HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 2621
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så lenge følsomheten er noenlunde lav og phones er tungdrevne passer de knallbra til Lyr.

Med de relativt billige AKG-phonesene mine (tidligere til bærbart bruk, nå til trening) hører jeg rør som tingler, ringler og generelt sære ulyder. Med relativt tungdrevne (ikke la deg lure om noen sier noe annet) LCD-2 hører jeg absolutt ingen ulyder - kun helt sort og stille uten musikk / volum på Lyren.

Og til Nick-Andre - med nye kabler til 800-ene dine kan du kjøre balansert og for eksempel kjøre Matrix Quattro (om du da liker lyden Matrix gir). Den har drøye mengder kraft - antakeligvis like mye som Lyren min, og da snakker vi powerhouse

Om du holder til i nærheten av Oslo kan jeg fint være behjelpelig med en demo , men det blir utvilsomt best med balansert drift aka hva jeg antar betyr at du trenger nye kabler (eller tar jeg feil?).

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok rett i det. Har sett litt på Quattro, men akkurat nå blir det litt i dyreste laget. Så jeg kommer sikkert til å vente litt, for så å smelle til en vakker dag Er det mye å hente i det å ha balanserte kabler? Å hvor mye koster det eventuelt?

Edit: Så først på Quattro DAC, å den kostet $700. Mens ampen koster "kun" $400 Da var det ikke så gale!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    G100 er proversjonen av V100. V200 er en oppgradert V100. I følge produsenten Lake People.
    Sitater fra Fried Reim for å utfylle:

G100 vs. V100

"In the past Lake People products often were judged as: working perfectly - looks like a fridge. Violectric was the answer for people who demanded more.
    Please note that the case of V100 is more expensive than the entire G100.
    Moreover V100 has selected semi-conductors, "musical caps" in the signal path,
    more smoothing capacity
    , Pre-Gain adjustable from the outside and
    more space inside for optimized signal tracing. The technical base of all these headphone amps is not as "simple" as claimed in some posts. All amps are working with 60 volt supply voltage (+/-30 volt split supply)
    what is hard to find in other designs. So the output voltage reaches 20 Veff / +28 dBu. This is essential to drive high impedance cans".

og

"Please note that we develope and manufacture headphone amps since over 25 years. During this quite long period we made about 2 dozens of different designs. The beginning was a voltage followers with an op-amp and just two transitors as can be found in many other (simple) actual designs until now.
    As this was not sufficient to drive high impedance headphones (good headphones alway had high impedances in those times) we created a quite unique current amp where the transistors were controlled by the current consumption from a saturated op-amp. These amps had very high output voltage capabilities and as the 2. harmonic was dominating a "smooth" sound.
    They had been famous in Europe and used ones are sold until now in some online auctions for astonishing prices ... Other designs comprised small power amps wit high operating voltage like LM1876 which can be found in Lake People´s G93 or high voltage, high current buffer designs with OPA551 inside G95/G97 and V90 or amps made with an op-amp and 4 transistors which can be found inside G100/ V100."

V200 (Basert på et Nakamichi design):

"When we started with Violectric we remembered a circuitry we once made to create a power amp for Lake People. The "inner core" was an adaption from Nakamichis 420 / 620 power amps. These bipolar amps had been fameous for power, velocity, low noise, damping factor, reliability under any circumstances.
    Being the disk jockey for the university disco nights (those where the days) I used my Nakamichi 620 for years for that purpose and it is still working.

We early discovered that the output impedance of an amp is the cause for different sounds from the same headphone. The higher the output impedance of the amp, the higher the influences from the headphone cable (impedance, capacity) and the transducer itself because they become part of a complex system. These influences and interactions may sometimes be helpfull for some sound impressions, sometimes not.

Having this in mind it is more understandable that a simple cable may obivously change the sound from a headphone. We share the opinion that an amp manufacturer shall not alter the sound signature from a microphone during recording. Thats why we make transparent mic-amps. And we share the opinion that an amp manufacturer shall not change the sound signature from a speaker or a headphone. That why we make amps with the lowest possible output impedance because that is the key to control."

Oppsummering:

"Subsumption:
    V90 is made with OPA551
    V100 is made with an op-amp and 4 transistors each channel.
    V181 is made with 4 times BUF 634 (quite similar to LME 49600 but we found some advantages to go for BUF 634)
    V200 is made with an op-amp and 8 transistors each channel.

All are so powerfull that virtually every dynamic headphone can be driven.
    They share lowest possible output impedance (highest possible damping factor), a relatively wide frequency range, more than double the output voltage of common headphone amps, lowest noise and lowest distortion. The conclusion from the above is that sound signatures are relatively close together, but they are not equal. My own and the experiences from our customers show that the differences are small but present. "

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jepp. Man venner seg for til en ny lydsignatur. Imidlertid så er det ikke alltid den faller i smak allikevel, men ofte. Hva synes du om Denon vs. AKG nå?
    Holder på å lytte meg frem nå og så langt har jeg konkludert med at lydscenenen er en smule større på AKGene. Det kan vell ha noe å gjøre med at AKGene er åpne kontra de lukkede Denon. Denonen er mye rundere i kantene på et vis. Bassen er helt klar fenomenal, og mye mer til stede. Om den er for mye tilstede er jeg dog ikke sikker på

Portico Quartet låter utrolig bra

Musikksmaken min er ekstremt variert, men det virker som om Denonene fungerer rimelig bra med de fleste sjangre. Det kan jeg ikke si om AKG

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Så lenge følsomheten er noenlunde lav og phones er tungdrevne passer de knallbra til Lyr.

... hører jeg rør som tingler, ringler og generelt sære ulyder...
    Høres ikke bra ut...
    Selv om rør-lydene "er maskert av musikk pga. lav følsomhet" når du bruker LCD-2, ER lydene der fortsatt.

Er slik jeg husker rørlyd fra uheldige konstruksjoner/dårlige rør; er som å ha en kvinne/mann nynnende i bakgrunnen av musikken

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    ...
    Musikksmaken min er ekstremt variert, men det virker som om Denonene fungerer rimelig bra med de fleste sjangre. Det kan jeg ikke si om AKG
    Har vel nevnt det til det kjedsommelige; AKG K/Q701/2 er bare veldig gode på enkelte typer musikk, spesielt klassisk fra små ensembler, akustisk musikk og samme musikk med kvinnevokal.

Lytter man mest til rock, pop eller annen musikk som er "overmikset/produsert" uansett sjanger, finnes det mye bedre hodetelefoner til langt lavere pris (også fra AKG).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei Når. Det er absolutt INGEN ulyd med lcd-2ene. Kan vrenge volum helt opp uten musikk på, og det er totalt sort aka absolutt ingen ulyd. Har også sjekket med Schiit angående dette, og de bekrefter at det er slik fordi lyr er designet og tiltenkt tungdrevne lurer. Jeg er ekstremt kritisk til ulyder, og hadde aldri beholdt ampen om jeg hadde hørt det minste til slik susing.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Har vel nevnt det til det kjedsommelige; AKG K/Q701/2 er bare veldig gode på enkelte typer musikk, spesielt klassisk fra små ensembler, akustisk musikk og samme musikk med kvinnevokal.

Lytter man mest til rock, pop eller annen musikk som er "overmikset/produsert" uansett sjanger, finnes det mye bedre hodetelefoner til langt lavere pris (også fra AKG).
    Det er akkurat det jeg også har konkludert med. AKG har sine områder de er svært gode på, men sliter på andre. Følte ikke å se på en billigere modell fra AKG var det rette å gjøre.
    Blir vell til at jeg bytter frem og tilbake på AKG og Denon

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan oppfatter du forskjellene mellom g100 og v200 rent subjektivt da? Dette er jo litt interessant da du sitter med begge to og har hatt litt tid til å sammenlikne.

Sitater fra Fried Reim for å utfylle:

G100 vs. V100

"In the past Lake People products often were judged as: working perfectly - looks like a fridge. Violectric was the answer for people who demanded more.
    Please note that the case of V100 is more expensive than the entire G100.
    Moreover V100 has selected semi-conductors, "musical caps" in the signal path,
    more smoothing capacity
    , Pre-Gain adjustable from the outside and
    more space inside for optimized signal tracing. The technical base of all these headphone amps is not as "simple" as claimed in some posts. All amps are working with 60 volt supply voltage (+/-30 volt split supply)
    what is hard to find in other designs. So the output voltage reaches 20 Veff / +28 dBu. This is essential to drive high impedance cans".

og

"Please note that we develope and manufacture headphone amps since over 25 years. During this quite long period we made about 2 dozens of different designs. The beginning was a voltage followers with an op-amp and just two transitors as can be found in many other (simple) actual designs until now.
    As this was not sufficient to drive high impedance headphones (good headphones alway had high impedances in those times) we created a quite unique current amp where the transistors were controlled by the current consumption from a saturated op-amp. These amps had very high output voltage capabilities and as the 2. harmonic was dominating a "smooth" sound.
    They had been famous in Europe and used ones are sold until now in some online auctions for astonishing prices ... Other designs comprised small power amps wit high operating voltage like LM1876 which can be found in Lake People´s G93 or high voltage, high current buffer designs with OPA551 inside G95/G97 and V90 or amps made with an op-amp and 4 transistors which can be found inside G100/ V100."

V200 (Basert på et Nakamichi design):

"When we started with Violectric we remembered a circuitry we once made to create a power amp for Lake People. The "inner core" was an adaption from Nakamichis 420 / 620 power amps. These bipolar amps had been fameous for power, velocity, low noise, damping factor, reliability under any circumstances.
    Being the disk jockey for the university disco nights (those where the days) I used my Nakamichi 620 for years for that purpose and it is still working.

We early discovered that the output impedance of an amp is the cause for different sounds from the same headphone. The higher the output impedance of the amp, the higher the influences from the headphone cable (impedance, capacity) and the transducer itself because they become part of a complex system. These influences and interactions may sometimes be helpfull for some sound impressions, sometimes not.

Having this in mind it is more understandable that a simple cable may obivously change the sound from a headphone. We share the opinion that an amp manufacturer shall not alter the sound signature from a microphone during recording. Thats why we make transparent mic-amps. And we share the opinion that an amp manufacturer shall not change the sound signature from a speaker or a headphone. That why we make amps with the lowest possible output impedance because that is the key to control."

Oppsummering:

"Subsumption:
    V90 is made with OPA551
    V100 is made with an op-amp and 4 transistors each channel.
    V181 is made with 4 times BUF 634 (quite similar to LME 49600 but we found some advantages to go for BUF 634)
    V200 is made with an op-amp and 8 transistors each channel.

All are so powerfull that virtually every dynamic headphone can be driven.
    They share lowest possible output impedance (highest possible damping factor), a relatively wide frequency range, more than double the output voltage of common headphone amps, lowest noise and lowest distortion. The conclusion from the above is that sound signatures are relatively close together, but they are not equal. My own and the experiences from our customers show that the differences are small but present. "

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hifiman He-400

Har nettopp fått de i hus, og tenkte jeg skulle gi dere førsteinntrykket!

Når jeg pakket opp esken var mine første tanker: KINA/BILLIG/SKUFFET
    Etter å ha kommet meg til hoved esken, den som ville stått i butikkhylla, tok jeg ut settet, i en bulket plast eske. Kablene er stive, og billigste sort - de lå i en pose som sikkert skulle gi de et eksklusivt preg, men den var også så billig, at det motsatte skjedde.

De ser rett og slett ut som BILLIGE piratkopier en ville funnet i Tyrkia!

Nå sitter jeg med de på. Forer de med alt jeg har av FLAC/WAV filer, og de oppfører seg behersket. De er IKKE krispe. De har IKKE den dypbassen alle skrev så mye om (grunnen til at jeg kjøpte de PRE Order) Nå har jeg også lest at de ikke vil trenge innspilling, men det siste håpet nå er at det er feil..

Dette er IKKE noe løp å kjøp..

Skal la de dure å gå etpar døgn og lytte etter forbedringer!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi de rundt 100 rolige timer. Om du fremdeles ikke anerkjenner selger du de brukte. Taper forhåpentligvis ikke for mye på det.

Av ren interesse, har du testet med en amp?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hvordan oppfatter du forskjellene mellom g100 og v200 rent subjektivt da? Dette er jo litt interessant da du sitter med begge to og har hatt litt tid til å sammenlikne.
    Fried Reim - "...the differences are small but present.".

Gi meg noen dager til, så skal jeg nyansere.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men bare med NuForce…Nå sluttet overgangen til MiniJack å fungere…Dette er BILLIG gutter! Billig

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    Ja, men bare med NuForce…Nå sluttet overgangen til MiniJack å fungere…Dette er BILLIG gutter! Billig
    Huff!! Vurderte faktisk disse.... -glad for at jeg gikk for beyerdynamic T70

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T70 er gode de, men lyden fra orthodynamiske hodetelefoner er helt annerledes enn den lyden T70 gir. Så dersom du synes lyden er strålende i T70 er det ikke sikkert at du hadde likt HE-400 (og motsatt).

chrisjorg: Du må gjerne legge ut bilder av utstyret du fikk. Jeg har hatt hendene på mye av HiFiMan sitt utstyr og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i beskrivelsene. Riktignok ikke hatt HE-400 i hendene, derfor er jeg interessert i å se om HFM har endret mye på både utstyr og forsendelsemetode. For både emballasje, kabler og annet jeg har fått derfra før har vært bra.

Er det den litt tykke og stive Canare-kabelen som er standard på HE-400 også? I så fall er den stor og litt uregjerlig, men vil ikke kalle den billig av den grunn....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å kjøpe HE-400 så tidlig som enkelte har gjort er en risikosport, fordi:

Av det jeg har lest så er de førsteinntrykkene som er kommet hentet fra to gruper; a) de som har hørt den på CES (les; åpent og bråkete messeområde) og b) de som har et eller annet forhold til Fang Bian (les; har fått HE-400s pre-produksjonsmodell til lytting før release). Sennheiser utførte samme stunt som b) på sin HD700. Tanken er nok at en slik utdeling til sentrale forummedlemmer skal lede til posting av noen inntrykk på en gitt dato på ulike fora, og at en ny hodetelefon får litt drahjelp i starten / momentum. Av de inntrykk jeg har sett under a) så er de relativt varierende og beskriver lydsignaturen ulikt. Dette kan muligens skyldes to ting; enten så er det variasjoner på de ulike pre-produksjonsmodeller de ulike har fått og/eller så er HE-400 en hodetelefon som spiller varierende med ulike kilder / musikktyper / forsterkere. HE-400 er HiFiMANs første masseproduserte hodetelefon; det vil si at driveren er masseprodusert.

Og, så kommer det frem etterhvert (igjen) at HE-400 egentlig krever mer forsterker enn man ble forledet til å tro i starten. HE-400 spiller ikke bra (nok) fra en portabel musikkspiller. Ortho er ortho. HE-300 derimot spiller bra fra en portabel spiller. Velg heller den dersom man ikke har en (god) forsterker.

Gikk i samme fella selv med HE-300; bestilte den med en gang den kom. Likte den i starten, men fant ut etterhvert at det var ett eller annet snodig med mellomtonen over lengre tids lytting. Etter en stund kom HE-300 rev. 2, som jeg ser ikke har den artefakten.

Avvent med å kjøpe HE-400 en stund til ting har fått roet seg og inntrykk kommer fra brukere man "kjenner" preferansene til, samt til HE-400 er mer moden.

HE-300, HE-500 og HE-6 kan nå omtales som modne hodetelefoner og man vet hva man får.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hifiman He-400

Nå, virker ikke høyre klokke mer. Trodde først det var en feil på overgangen Jackplugg 3,5mm. Men, etter å ha byttet om på Kablene så er det ingen tvil. De har bare sluttet å virke etter ca 2 timers bruk..Da de jo fremstår som skjøre har jeg behandlet dem svært forsiktig, og ikke kjørt de høyt heller. De ga ingen indikasjon på noenting før de bare sluttet å virke.

Er det noen som vet om hvem i trondheim som er kompetent til å se på dette eller er det bare å sende de tilbake, og har noen erfaring med å bytte/reparert ho HIFIMAN? jeg tok opp film av åpningen av esken (rutinert) skal se om jeg får lastet den opp, og gi dere en link. Nå er jeg bare forbannet, og oppgitt!

Kabelen er en Canfire l-4esat.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Jeg trodde ikke det fulgte med en 1/4" til 1/8" TRS-plugg med HE-400. Fikk du med en slik altså?

Du er ikke alene. Flere tidligeiere av HE-400 har mistet lyd i den ene klokken. Ofte venstre side. Håper det ordner seg. Mitt råd er at du returnerer dem til head-direct.com.

Av de modellene jeg følger, kan jeg ikke huske andre HiFiMAN modeller enn HE-400 har hatt slike problemer. Mulig masseproduksjonsmetoden som ble introdusert for HE-400 ikke var så solid som HiFiMAN trodde den skulle være. HE-400 er den første modellen som ikke er "håndlaget"...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for gøy på en fredags ettermiddag.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He-400

- Jeg trodde ikke det fulgte med en 1/4" til 1/8" TRS-plugg med HE-400. Fikk du med en slik altså?

Du er ikke alene. Flere tidligeiere av HE-400 har mistet lyd i den ene klokken. Ofte venstre side. Håper det ordner seg. Mitt råd er at du returnerer dem til head-direct.com.

Av de modellene jeg følger, kan jeg ikke huske andre HiFiMAN modeller enn HE-400 har hatt slike problemer. Mulig masseproduksjonsmetoden som ble introdusert for HE-400 ikke var så solid som HiFiMAN trodde den skulle være. HE-400 er den første modellen som ikke er "håndlaget"...
    Nei, den fulgte ikke med, så jeg benyttet den jeg bruker til mine Sennheisers, det fungerte ikke, så trodde jeg i desperasjonen, at kanskje var pluggen, på HIFIMAN litt lengre, og dro rett til HifiKlubben, og kjøpte 2 nye fra forskjellige leverandører, men ingen nytte der. Det er merkelig, for når dette skjedde i går kveld så fungerte de på Storforsterkeren min H/K, altså uten overgangen, men nå er det som sagt INGENTING som fungerer. selv ikke når jeg snur kabelen, og kopler R til L….

Har sendt mail til HIFIMAN, uten annet enn et Vi svarer deg så snart vi kan svar..

Er det noen som vet hvordan HIFIMAN er på retur/heve kjøpet? Er det JEG som må betale frakt for at DE har sendt ut et produkt som ikke holder mål…

Når alt dette er sagt, hvis jeg får NYE sendt opp..Da takker jeg ja - det var NOE der som frister til å lytte mer til!

Nok et spm: Når jeg spilte og alt enda virket sp virket det som om at NuForce ikke ga mer enn 70% når, jeg ga mer effekt skjedde det ingenting, jeg vridde på volumknappen og NOTHING etter ca 70% load..

Til sist: Kan noen anbefale en god AMP/DAC i prisklassen 400$?

Takk for svar!

Side 97 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •