HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 95 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spennende Tiger, gleder meg til å høre hva du synes om denne (gjerne opp mot Violectric'en)!

Grattis!

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Omsider var G100 hentet og koblet opp. Må spille den inn først.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med nylig avrevet menisk og korsbånd, så ble operert i dag. Hjemme med morfin i kroppen. Hi, hi, hi...skal sette meg ned med G100, men ikke si så mye om hva jeg hører. I kveld er alt godt (morfin er tweak nr. uno).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da :-( God bedring ønskes. Har selv vært der, faktisk flere ganger, og det finnes et lys i tunnellen :-)

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, der var endelig AH-D7000 i hus. Mitt første forsøk på å kjøpe brukt på Amazon ser ut til å ha gått bra Første som lytteerfaringen som dukker opp er at Q701 gjør mye riktig Kvinnevokaler og akustisk gitar er veldig troverdig. Ser frem til høre videre på denonene

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var både Audio gd NFB-10SE og Hifiman HE500 på vei til Norge :twisted:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10SE + HE-500 = :| ?

Du får gi litt feedback etter at de ankommer din dørstokk etter 78 refresh på sporingsnummer.

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10SE + HE-500 = :| ?

Du får gi litt feedback etter at de ankommer din dørstokk etter 78 refresh på sporingsnummer.
    Snakket med tre stykk på head-fi som hadde denne comboen. En av de hadde stoppet å være på head-fi fordi han var så fornøyd. En annen sa han var veldig fornøyd og kom ikke til å oppgradere med det første. Og han siste sa at han hadde oppgradert (beholdt nfb-10se som dac) og skaffet seg lcd2.2, men mente bestemt at dette var det beste bang for the bucks han noen gang hadde hørt.

Dette fikk jeg høre egentlig etter jeg hadde bestemt meg (pluss at jeg fikk noen gode tilbud) så da ble det som det ble 8)

Kommer nok til å refreshe sporingsnummeret som en galning

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ny Lyr i hus etter at den forrige ga fra seg merkelige skrapelyder og ga relativt forstyrrende skurreskrapelyder da jeg koblet inn LCD-2ene mine.

Den nye har også en merkelig støy når jeg dytter inn mine små tåpelige portable AKG-phones, men ingen støy på LCD-2ene mine.

Eneste jeg merker et ganske høyt "pop" når jeg skrur ampen på og har LCD-2 koblet til. Jeg var egentlig bare nysjerrig på å teste hva som skjedde når jeg hadde de i (pleide alltid å koble fra før jeg skrudde av / koble i først etter at jeg hadde skrudd på) men etter at forrige Lyr skapet en ganske heftig ulyd i LCD-2ene - disse skumle skrapelydene, så vet jeg ikke helt lengre.

Så - hva pleier folket å gjøre? Dytte i phones etter at amp er skrudd på og varmet opp?

Er også svært forvirret over denne mystiske ulyden som kommer med AKG-ene, sitter og lurer på om det har noe med motstand å gjøre - at for sensitive phones plukker opp rørstøy, men at mindre sensitive phones som LCD-2 ikke lar seg affisere.

Alt i alt låter fremdeles Lyr utrolig bra. Har sittet en times tid og bare vært forbannet imponert over den med stock rør. Bytter ut med andre litt senere i dag, og holder kontakt med Jason for å finne ut av hva som skjedde med den første ampen (det at jeg etter 20 min koblet til phones og fikk noen voldsomme skrapelyder likte ingen av oss - skal da ikke være slik på 0 volum? )

Nuvel - ny Lyr i hus som funker med LCD-2 gjør meg offisielt svært glad. Jeg er mett for nå - frem til Schiit lanserer ny DAC.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv så slår jeg på kilde først . Deretter har jeg alltid ampvolum på min, skrur på ampen og deretter plugger jeg i hodetelefonene. Og omvendt når jeg ikke skal lyte mer den dagen.

Ville vært forsiktig med Lyr siden den er såpass kraftig og tydeligvis gjør ett eller annet ved av/påslag. Her er video av Aasgard:

Schiit Asgard on/off cycle K702 - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet til de "gode" rørene mine nå, og har ingen rare lyder lengre både ved på- eller avslåing av ampen. Eneste er et svakt "pop" når releet skrur seg på ved påslag av ampen.

Kan igjen bare si at Schiit har gitt meg den beste supporten NOEN sinne - og jeg har måttet vært igjennom en del med forskjellige grunnet min episke uflaks litt her og der

Alt i alt spiller fremdeles Lyr UTROLIG bra, og jeg er VIRKELIG glad for å ha den i hus igjen. Det er en varme, kraft og glede jeg ikke har funnet tidligere. Så får vi se om jeg "gidder" å bytte ut rør i særlig grad.

Forøvrig drar jeg også kilden først (dac) og så skrur jeg på amp, men selvfølgelig med volumet på 0. Nå er alt god stemning, og det liker jeg virkelig. Så får vi bare se om amp nr 1 er user error (hei meg, jeg er dårlig) eller om det konkret er noe galt med den. Hva jeg vet er at min neste dac og sikkert neste amp også mer eller mindre garantert kommer fra Schiit. Magisk finish på produktet, utrolig god lyd og en helt RÅ kundestøtte gjør at jeg har blitt dedikert nisse. At de også har en utrolig frekk sans for humor er bare toppen av den proverbielle kaken

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thumbs up.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skummelt hvor fort en venner seg til god lyd, men også hvor kritisk man blir etterhvert

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Man venner seg for til en ny lydsignatur. Imidlertid så er det ikke alltid den faller i smak allikevel, men ofte. Hva synes du om Denon vs. AKG nå?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Skummelt hvor fort en venner seg til god lyd, men også hvor kritisk man blir etterhvert
    Dersom jeg ikke skjønte at dette var ironi, ville jeg kanskje mene noe sånt som "rart at dette skjer i proporsjonal takt med blind og hodestups intorleranse for andre lydsignaturer og mett forutinntatthet om den ene og eneste saliggjørende oppfatningen for hva god lyd er".

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Byttet til de "gode" rørene mine nå, og har ingen rare lyder lengre både ved på- eller avslåing av ampen. Eneste er et svakt "pop" når releet skrur seg på ved påslag av ampen.

Kan igjen bare si at Schiit har gitt meg den beste supporten NOEN sinne - og jeg har måttet vært igjennom en del med forskjellige grunnet min episke uflaks litt her og der

Alt i alt spiller fremdeles Lyr UTROLIG bra, og jeg er VIRKELIG glad for å ha den i hus igjen. Det er en varme, kraft og glede jeg ikke har funnet tidligere. Så får vi se om jeg "gidder" å bytte ut rør i særlig grad.

Forøvrig drar jeg også kilden først (dac) og så skrur jeg på amp, men selvfølgelig med volumet på 0. Nå er alt god stemning, og det liker jeg virkelig. Så får vi bare se om amp nr 1 er user error (hei meg, jeg er dårlig) eller om det konkret er noe galt med den. Hva jeg vet er at min neste dac og sikkert neste amp også mer eller mindre garantert kommer fra Schiit. Magisk finish på produktet, utrolig god lyd og en helt RÅ kundestøtte gjør at jeg har blitt dedikert nisse. At de også har en utrolig frekk sans for humor er bare toppen av den proverbielle kaken
    Hyggelig lesing! Hentet min Lyr i dag. Vil koble den opp i helgen. -Grisk stat vi har..., kr. 1.022,- i mva...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Dersom jeg ikke skjønte at dette var ironi, ville jeg kanskje mene noe sånt som "rart at dette skjer i proporsjonal takt med blind og hodestups intorleranse for andre lydsignaturer og mett forutinntatthet om den ene og eneste saliggjørende oppfatningen for hva god lyd er".
    Før pilregnet setter inn: Det siste var nok ikke engang ironi men sur og uspiselig sarkasme. Og sarkasme funker ikke uten at den angriper noe.

Satt under angrep er herved den helgenblinde troen på at det skal finnes en viss sort komponenter der pris, utseende og lydsignatur kullkaster alt annet over bord fordi man i jakten på det ypperste har kanonisert et visst utvalg av utstyr.

Alt annet blir liksom ikke "sjett-vatten verdt" fordi det uansett ikke fyller kravene for hva den edle korsfarende head-fi`er mener er Den hellige gral. Herregrud, - hvor kjedelig er vel ikke det perfekte og hvor trøttende er det ikke å høre på blinde og innbilske trosbekjennelser! (Her angriper jeg meningen og ikke mannen.)

Jakten på ukjente merker, nyskjerrighet på nye teknologier og uprøvde sammensetninger er for meg etter hvert blitt en like stor del av denne hobbyen (Head-Fi/hodetelefoni) som å oppfylle bekreftelsen på trua om den ene, rette hodetelefonen/lydsignaturen.

Anbefaler folk å ta en tur på Rock Grotto og snuse inn atmosfæren av ulydighet og DIY.

Denne AV-eren kommer på trass pokker ikke til å kjøpe noe av dillet som hausses opp - annet enn kanskje HiFiMAN. Men ikke før alzheimeren har nådd meg til halsen.

Sånn, slipp hundene løs!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD700. The next great ting. It never ends this shit.

$999 MSRP og slippes medio mars.

Skal visstnok spille litt mindre lyst enn HD800, mer presis kontur av lydplassering og spille ellers ganske nær modellen over. 150 ohm og over 100dB i følsomhet.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD-700 - The Elf Edition

For best usage...: Body-Mod: Elf Ears

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...]It never ends this shit. [...]
    Nei, akkurat.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest gjennom snart 30 sider om HD700 så er det en overvekt av at HD700 faktisk er til tider mer sibilante enn HD800. Jeg synes HD800 var gode, men dersom HD700 er slik flertallet beskriver dem; uaktuell for meg.

Side 95 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •