetelefoner fra Koss som var nokså lik i design, og de var dritvonde mot ørene slik at jeg kunne bare bruke de i noen minutter og kjente det i timesvise etterpå. Om disse er like vonde vet jeg ikke.

Det behøver på ingen måte å være Motorolahodetelefoner, slik at det er sagt. Men helst isolerte/isolernede eller noe i den duren. In-ear har jeg prøvd i kablet format fra AKG. Dette var ok når jeg satt, men håpløst når jeg gikk/jogget. Antar det samme vil skje med de fleste in ear. Fotstegene ble jo forsterket ganger tusen :?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *host*

Noen? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Dette er nok ikke svar på det du spør om, men mer en betraktning/bekymring rundt dette med trådløse enheter generelt.

Det å benytte seg av blåtann- eller andre radiosignaler for å overføre lyd til et apparat som skal sitte så nær hodet, kan ikke være bra i lengden.
    En mobiltelefon eller trådløs hustelefon avgir også endel stråling, men normalt sitter man ikke timesvis med disse inntil øret (ihvertfall ikke jeg).
    Men med et headset som konstant skal kommunisere med en enhet ved siden av seg, så regner jeg med at dette vil påvirke brukeren etter en tid.
    Og er man en aktiv musikk-lytter kan det kjapt bli noen timer i slengen.
    Men det er kanskje andre her med erfaringer på dette som jeg ikke har?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålingen fra blåtann er meget svak, så svak at den penetrerer ikke huden. Så akkurat der trenger man ikke å være bekymret

Det samme gjelder forøvrig telefonen. Strålingsenergien og bølgelengden kan ikke skade menneskekroppen. Du utsettes for mer stråling i det øyeblikk det er lyst både ute og inne, enn hva mobiltelefonen din kan forårsake

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag funnet et sett til som kanskje innfrir til ALT.

Motorola S805

Her er det ingen nakkebøyle, men helt vanlig over hodet med støydemping før både lytting og for mikrofonen som er innebygget. Batterilevetiden skal visst være oppimot 20 timer, og etter å ha lest kommentarer ser det ut som at de stemmer. Kontrollene for styring av musikk og samtale virker å være ganske bra.

Disse selges blant annet hos Amazon og Newegg, men blant kommentarene bruker jeg alltid å lese de negative før jeg vurderer å kjøpe. Blant dem leser jeg at de misfornøyde har mottatt dette i en bulkpakke, pakket i rosa bobleplast etc. Mao ikke i originalforpakning med jack-kabel for bruk på fly og slikt. Kun ladekabel. Det er ikke Amazon selv som selger, men en selger som heter Cellularboys. Nesten overaltt i andre nettbutikker tar de inn via samme. Jeg får litt inntrykk av at de kanskje selger falske/refurbished. Hos newegg hadde veldig mange fått defekte enheter som måtte returneres. :-|

Noen her som har erfaringer med disse, evt sett falske produkter solgt via Amazon? Vet at det florerer av kopier på ebay, men på Amazon trodde jeg de var strengere.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ekstremt mange falske hodetelefoner tilgjengelig på markedet.

Så lenge produktet ikke er merket "Ships from and sold by Amazon.com", er ikke Amazon ansvarlig for at produktet er ekte. Da er Amazon kun en megler for bestilling og oppgjør.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, er det jeg frykter. Spesielt når det kommer i rosa bobleplast og ikke OEM-boksen. Fant settet i en fransk nettbutikk, men da en del dyrere, over det dobbelte.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det blir S805 via Newegg. Har lest litt mer på siden, når de skriver OEM å er den refurbished. Modellen er jo utgått, så det er vel derfor kun mulig å få tak i refurbished. Synd de ikke har no tilsvarende som er helt nytt.

Jeg har lett litt mer etter andre i liknende prisklasse, men utvalget er skralt. Nesten alle med nakkebøyle Noen av dem ser nokså mye ut i bøylen (se under), som om det bare er ledningen med litt tykkere gummi, men tar ikke sjansen uten å være sikker. Er den for stiv så er kjøpet bortkastet.

Evt. disse som også havner under toll- og momsgrensa

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye. Har du erfaring med noen av dem fra før?

Disse (400, 450 og 500) så litt ut til å sitte på selve øret øret, ikke over/rundt. Jeg har hatt litt dårlig erfaring med dette tidligere, men ikke hatt Sennheiser før. Jeg bruker briller og da blir presset mot ørene fort litt irriterene, dersom de presser hardt. Ikke alle er like stive heldigvis.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har MM200, och till prisen skall man leta en stund innan man hittar bättre.
    Nu är jag generellt inte speciellt glad i proppar, men de har "Lanyard" du kan hänga om halsen (kontrollpanel med svar, volum osv) och de sitter bra.

De är i vart fall ett suveränt resealternativ när man vill spara plats.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan funker de når du går/jogger?

Jeg har opplevd en del 'dunking' med in-ear-propper når jeg er på farten.

Jeg fant disse hos multicom

Litt stygge (smakssak), og on-ear, men amobil likte dem visst.

Siden de er laget i kina, og uten merkenavn, skal det vel også litt til å finne falske om jeg kjøper fra Kina til lavere pris. EDIT: Fant en Designer's-kopi på dealextreme ja

Noen med erfaring?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    snipp
    Har erfaring med 100 og 200, om du tenker lydmessig og kvaltitetmessig så er dem "bra" proppene er som andre proper, dvs om du har erfaring med propper så vill du nok oppleve det samme med disse, personlig hater eg propper, føler at høret blir slitten etter ei "lita" stund med propper :P har kun prøvd 450 en av de 3 over og dem er etter min meining behagelige men kan bli litt svette da det er forskjellen på 450 og 550 er at 550 legger seg rundt øret mens 450 legger seg på øret.

Du kan se video om hodetelefonene her:

Amazon.com: Sennheiser MM 450 Bluetooth Multimedia Headset with Noise Cancellation (Black): Cell Phones & Accessories

edit: videon ligger under bildet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde det nok måtta blitt 550-ene, men de ble dessverre litt dyre for denne gang. 10-gangen av S805 :-o
    Som fremdeles frister mest

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •