HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HiFiMAN HE-400 (lanseres medio januar 2012)

Ja, da har HiFiMAN lansert enda en orthodynamisk hodetelefon. HE-400 skal være den mest lettdrevne så langt med denne driverteknologien, og slippes til markedet i midten av januar 2012. Prispressingen til HiFiMAN kan bli et hodebry for andre produsenter, og ikke minst at orthodynamiske hodetelefoner nå også blir tilgjengelig i lavere og lavere prisklasser. En godnyhet med andre ord.

Sensitivitet: 92.5 DB
    Impedans: 35 Ohm
    Vekt: ca. 440 gram

Hvor god HE-400 er, gjenstår å høre. HE-300 (den første dynamiske hodetelefonen fra HiFiMAN) synes jeg var god i begynnelsen, men etter en stund så var jeg ikke lenger like sikker. Årsaken til det var at det var ett eller annet (pågående) i mellomtonen som ikke passet mine ører. Nå kan det skyldes at jeg foretrekker orthodynamiske hodetelefoner fremfor dynamiske, så det er jo å håpe at HE-400 leverer det HE-300 fikk positiv omtale for, men nå da også med mellomtonen i orden.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og, da lanserer HiFiMAN sin nyeste hodetelefonforsterker (EF-6) samtidig som sine HE-400. (uten at disse to produktene har noe som helst med hverandre å gjøre).

Volume: Hand-made Step Attenuator
    Power Supply Design: CLC filter
    Weight:22.5 Kg :roll:
    Size: 310 mm *330mm *105mm
    THD: 0.03% (1w and 1KHz)
    S/N: 95 DB
    Max Output: Class A 5W at 50 Ohm

We will do shipping on later January. EF6 is a hi-end headphone amp with very powerful output. EF6 can also work as a world-class pre-ampfilier. During previous two month, We made significant improvement on both sound quality and looking in the final EF6 headphone amplifier product.

Det siste kan bety at det muligens er litt for tidlig å kaste seg over kjøp-nå-knappen, og at det å vente litt kan være fornuftig. De $300 i rabatt man får nå, kan være fonuftig å "sløse" bort ved å vente litt...

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med nye hodetelefoner. Skal ha et par som kan supplere mine Q701, dem er perfekt til jazz, pop, rock osv. Men jeg vil ha et par som engasjerer meg når jeg hører på elektronisk musikk, dvs mer bass. AKGene blir for nøytrale på slik musikk selv med EQ. Har snuset litt på HE-300, men er litt i tvil om dem.
    Har også sett det er mulig å få AH-D5000 til 499$ over dammen, noe som burde tikkke inn til rett under 4k.

La også merke til He-400 som nevnt over. Fargen er litt tung å fordøye, men den er absolutt en mulighet. Noen forslag folkens? Er Ultrasone noe særlig?

Ser jeg kan få brukte D7000 til 585 $ på amazon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte ut Koss PortaPro

Tenker på og bytte ut Koss PortaPro da jeg skjønner det kan være verd pengene.
    Har lest litt her og ser at Denon AH-D2000 virker som en god konkurrent til mine PortaPro.
    Men jeg bruker stort sett laptop og mobil som kilde, er disse noe av det bedre til også denne bruken?
    Etter hva jeg kunne se så hadde de en db på 106, er ikke det litt lite når mobil og laptop er kilde.(liker til tider å spille høyt)
    Og de bør låte bra uten at jeg må ha forsterkere osv som tillegg. Only plug and play.
    Eller er det andre headsett jeg bør gå for til mitt bruk?

Newcomer BleaK sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    På tide med nye hodetelefoner. Skal ha et par som kan supplere mine Q701, dem er perfekt til jazz, pop, rock osv. Men jeg vil ha et par som engasjerer meg når jeg hører på elektronisk musikk, dvs mer bass. AKGene blir for nøytrale på slik musikk selv med EQ. Har snuset litt på HE-300, men er litt i tvil om dem.
    Har også sett det er mulig å få AH-D5000 til 499$ over dammen, noe som burde tikkke inn til rett under 4k.

La også merke til He-400 som nevnt over. Fargen er litt tung å fordøye, men den er absolutt en mulighet. Noen forslag folkens? Er Ultrasone noe særlig?

Ser jeg kan få brukte D7000 til 585 $ på amazon.
    Jeg har Denon D2000 og de fungerer svært godt til elektronisk musikk, stram og dyp bass.
    D5000 eller D7000 skal jo ikke akkurat være noe dårligere

Sitat Opprinnelig postet av saveplanet
    Tenker på og bytte ut Koss PortaPro da jeg skjønner det kan være verd pengene.
    Har lest litt her og ser at Denon AH-D2000 virker som en god konkurrent til mine PortaPro.
    Men jeg bruker stort sett laptop og mobil som kilde, er disse noe av det bedre til også denne bruken?
    Etter hva jeg kunne se så hadde de en db på 106, er ikke det litt lite når mobil og laptop er kilde.(liker til tider å spille høyt)
    Og de bør låte bra uten at jeg må ha forsterkere osv som tillegg. Only plug and play.
    Eller er det andre headsett jeg bør gå for til mitt bruk?
    Denon D2000 er en kjempeoppgradering fra portaproene. Jeg startet med portapro for et par år tilbake, og prøvde de igjen nå etter jeg har hatt D2000 nesten et halvår. Det var ikke engang en liten konkurranse.
    D2000 er så mye bedre på alle måter, det føles ut som man går glipp av mye i musikken når jeg hører på portaproene ved siden av D2000.

D2000 er ikke vanskelige å drive i det hele tatt. De er 25ohms kanner som lett går over komfortablet lyttenivå rett ut fra en laptop.

Igjen, de vil være en kjempeoppgradering fra portaproene. Hører du de ved siden av hverandre så lurer du på hvorfor du har gått glipp av så mye god i musikken du har hørt tusen ganger fra før

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ja, da har HiFiMAN lansert enda en orthodynamisk hodetelefon. HE-400 skal være den mest lettdrevne så langt med denne driverteknologien, og slippes til markedet i midten av januar 2012. Prispressingen til HiFiMAN kan bli et hodebry for andre produsenter, og ikke minst at orthodynamiske hodetelefoner nå også blir tilgjengelig i lavere og lavere prisklasser. En godnyhet med andre ord.

Sensitivitet: 92.5 DB
    Impedans: 35 Ohm
    Vekt: ca. 440 gram

Hvor god HE-400 er, gjenstår å høre. HE-300 (den første dynamiske hodetelefonen fra HiFiMAN) synes jeg var god i begynnelsen, men etter en stund så var jeg ikke lenger like sikker. Årsaken til det var at det var ett eller annet (pågående) i mellomtonen som ikke passet mine ører. Nå kan det skyldes at jeg foretrekker orthodynamiske hodetelefoner fremfor dynamiske, så det er jo å håpe at HE-400 leverer det HE-300 fikk positiv omtale for, men nå da også med mellomtonen i orden.

Lurer veldig på hvordan disse kommer til å slå ann i Head-Fi verden. Hvis de låter noelunde likt som he500, som regnes med å være en av de store gutta, så kan den ha en utrolig stor påvirkning på hvordan hodetelefoner blir priset i framtiden.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte med kjøp av AH-D7000, fikk dem brukt til 3500,- på amazon. Så håper dem tikker inn godt under 5k. Håper dem ikke pakker så stort at Jetcarrier blir dyr...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BleaK
    Lurer veldig på hvordan disse kommer til å slå ann i Head-Fi verden. Hvis de låter noelunde likt som he500, som regnes med å være en av de store gutta, så kan den ha en utrolig stor påvirkning på hvordan hodetelefoner blir priset i framtiden.
    Her er noen preliminære lytteinntrykk fra bruker "blankdisc" på head-fi.org. Preliminære, fordi det er enkelte sammenhenger / referanser her som virker uklare (bassmonster eller ikke):

I have been listening to HE-400 since yesterday. Let me answer a few questions:

1. In terms of the build quality, it's exactly the same as HE-500 and HE-6. Personally I can't tell the difference at all.

2. The blue color actually looks pretty refreshing. I thought i wouldn't like it, but i kind of do.

3. The first thing people will notice about this headphone is the bass. I have heard almost every single Hifiman Planar headphone, and they always stay just a little bit light on the amount of bass (although they do hit pretty deep). HE-400 is different. It's the first Hifiman headphone which will grab you first with its bass performance. It's definitely tuned for Rock, Electric or R&B music. I can't help myself to compare it against LCD2 which has fantastic bass performance. I am not going to comment on the actual performance yet until I listen to it for at least one week or two.

4. I have been driving it directly out of my iPhone4, and getting surprisingly good sound. The volume is at 80%, and everything you expect from a planar headphone is all there. Yes, it definitely performs better with an amp, and I am always against not using an amp especially with an Ortho. HE-400 is changing my mind. It gives you an option to drive it directly out of i-devices, and not making you feel that you are missing something. It's quite awesome actually.

5. How does it compare against HE-500? well...HE-500 is still superior when it comes to transparency and clarity, but HE-400 offers better bass impact and is much easier to drive. After the recent price drop on HE-500, it is considered as the best value on the headphone market right now, and i think that HE-400 just took over the crown in terms of value.

Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shipping out 15th January

Søren det er dyrt å være sjømann på nattevakt! Bestillte disse jeg:-) Dette skal bli spennende. Hva kan Kineserne varte opp med her tro? Fikk jo strålende kritikker i 6moons, og etpar andre magasiner..Skal poste når jeg har kommet meg hjem i godstolen, og pakket de ut!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok He400 på meg, men vil vente litt å se hva slags amper som blir foretrukket innen rimelighetens grenser.
    Er jo litt spennende å se på Nwaguy og hva som skjer fremover med bordamp og dac også.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og, da lanserer HiFiMAN sin nyeste hodetelefonforsterker (EF-6)

[snip]

Weight:22.5 Kg :roll:

[snip]
    Eller 24 lb (10.75 KG). Tungt nok, likevel. Lurer på om jeg må ha en bare pga. vekten

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Er Ultrasone noe særlig?
    Ultrasone får mye skryt! pro900 modellen skal være rå på bass, det skal også 2900 modellen være, men den skal være en bedre allrounder. Det ligger forøvrig ett par ultrasone edition 9 ute på finn.no til en grei pris med tanke på hva de koster ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrudde på Lyr-ampen min i dag og hadde plutselig og magisk mistet en kanal på den, samtidig som det var et høyt "pop" da jeg plugget i phones (lenge etter at amp var skrudd på).

Merket så at det bare var lyd i en kanal, og antok LCD-2ene mine hadde eksplodert på nytt. Var heldigvis ikke det, fordi de fungerer fremdeles knirkefritt i amp nummer to (Quattroen).

Pusler litt med rør, sjekker at de sitter skikkelig, sjekker signalkabler og slik, og da får jeg lyd i begge kanalene igjen, men nå har jeg plutselig en summelyd som minner meg om et jordingsproblem.

Har også testet to par rør, og både med og uten "socket savers" som skal spare sockets for stress når man bytter rør. Samtidig byttet signalkabler bare "fordi". Sendt mail til Schiit nå, de pleier å svare raskt. Håper det er noe jeg kan gjøre selv for å fikse dette - virkelig kjedelig at det skjer uten at NOE har skjedd med ampen på et par dager, altså at jeg ikke har rørt den overhode.

Betryggings-edit: Har kontakt med Jason fra Schiit. HIMMEL og hav han / Schiit svarer fort og er ufattelig hyggelige på dette. Later bare til at jeg har drøye mengder uflaks med ting for tiden, men har i allefall valgt produkter med virkelig god service - så får vi se hva som skjer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du fikse problemet selv? Eller må den inn på service?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Eller 24 lb (10.75 KG). Tungt nok, likevel. Lurer på om jeg må ha en bare pga. vekten
    Så at bruker blankdisc på head-fi.org hadde påpekt feilen til Fang, og dette nå er rettet. 10+ kg er jo allikevel kult det, selv om det nå bare er halvparten så kult.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Golden
    Ultrasone får mye skryt! pro900 modellen skal være rå på bass, det skal også 2900 modellen være, men den skal være en bedre allrounder. Det ligger forøvrig ett par ultrasone edition 9 ute på finn.no til en grei pris med tanke på hva de koster ny.
    Det var det jeg også konkluderte med. Likevel endte jeg opp med AH-D7000. Regner med dem tikker inn hos Jetcarrier i løpet av dagen, da har jeg dem lillelørdag neste uke
    Ser frem til å få testet dem. Går fra AH-D1000 til 7000

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sender ampen min til Schiit Audio i morgen, men kundeservicen deres er rett og slett perverst god. Får gode og fyldige svar hele tiden fra Jason, en av grunnleggerne.

Han foreslo selv at han skulle sende meg NY amp så fort jeg ga ham et trackingnumber på min ødelagte - DET kaller jeg rå kundeservice. Har ALDRI opplevd liknende, selv om jeg ved flere tilfeller virkelig har ønsket at noen skulle foreslå det.

Jeg er rett og slett utrolig imponert, og det er svært få amper av Lyr-typen som har problemer.

Bottom line - uflaks at min får problemer - men fantastisk service av Schiit (samtidig som de leverer utrolig gode produkter når de ikke eksploderer )

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Schiit Lyr

Takker for en glimrende god tråd. -Nettopp bestilt Lyr med "alle" tubes. Det stod mellom Lyr og Burson Ha-1600. -Skal brukes til Akg k 701- Sony cd Es 5400 Jeg har også Emotiva dac xda-1. -Til/fra arbeid bruker jeg Fii E11 med Sony mp3 awz-866 til shure 535. (Argon Ha-1 kommer snart på brukten.. -den var ubrukelig til Akg k 701.)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Jeg sender ampen min til Schiit Audio i morgen, men kundeservicen deres er rett og slett perverst god. Får gode og fyldige svar hele tiden fra Jason, en av grunnleggerne.

Han foreslo selv at han skulle sende meg NY amp så fort jeg ga ham et trackingnumber på min ødelagte - DET kaller jeg rå kundeservice. Har ALDRI opplevd liknende, selv om jeg ved flere tilfeller virkelig har ønsket at noen skulle foreslå det.

Jeg er rett og slett utrolig imponert, og det er svært få amper av Lyr-typen som har problemer.

Bottom line - uflaks at min får problemer - men fantastisk service av Schiit (samtidig som de leverer utrolig gode produkter når de ikke eksploderer )
    Alltid kjekt med god service Håper det går relativt kjapt med frakt osv:P

Har du forresten fått anledning til å prøve Lyren med sennheiser HD6x0?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen preliminære lytteinntrykk fra bruker "blankdisc" på head-fi.org. Preliminære, fordi det er enkelte sammenhenger / referanser her som virker uklare (bassmonster eller ikke):

I have been listening to HE-400 since yesterday. Let me answer a few questions:

1. In terms of the build quality, it's exactly the same as HE-500 and HE-6. Personally I can't tell the difference at all.

2. The blue color actually looks pretty refreshing. I thought i wouldn't like it, but i kind of do.

3. The first thing people will notice about this headphone is the bass. I have heard almost every single Hifiman Planar headphone, and they always stay just a little bit light on the amount of bass (although they do hit pretty deep). HE-400 is different. It's the first Hifiman headphone which will grab you first with its bass performance. It's definitely tuned for Rock, Electric or R&B music. I can't help myself to compare it against LCD2 which has fantastic bass performance. I am not going to comment on the actual performance yet until I listen to it for at least one week or two.

4. I have been driving it directly out of my iPhone4, and getting surprisingly good sound. The volume is at 80%, and everything you expect from a planar headphone is all there. Yes, it definitely performs better with an amp, and I am always against not using an amp especially with an Ortho. HE-400 is changing my mind. It gives you an option to drive it directly out of i-devices, and not making you feel that you are missing something. It's quite awesome actually.

5. How does it compare against HE-500? well...HE-500 is still superior when it comes to transparency and clarity, but HE-400 offers better bass impact and is much easier to drive. After the recent price drop on HE-500, it is considered as the best value on the headphone market right now, and i think that HE-400 just took over the crown in terms of value.
    Leste noen av disse inntrykkene selv og tror den kommer til å bli en av de store inngangsbillettene til head-fi, som kan være en god ting

Personlig har jeg straks en Audio Gd NFB-10SE på vei. Den har balansert utgang, og har svært lyst til å prøve den med en HE500

Side 90 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •