HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 2621
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Shure og Rega

For snart et par uker siden kjøpte jeg Shure 940 headset og Rega Ear hodetelefonforsterker. Er absolutt mest fan av lyd fra høyttalere, men praktisk med headset i familiesituasjonen... I og med at jeg har Densen hifi måtte jeg ha en headset-amp. Morsomt å kjøpe en av et solid engelsk hifi-merke når jeg først skulle kjøpe (ellers har jeg danske Densen og Østerrikske Vienna Acoustic). Kjøpte Shure headset fordi jeg ville ha et headset med "plass" til hele symfoniorkesteret og fordi det låter ganske så nøytralt. Regaen er varm og kraftfull. Morsomt å ha musikken så tett på øret, men allikevel så romslig. Kombinasjonen låter veldig bra med nøytral, luftig og detaljert gjengivelse. Kan anbefales dersom man skal bruke ca 4000,- på headset og amp.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    ...Når alt dette er sagt, hvis jeg får NYE sendt opp..Da takker jeg ja - det var NOE der som frister til å lytte mer til!...
    Se svar på dine spørsmål og råd i dette innlegget og utover: HIFIMAN HE-400 Planar Headphones Pre-order

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mr Fang

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Se svar på dine spørsmål og råd i dette innlegget og utover: HIFIMAN HE-400 Planar Headphones Pre-order
    Tusen takk for den linken TIGER. Kom i kontakt med sjefen sjøl i natt, det er nyttårsfeiring i HongKong så det var bare han på kontoret.

Han hadde over 300 "tilfeller" så langt, alle er like som mitt "tilfelle" Da jeg fikk mine i første shipment vil jeg anta, at hele første produksjonen er feil.

Jeg arbeider på sjøen, og drar ut den første feb, men de kunne ikke få ordnet dette inntill da, så det kom opp spm om å oppgradere til HE-500. Har ikke fått bekreftet dette, da jeg måtte i seng da. Men, det er vel en god deal vel?

Vil ta med her, at de er særdeles kjappe på å svare, bare via andre kanaler enn sine egne. Virker som om internett blogger er sterke saker..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Internett blogger er PR, på godt og vondt. Derfor skal man også være så balansert som mulig på slike fora.

Jeg har ikke hørt HE-400 og kan ikke svare på om du bør slå til på en HE-500. Det jeg kan si om HE-500, er at den er en hodetelefon jeg blir mer og mer glad i - og den er nå en (i HiFiMANs utvikling) å anse som en moden hodetelefon. Prisforskjellen på $200 kan være verdt det for noen.

Med kinesisk nyttår (14 dager fri?) ville jeg vurdert en HE-500 for å "bli ferdig med saken". Ikke for å la HiFiMAN slippe "unna", men at du kan fokusere på noe annet enn å sitte med skuldrene hevet neste gang du får en ny HE-400.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat fått inn en Audio-GD NFB-5, som i første omgang skal brukes som DAC. Med ujevne mellomrom kommer jeg også til å bruke et sett Audio-Technica ATH-M50. Vurderer også enten et sett Denon AH-D2000 eller Fostex T50RP etterhvert, når den tid kommer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    ...Han hadde over 300 "tilfeller" så langt, alle er like som mitt "tilfelle" Da jeg fikk mine i første shipment vil jeg anta, at hele første produksjonen er feil...
    Se her:

Sitat Opprinnelig postet av zeffa @ head-fi.org
    Mine worked perfectly for the first day or so. Then the left channel cut out (or rather the volume out was only about 10% of the right output). I fixed it by taking the whole thing apart and tightening the screws. There are actually two layers of screws. The outer black screws fix a plastic ring to the inner driver piece. For me it was the inner layer that had fairly loose screws. Anyway, this is what I did:

1. Take off earpads.
    2. Unscrew all the black screws and remove the black plastic ring.
    2. Take off the back grille (steps by Nankai here)
    3. The driver part should now be accessible. There are 7 silver screws with tightening nuts that are compressing the driver together. Tighten these (especially around where the wires come out). I used a small wrench to make sure the nut didn't move, then used a screwdriver to tighten it.
    4. Put it back together again (reverse of above steps). Make sure to align everything properly before screwing it all back together again. I found that it was easier to mate the black plastic ring with the driver piece and screw those together first before finally screwing it into the metal enclosure.
    5. Enjoy!

You might find it prudent to tighten both sides. After fixing the left side, the right side started acting up. Anyway, now there isn't any channel imbalance that I can detect & everything sounds great! Hope you guys find this guide useful - these headphones definitely deserve to be listened to!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DIY = HifiMan

Hei Tiger!

Jeg forsøkte dette, satt konsentrert i en time, og demonterte alt, og skrudde det sammen igjen, men det virker som om det er dårlig kontakt TIL selve driveren. Den ene kablen har en lei, knekk, og isoleringen på den andre er også feil..
    Printer nå ut klage/retur skjemaet til HiFiMan..

Er det virkelig JEG som må betale frakten tilbake?

Chris.

Men takk for at du sendte den over! Følger forumet nøye..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei, nordicsound. :wink:

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huh?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En intern "spøk".

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He-400

Da sender Mr.Fang en ny driver opp til Barteby.
    Hvis de virker da, og tatt i betraktning at dette var PreOrder 50$ avslag så skal jeg holde kjeft.

Men, til de av dere som vurderer å kjøpe - vent litt til..

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor jeg får i en slik i god kavlitet? Onlinebutikk eller i Tr-heim?http://gradolabs.com/products/af0571...42344ebf73.png

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Akkurat fått inn en Audio-GD NFB-5, som i første omgang skal brukes som DAC. Med ujevne mellomrom kommer jeg også til å bruke et sett Audio-Technica ATH-M50. Vurderer også enten et sett Denon AH-D2000 eller Fostex T50RP etterhvert, når den tid kommer.
    Vi får teste dette :wink:

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tivoli audio > lyr > bey.. t70 er jeg meget godt fornøyd med. koblet lyr til i dag.

Nå skal Aune x1 kobles optisk fra Sony es5400 > Akg k701...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BleaK
    Vi får teste dette :wink:
    Blir spennende! Den gjør jobben som DAK veldig bra.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He-400

I will let our US shipping dept ship you a returned HE-400 with both drivers working or at least one side working. We will ship via express mail so that you will receive before 1st Feb. If you got only one side working, you can remove the working driver and put it on yours. If your HE-400 got something wrong later, we will help you got free replacement.

Best,
    Fang

Shipped via USPS express mail. EC6450548

Det er ganske utrolig gutter?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha sett denne tråden nå ble forsåvidt mine 'dyre' logitech g930 ganske stusselige..
    for trådløst og være er det forsåvidt ganske greit..

Side 98 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •