Nettopp fått AKG K702. Hvordan gjør jeg de bedre? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror vel kanskje du misforstår det med usb. Selvfølgelig skal hodetelefonen tilkobles med rca, men usb brukes også som en utgang fra pc for lyd, da tilkoblet en dac eller eksternt lydkort, som da igjen kan ha rca tilkobling for hodetelefon, som en Benchmark eller Beresford dac.Beresford DAC products page
    DAC1 Series Overview | Benchmark Media
    Som en tankevekker kunne du kjøpt et nytt sett Stax Signature II system for 8000,-, dette inkluderer trm006t rørforsterker og 4040 elektrostatiske hodetelefoner. Da hadde du hatt et av verdens beste hodetelefon systemer, men også her, ikke mye (imponator) bass, men detaljert av en annen verden, helt rått, men kanskje litt overkill til å bruke på ps3 spill......
    Kanskje du skulle valgt noe a la Beyer? Beyerdynamic DT 770 | HeadRoom Audio
    vel, ikke verdt å spekulere, få deg en god forsterker til dine 702.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Noe forteller meg at du kanskje har kjøpt feil hodetelefoner, og at et par med Audio Technica ATH-M50 kanskje ville løst mesteparten av det "ikkemusikalske" bedre. Leste du ingenting om K702 på forhånd? Uansett hvor jeg leser om den hodetelefonen så nevnes det at den er krevende på forsterkersiden. Og at bass ikke er dennes største styrke dersom det er snakk om volum og litt pompøs bass.

Det førsteinntrykket du har er jeg redd ikke lar seg "redde" av innspilling. Så får du vurdere om et er verdt investeringen på ny headamp i tillegg. Driter du i det kan jeg godt overta dem av deg for kostpris.....
    Selvfølgelig har jeg lest om de. Har er det noen blader/blogger/nettsider/annmeldere har sagt:

"European industry leaders in recording studio headphones give us the AKG K702, a top-of-the-line full-size audiophile model with fabulous punch, an engrossing "front-row" musical presentation and complete accuracy across the audio spectrum. The K702 are nowhere near their sonic potential right out of the box; patience and a long 'break-in' period gets rewarded with a headful of beauteous tunes. World-class reference headphones rivaling the performance of some four-figure cans but at a fraction of the price. Black with detachable cord."
    Takk gud!

"Pros:
    - Detailed airy presentation
    - Precision of a sergon's scapel
    - Very Comfortable
    - Reasonably priced
    Cons:
    - Proper system matching is a must.
    - Headphone amp with a good power supply to bring out the best of these phones.
    - Precision may not be everyones cup of tea, depending on associated equipment"

"The good: The AKG K 702 headphones offer a super comfy, over-the-ear design; they sound great at home and with iPods, and come with a detachable headphone cable.
    The bad: The AKG K 702 headphones don't come with a travel bag or storage case.
    The bottom line: The AKG K 702 Open Back Dynamic Reference Headphones offer an ultracomfortable way to enjoy sound that is remarkably more open than most sets; they're like personal speakers for your head."

"Next, we watched a few movies and the K 702's spatial qualities came to the fore. On the "Mad Men: Season 1" Blu-ray, the sound of the large offices, with dozens of IBM typewriters clacking in the distance, was especially convincing. We could even hear murmured conversations of executives behind closed office doors. The Grado RS1's bass went a little deeper and was more impactful on the "House of Flying Daggers" DVD's circle of drums scene. That is, the drums were more realistic sounding with the RS1, though the K 702's bass and dynamics were still quite good. Again, we preferred the K 702 for its open, spacious sound, which was even more evident with movies than it was with music."

"Sure, the AKG K 702 is an expensive set of headphones, but the sound is near state of the art, only bettered by much more expensive headphones like the soon-to-be-released Sennheiser HD800 ($1,400). The K 702's creamy soft ear pads are so darn comfy it is easy to forget you're wearing headphones. In the end, we highly recommend this cushy, sweet-sounding set from AKG."

Read more: AKG K 702 Open Back Dynamic Reference Headphones Review - Watch CNET's Video Review

ETC...

Vet ikke hva du snakker om.

Den første jeg kopierte har jeg lest for første gang nok. Glad for at de syns det

Akkurat nå, med mitt utstyr (dvs gaming PC uten lydkort, og ikke noe annet, plugget rett i fronten på PCen.)

så høres Logitech G35 headsettet mitt som jeg kjøpte for 499 kr på expert bedre. (når det gjelder bass og volum har de en for del.)

I hvert fall med den spotify musikken og Michael Jackson CD-en jeg har (:

Har ikke sett noen filmer enda, og spilt veldig lite.

Men når jeg først skaffet Logitech G35 headsettet var jeg eksremt skuffet siden det var værre enn Creative Fatal1ty Headsettet jeg hadde før. Men plutselig en dag så sprang høytalern, bassen dobbla seg og volumet ble høyere.

Så til dere som sier at innspilling er placebo osv...

Tror dere virkelig at LOGITECH HEADSET er bedre en AKG's topp modell ? :?

dessuten! Jeg har jo hørt disse hodetelefonene selv i en butikk. De var natt og dag fra de jeg har koblet til PCen min.

Skal ta turen til Ski neste tirsdag, dvs... Hifiklubben 8-) Skal ta med hodetelefoner og plugge i alle forsterk'erne de har!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så så , vi bare prøver å hjelpe deg :wink:

Sørg i alle fall for at lydkilden er ok og få testet en dedikert hodetelefon forsterker eller to også.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Men når jeg først skaffet Logitech G35 headsettet var jeg eksremt skuffet siden det var værre enn Creative Fatal1ty Headsettet jeg hadde før. Men plutselig en dag så sprang høytalern, bassen dobbla seg og volumet ble høyere.

Så til dere som sier at innspilling er placebo osv...

Tror dere virkelig at LOGITECH HEADSET er bedre en AKG's topp modell ? :?

dessuten! Jeg har jo hørt disse hodetelefonene selv i en butikk. De var natt og dag fra de jeg har koblet til PCen min.

Skal ta turen til Ski neste tirsdag, dvs... Hifiklubben 8-) Skal ta med hodetelefoner og plugge i alle forsterk'erne de har!
    Hva du har opplevd med G35 og i hvilken grad det var placebo vet jeg lite om, men jeg kan hvertfall forsikre deg om at ingen hodetelefoner dobler bassresponsen sin i løpet av innspillingsperioden. Forøvrig er ikke lang innspililingstid noe mål på kvalitet.

Jeg synes fortsatt du bør forsøke å lytte til det samme som du lyttet til i butikk, eller lytte til en par låter hjemme først, og så ta denne MP3en eller hva det er med til hifiklubben. Det er vanskelig å sammenligne kvalitet når du ikke lytter til det samme materialet.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moiz har en John Blue Hydra demobrukt til 2500,-
    JohnBlue Hydra | moiz.no
    Ellers er Argon HA2 kanskje aktuell da du der får en dac også.
    ARGON HA2 tube Forforsterker | Hi-Fi Klubben Er dog litt usikker på om denne har nok juice til K702....
    Og ja, mine Sennheiser PX200 og Koss PortaPro spiller helt fint plugged inn i pc`en. Fikk nesten ikke lyd der med Sennheiser HD580. PX200 er 32 ohm, HD580 er 300 ohm.
    AKG K702 Black - Full-Size Headphones | HeadRoom Audio (klikk på "what we think")

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    så så , vi bare prøver å hjelpe deg :wink:

Sørg i alle fall for at lydkilden er ok og få testet en dedikert hodetelefon forsterker eller to også.
    jeg er jo ikke sinna da .. men kanskje litt oppgitt. Jeg bare håper at dette er normalt.

Tok blindtest med moren. Sa jeg hadde 2 hodetelefoner, ene fra top klasse premium klasse studio hodetelefoner mens de andre var billig gaming hodetelefoner.

Merket ingen forskjell og kunne ikke si hvem som var hvem, men mente at K702'ene var mer behaglig og G35'ene hadde høyere volum.

referanse sangen var Billie Jean av Michael Jackson på CD, spilt via iTunes.

moren min vet absolutt ingenting om lyd og HATER alt med lyd å gjøre... Var vanskelig nok å få ho til å lytte hehe

Men jeg stever selv med å finne forskjell på lyden.

Den varmen følelsen er bare ikke der.

Jeg gleder meg til turen innom hifiklubben. Skal spøre om de kan prøve lyden på de, ser hva de synes. eventuelt prøve Denon D5000 og de der.
    Men dagens mål er jo selvfølgelig å plugge den i alle mulige forsterkere og høre hvor godt det blir.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker litt som du ikke tror på oss her. Det hjelper ingenting å plugge 702 inn i noen forsterkere på klubben om det er vanlige forsterkere du tenker på. Du må ha en dedikert hodetelefon forsterker.
    En vanlig forsterkers hodetelefon utgang kan bare drive lavimpedante følsomme typer med ok resultat, samme med utgangen på en tv.
    Med en dårlig hodetelefon utgang vil alle gode hodetelefoner lyde dårligt.
    Har du lest tester av 702 kan du da umuligt ikke ha vist at du måtte ha en forsterker til de før de lyder bra. Desuten må du gjerne ha en god dac i tillegg.

Har lyst å fortelle et par historier der viser forskjellen på lo-fi og high end lyd. Vi der har holdt på med dette en stund vet litt om hva der fungerer sammen, og hvor skuffet man kan bli når ting ikke passer sammen.
    Jeg skulle selge mine elskede fuldtone elektrostater, gjorde den feil at jeg ville ha surround! Jeg solgte min klasse A forsterker der drev de, og også en klassisk Nad 3020 der faktisk fungerte bra på de. Jeg kjøpte da en Thule IA350 (2 x 350 waa eller 5 x 125 watt).
    En skulle komme og lytte på mine høyttalere og jeg satte de til Thule forsterkeren og der var forferdelig lyd. Flatt, ingen liv, ingen bass, intet. Lyd som fra en gammel transistorradio. Selv på fullt volum skjedde der ingenting, forsterkeren kunne bare ikke drive elektrostater. Han kjøpte dog høyttalerne likevel fordi han visste dette, og det fungerte fint da han kom hjem med de og satte de til hans egen forsterker.
    Jeg hadde også et sett Stax Signature II system, som før nevnt. Dette ville jeg selge, og en kom og skulle lytte på det. Han hadde med seg masse cd`er så han kunne finlytte og bestemme seg. Jeg satte Stax 006t rørforsterkeren direkte til min Philips DVD963SA dvd/cd spiller, satte den første av hans cd`er i skuffen, trykket "Play", og 2 sekunder etter sagde han: Jeg kjøper den!!. Sånn virker high end noen ganger så forskjelligt....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Virker litt som du ikke tror på oss her. Det hjelper ingenting å plugge 702 inn i noen forsterkere på klubben om det er vanlige forsterkere du tenker på. Du må ha en dedikert hodetelefon forsterker.
    En vanlig forsterkers hodetelefon utgang kan bare drive lavimpedante følsomme typer med ok resultat, samme med utgangen på en tv.
    Med en dårlig hodetelefon utgang vil alle gode hodetelefoner lyde dårligt.
    Har du lest tester av 702 kan du da umuligt ikke ha vist at du måtte ha en forsterker til de før de lyder bra. Desuten må du gjerne ha en god dac i tillegg.
    Hva er det som får deg til å tro at jeg ikke tror på dere? Skal jo prøve alle headamp'ene de har på HFK. De har jo Argon HA2... Skal plugge de inn der, ser hvordan de låter...

Og ja, jeg leste alle annmeldelser og alle sa du trengte en dyr headamp. Men jeg trodde det var bare audiofil vrøl

Dessuten. Steve Guttenberg sier at han plugga K702 i en Onkyo SR-TX 805 receiver og de låt helt fantatisk.

Jeg er IKKE kritisk. Når det gjelder iPod sliter jeg med å høre forskjell fra Philips 199kroner ørepluggene or K702 øreklokkene...

Og nei, jeg er ikke en person som ikke klarer å høre forskjellen fra god lyd og billig. Faren min har eid en B&W Nautilus med monblokka bryston forsterker hånd laget i Canada til hver kanal i en 7.1 system og Mark Levinson DAC + processor osv... Ikke det at jeg forventa å høre B&W Nautilus lyd komme ut fra K702 men...

Jeg er 100% egna til å høre forskjell mellom Bowers & Wilkins 800 og f. eks Bose XD 8-)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamen det er jo bra, begynte å bli nervøs når du fortsatte med "der er ikke forskjell på de og Logitecs" hele tiden. Selvfølgelig er lyden dårlig nå.
    Noen surround receivere samarbeider bl.a. med Headroom og har ganske gode hodetelefon utgange, vet ikke om Onkyoen er en av de.
    Du kan hilse din far og si at Bryston er konge!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jamen det er jo bra, begynte å bli nervøs når du fortsatte med "der er ikke forskjell på de og Logitecs" hele tiden. Selvfølgelig er lyden dårlig nå.
    Noen surround receivere samarbeider bl.a. med Headroom og har ganske gode hodetelefon utgange, vet ikke om Onkyoen er en av de.
    Du kan hilse din far og si at Bryston er konge!
    Haha Min far var stor audiofil på 90 tallet. Han solgte vel hele systemet i 2005 eller 2006 for en 80 000 kroner tror jeg det var. Og da var de neste brukt i 10 år :lol: Nå for tiden sitter'n med en Denon S-301 i stua... :? Men all pratet jeg har hatt nå i det siste har kanskje vekket den gamle hifi sansen. Har er veldig gira på B&W 800D...

Jeg får i hvert fall litt økonomisk støtte da. Blir nok KEF 5.1 3005HT eggs til bursdagen blant annet

Forresten, føler meg fornærmet siden du trodde at jeg trodde logitech var bra :x

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk de for cirka 1400 kroner + gratis frakt + ingen moms + ingen tollavgift + null skatt (PRØV Å SKAFF NYE AKG K702'r BILLIGERE, JEG UTFODRER DERE...)
    Ganske likegyldig om de ikke fungerer godt i oppsettet ditt

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Ganske likegyldig om de ikke fungerer godt i oppsettet ditt
    Totalt upassende kommentar - han har bare tatt et skritt mot noe bedre, og kommer han ikke i mål er det ingen problem å få igjen utlegget.

Problemet er at hvis det som kommer ut av HT utgangen ikke er bra så hjelper det ikke hvor bra HT du har skaffet - det vil ikke låte bra, trolig vil det låte værre da en god HT i større grad viser alle feilene.

Problemet er vel om trådstarter kommer i mål med en god HT forsterker - han kan jo ikke slepe den rundt for å koble til Playstation/TV/PC/ osv. Trolig ville det vært bedre med en mindre kritisk / lavimpedanse HT til hans bruk.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haha Min far var stor audiofil på 90 tallet. Han solgte vel hele systemet i 2005 eller 2006 for en 80 000 kroner tror jeg det var. Og da var de neste brukt i 10 år :lol: Nå for tiden sitter'n med en Denon S-301 i stua... :? Men all pratet jeg har hatt nå i det siste har kanskje vekket den gamle hifi sansen. Har er veldig gira på B&W 800D...

Jeg får i hvert fall litt økonomisk støtte da. Blir nok KEF 5.1 3005HT eggs til bursdagen blant annet

Forresten, føler meg fornærmet siden du trodde at jeg trodde logitech var bra :x
    Er overbevist om du kommer i mål.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test litt i går kveld med min AKG 601 tilkoblet følgende:

Kari Bremnæs (Viser og Sanger) i CD spilleren (Xindak Muse II) koblet via
    • intern DAC til min Xiang Sheng HIFI Preamp 708B (Rørbasert HT forsterker)
    • digital kabel til BelCanto 1.5 DAC og HT utgang på denne
    Kari Bremnes (Viser og Sanger) i Blu-ray spilleren (Philips BDP 7100) via
    • HDMI kabel til Denon 3808
    Det som ga best punch og mest "morro" lyd var Xiang Sheng. Renest lyd fikk jeg fra BelCanto men der manglet det noe i bassen. På siste plass kom Denon 3808 i kino'n der diskanten var noe grøtet mens bassen lå et sted mellom XS og BelCanto.

Intessant da Xiang Sheng forsterkeren kostet meg ca 1000 kr direkte fra kina (gift merking etc. m/original kina rør og potensiale for bedre lyd ved rørskifte...). BelCanto kostet meg 7500 kr brukt og Denon kostet vel 12000 kr eller noe deromkring.

Imidlertid var forskjellene relativt små, så på mindre kristisk lytting kunne jeg levd med alle tre kombinasjonene.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Little dot MK III coster £139 rett fra Kina.

Jeg har bank konto i Storbritannia med £150 pund (trolig vis £60 også men har ikke oppdatert) så burde vel ha £210 pund å bruke

Frakten er £38...

Little Dot MK III Headphone Tube Amplifier/Pre-Amp 220V | eBay UK

Han jeg kjenner fra Canada har AKG K702 med Littledot MK III. Og han har peil (:

Hva mener kjære AV forum om denne headampen?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt den men mener der ligger en sånn på hifisentralens bruktmarked, men kanskje den er solgt.
    Som regel ligger der også noen Project hodetelefon forsterkere du kunne bruke i mellomtiden, de koster gjerne ca. 500,-

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Little dot MK III coster £139 rett fra Kina.

Jeg har bank konto i Storbritannia med £150 pund (trolig vis £60 også men har ikke oppdatert) så burde vel ha £210 pund å bruke

Frakten er £38...

Little Dot MK III Headphone Tube Amplifier/Pre-Amp 220V | eBay UK

Han jeg kjenner fra Canada har AKG K702 med Littledot MK III. Og han har peil (:

Hva mener kjære AV forum om denne headampen?
    Gir deg nok et løft hvis du har et godt phono signal, men hjelper ikke stort på TV/PC/Playstation/Xbox osv dog.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Gir deg nok et løft hvis du har et godt phono signal, men hjelper ikke stort på TV/PC/Playstation/Xbox osv dog.

Så... hva må gjøre for å få den beste lyden ut av PC og playstation?

Med tanke på at jeg kommer til å ha B&W DM 685 + Denon AVR 1911 og KEF 5.1 3005 til sommeren... :P

Newcomer Kenneth1979 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG K702 er et par hodetlf jeg ikke hadde kjøpt om jeg ikke hadde råd til en tilsvarende headamp. Da ville jeg nok balansert budsjettet litt mer. Men, om jeg hadde gjort det, og ikke hadde noe spes å drive de med, trengte mest mulig av pengene til en forsterker/receiver, så hadde jeg gått for en midlertidig løsning og kjøpt en Cmoy, ferdigbygget (eller bygget selv) fra JDS Labs. Den koster drøye $50 mener jeg å huske og burde sparke litt mer liv i kannene dine. Går an å bruke en slik/tilsvarende løsning til du f.eks får spart opp til en John Blue Hydra?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hydra´en er nevnt. Moiz har en demo til 2500,-

Når du bruker en hodetelefon forsterker kan du koble denne til Tape Out på din receiver, da regulerer du volum på din hodetelefon forsterker og får da lyd fra alle kilder, men du må jo velge kilde på din receiver.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •