HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Jeg har latt meg lokke til kjøp av en AUNE X1 forforsterker/DAC/hodetelefornamp til $234, solgt fra "han Aune sjøl" - auneaudio. Tenkte det burde garantere for at jeg får originalversjonen blant alle som selger modellen på Bay`en.
    Var ikke det litt "unødvendig" da? Koster jo 1495,- i Norge:???:
    Aune

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er test og målinger av diverse FiiO produkter.
    E9 gjør det ikke veldig bra men det gjør mange av de andre FiiO produktene som er testet.

NwAvGuy: FiiO E5 Headphone Amp

NwAvGuy: FiiO E6 Amp

NwAvGuy: FiiO E11 Amp

NwAvGuy: FiiO E9 Headphone Amp

NwAvGuy: FiiO E7 USB DAC & Amp

NwAvGuy: FiiO D5 DAC

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    USD349 dersom man kjøper før medio januar. 399 etterpå.

HiFiMAN har normalt kun USD20 i frakt, så 349+20=2.700 kroner ferdig fraktet og momset. 150 kroner i spedisjonsgebyr. Mao. sør for 3K.

Takker for svaret. Tror faktisk jeg vil handle denne nå i januar.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Tester og tester, fru Blom... [...]
    Bøyer meg i tomgodset.
    Ja, det nok rett det du sier. Til bruk i "forskningsøyemed" er synsing på linje med religion.
    Men la oss kalle det et treffsted for hodetelefoni, buzz-sted, nyhetssentral, osv. Og rapportene er subjektive, ingen tvil.

Brukt som kvalitativ metode for innhenting av inntrykk, basert på hensyn til en fyr som journalisten "Mikes" smak, rådgivning, kjennskap til hans preferanser for god lyd og med vurdering av innkomne kommentarer, - med hensyn til alt dette. DA kan man vel få en gløtt bak sløret til "sannheten" om hva som kan passe for ens smak og lommebok.

Så får man ved tvil heller laste ned tabeller for laboratorieresultater basert på X antall objektive målinger utført av Y antall nøytrale fagpersoner, ta på seg hvitfrakken og skopet og bli nesten helt sikker på at ens viten svinger i takt med indeksen og måltallene.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NwAvGuy sier sikkert mye flott, men er alle disse grafene og tallene fasitsvar på god lyd? Jeg lar meg mye heller påvirke av gode omtalelser av vanlige brukere på f. eks head-fi.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    USD349 dersom man kjøper før medio januar. 399 etterpå.

HiFiMAN har normalt kun USD20 i frakt, så 349+20=2.700 kroner ferdig fraktet og momset. 150 kroner i spedisjonsgebyr. Mao. sør for 3K.
    Heisan! Probs vedr. reg. hos Hifiman.com. -Får denne mld.:

SELECT TOP 1 * FROM hddb_useraddresses WHERE address_state = '' AND address_city ='' AND address_street = '' AND address_userid <> :46.875
    ....

'>' ��������������:46.875
    ....

-Hva gjør jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Wolfcry

Uten å ha sett altfor mye, ei heller testet, har jeg bestilt Rega Ear i dag. Får den på tirsdag. Gleder meg. Mange småting bak valget. Morsomt med et engelsk innslag her, hvor det ellers går i dansk og østerriksk, og morsomt å smake på et merke som lager "vanlig" hifi også. Så er det jo også gjennomført og god kvalitet i Rega generelt da. Har forstått det slik at produsentene kjører sin egen greie og slikt liker jeg. Tirsdag går jeg antakelig også for et Shure headset (...940). Skal være nokså likt AT M50, som jeg har hørt litt på, men enda "bedre". Gleder meg til å høre dette med Densen cd-spiller

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bøyer meg i tomgodset.
    Ja, det nok rett det du sier. Til bruk i "forskningsøyemed" er synsing på linje med religion.
    Men la oss kalle det et treffsted for hodetelefoni, buzz-sted, nyhetssentral, osv. Og rapportene er subjektive, ingen tvil.

Brukt som kvalitativ metode for innhenting av inntrykk, basert på hensyn til en fyr som journalisten "Mikes" smak, rådgivning, kjennskap til hans preferanser for god lyd og med vurdering av innkomne kommentarer, - med hensyn til alt dette. DA kan man vel få en gløtt bak sløret til "sannheten" om hva som kan passe for ens smak og lommebok.

Så får man ved tvil heller laste ned tabeller for laboratorieresultater basert på X antall objektive målinger utført av Y antall nøytrale fagpersoner, ta på seg hvitfrakken og skopet og bli nesten helt sikker på at ens viten svinger i takt med indeksen og måltallene.
    Jeg bryr meg lite om religion.
    Innerfidelity byr på like mye subjektiv synsing som "Mike", men kan i tillegg vise til objektive målinger.
    Bakgrunn og erfaring til Tyll hos Innerfidelity er lett å google.
    Hvis du foretrekker subjektive inntrykk fra EN person, "Mike", der eneste offtentlige kjente skolering/erfaring er; kunnskap om publisering på en blog/site...
    Vær så god...

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer om subjektiv vs objektiv, "Break-in" eller innkjøring av hodetelefoner:

On the Measurement and Audibility of Headphone Break-in | InnerFidelity

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh nei, Bar1! Nå er vi i skyttergravene igjen. Jeg mente ikke å innføre en ny kabeldiskusjon. Og jeg stoler ikke blindt på noens subjektive synsinger; "Mike" på Headfonia.com trakk jeg fram som en skribent som formidler temaet på en lettlest og fengende måte.

Kjerna i mitt dissenteri er at man ikke bør overlate valg av noe så personlig som musikklytting/innkjøp av avspillingsutstyr til et sett tall og grafer - og "menn i hvite frakker" som kan faget til taklista og ofte har overdreven interesse for å lage og lese slikt. For det blir å sammenligne med (monoteistisk) religion. At folk som "Mike" kanskje har personlige interesser av å omtale nettopp de produktene han gjør og muligens får haugevis av dollar for gesjeften anser jeg ikke som noe problem.

Og jeg blåser i om jeg har politisk korrekte holdningene eller om preferansene ikke er i takt med "gullørene". Takker samtidig for linken, men leser vanligvis ikke den sorten - blir sliten.

For min del støtter jeg meg heller på følgende livsvisdom, at: Uvitenhet er ikke nødvendigvis en velsignelse og den er sabla hard og forsvare. Ofte er det mangelen på empiri og kontrollerbare målinger og dokumentasjon fra subjektivt hold som hindrer konsensus på feltet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyttergrav?!?

Rart at ingen har kommentert denne linken:
    On the Measurement and Audibility of Headphone Break-in | InnerFidelity

Den viser vel langt på vei at "break-in"/innspilling av AKG Q701 IKKE endrer hodetelefonen på noe vis. Altså er det en tilvenning av lytteren som foregår.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, Bar1. Sitat:

"Have I shown that break-in doesn't exist and is not measurable? No. The slight changes around 9kHz on the CSD plots, and the significant change in IMD products over time do indicate that something is happening, and happening in a way that seems to me to be properly indicative of the things I've heard with break-in effects. I think the nay-sayers need to acknowledge something might be happening here."

+

I think I've heard strong enough differences between cables on headphones to pretty easily develop a preference. But I wouldn't call them "headphone changing."

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er jo både gode målinger og gode subjektive tester! :-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja eller Tja, Tiger. Sitat:

"This data clearly shows that the AKG Q701 --- a headphone widely believed to change markedly with break-in --- does not change much over time."

+

"The miracle is in your head ... not in the headphones."

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Mao. er vi (nesten) like langt. Det positive er at K70x er en av de som har vært hevdet å endre seg mest, og siden den tydeligvis "does not change much much over time", skulle det indikere at øvrige hodetelefoner ikke endrer seg vesentlig heller.

Tylls eksperiment er således prisverdig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omsider var G100 hentet og koblet opp. Må spille den inn først.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burson Audio HA-160 + Denon AH-D7000 + Hegel hd2. Er dette en kombinasjon å gå for? Jeg har allerede de to sistnevnte, men mangler en dugende amp.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Var ikke det litt "unødvendig" da? Koster jo 1495,- i Norge:???:
    Aune
    ..sa Knugern til Kleggen.
    Neida, jeg tenker ikke på de stakkars tierene her jeg sitter med Beyer DT770 Pro 80 Ohm`erne og har øret vendt mot dyp, spretten bass i musikken til The Stranglers (No More Heroes). Var det sånn solid state HT-forsterkere hørtes ut, ja?! Dette var morro, alle de "gamle" hodetelefonene mine skal nå få nytt liv.

Samtidig sitter jeg og FLACer CD-samlingen mens småtunge tanker om framtidige generasjoner syn på lagringsmediet dukker opp etter hvert som jeg forsegler kassene bak meg.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    NwAvGuy sier sikkert mye flott, men er alle disse grafene og tallene fasitsvar på god lyd? ...
    Ja det er stort sett det. Hifi-utstyr måler stort sett veldig bra.
    Fint å ha "vakthunder" som sier fra når overmarkedsførte produkter både måler og lyder dårlig eller har andre skavanker, ref. forvregning og kanalubalanse på uDac-2, jitter på andre NuForce produkt (CD-spiller) eller hodetelefonødeleggende DC på utgangen på et Schiit produkt (head-amp).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..sa Knugern til Kleggen.
    Det var nå mer ment som at det kanskje er tungvint å gå over bekken for å betale mer for vannet der

Blir interessant å høre hva du mener når du får gitt både den og deg litt tid.
    Tar jo ofte litt tid før inntrykkene setter seg. Selv har jeg brukt en del timer til (litt for) "nitidig" testing og sammenlikning av den - og jo, positiv så langt

Side 94 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •