Lukket hodetelefon ca 1500,- til HTC Desire - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde jo litt hastverk med hodetelefoner pga flere reiser i juni. Har fått bestilt meg beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm som ikke er kommet enda. Men måtte jo ha noe til en sydenreise i midten av juni, og da det ble det...tro det eller ei: Bose QC 15 :shock:

Min anmeldelse av denne:

Komforten er av absolutt ypperste klasse, bedre enn dette får du ikke på skallen din. Du kan ligge å sove med disse og det er fortsatt behagelig å ha dem på. De går akkurat rundt ørene, og er lett ovale i formen. Perfekt. Du får med et genialt og plassbesparende oppbevaringsetui til bruk på reise.

Støykanselleringa er utrolig deilig på fly, båt, buss og ellers. Den tar IKKE bort absolutt all støy, men den reduserer romling og bromling og dype basslyder betydelig. Det er disse mørke, støyende basslydene som ofte gjør at all bassen forsvinner fra vanlige hodesett. Med Bose QC 15 kan man ha på musikk på helt lavt volum, og fortsatt kose seg! Du hører fortsatt tale og slikt rundt deg, men det er svakere, som om du er et godt stykke under vannoverflata. De er også godt støyisolert ut, og lekker svært lite lyd til omgivelsene. Man må være i ganske stille omgivelser for å høre at de lekker noe som helst.
    Og ikke minst var de deilig å ha på seg om natta på hotellrommet når det var dunkende disco i nabolaget, det var bare å dra bort ledninga og slå de på uten musikk tilkoblet, så ble det helt stille. Nesten, da... For du hører et svakt sus fra hodetelefonene når det ikke er musikk på. Samboern min (damer har jo mye bedre hørsel enn oss gutta) hørte dette suset ganske tydelig.

Selve lyden er helt grei. Jeg vet at mange "vanlige folk" elsker lyden fra disse. Og jeg må innrømme at de er lett å like med en gang du hører dem. Luftig diskant, klar lyd, saftig bass, behagelig lydbilde. Etterhvert oppdager du imidlertid at det mangler noe. De er noe lyse i klangen. Vokal og piano høres litt "smått" ut. Det er vanskelig å bli skikkelig engasjert av musikken du hører, det er liksom en distanse. Klarer ikke beskrive dette noe bedre. På Beyerdynamic DT 770 pro 80 ohm var opplevelsen min helt motsatt, fokus var på musikkglede og engasjement. Jeg vil anslå at lydkvaliteten alene på Bose QC 15 tilsvarer en hodetelefon til 1000 - 1500 kroner. Da tenker jeg ikke på Beyerdynamic(DT 770 Pro) og Audio Tecnhica (ATH-M50) sine innertiere i denne prisklassen, men det som generelt er å få på markedet til denne prisen. De overgår f.eks Senneheiser HD 428 (veiledende 599,-) med veldig god margin (PS! Sennheiser HD 428 fikk jeg forøvrig bytta tilbake, da de ikke fungerte til mitt bruk og mine krav. De dekket ikke hele øret og var ukomfortable på ørene over tid, litt harde puter, veik bass, uoppløst diskant, kjedelig lyd, lite støyisolerende på fly, båt og buss).

Er Bose QC 15 verdt 3000? Ja, absolutt. Dette på grunn av utmerket støykansellering, komfort i überste Spitzenklasse og en ikke så aller verst lyd.
    Jeg er fornøyd og blir å beholde dem, men i tillegg må jeg selvfølgelig ha et par Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm til finbruk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen. Beyerdynamicene brukte lang tid før de kom på lager igjen sist jeg bestilte, så da droppet jeg det. Men fikk de nå ikveld (julaften, vet dere....). Pro 770 80 ohm er det beste jeg har hørt. Helt annen musikalitet enn Bose til dobbel pris. I HTC Desire Z er det innebygget volumbegrensing, men til innebruk er det likevel mer enn nok lyd. Prøvde Beyerdynamicene på iPhone 4S, og der var det minst 50% høyere lyd, og du må være hørselshemmet for å synes det er behagelig å lytte på noe tilnærmet full guffe. Altså er 80 ohm ingen stor begrensning på lydtrykket på de fleste moderne telefoner. Rett ut av esken er lyden helt perfekt, med fyldig lydbilde og dyp, punchy bass. Oppløst og behagelig oppover, mellomtone og stemmegjengivelse er veldig veldig veldig bra. Komforten er på Bose-nivå, men den lett ovale formen på Bose er vanskelig å slå. Beyerdynamicene er såvidt borti øvre og nedre del av øret, men de sitter veldig lett på hodet. Man blir bare sittende å kose seg med musikken, derfor dette innlegget nå midt på julenatta støydemping er god, men kun prøvd innendørs.
    Anbefales til alle som er interessert i musikk og ekstremt god lyd med perfekt fylde og herlig perfekt avstemt bass!

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke overrasket over funnene dine, har selv hørt dt770pro 80ohm flere ganger selv og mener de er (ved siden av audio technica m50) en av de bedre hodetelefonene til under 1500kr

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •