DAC med hodetelefonforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC med hodetelefonforsterker?

Kjøpte meg en ny bærbar asus maskin for en stund siden. Har testet med hodetelefoner, og lyden er elendig! Ser derfor etter en usb dac og hodetelefonforsterker. Nå finnes det Dac med hodetelefonforsterker innebygd. Fordelen er at jeg får alt i en boks. For eksempel Beresford Caiman, Nuforce Udac 2, Nuforce HDP, Bel Canto Dac 1,5.
    Siden jeg har forsterker med innebygd dac (XTZ), trenger jeg egentlig ikke flere digitalinnganger på Dac'en. Trenger bare USB. Så da er spørsmålet om jeg bør kjøpe en av disse dac'ene med innebygd hodetelefonforsterker, eller om jeg bør kjøpe en usb-dac og hodetelefonforsterker. Da har jeg tenkt litt på Hegel HD2 eller Abrahamsen a-dac. Hvilken løsning er best?
    Hodetelefonene jeg bruker er Sennheiser HD500. De har vel en litt mørk klang.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det kommer jo selvfølgelig an på hvor mye penger du har tenkt å legge i det, men jeg har (uten å skryte på meg at jeg har brukt den mye til head-fi) hatt rimelig grei erfaring med denne:

Maverick Audio - TubeMagic D1 DAC

og den får rimelig mye skryt på head-fi.org:

Maverick Audio TubeMagic D1 Reviews - Head-Fi.org Community

Det er også en egen tråd for denne på head-fi som er noe av det lengste jeg har lest, men konsensus er at denne gir ekstremt mye for pengene og at Ryan (eieren av Maverick Audio) er den mest serviceinnstilte mannen i bransjen.

Den koster jo ikke mer enn at den er verdt et forsøk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tam Audio har også litt forskjellig for deg å velge mellom.

Jeg har for tiden en matrix m-stage, og er EKSTREMT fornøyd med den pris tatt i betraktning. Har ingen problemer med å anbefale deg dette eller andre matrix-produkter som du finner på den siden.

Hvis ikke finnes det et hav av dac/amp-comboer som alle nok fungerer helt ypperlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes svært mange pro audio lydkort med USB og hodetelefonutgang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •