Head-fi, den "billige" løsningen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg visste ikke at det fantes en ny versjon. Jeg husker at HD600 og HD650 var veldig like da jeg testet dem (rundt 2005?), så tenkte Sennheiser at de burde oppgradere HD650, eller gjorde de endringer på alle modellene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Jeg visste ikke at det fantes en ny versjon. Jeg husker at HD600 og HD650 var veldig like da jeg testet dem (rundt 2005?), så tenkte Sennheiser at de burde oppgradere HD650, eller gjorde de endringer på alle modellene?
    Så vidt jeg vet, så ble både HD580, HD600 og HD650 oppgradert samtidig. Hvorvidt endringen hadde samme innvirkning på karakteristikken i HD580 og HD600 vet jeg ikke, men den er forholdsvis markert på HD650. Jeg sitter med begge typene, og lydmessig er det 2 helt forskjellige hodetelefoner.

I dagens Sennheiser-sortiment er det vel HD598 til ca. 1950,-, som er modellen "under" HD650. Hi-Fi & Musik testet denne i forrige utgave, og de kommenterte følgende, testet mot HD650(fritt oversatt):

Mot HD650 - Likheten er slående. En litt rundere og mindre nyansert bass uten like klar briljans i toppen. Men mer engasjerende driv - og (leser jeg selv mellom linjene) - en litt varmere karakteristikk. Poengvurdering lyd: 9 av 10. Prisverdi: 8 av 10.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    "De" = 007? Det finnes flere Stax enn 007mkII. Med andre ord så er innlegget over helt feil. Stax har mange modeller, og i ulike prisklasser. Man får komplette pakker til under 15K...
    Hadde jeg hatt et budsjett under 15 000 ville jeg ikke ha valgt Stax. Da ville jeg kjøpt Sennheiser HD 800 og en forsterker. Hadde budsjettet vært 20 lapper der i mot, ville valgt Stax 007 MK II og en forsterker

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Så vidt jeg vet, så ble både HD580, HD600 og HD650 oppgradert samtidig. Hvorvidt endringen hadde samme innvirkning på karakteristikken i HD580 og HD600 vet jeg ikke, men den er forholdsvis markert på HD650. Jeg sitter med begge typene, og lydmessig er det 2 helt forskjellige hodetelefoner.

I dagens Sennheiser-sortiment er det vel HD598 til ca. 1950,-, som er modellen "under" HD650. Hi-Fi & Musik testet denne i forrige utgave, og de kommenterte følgende, testet mot HD650(fritt oversatt):

Mot HD650 - Likheten er slående. En litt rundere og mindre nyansert bass uten like klar briljans i toppen. Men mer engasjerende driv - og (leser jeg selv mellom linjene) - en litt varmere karakteristikk. Poengvurdering lyd: 9 av 10. Prisverdi: 8 av 10.
    Interessant. Men hvorfor mener de at 598 er modellen under 650 i dag? Er den bedre enn 600?
    Er du forresten sikker på at de oppgraderte 580 i 2007? Jeg kjøpte meg nemlig 580 i 2004 like før de forsvant fra markedet (og har dem fremdeles), men jeg har aldri sett dem på markedet igjen etter det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Interessant. Men hvorfor mener de at 598 er modellen under 650 i dag? Er den bedre enn 600?
    Er du forresten sikker på at de oppgraderte 580 i 2007? Jeg kjøpte meg nemlig 580 i 2004 like før de forsvant fra markedet (og har dem fremdeles), men jeg har aldri sett dem på markedet igjen etter det.
    HD600 er vel fortsatt modellen "under" HD650. HD598 er "ny" - og har vel egentlig mer slektskap til HD595.
    Hvorvidt HD598 er "bedre" enn HD600, har jeg ingen formening om, men Hi-Fi & Musik ytret altså det jeg tidligere skrev.

Min info vedr. oppgradering har referanse fra en artikkel på Headfonia vedr. dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Cubes II - High Fidelity Audio Products from Japan

Stax' nest dyreste hodetelefon+forsterkersystem. Strømovergang følger med.
    Selvfølgelig kan du kombinere en sennheiser med en kinaamp som head-fi.org er overbevist om er driiiiitbra, men er en fan av komponenter som er laget for å spille sammen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a) nest dyreste system kan muligens være riktig, men hvorfir kjøpe det settet når SR-507 er modellen over og forskjellen i pris insignifikant.

b) Audiocubes 2 ville jeg oppgordret folk å sjekke feedback på før kjøp via dem...

c) support her hjemme på Stax virker å være dårlig. I alle fall dersom man ser hva norsk importør ikke følger opp av henvendelser flere har rettet til dem

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Audio Cubes II - High Fidelity Audio Products from Japan

Stax' nest dyreste hodetelefon+forsterkersystem. Strømovergang følger med.
    Selvfølgelig kan du kombinere en sennheiser med en kinaamp som head-fi.org er overbevist om er driiiiitbra, men er en fan av komponenter som er laget for å spille sammen
    Stax hodetelefoner selger jo også PriceJapan. De har riktignok ikke "Signature System II" av SRS-4170. PriceJapan mener jeg er en trygg butikk, etter nettomtale og ved egne erfaringer (to bestillinger). Det er også audiocubes uten II`ern i navnet og stavet i ett ord. (Men med andre fellestrekk i logoen). audiocubes (uten II) er imidlertid trygg såvidt jeg vet, har et-par vel effektuerte bestillinger derfra. Butikken fører derimot ikke Stax.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •