HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    10.3db ulikhet på -40dB var ekstremt. Gjelder det de modellene av uDac-2 som selges i dag også, eller er dette av kun historisk verdi?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wolfcry
    Noen som har erfaringer med denne? hifi-butikken.no - Firestone Audio Cute Beyond
    Har ikke hørt denne... men ser ut til at produktet har vært her en stund. Her er en tråd fra 2008:
    REVIEW: Firestone Audio Amps - Cute Beyond and Fubar III

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    10.3db ulikhet på -40dB var ekstremt. Gjelder det de modellene av uDac-2 som selges i dag også, eller er dette av kun historisk verdi?
    Dette skal være modellen som selges i dag.
    Og uDac-2 hp har tydeligvis samme problem:
    Nuforce uDAC-2 HP disappointing... Using with HFI-780. Imbalance Issue.

Newcomer wolfcry sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Har ikke hørt denne... men ser ut til at produktet har vært her en stund. Her er en tråd fra 2008:
    REVIEW: Firestone Audio Amps - Cute Beyond and Fubar III
    Hmm... Ikke verdens beste omtale det der...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med FiiO E9?
    Den kan man vel kjøre analogt signal inn på via 3,5mm inngangen bakpå? Vil tro man da kan bruke en kabel som går direkte fra 2 x RCA til 1 x 3,5 mm fra cd-spilleren og inn på forsterkeren? Eller tenker jeg feil i min trøtthet her?

Ser de har denne på Soundgarden til 1595,-
    FiiO E9 hodetelefonforsterker - Sort

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Go global! 1595 kroner for den ulne Fiio-boksen der som koster 685 fraktfritt tilsendt fra eBay er bare rått parti. For $273 (NOK1595) får du mye lekkert på eBukta.

Jeg har latt meg lokke til kjøp av en AUNE X1 forforsterker/DAC/hodetelefornamp til $234, solgt fra "han Aune sjøl" - auneaudio. Tenkte det burde garantere for at jeg får originalversjonen blant alle som selger modellen på Bay`en.

Tør ikke å tenke på hva den vil koste her til lands hvor vi må gjøre alt i likhetsprinsippets ånd og tanke. ("Et kilo møkk koster det samme som et kilo multer fordi begge er jo et kilo." Bah!)

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Go global! 1595 kroner for den ulne Fiio-boksen der som koster 685 fraktfritt tilsendt fra eBay er bare rått parti. For $273 (NOK1595) får du mye lekkert på eBukta.

Jeg har latt meg lokke til kjøp av en AUNE X1 forforsterker/DAC/hodetelefornamp til $234, solgt fra "han Aune sjøl" - auneaudio. Tenkte det burde garantere for at jeg får originalversjonen blant alle som selger modellen på Bay`en.

Tør ikke å tenke på hva den vil koste her til lands hvor vi må gjøre alt i likhetsprinsippets ånd og tanke. ("Et kilo møkk koster det samme som et kilo multer fordi begge er jo et kilo." Bah!)
    Heisan.. Kjøpte denne for 1655,- levert Bergen i oktober 2011. Godt inntrykk så langt. Brukes på jobb tivoli audio > x1 > Sennheiser xpc-450.

Admin edit: Fjernet "salgsannonse"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer

Hei folkens

Vurderer hodetelefoner og amp. Muligens en mindre amp, type Fiio til PCen (ta med på jobb osv) og en pro-Ject, Argon, eller Rega sin hodetlf-amp til stasjonær bruk da jeg har Densen amp i mitt anlegg og ingen hodetlf-utgang der. Av headset tenker jeg prisklasse opp til 2000,-. Har prøvd Audio-Technica M50 (1700 kr, tilbud 1100 om dagen), men tenker jo også AKG, Sennheiser, Shure, Beyerdynamic som alternativer.

Noen tips, råd og vink?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var "galt" med AT-M50? Dvs. hva vil du ha anderledes av lydsignatur?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av pre-produksjonsmodell av HiFiMAN HE-400, som selges / tilbys markedet om mindre enn 2 uker.

-uten-navn-jpg

Spennende... -denne vil kanskje passe godt til Schiit Lyr. Er det kommet noen prisantydning?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USD349 dersom man kjøper før medio januar. 399 etterpå.

HiFiMAN har normalt kun USD20 i frakt, så 349+20=2.700 kroner ferdig fraktet og momset. 150 kroner i spedisjonsgebyr. Mao. sør for 3K.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Heisan.. Kjøpte denne for 1655,- levert Bergen i oktober 2011. Godt inntrykk så langt. Brukes på jobb tivoli audio > x1 > Sennheiser xpc-450. [...]
    Joda, jeg hadde deg i tankene da jeg også har hengt på "det andre forumet" og lest om denne (AUNE X1) - og lurte på om jeg egentlig hadde mine ord i behold i refselsen over nordmannens generelt forkquaklede kræmmermoral. Og du skal ha takk for å drive med mindre krav til fortjeneste og mer utradisjonelt.
    Jeg er spent på denne saken da det etter hva jeg vet befinner seg en forsknings- og utdanningsbasert institusjon bak AUNE-konseptet. Elektronikken synes solid og gjennomtenkt, uten gloss og bling. Fornuftig brukergrensesnitt og med tilkoblingsmuligheter i fleng.

Arne Zeezar, hm... Jo - det smaker av... stormannsgalskap?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Det er bra å høre, men ble brått usikker på prisen nå, Ligger en annen SE-303 ute nå til 1599,- Brukt SRM-313 forsterker koster vel mindre en 2401,- ?
    Ehh, tvilsomt

Edit: 303 lå vel på ca 2,5-3k ny, mens 313 lå på ca 5-6k tror jeg. Iallfall om en skal sammenlikne med tilsvarende modeller idag. Alternativt kan du jo høre om selger kunne være interessert i å selge driver separat, men det tviler jeg på. 4k for en slik totalpakke er en særdeles bra pris, spesielt om en ser hvilken ytelse en får til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Hva var "galt" med AT-M50? Dvs. hva vil du ha anderledes av lydsignatur?
    For så vidt lite "galt" med M50, kanskje noe ullent i nedre mellomtone (?), men dette vil nok rettes opp med en amp tenker jeg. I det hele tatt vil vel en amp bidra til at de spiller med enda mer kontroll. Lydbildet var helt fint. Passe luftig og nok bass og topp osv. Men vil noen anbefale noe annet/mener noen at noe annet bør sjekkes ut?

Noen erfaringer med hodetlf-ampene jeg nevner (pro-ject, argon, Rega)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forts...

Og skal man ha bedre lyd, enda klarere og detaljert/kontrollert, vil jeg tro at man må bevege seg oppover i prisklassene? Men her blir det altså et spm om hva man bør legge i, og kan forvente av, en amp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna
    Vurderer hodetelefoner og amp.
    Hei, jeg ville sjekket ut matrix m-stage, denne får masse gode tilbakemeldinger og er relativt rimelig i pris. Her er en av mange gode review's av denne herligheten:-D

Matrix M-Stage amp review: simple, cheap, and excellent.

Jeg kjøpte denne selv, og har ikke angret ett sekund. Den driver mine Sennheiser HD600 som en lek, den har også en gain funksjon som gjør at den det er lett å justere den til hodetelefoner med forskjellig ohm8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna
    Hei folkens

Vurderer hodetelefoner og amp. Muligens en mindre amp, type Fiio til PCen (ta med på jobb osv) og en pro-Ject, Argon, eller Rega sin hodetlf-amp til stasjonær bruk da jeg har Densen amp i mitt anlegg og ingen hodetlf-utgang der. Av headset tenker jeg prisklasse opp til 2000,-. Har prøvd Audio-Technica M50 (1700 kr, tilbud 1100 om dagen), men tenker jo også AKG, Sennheiser, Shure, Beyerdynamic som alternativer.

Noen tips, råd og vink?
    "Mike" på headfonia.com legger på testbenken mange amper i akkurat det segmentet der; "kontor-amper", mindre enn permanent stasjonære men likevel portable. Noen helt ned i ultra-portabel-klassen. Testoversikt.

Kjøpte selv en iBasso D-Zero (DAC/amp) etter råd derfra. Er lixom litt skeptisk til FiiO sin hesblesende produktoppfinnsomhet og t-r-o-r iBasso har bedre kvalitetssikring i produksjonen og mer forskning bak produktene. Klager ikke på iBassoen som er ultraportabel og fungerer topp med mobil PC (og andre portable lydkilder).

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    "Mike" på headfonia.com legger på testbenken mange amper i akkurat det segmentet der...
    Tester og tester, fru Blom... gjennomgang og lytteintrykk ville jeg si det er.

Jeg ville ikke lagt veldig vekt på inntrykkene fra "en person siten headfonia".
    Mike utfører INGEN objektive målinger eller tester som kan reproduseres av andre.

Tråder på head-fi eller her er mer verdifulle da det ofte er mange som kommer med sine meninger og lytteinntrykk om et produkt.
    Også siter som innerfidelity og blogg nwavguy har subjektiv synsing, men nesten alltid støttet av objektive målinger.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Woo stand nr.2 i hus. Er klar til å bytte ut mine AH-D1001 med AH-D7000 på tirsdag

Synes Woo standene er utrolig fine å se til. Bare synd jeg ikke har noen Woo lydprodukter

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men fortsatt ingen som kan si noe konkret om Argon HA1 / HA2 evt FiiO E9?
    Greit å få alternativer, men også greit å få vite hvorfor jeg evt IKKE skal kjøpe noen av disse...

Og hva med Rega Ear? Er den noe å satse på?

Side 93 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •