Nettopp fått AKG K702. Hvordan gjør jeg de bedre? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 69 av 69
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi diskuterer lyd, og damene diskuterer &%$%&. Hvem har skjønt det?

Vi nerder har tydeligvis IKKE skjønt det (sånn for de som skulle være i tvil). På tide å logge av og dyrke sine feminine sider.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    SP er diskutert i den tråden, og samtidig hevdes det "...Jeg synes det er digg, både å gjøre selv og bli gjort på. Men, varierer veldig på dagsformen....".

DA er man -m-y-k. :lol:

Vel, man har det ikke mer gøy enn man lager selv. Ofte også kalt OT.

K702 eller en RJ? Hva som er mest spennende? Tja. Ikke AKG-ene iallefall.
    Takk for god latter:-D Forlenga nettopp livet mitt med med ihvertfall ett par timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah. Nå er jeg i nærmest perfekt blanding av forvirret og forstyrret av den herlige avsløringen. Mange takk ...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel - begynner å lure - kan jeg ta rådene om valg av forsterker seriøst eller har jeg spurt om råd i feil forum?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohoi
    Vel - begynner å lure - kan jeg ta rådene om valg av forsterker seriøst eller har jeg spurt om råd i feil forum?
    Forsterkerrådene kan du heldigvis ta dønn seriøst, ohoi. Der er vi nådeløst kyniske og konkrete når de kommer til å drive hodetelefoner :twisted: . Vi spøker aldri (vel, det er jo åpenbart løgn), men ikke når det kommer til anbefalinger med tanke på forsterkere og hodetelefoner.

Så ja, jo mer penger du kaster etter dette, jo bedre blir det (eller jo bedre tror du det blir). 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har ikke orket å lese gjennom hele tråden, men gikk til anskaffelse av 701 for ikke lenge siden jeg også. Har HD650 liggende fra før.

Har lest opp og ned hva hodetelefon forsterkere angår, og var et i et lite svakt øyeblikk på vei til å bestille Burson Audio HA-160D til rundt 9000,- Det kunne sikkert ha blitt det mest fornuftige kjøpet jeg har gjort på lenge, men jeg feiget (heldigvis for lommeboka) ut og bestilte en kombinert hodetelefonforsterker og DAC fra Kina. Den heter Maverick Audio Tube Magic D1 - fått mye skryt på head.fi forum pga kost vs. nytte - og har alt av innganger. Du kan koble til den pc med både usb og optisk/coax digitalt.

Den kosta 199 USD + 20 USD + 20 USD dersom du ønsker å oppgradere tube`n (dette behøver du ikke dersom du kun skal bruk den med 701) = 240 USD = ca 1335,- tror jeg det stod på mastercardet mitt. Har ikke sett snurten til tollen.

Jeg liker HD650 bedre enn 701 - men kan underskrive på at alle mine hodetelefoner har fått et kraftig løft etter at jeg kjøpte denne. Før eller siden så blir det Burson på meg, men til da så er jeg storfornøyd med min handel !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Mulig jeg begynner å bli kjedelig, men jeg fortsetter hardnakket å anbefale Matrix m-stage. Jeg er VELDIG glad i min, og prisen er obskurt lav for hva du får (et design som er omtrent likt som Lehmann Black Cube til 6-7000 kr), og som i følge mange låter bedre enn black cube om du bytter op-amp i Matrixen, noe som er så enkelt at selv JEG klarte det!

250 usd for forsterker, og 30 for ny opamp, shippet gratis fra Kina er en ganske lugn pris, særlig nå med dollarkurs svak som få.
    Er på nippet til å kjøpe en Matrix for å drive 702'n min, men jeg lurer på hva "opamp" er? Muligens et dumt spørsmål, men jeg må bare vite hva det er? Er det noe man bestiller ekstra når man bestiller fra Tam Audio i Kina?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slotdriver
    Er på nippet til å kjøpe en Matrix for å drive 702'n min, men jeg lurer på hva "opamp" er? Muligens et dumt spørsmål, men jeg må bare vite hva det er? Er det noe man bestiller ekstra når man bestiller fra Tam Audio i Kina?
    Andre er definitivt mer i stand til å forklare dette enn meg, men så vidt jeg kan forstå er det en (80-talls-ord-OMG) microchip som man kan bytte på for å få forskjellig lydsignatur. Jeg ville anta at lyd går igjennom den, og på en eller annen måte farges, detaljeres eller bare skremmes til å låte på en eller annen måte.

Jeg er ganske sikker på at Tamaudio kan sette i en ny en for deg. Jeg merket faktisk forskjell da jeg gikk fra standard-opamp til den som heter 627 class a. Lyden ble vagt renere og med litt bedre definert bass.

Prisen var 30 usd ekstra, ærlig talt veldig lite for et markant løft i lyden - og ikke noe jeg angrer på. Jeg ville sendt en mail til Tam og sjekket om han kunne satt inn denne for deg, om du vurderer en m-stage (noe du burde, fordi den er svært flink).

Om du føler for det kan du også selvfølgelig ta en titt på quattroen, og bestille deg nye kabler fra tam til 702ene dine. Da får du plutselig mer eller mindre dobbel kraft, og det er alltid GØY :twisted:

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slotdriver
    Operasjonsforsterker, op-amp, opa etc., er en DC-koblet forsterker med høy spenningsforsterkning, differensial inngang og vanligvis "single-ended" utgang.
    Oftest i form av en integrert krets men kan også lages med "diskrete" komponenter.
    Operational amplifier - Wikipedia, the free encyclopedia
    Op Amps: Myths & Facts

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •