Ny DAC til HD800 og Lehmann BCL?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DAC til HD800 og Lehmann BCL?

Har nå dette oppsettet: iMac - USB - Lehmann BCL - HD800. Er veldig fornøyd, men leste noen steder at DAC-en i BCL ikke er spesielt bra. Dette fikk meg interesser i hvordan oppsettet kan høres ut med en separat DAC.

Er det snakk om små forskjeller bare eksperter klarer å høre? Eller vil selv en nybegynner som meg merke forskjell? Tenkte jeg eventuelt kunne bruke rundt 10 000,- på dette. Har lyst til å kjøpe meg en skikkelig forsterker og noen dyre høytalere en gang i framtiden også, så en god DAC vil jo eventuelt være en investering til det også.

Har sett mest på Electrocompaniet PD1, Hegel HD20 og Bel Canto 1.5. Hva tror dere vil passe mitt oppsett best? Finner lite om PD1 på nettet.

Hører på metal, postrock, progrock og litt klassisk.

Takk!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig vanskeligt å si noe om egentlig, er veldig individuelt. Desuten kan en billig dac ha den signaturen du leter etter. Billige dacs inkluderer jo Beresford som mange foretrekker fremfor DacMagic, men Arcam sin rDac er også med her.

PD1 har en her på forum fått og han er kjempefornøyd.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke har hørt noen av de DAC'ene du nevner så kan jeg ikke hjelpe deg der. Men jeg har hørt på komboen HD800 og BLC med en knippe DAC'er. Av de jeg hørte så ligger min favoritt nok på Benchmark DAC1. Et hårstrå bedre enn Stello og Yulong D-100. Benchmark er en nyanse mer åpen og luftig enn de to andre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •