Lukket hodetelefon ca 1500,- til HTC Desire - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror ikke alle norske butikker driver med en storstilt svindel hvor de selger DT770 Pro i 80 ohms utgave og markedsfører den som 32 ohm.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både 32 ohm og 80 ohm versjonen. 32 ohm versjonen er mer lettdrevet enn 80 ohm versjonen. 32 ohm versjonen kan spille øredøvende høyt på bærbart utstyr, det gjør ikke 80 ohm versjonen.
    Det var eneste forskjell jeg merket.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg snakker ikke om svindel. Men om en slags misforståelse, hvor kanskje butikkene blir forledet til å tro at det er en 32-ohms "Pro"-versjon de selger, når det egentlig bare er den sedvanlige consumer/home-versjonen "Edition".
    Vel, bel...
    Beyerdynamic skriver forøvrig at de utgavene med høyere ohm (altså høy motstand/impedans) også gir best og mest naturlig lyd. Lav ohm er kun laget for å få høyere lydnivå fra små strømsvake kilder som mp3-spillere og telefoner.
    Men det er jo ikke dermed sagt at det er så grusomt lett å høre forskjell.

Jeg hørte forresten på Beyerdynamic DT770 M-versjonen på fredag, montert rett på min HTC Desire Z! Den klemte ganske så hardt på skallen, ikke spesielt stor komfort... Men dette går sikkert an å justere på. Sannsynligvis skal det være slik for å isolere bort all lyd utenfra. Lyden var ikke så aller verst, litt massiv og kompakt. Ikke akkurat avslappet lyd, det var rett på sak og gitarriffene stod langt fram i lydbildet. Den spilte høyt nok for mine ører, og jeg trengte verken den nedlastede volum-booster appen eller volumet på maks for å bli tilfredsstilt. Tror nok de fleste skal klare å lytte på seg en liten tinnitus med disse, om det er ønske om det

Nå har jeg altså prøvd hodetelefoner på både 250, 80 og 32 ohmpå min HTC Desire Z, og det går fint an å få lyttevennlig lydvolum på alle disse impedansene, synes nå jeg. Men forskjell på effektivitet, det er det . Og trolig blir det ikke høyt nok for de verste headbangerne når impedansen bikker 100. Det er også verdt å merke seg at 250 og 80 ohms-hodetelefonene kun har vært testet innendørs i rimelig støysvake omgivelser! Når behovet for høyere lyd melder seg, f.eks utendørs, så er helt sikkert den hodetelefonen med lavest impedans det sikreste kortet å satse på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ppp
    Nei, jeg snakker ikke om svindel. Men om en slags misforståelse, hvor kanskje butikkene blir forledet til å tro at det er en 32-ohms "Pro"-versjon de selger, når det egentlig bare er den sedvanlige consumer/home-versjonen "Edition".
    Vel, bel...
    32 og 80 Ohms utgaven av DT770 er utseendemessig identiske, eneste som skiller de er et klistremerke på emballasjen så det er ikke snakk om noen consumer/home versjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    32 og 80 Ohms utgaven av DT770 er utseendemessig identiske, eneste som skiller de er et klistremerke på emballasjen så det er ikke snakk om noen consumer/home versjon.

Consumer/home-versjonen ser jo annerledes ut enn pro-versjonen, så dermed anser jeg denne saken som løst. Danke
    Toskete at det ikke står noe om denne 32 ohm Pro-versjonen på nettsidene til Beyerdynamic, da.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg snakker ikke om svindel. Men om en slags misforståelse, hvor kanskje butikkene blir forledet til å tro at det er en 32-ohms "Pro"-versjon de selger, når det egentlig bare er den sedvanlige consumer/home-versjonen "Edition
    Den "sedvanlige consumer/home-versjonen" (også kalt premium-versjonen) er lydmessig identisk med pro-versjonen, men har et vesentlig mer påkostet design. Prismessig koster premium-versjonen ca 500 kr mer enn pro-versjonen. I tillegg må det sies at de er nærmest umulige å få tak i (i Norge).

Personlig vil jeg anse det som veldig positivt om en skulle få premium-til samme pris som pro-versjonen.

Tror for øvrig ikke det finnes noen 32 ohms pro-versjon. Står mer om de forskjellige versjonene her:
    NwAvGuy: Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Review

edit:skrivefeil i lenken

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, popkorn, du sår altså på nytt tvil om at det finnes en 32 ohms Pro-versjon?? Og det rett etter at diskusjonen ble "avsluttet". :twisted:

Vel, jeg er enig i at det ennå er rom for tvil, selv om Ringradiatoren mest sannsynlig vil fnyse av dette

Edition-utgaven er sikkert ganske lik Pro-utgaven lydmessig. Slik jeg tolker det Beyerdynamic skriver på nettsidene sine, så er den lydmessige forskjellen hovedsaklig forårsaket av mindre press mot hodet (klokkene blir mindre tette, men mer komfortable), samt den reduserte impedansen (som gjør at lyden blir mindre nøyaktig og mindre naturlig, men lettere å drive og få høy lyd på via små portable enheter).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet er jo at svært mange norske butikker tar feil...
    Søk - Netshop
    Søk - Prolyd

Har DT770 i "32Ohm" på hodet nå og ut fra en bærbar enhet er det ikke store forskjellen i volum sammenlignet med Denon AH-D301 som jeg også eier.

Edit.
    Siden AKG K701 har lavere Ohm og høyere følsomhet enn DT 770 i 32 Ohms utførelse skal jeg sammenligne de uten å endre på volumet i kveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke snakk om mistanke om en forfalskning altså, slik det høres ut av ditt siste innlegg, Ringradiatoren. Tror ikke det er slik at det egentlig er 80 ohm, bare at det står 32 ohm på. Ikke sikkert du heller mener dette, men slik tolker jeg innlegget ditt, siden du skal til med å sammenligne lydnivå.

Det er mer sånn her: Dersom det ikke finnes en Pro-versjon der ute med 32 ohm, så er det altså ikke en Pro versjon du har på hodet ditt heller. Da kan man spekulere i om det enten er en "Edition"/"Supreme"-utgave (da burde den imidlertid sett annerledes ut...) eller kanskje en "Manufuktur" (spesialbestilling fra fabrikken for å få den til å se ut som en "Pro"). Eller det kan være noe helt annet mystisk som vi helst burde holdt kjeft om

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Beyer produserer hodetelefoner på egen fabrikk i Tyskland er det nok en smal sak for de å sette 32ohms "edition" drivere i pro hodetelefoner.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er informasjon fra den norske importøren Njål Hansson AS:

beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro 32 Pro modell i 32 Ohm, lydkort/bærbar lyd - Sivilingeniør Njål Hansson AS

Ingen tvil om at det faktisk finnes en 32 ohm pro modell.
    Pro 32 er mer lettdrevet enn Pro 80, det har jeg selv erfart som eier av begge modellene.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, popkorn, du sår altså på nytt tvil om at det finnes en 32 ohms Pro-versjon?? Og det rett etter at diskusjonen ble "avsluttet". :twisted:

Vel, jeg er enig i at det ennå er rom for tvil, selv om Ringradiatoren mest sannsynlig vil fnyse av dette

Edition-utgaven er sikkert ganske lik Pro-utgaven lydmessig. Slik jeg tolker det Beyerdynamic skriver på nettsidene sine, så er den lydmessige forskjellen hovedsaklig forårsaket av mindre press mot hodet (klokkene blir mindre tette, men mer komfortable), samt den reduserte impedansen (som gjør at lyden blir mindre nøyaktig og mindre naturlig, men lettere å drive og få høy lyd på via små portable enheter).
    Leste tydeligvis ikke den foregående diskusjonen godt nok. Dersom noen sier de sitter på 32 ohms klokker i pro-utgaven så ser jeg ingen grunn til å tvile på det.

For øvrig enig i det siste ressonementet ditt, bortsett fra at du får premium-utgaven helt opp i 600 ohm.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å avklare om det finnes DT770 Pro 32, sendt jeg spørsmål direkte til Beyerdynamic.

Svaret er som følger:

Dear Mr.

Thank you for your E-Mail.

There is indeed a 32 ohms version of the DT 770 PRO. It’s not listed on either the internet site or pricelist, only available on special request.

I hope this helps you.

Many regards,

Peter Grooff
    Product Manager Headzone® / Headphones / Headsets / OEM ProAudio
    Social Networking

beyerdynamic GmbH & Co. KG
    Theresienstr. 8
    74072 Heilbronn - Germany

Phone: +49 (0) 7131 / 617 - 156
    Fax: +49 (0) 7131 / 617 - 299
    Mobile: +49 (0) 175 / 2 60 66 87
    E-mail: grooff@beyerdynamic.de
    Internet: Headphones - Microphones - Headsets: beyerdynamic

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om svaret holder for tvilerne her inne.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Spørs om svaret holder for tvilerne her inne.
    De kan gjøre som meg, sende email til Beyerdynamic og få bekreftelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart svaret fra Beyerdynamic holder. Skepsis er alltid bra, det bringer oss videre. Se bare hvor mye sikrere og kunnskapsrike vi ble om Beyerdynamic DT770 Pro 32 ohm nå! Hadde vi ikke gjort dette grunnabeidet, så ville vi fortsatt gått rundt i tåka og bare antatt. Og det holder jo ikke i vår opplyste tid med krav til alskens dokumentasjon
    Sendte selv mail til den norske importøren igår ,og fikk svar idag. De sier omtrent det samme som Beyerdynamic selv. Skal poste svaret i morgen.
    Vel, da har vi avklart det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar den 7/6-11 fra Per Øystein Berglund i Sivilingeniør Njål Hansson AS (norsk importør av Beyerdynamic):

Hei!
    For å gjøre ting klart: DT 770 finnes i to serier, den ene heter Pro, og er beregnet for studiobruk og annen pr produksjons sammenheng. Den andre serien tilhører konsumentsegmentet og heter Edition.
    DT 770 Pro eksisterer i tre versjoner:
    DT 770/32, som er 32 Ohm (en modell som ikke markedsføres fra beyer pga Pro navnet, men som alle distributører likevel lagerfører)
    DT 770/80, som jo da er 80 Ohm
    DT 770/250, som da er 250 Ohm.
    Disse tre er standard hyllevare , - også for alle andre alle andre som liker god lyd.
    I tillegg til dette, finnes det D 770M, som er en 80 Ohms versjon med ekstra demping, softskin øreputer i stedet for velur som på de andre. Softskin kan monteres på de andre, slik at de isolerer noe mer mot omgivelsesstøy.
    Øreputer heter i sett med skumskivene inne i klokkene:
    EDT 770V for lys grå velur
    EDT 770S for softskin sort
    I tillegg kan vi bestille i sort velur, men disse er latterlig dyre pga lavt salgsvolum, så derfor er det få som vil ha dette. Det finnes jo alltid likevel noen Hardkore folk!

I Edition serien finnes det også flere varianter:
    DT 770 Edition 32, som er 32 Ohm
    DT 770 Edition 250, som er 250 Ohm
    DT 770 Edition 600, som er 600 Ohm

Selve elementene er nesten like i begge versjoner. Vi kan enkelt bytte til 32 Ohm for en som ved en feil har kjøpt 80 Ohms variant osv. For øvrig finnes det reservedeler til alle modeller å få via oss. Har også laget 32 Ohms versjon for en trommis av en M utgave. Alt er mulig her altså. En Beyer hodetelefon eller et headset for den del, skal alltid være en ting du har i mange år, bare husk vedlikehold som på en hver annen ting du bruker mye.
    Ønskes det spiralkabel i stedet for rett, eller omvendt, fikser vi også dette.
    DT 770 (Pro) finnes også med mikrofon som headset; enten med dynamisk eller med kondensator mikrofon!

Edition serien er i ferd med å fornyes, og de første som kommer er
    T 70, som er en 250 Ohm’s versjon med den samme in-mould teknikken for elementet som de benytter i T1, T5p og T50p. Felles for disse er en meget lett driver med meget høy magneteffektivitet.
    I denne nye serien, kommer også en portabel versjon: T 70p, men kort kabel og kun vinklet 3,5mm stereo jack. Dette bør bli den nye favoritten for de med bærbare avspillingsmedier! Begge modeller er bestilt, og ventes til lager uke 29!!!
    Håper dette nå er litt oppklaring i problematikk rundt modeller; Pro serie eller Edition serie.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos T5p, forumet på head-case.org har en flott tråd om denne. Uansett om man liker disse klokkene eller ikke, forumet er noe av det mest skandaløse jeg har vært borti, med drittslenginger i alle retninger. Interessant lesning.
    Beyerdynamic T5p - www.Head-Case.org

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kombo

Bruker selv denne sammensetningen:
    Denon AH-D1100 hodetelefoner, gir ikke mye støy rundt.
    HTC Desire, kanskje ikke beste batteriet som en musikktelefon.
    POWER Amp appen, beste som finnes med avansert eq.

Fungerer kjempe bra for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat lytta til Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm på min HTC Desire Z. Hva kan jeg si...lyden var superb! Med volumet på max var det akkurat på grensa til der jeg føler at man begynner å kan få litt hørselsskader, men tror nok at mange vil ønske enda høyere lydvolum. For min del holdt det i massevis. Lyden er varm, avslappet og med realistisk stemmegjengivelse. Kan kanskje kalle det "organisk" lyd. Ingen sibilanter eller ubehagelige betoninger på S-lyder, og en musikalsk, punchy og dyp bass. Synes overhodet ikke det var for mye bass, det var passelig nivå og la en fin tyngde og rytme på sangene.
    Øreputene er helt runde, og omslutta ikke min ører 100%. Burde vært mer ovale for det formålet. Men ellers var de ganske så komfortable, men selvfølgelig litt store og tunge.
    Anbefales, lyd terningkast 6, komfort 5.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •