Lukket hodetelefon ca 1500,- til HTC Desire

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lukket hodetelefon ca 1500,- til HTC Desire

Etter å ha gått på en smell og kjøpt Koss ProA4AAT, så søker jeg nå nye og bedre hodetelefoner til min HTC Desire Z. Både utebruk, flyreiser og litt innebruk.

Lyden fra Koss Pro4AAT var tålelig, men noe uengasjerende og flat lyd. Relativt åpent og fint lydbilde ved medium lydnivå og ved spilling av litt enkel musikk. Veldig fornøyd med at det ikke var betoninger eller framhevning av S-lyder! Dette har jeg opplevd som irriterende på f.eks Denon AH-D1100. Men samtidig synes jeg lyden på Kossen er noe klinisk og hard. Litt lite bass og varme, og ved lavt volum er både piano og mannsstemmer noe forminsket og lite imponerende. Kossen er på 250 ohm og har en sensitivitet på 95 db SPL/1 mW, dette gir nok ikke de beste arbeidsbetingelsene for HTC'en. Men overraskende nok spiller de likevel for det meste høyt nok på HTC'en, spesielt til innebruk. Har jo også lasta ned en sånn volum-booster til telefonen, og med denne påslått blir det det i hvertfall høyt nok lydtrykk for meg (og muligens litt dårligere???Vanskelig å si...). Koss Pro4AAT er ikke spesielt komfortabel å ha på ørene, og du får en uttalt vakuumfølelse. Du hører godt egen puls, tygging, noen ganger din egen pust og ikke minst dunk fra når du går (!). Ikke spør meg hvordan eller hvorfor dette skjer, men det er "litt" irriterende i lengden.

Jeg ønsker lukkede klokker som demper lyden godt både utenfra og innenfra. Lydbildet skal være nøytralt, men musikalsk, avslappet og uten betoninger av sibilianter og S-lyder. Bassen skal ikke være et slikt slapt mageplask som du får med Bose AE2 og CQ15. Det er viktig at den er dyp, musikalsk, fyldig og naturlig deilig. Det skal med andre ord være kremlyd på alle måter

Jeg hører på litt forskjellig musikk: Teenage Fanclub, Philter, Manic Street Preachers, Pearl jam, Jack Johnson, Jayhawks, Ben Folds, Blue Rodeo, Counting Crows, John Mayer og selvfølgelig litt Kari Bremnes, Hellbillies og Åge i svake øyeblikk Litt reggea og brasiliansk rap til tider også.

Jeg gjort litt research, og 4 kanditater står ut:

Audio Technica ATH-M50
    Beyerdynamic DT770 Pro (32 ohm)
    Sennheiser HD380Pro
    Shure SRH840

Disse koster omtrent det samme, og prisforskjellen på disse er ikke viktig. Det er kun lyden og hvordan de kan tenkes å funke på min HTC Desire som er viktig.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Audio Technica ATH-M50 og se deg ikke tilbake

ps! anbefaler utgaven med coiled cable siden du skal bruke den on-the-fly

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Kjøp Audio Technica ATH-M50 og se deg ikke tilbake

ps! anbefaler utgaven med coiled cable siden du skal bruke den on-the-fly
    Ser det er et firma som selger de nye på Finn for 1290 kroner.

Om det er den beste kandidaten innenfor 1500 kroner er en annen sak.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig hørt sammenligning av Shure SRH840 og Beyerdynamic DT770Pro (80 ohms utgave), men dessverre ikke på min telefon. Derfor vanskelig å avgjøre hvem som passer best til meg.
    Hørte på klokkene fra hodetelefonutgang på Denon cd-spiller og på en særs forvrengningsglad hodetelefonforsterker (særdels skarp lyd og uttale av S'er som hovedattraksjon).
    Beyerdynamicen var fetere i lydbildet, en god del større og varmere bass, litt mer avslappet lydbilde enn Shure. Shure var litt mer kontant og direkte. Forskjellig lyd, men uklart hvem som egentlig var best. Likte begge to egentlig, utfra det jeg hørte den gang, vil jeg gi begge terningkast 4. Men jeg tror jeg kan få bedre lyd ut av telefonen min, faktisk! Har stor tro på HTC'en ;p
    Beyerdynamic DT770Pro ser ut som den kommer fra 70-tallet, litt retro look altså. Shure SRH840 har mer moderne design i sort høyglans og greier.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bestilling fra utland aktuelt?

I så fall vil jeg si at jeg synes lyden i Equation Audio er meget fin og de lager veldig gode lukkede hodetelefoner. De har ingen helt oppe i den priskalssen dog. Den beste er vel RP-21.

Her er en oversikt også over andre gode lukkede som er litt mer i ditt prissjikt. Folk har ulik erfaring med disse. Noen elsker dem, andre hater dem. Selv er jeg fristet av Hi-Fi 580 og Pro 550 (i din prisklasse). Sistnevnte pga avtagbar kabel. Hi-Fi 580 er mest lettdreven og egner seg nok best til mobilen din av de to.

Sitat Opprinnelig postet av Goodcans.com

Very Good "Closed" Cans! Good detail! Good Bass! And good Depth! Easily a big step up from the Senn HD280Pro!
    --------------------------------------------------------------------------------

HFI 450, 580 and 780 models: These closed headphones all are circumaural headphones with oval leatherette earpads, (earpads sit around the ear rather than on the ear). The leatherette material is very common with closed headphones as it helps reduce sound leakage. The straight cords are about 9-10 feet long and are attached to the left earpiece. Cords terminate with the smaller 1/8 inch plug, but included is a nice screw on 1/4 inch adapter. The headphones are collapsible and a minimal carrying pouch is included. The earpieces do rotate in as well so can be stowed flat. The fit on the ear is streamlined, not oversized. The 580 and 780 models have a nice scratch resistant diamond cut, aluminum nameplate.
    Edit: Slik jeg har forstått det planlegger du å bruke hodetelefonene på telefonen alene, uten en portabel forsterker i tillegg. I så fall vil Audio Technica ATH-M50 bli for tungdrevne.

Beyerdynamic DT770 Pro (32 ohm) er vel de beste både på lyd (subjektivt) og komfort av de du nevner. Lettdrevne og skal fint kunne drives av telefonen alene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Er bestilling fra utland aktuelt?
    Vil gjerne holde meg til Norwegen og de mest kjente merkene.... Men takk for tips!

Edit: Slik jeg har forstått det planlegger du å bruke hodetelefonene på telefonen alene, uten en portabel forsterker i tillegg. I så fall vil Audio Technica ATH-M50 bli for tungdrevne.
    Ja det stemmer, ingen portabel forsterker.

Etter mine opplysninger så har Audio Technica ATH-M50 en impedanse på 38 ohm og en følsomhet på 99 dB. Kan ikke se at dette skulle være et problem for de fleste allminnelige telefoner nå til dags....? En myte som er skapt av Lyd og Bilde sin test, kanskje?

Har selv kjørt Koss med 250 ohm og 95dB til helt normale lyttenivåer, om enn ikke veldig høyt.

Beyerdynamic DT770Pro på 32 ohm har jo bare 96 dB følsomhet. Så impedansen er bare helt marginalt bedre (lavere) enn Audio Technica, mens følsomheten faktisk er dårligere. Har også lest flere tester som sier at Audio Technica kan spille høyt på bærbart utstyr.

Ikke vet jeg...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må det bli slutt på det tøyset om at ATH-M50 er tungdrevne. Jeg bruker mine på iPhone, iPod, PC og anleggene. De er IKKE tungdrevne.

"For maximized resolution of subtle mix nuances plus quickened dynamic range response, we recommend mating the M50 with a dedicated headphone amp due to their 38 Ohm impedance & low 99dB sensitivity. However, they'll still perform great 'un-amped' direct from most iPods, iPads, MP3 players and laptops."

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ppp
    Vil gjerne holde meg til Norwegen og de mest kjente merkene.... Men takk for tips!

Ja det stemmer, ingen portabel forsterker.

Etter mine opplysninger så har Audio Technica ATH-M50 en impedanse på 38 ohm og en følsomhet på 99 dB. Kan ikke se at dette skulle være et problem for de fleste allminnelige telefoner nå til dags....? En myte som er skapt av Lyd og Bilde sin test, kanskje?

Har selv kjørt Koss med 250 ohm og 95dB til helt normale lyttenivåer, om enn ikke veldig høyt.

Beyerdynamic DT770Pro på 32 ohm har jo bare 96 dB følsomhet. Så impedansen er bare helt marginalt bedre (lavere) enn Audio Technica, mens følsomheten faktisk er dårligere. Har også lest flere tester som sier at Audio Technica kan spille høyt på bærbart utstyr.

Ikke vet jeg...

Heldigvis har du angrerett om du kjøper på nett her til lands. Ville nok selv satset på Beyerdynamics. Først og fremst pga komfort og det at de er skreddersydd for små mobile enheter. Har ikke hørt Audio Techinca, men det at noe kan spille høyt, betyr vel ikke automatisk at de spiller høyt og bra dersom de ikke får nok krefter. Regner med at lyd og bilde ikke kom med det utsagnet ut fra ingen plass. Ser de har nevnt om andre at de fint kan spilles av på bærbare enheter. Som Shure.

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nå må det bli slutt på det tøyset om at ATH-M50 er tungdrevne. Jeg bruker mine på iPhone, iPod, PC og anleggene. De er IKKE tungdrevne.

"For maximized resolution of subtle mix nuances plus quickened dynamic range response, we recommend mating the M50 with a dedicated headphone amp due to their 38 Ohm impedance & low 99dB sensitivity. However, they'll still perform great 'un-amped' direct from most iPods, iPads, MP3 players and laptops."
    Er vel forskjell på å kjøpe noen klokker som kan spille flott på bærbare enheter, men ikke akkurat yte sitt fulle og råe potensiale uten egen forsterker. Og noen som er spesielt bygget for å kunne selvstendig brukes på små enheter.

Som sagt, har ikke hørt dem. Men selv sitatet du har hentet tilsier at det best av headsettet får man ikke uten ekstern kraft. De ligger vel der i grenseland på samme måte som Pro 550 av Ultrasone. Kan brukes på en iPod, men låter så langt mye bedre med portablel forsterker i tillegg evt. dedikert. Ergo anbefales Hi-Fi 580 som i utgangspunktet er samme klokkene med marginale forskjeller i specs.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Regner med at lyd og bilde ikke kom med det utsagnet ut fra ingen plass.
    Det står at ATH-M50 er litt mindre effektive enn Audio Technica PRO700, og man får begrenset med lydtrykk fra en iPod på M50.
    Utfra specsene alene er det i hvertfall ingenting som tilsier at de "ikke kan brukes av bærbart", så da må de jo ha gjort seg en eller annen negativ erfaring med dette. Men jeg synes at det er en vel drøy påstand, i hvert fall...
    Som sagt, det er flere tester og brukererfaringer som sier at de spiller både høyt, godt og problemfritt med bærbart utstyr.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Technica ATH-M50.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. På grunn av hastverk med både fly og båtreise like før helga, og med Audio Technica og Beyerdynamic tilgjengelig kun på nett, så "måtte" jeg bare kjøpe meg et par rimelige Sennheiser HD 428 for å ha noe å høre på midlertidig Dette er lukkede over-the-ear klokker, fikk dem for 500 spenn på Expert.

Jeg synes lyden på Sennheiser HD 428 er veldig medioker, men helt grei til prisen. Litt innestengt lyd og litt veik bass som ikke synes å gå gå særlig dypt eller gi noe overbevisende punch fra seg. Grei diskant som er behagelig og ikke gir noe heslige betoninger fra seg, den bare er der og gjør det den skal. Øvre mellomtone kan bli noe uoppløst og påtrengende ved intens lydinformasjon i dette området, f.eks på litt alternativ rock med masse gitarer og sang. Dette området hadde nok psykoakustisk hørtes bedre ut med litt fyldigere bass, tror jeg. Nedre mellomtone er slett ikke verst på Sennheiser, og stemmer blir litt fyldigere enn f.eks Bose Triport around-ear, som samboeren min har. Imidlertid virker det som om Boses lydbilde både er høyere og lavere/dypere, altså større enn Sennheiser HD 428. På Sennheiser blir liksom alt samlet mer plastisk på midten, og det føles litt trangt om plassen, spesielt i høyden og dybden. Men jeg synes likevel at den litt mer realistiske stemmegjengivelsen på Senneheiser passer meg bedre enn Boses litt deiligere og mer populistiske lydbilde, som faktisk ikke er så aller verst oppløst. Jeg skjønner godt hvorfor Bose er populære, de er svært lette å like for meningmann og -dame som ikke er alt for kritisk og analyserende. I tillegg er Bose overlegnde på komfort, med en så lav vekt at du nesten ikke merker at de er på.

Jeg synes, eller kanskje helst TROR JEG SYNES, at Sennheiser HD 428 er litt bedre enn Denon AH-D510 til 698,- på Hi-Fi Klubben, som jeg synes har for lukket lyd i mellomtone og diskant, noe som gjør at man fort distanserer seg fra musikken.

Men på flyet og på hurtigbåten, så falt den mediokre Sennheiser-lyden HELT gjennom og nådde bunnivå. De lukkede Sennheiser-klokkene klarte overhodet ikke å isolere bort motorstøy, vindstøy eller generell romling i skroget, og det resulterte i at det meste av bass forsvant som dugg for solen. Skingrende og blodfattig lyd helt uten realisme og engasjement. Ikke mye musikkglede å spore når lyden ble slik, og det var bare å resignere og slå av musikken:/ Prøvde også Bose Triport, og resultatet ble omtrent akkurat det samme, bare med en litt mer oppløst diskant.

Dette gjør at jeg ble litt skeptisk til hvordan resultatet på slike reiser blir med Beyerdynamic DT770Pro 32 ohm og Audio Technica ATH-M50. Blir de da redusert til skingrende, bassfattige ørepropper a la det som følger med Philips mp3-spillere??? Om så er tilfelle, så bør jeg kanskje snu om på fordommer og prøve ut Bose QC15? Kanskje den litt populistiske og ikke akkurat 100% ærlige lyden er til å leve med dersom den kansellerer all den bassdrepende fly- og motorstøy som jeg opplevde?

Noen som har erfaringer med Beyerdynamic DT770 Pro eller Audio Technica ATH-M50 på flyreiser? Er de støyisolerende nok til at lyden blir berget, eller fungerer den best på bakkenivå uten slik invaderende støy?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker om lukkede hodetelefoner, ikke hørselvern

Sammenligning isolasjon HD 428, ATH-M50 og DT770 (merk DT770Pro isolerer litt mer enn DT770):

Av hodetelefonene du nevner har DT770Pro best isolasjon av lyder utenfra. Lavfrekvent motorstøy på båt og fly vil likevel høres.

Eneste som demper mer er IEMs (Etymotic etc.) evt. hodetelefoner med aktiv støydemping (Bose etc).
    Jeg har testet begge deler og foretrekker IEMs da de demper støy over et større spekter.

Til sammenligning:
    Selv i frekvensområdet IEM fra Etymotic isolerer dårligst, er det 15dB bedre isolasjon enn hodetelefoner.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer også noen portable hodetelefoner til min Htc, og vurderer Audio Technica ATH-M50. Det jeg lurer på er om disse er gode på å det å ikke slippe ut lyd og det og ikke slippe inn lyd. Det førstnevnte er det viktigste. Vil ikke spille musikk for omgivelsene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ppp
    Hei igjen. På grunn av hastverk med både fly og båtreise like før helga, og med Audio Technica og Beyerdynamic tilgjengelig kun på nett, så "måtte" jeg bare kjøpe meg et par rimelige Sennheiser HD 428 for å ha noe å høre på midlertidig Dette er lukkede over-the-ear klokker, fikk dem for 500 spenn på Expert.

Jeg synes lyden på Sennheiser HD 428 er veldig medioker, men helt grei til prisen. Litt innestengt lyd og litt veik bass som ikke synes å gå gå særlig dypt eller gi noe overbevisende punch fra seg. Grei diskant som er behagelig og ikke gir noe heslige betoninger fra seg, den bare er der og gjør det den skal. Øvre mellomtone kan bli noe uoppløst og påtrengende ved intens lydinformasjon i dette området, f.eks på litt alternativ rock med masse gitarer og sang. Dette området hadde nok psykoakustisk hørtes bedre ut med litt fyldigere bass, tror jeg. Nedre mellomtone er slett ikke verst på Sennheiser, og stemmer blir litt fyldigere enn f.eks Bose Triport around-ear, som samboeren min har. Imidlertid virker det som om Boses lydbilde både er høyere og lavere/dypere, altså større enn Sennheiser HD 428. På Sennheiser blir liksom alt samlet mer plastisk på midten, og det føles litt trangt om plassen, spesielt i høyden og dybden. Men jeg synes likevel at den litt mer realistiske stemmegjengivelsen på Senneheiser passer meg bedre enn Boses litt deiligere og mer populistiske lydbilde, som faktisk ikke er så aller verst oppløst. Jeg skjønner godt hvorfor Bose er populære, de er svært lette å like for meningmann og -dame som ikke er alt for kritisk og analyserende. I tillegg er Bose overlegnde på komfort, med en så lav vekt at du nesten ikke merker at de er på.

Jeg synes, eller kanskje helst TROR JEG SYNES, at Sennheiser HD 428 er litt bedre enn Denon AH-D510 til 698,- på Hi-Fi Klubben, som jeg synes har for lukket lyd i mellomtone og diskant, noe som gjør at man fort distanserer seg fra musikken.

Men på flyet og på hurtigbåten, så falt den mediokre Sennheiser-lyden HELT gjennom og nådde bunnivå. De lukkede Sennheiser-klokkene klarte overhodet ikke å isolere bort motorstøy, vindstøy eller generell romling i skroget, og det resulterte i at det meste av bass forsvant som dugg for solen. Skingrende og blodfattig lyd helt uten realisme og engasjement. Ikke mye musikkglede å spore når lyden ble slik, og det var bare å resignere og slå av musikken:/ Prøvde også Bose Triport, og resultatet ble omtrent akkurat det samme, bare med en litt mer oppløst diskant.

Dette gjør at jeg ble litt skeptisk til hvordan resultatet på slike reiser blir med Beyerdynamic DT770Pro 32 ohm og Audio Technica ATH-M50. Blir de da redusert til skingrende, bassfattige ørepropper a la det som følger med Philips mp3-spillere??? Om så er tilfelle, så bør jeg kanskje snu om på fordommer og prøve ut Bose QC15? Kanskje den litt populistiske og ikke akkurat 100% ærlige lyden er til å leve med dersom den kansellerer all den bassdrepende fly- og motorstøy som jeg opplevde?

Noen som har erfaringer med Beyerdynamic DT770 Pro eller Audio Technica ATH-M50 på flyreiser? Er de støyisolerende nok til at lyden blir berget, eller fungerer den best på bakkenivå uten slik invaderende støy?
    Hvis du vil ha hodetelefoner med aktiv støykansellering holder jeg en knapp på Audio-Technica ANC-7 fremfor Bose, billigere er de også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sjekket fakta om Beyerdynamic. Det viser seg at det visstnok ikke er noe som heter Beyerdynamic DT770 Pro 32 ohm. 32 ohms-versjonen heter Beyerdynamic DT770 Edition, men den kalles også noen ganger Beyerdynamic DT770 Supreme eller bare Beyerdynamic DT770. Denne versjonen med 32 ohm har altså ikke noe "Pro" i navnet sitt, og Beyerdynamic skriver at de har laget disse med tanke på hjemmebruk og portable enheter. De skriver videre at lyden er mer tilpasset "easy listening", og at den er mer åpen og transparent enn Pro-versjonene, som er mer tilpasset studiobruk og kritisk lytting. Pro-betegnelsen er forbeholdt 80 og 250 ohms-versjonene. De skriver også at 80 ohms-versjonen har mest bass.
    På toppen av det hele har de en versjon som er kalt Beyerdynamic DT770 M. Her kommer det interessante angående støydemping inn: På denne M-versjonen skriver beyerdynamic at de har ofret lyden til fordel for optimal støyisolering, og dette har de gjort ved å lukke den helt! Den demper visstnok 35dB. De skriver at lyden i M-versjonen er tynnere enn i de andre DT770-versjonene. Alle de andre DT770-versjonene har en ventil som fungerer som bassrefleks og som også gir bedre diskant, og er dermed ikke 100% lukket om man skal være pirkete. Beyerdynamic skriver at denne åpningen i hodetelefonene er gjort for å få best mulig lyd, men det gir altså dårligere støydemping.
    Har lest tester med sammenligning av Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm og Beyerdynamic DT770 Edition med 32 ohm, og sistnevnte har visstnok noe mindre, men fastere bass, og er noen steder kritisert for litt skingrende, pågående øvre mellomtone og diskant.

Så det ser altså ut til at 32 ohms-utgaven ikke skal ha "Pro"-betegnelsen...? Men på de fleste norske nettbutikker så heter den likevel DT770 Pro 32 ohm.

Har de norske nettbutikkene feil, eller har jeg ikke gjort god nok research?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Beyer DT770Pro 80Ohm. Jeg må si at det er ENORM forskjell mellom kildene på disse, og selv om de muligens ikke er det råeste på markedet yter ikke bærbare kilder disse rettferdighet. Spesielt bassen kan føles litt "boomy" ved bærbare kilder.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har lest litt på head-fi.org ser jeg. DT770 finnes i 32 ohms pro versjon men er ikke tilgjengelig i USA.
    Consumer/Premium versionene har som du skriver litt mindre bass og mindre isolasjon av eksterne lyder da de klemmer litt mindre rundt hodet.

DT770 M er fullstendig uegnet til musikklytting. Den er utelukkende ment for trommeslagere der demping av lyd har 1. prioritet. M versjonen har veldig smal lydscene og bass/diskant er dempet i forhold til Pro og Consumer versjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skal jeg love deg, Bar1 Jeg har havnet helt på "kjøret" og lest både på head-fi og mange andre nettsteder Mye god informasjon på Beyerdynamic sine nettsider også, spesielt på frequenly asked questions-sida. Beyerdynamic skriver også at Edition/Premium-utgaven på 32 ohm også er mer komfortabel enn Pro-utgavene, men mindre trykk mot skallen. Dette kan man jo spekulere i om det ikke også gjør dem mindre støyisolerende.
    Så det finnes en 32 ohms Pro-versjon? Har lest litt på forumer hvor brukere har bestilt den 32 ohms Pro-versjonen fra norske nettbutikker, og fått tilsendt en eske med bilde og påskrift pålydene 80 ohm, men med en ekstra klistrelapp med 32 ohm på esken. Selve hodetelefonene har ikke annen påskrift enn Beyerdynamic DT770.
    Sikker på at det virkelig finnes Pro-versjoner på 32 ohm? Det er jo tydeligvis ikke helt sikkert at det er Pro-versjoner som folk har mottatt i hvertfall, og nettsidene til Beyerdynamic sier jo ikke noe om at det finnes en 32 ohms Pro-versjon.....

Newcomer JonBU sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv hatt Shure SRH840 og Beyerdynamic DT770 Pro 32 Ohm (Pro i følge butikken, Riff). Har nå Audio Technica ATH-M50 og må si at direkte fra MP3-spiller eller musikkmobil så foretrekker jeg lyden på disse. De er virkelig ikke tungdrevne i det heletatt. Alle disse hodetelefonene presterer selvsagt bedre med en egen forsterker men etter min smak så fungerer M50 best til musikkmobiler(prøvd på iPhone og SE ARC).

Happy hunting!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •