Tips til kjøp av hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til kjøp av hodetelefoner

Hei!

Jeg er på jakt etter et nytt sett med hodetelefoner som primært skal brukes til musikk. Skal jobbe på en båt de neste 6 månedene, så trenger noen som er meget gode på støyisolering. Har sett en del på Beats Studio by Dr. Dre. Hører mye på rap og hip hop, så det har derfor virket som et bra valg. Hører dog også litt på alt fra filmmusikk (LOTR, Pirates of the Caribbean), pop (Robyn, Billy Joel) og en god del på den gode gamle rocken, altså CCR, Stones, Beatles, Eagles, Dire Straits osv.

Planlegger å kjøpe dem i USA nå i sommer, og med en makspris på rundt 2000 kroner. Har sett Beatsene til rundt 1 700 i Statene. Spørsmålet er da om noen andre har tips til andre hodetelefoner, som kanskje passer bedre for meg? Går som sagt mest i rap/hip hop og 70- og 80-tallsrock.

Har prøvd å søke rundt her på forumet, men vanskelig å finne et konkret svar på mitt behov.

EDIT: Må også nevne at musikken vil bli spilt fra en Macbook Pro, iPad eller iPhone.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtorsvik
    Hei!

Jeg er på jakt etter et nytt sett med hodetelefoner som primært skal brukes til musikk. Skal jobbe på en båt de neste 6 månedene, så trenger noen som er meget gode på støyisolering. Har sett en del på Beats Studio by Dr. Dre. Hører mye på rap og hip hop, så det har derfor virket som et bra valg. Hører dog også litt på alt fra filmmusikk (LOTR, Pirates of the Caribbean), pop (Robyn, Billy Joel) og en god del på den gode gamle rocken, altså CCR, Stones, Beatles, Eagles, Dire Straits osv.

Planlegger å kjøpe dem i USA nå i sommer, og med en makspris på rundt 2000 kroner. Har sett Beatsene til rundt 1 700 i Statene. Spørsmålet er da om noen andre har tips til andre hodetelefoner, som kanskje passer bedre for meg? Går som sagt mest i rap/hip hop og 70- og 80-tallsrock.

Har prøvd å søke rundt her på forumet, men vanskelig å finne et konkret svar på mitt behov.

EDIT: Må også nevne at musikken vil bli spilt fra en Macbook Pro, iPad eller iPhone.
    Hei

Jeg har både Beats og Bose qc15, Bose har best støyisolering mens Beats har mere rock`n roll lyd, mye bass.
    Bose er litt lysere i lyden.
    Virker som Beats tåler litt røffere behandling, synes at Bose virker litt spinkelt og plastaktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Technica ANC-7b er mitt forslag.

Gode hodetelefoner med aktiv støykansellering som er å oppdrive i USA for 150-200USD.

Har lyttet mye til AT'ene (broren min eier et sett) og de står seg godt mot Bose.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke må ha aktiv støydemping, får du mye bedre lyd for pengene hvis du velger Beyerdynamic DT770Pro, Audio-Technica ATH-M50 el. lign.
    DT770Pro får du i statene for under 200 og ATH-M50 koster ca. 150,- (USD)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I disse tider koster Beyer DT770Pro kun 1350 kroner hos Prolyd så det er ikke sikkert det er noe å spare på å kjøpe de i statene.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    I disse tider koster Beyer DT770Pro kun 1350 kroner hos Prolyd så det er ikke sikkert det er noe å spare på å kjøpe de i statene.
    Prisen for DT770Pro er nå USD 190 fra autoriserte forhandlere på nett og i butikk.
    Når kursen er ~ 5.6, og man i tillegg slipper unna frakt, 25% mva og fortollingsgebyr ender prisen på 1050,- Greit prisavslag det.

For ATH-M50 er regnestykket mye bedre...

Anbefaler B&H Photo Video Pro Audio, en fantastisk butikk midt på Manhattan.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dr.dre hodetelefoner, hva blir det neste, eazy-e skytevåpen?
    Styr for all del unna, og hør på nwa, samt hva bar1 har å si.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •