HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 99 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    I will let our US shipping dept ship you a returned HE-400 with both drivers working or at least one side working. We will ship via express mail so that you will receive before 1st Feb. If you got only one side working, you can remove the working driver and put it on yours. If your HE-400 got something wrong later, we will help you got free replacement.

Best,
    Fang

Shipped via USPS express mail. EC6450548

Det er ganske utrolig gutter?
    Hmm. Hadde ikke HifiMan en form for fornøyd-garanti?

Jeg hadde ikke akseptert det der iallfall. Med mindre jeg hadde fått et nytt fungerende produkt, eller et dyrere sett til redusert pris, hadde jeg bare returnert hele rukkelet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bra det der. Problemene i første batch av HE-400 må ha gjort at de kortsiktig har mistet hodet...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått til innkjøpt av min første ordentlige Head-Fi. Etter å gått lei av lugginga fra Koss Porta Pro, og ørepropper som ikke vil sitte helt hundre på Klipsch image S4i, bestillte jeg meg et par Audio Technica ATH-M50.

Hentet de på Posten tidligere i dag, og etter å ha testet dem på Iphone 4, laptopp og Yamaha RX-V2067 fant jeg ut at hverken telefon eller PCn klarte å gi i nærheten av den lyden jeg fikk fra recieveren, så da tok jeg turen på komplett og fikk hentet meg en Fiio E7.

Kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd med begge kjøpene, og jeg føler det er mye "bang for the buck" med oppsettet her. Det eneste jeg kan kanskje sette fingeren på at det kan være litt skarpe "S"er på noe musikk, men det er kanskje noe som blir bedre etter å ha spillt dem inn litt?
    Uansett så er jeg fornøyd med kjøpet og kan varmt annbefale det til andre. (jeg er ikke noe expert på området selv om jeg innehar expert tittelen plassert mellom brukernavnet og en sikklende Homer S. )

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med gode komponenter. Hva er det første du legger merke til med denne kombinasjonen (bortsett fra s-ene, da)? Blir du engasjert i eller fascinert av musikken?

Dvs. blir du dratt med i musikken slik at den engasjerer deg, eller er det slik at du føler du lytter og mer observerer?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Da har jeg gått til innkjøpt av min første ordentlige Head-Fi. Etter å gått lei av lugginga fra Koss Porta Pro, og ørepropper som ikke vil sitte helt hundre på Klipsch image S4i, bestillte jeg meg et par Audio Technica ATH-M50.

Hentet de på Posten tidligere i dag, og etter å ha testet dem på Iphone 4, laptopp og Yamaha RX-V2067 fant jeg ut at hverken telefon eller PCn klarte å gi i nærheten av den lyden jeg fikk fra recieveren, så da tok jeg turen på komplett og fikk hentet meg en Fiio S7.

Kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd med begge kjøpene, og jeg føler det er mye "bang for the buck" med oppsettet her. Det eneste jeg kan kanskje sette fingeren på at det kan være litt skarpe "S"er på noe musikk, men det er kanskje noe som blir bedre etter å ha spillt dem inn litt?
    Uansett så er jeg fornøyd med kjøpet og kan varmt annbefale det til andre. (jeg er ikke noe expert på området selv om jeg innehar expert tittelen plassert mellom brukernavnet og en sikklende Homer S. )
    Gratulerer med ny "godlyd". -Jeg har selv E11 som brukes til Shure 535.
    (Måtte sjekke E7 - E11 og fant at det kun er dac`n som er forskjellig..)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer med gode komponenter. Hva er det første du legger merke til med denne kombinasjonen (bortsett fra s-ene, da)? Blir du engasjert eller fascinert i musikken?

Dvs. blir du dratt med i musikken slik at den engasjerer deg, eller er det slik at du føler du lytter og mer observerer?
    Nå som det er helt nytt så er det mest observering og finlytting etter egenskapene til oppsettet, men jeg gliser like mye uansett hva jeg setter på, og jeg blir nok nødt til å høre igjennom hele musikksamlingen min, for å få med meg alt jeg har gått glipp av!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glis er uansett uslåelig. Når observasjonen går over til engasjement - da vet man at man har truffet. Enten det er fullskala-anlegg eller head-fi. I starten (med nye komponenter) er man nesten alltid i en observerende fase. Dersom man i løpet av relativt kort tid forlater observatørrollen og går over til å-la-seg-engasjere-og-rive-med-fasen - DA vet man at man har valgt riktig.

Kos deg med godlyd i de neste dagene.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Gratulerer med ny "godlyd". -Jeg har selv E11 som brukes til Shure 535.
    Ja jeg vurderte en også pga litt hendigere størrelse når man er på farta, men jeg kommer til å bruke den mest på PCn så da endte jeg opp med E7, kjøpte også den tilleggs kabelen slik at man kan bruke docking utgangen på iphone, men har ikke testet den enda.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet litt mere med Iphonen som kilde, så er kvalitetene mellom forsterker i tlf og Fiio veldig lett å høre, da man veldig kjapt kan flytte hodetelefonene mellom de forskjellige utgangene. Uten Fiio blir det rett å slett veldig tamt og uengasjerende. Og etter hva de sier i Whathifi omtalen, så skal det bare bli bedre etter noen dagers bruk! Fiio E7 review from the experts at whathifi.com

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagers bruk - jeg håper det, men tviler på det. Beklager, men dette blir ikke teknisk bedre enn hva du hører NÅ. Ikke det - et par dagers innspilling hav hjernen - utgjør underverker.

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal aldri si aldri! Jeg testet min Fiio e7 akkurat når jeg fikk den og følte og at den kunne være litt lys (og nesten skarp) til tider.

Deretter dro jeg en helg vekk og lot den stå på over hele 4 døgn, etter det 5 døgnet (ca 120 timer) så prøvde jeg de igjen og da var skarpheten borte.
    Dette kan selvfølgelig være en bias

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel kanskje sette de de på ørene i et par dager på full guffe, så får jeg tatt liv av de hørselscellene som plages av de skarpe "s"ene istede

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God idé - Dra på ordentlig, slik at du unngår å høre de øverste oktavene.

Tweak i praksis - og som faktisk virker i lengden.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok kanskje det at jeg ikke har hatt noen hodetelefoner som har vært så oppløste før, man legger mere merke til detaljene, etter å ha koblet til Klipsch image S4i igjen med og uten E7, så la jeg merke til noen skape "S"er der også som jeg ikke har tenkt over før.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Jeg har selv E11 som brukes til Shure 535.
    Det er feil selv om noen hevder at E7 og E11 har samme forsterkerdel.
    Målinger og disseksjon viser helt klart at de ikke deler design eller konstruksjon.
    E11 sliter også med å oppnå oppgitte forsterkerdata mht. effekt.

FiiO E11 Amp

FiiO E7 USB DAC & Amp

Virker som om FiiO har det travelt med å lansere nye produkter. Så travelt at kvalitet blir lidende:
    FiiO E10 DAC

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper nwavguy gjør målinger og en review av e17 og.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BleaK
    Ja flere målinger er en god ting. Blir litt lei av norsk hifi-presse med sine "tester" som bare er subjektiv synsing.

Så langt ser det ut til at E5 og E7 er de beste kjøpene fra FiiO.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Det er feil selv om noen hevder at E7 og E11 har samme forsterkerdel.
    Målinger og disseksjon viser helt klart at de ikke deler design eller konstruksjon.
    E11 sliter også med å oppnå oppgitte forsterkerdata mht. effekt.

FiiO E11 Amp

FiiO E7 USB DAC & Amp

Virker som om FiiO har det travelt med å lansere nye produkter. Så travelt at kvalitet blir lidende:
    FiiO E10 DAC
    Jaja..., eg er ihvertfall fornøyd. -Den er verdt de 70 dollars, kr 388,- eg betalte.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja..., eg er ihvertfall fornøyd. -Den er verdt de 70 dollars, kr 388,- eg betalte.
    Jepp er mye som er bra.
    Når de får orden på jack-plugg problemet vil jeg ha en.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BleaK
    Kan ta litt tid. Gubben er tydeligvis opptatt med å frigi design/tegninger til en desktop usb dac/headamp.

ODA/ODAC

Han har tydeligvis kjøpt inn oscilloscope for å dekode/måle I2S. Helt utrolig. Er utstyr som vanligvis brukes av chip-produsenter.

Side 99 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •