HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 132 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2621
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Se her: ** Lovely Cube **

Hvilken valgte du, sa du?
    Denne er installert i Premium fully assembled:

Talema 30VA Toroid

Så hvorfor/hvordan kan en oppgradere?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som entusiast er jeg selvsagt i markedet etter Stax SR-007 og SR-009, men selv etter gjentatte e-poster til offisiell forhandler i Skandinavia så får man ikke svar. Og, da er spørsmålene direkte: Pris / hvor kjøper man. Mao. ikke dill-dall-spørsmål.

Ingen svar.

Hvordan skal man tolke dette annet enn at "Skal du ha Stax, så får du jaggu parallellimportere fra JAPAN eler US. Vi bryr oss ikke å besvare slike hvor-kan-jeg-kjøpe-hodetelefoner-til-kjipe-40.000-blanke-kroner-spørsmål?" :-?

OK.
    Sendte mail til ta import selv i dag 1630 , fikk svar før de tok helg.

Shoppa en Hegel HD2 dac hos soundgarden , fikk låne rega ear og AKG Q701 på test , ble igrunn skuffa.
    Endte med ny forespørsel til ta import der jeg shoppa mitt forrige stax set , fatter og begriper ikke hvorfor jeg plent skulle teste noe nytt når jeg egentligt var fornøyd...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hysj. Jeg forhandler om en LC Premium...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Sendte mail til ta import selv i dag 1630 , fikk svar før de tok helg.

Shoppa en Hegel HD2 dac hos soundgarden , fikk låne rega ear og AKG Q701 på test , ble igrunn skuffa.
    Endte med ny forespørsel til ta import der jeg shoppa mitt forrige stax set , fatter og begriper ikke hvorfor jeg plent skulle teste noe nytt når jeg egentligt var fornøyd...
    Har ikke fått respons hverken fra TA Import eller Lyric. Så, samma kan det være. Jeg parallellimporterer heller007 eller 009. Og, satser på en KGSS.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her: ** Lovely Cube **

Hvilken valgte du, sa du?
    Har en Matrix "m-stage" v2 på vei selv, sammen med ny op-amp. Hadde vært svært interessant å teste den opp mot en Black Cube, egentlig.

Neste treff, om det blir noe

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste treff blir det helt sikkert noe av. Gjenstår å få organisert det, men det krever ikke SÅ mye med head-fi. Bor Hr. Eple nær Stavanger?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hr Eple bor desverre i Oslo.

Videre hørte Hr.Eple på Sennheiser HD-800 i dag.
    De var svært anerkjente, særlig på komfort, dog er jeg usikker på om lydsignaturen var akkurat hva jeg lette etter. Jeg må pønske mer, samt undersøke om det finnes noen som helst interesse for mine AH-D7000 som jeg egentlig elsker over alt på jord, men som ikke helt passer meg da jeg bruker briller.

Akk, valg :/

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd. Men, du har fått med eg at BjrnrB i denne tråden ser etter nettopp AH-D7000?

Dersom jeg skal tolke hva jeg leser om AH-D7000 opp mot hva jeg hører på egne HD800 så er dette "worlds apart". Kanskje noe midt i mellom hadde passet deg bedre? Vurdert Audeze LCD-2? Se Head-fi.org.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden savner gode anbefalinger om portable DACs / forsterkere. De som har erfaring med slike oppfordres til å poste egne erfaringer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Hr Eple bor desverre i Oslo.
    Bare en tanke, men ved en passende hifimesse i 2H2011 eller 2012, så kunne man organisert en egen plass til head-fi...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips / tweak for head-fi folket: Orion Pharma Norge - Bruksanvisning Revaxør

Kjøpte dette i dag, og selv om resultatet viste at ting var OK, så føles det imidlertid som en liten oppgradering. Men, i denne hobbyen jakter man på millimetre (og mindre).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips / tweak for head-fi folket: Orion Pharma Norge - Bruksanvisning Revaxør

Kjøpte dette i dag, og selv om resultatet viste at ting var OK, så føles det imidlertid som en liten oppgradering. Men, i denne hobbyen jakter man på millimetre (og mindre).
    Hehe nice tweak

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste / beste var at jeg synes det virket uten at det øyensynlig var behov for tweaket.

Over til noe annet:

Et par bilder som viser innpakningen og de aldeles fantastiske Audeze LCD-2. I min snart 8 år nerdekarriere, så har jeg aldri mottatt et produkt som har vært mer omhyggelig innpakket.

Love at first (---sight---) listen.

-1000x500px-ll-6755daca_audeze15-04-2011001-jpg

-1000x500px-ll-3c2a751b_audeze15-04-2011004-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stavanger? Så da tipper jeg du nettopp har kjøpt noen fra bruktmarkedet. Riktig?

Godt du er fornøyd.

Hva bruker du som kilde?
    Har en liten pc og en HRT music streamer, den billigste, for øyeblikket. Fungerer overraskende bra

Ble nok et lite bruktkjøp, en hyggelig australier med litt for mye hifi i huset som hadde liten bruk for dem. Eneste er at det er høyere lyd på venstre side enn på høyre, kan korrigere det på pc'en, men det er jo tvilsomt optimalt. Dette var ikke et problem når jeg prøvelyttet dem hos selgeren tidligere på dagen, men som sagt, så lenge jeg kan korrigere på pc er det null stress

Edit: Gratulerer med Audeze LCD-2, har forstått at du har litt mer enn 1 par hodehøytalere til disposisjon

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD-2 er de beste jeg har hørt, men i kveld har jeg viet tiden til HD800. Viktig å tilby lik leketid til alle "sine kjære".

Dagens (livets?) motto: Ingen (hodetelefoner) kan alt, men alle (hodetelefoner) kan noe.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD-2 er de beste jeg har hørt, men i kveld har jeg viet tiden til HD800. Viktig å tilby lik leketid til alle "sine kjære".

Dagens (livets?) motto: Ingen (hodetelefoner) kan alt, men alle (hodetelefoner) kan noe.
    Ergo så gjelder de samme betraktninger innen head-fi som fullskala-anlegg fremdeles ;-). Litt (mye) lettere dog å ha flere oppsett med head-fi enn flere frontrekker og elektronikk.

Når det gjelder TAA Import / Lyrif: Du gikk ikke i samme felle og brukte mailadressen som står på nettsiden (info@taaimport.no). Denne forsøkte jeg forgjeves å få kontakt på når det gjaldt oppdaterte priser på Accuphase. Fikk da et tips i Accuphase-tråden om å benytte denne i stedet; tor@taaimport.no. Da fikk jeg kontakt.

Forøvrig helt håpløst om en ikke benytter en mailadresse lenger å la den stå på nettsiden som kontaktinfo. Men jeg er kanskje i overkant "kresen" på akkurat det....

Forøvrig; Hva var prisen på dine importerte Audeze, Tiger?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    .... fatter og begriper ikke hvorfor jeg plent skulle teste noe nytt når jeg egentligt var fornøyd...
    Dette er vel et stort og nesten "eksistensielt" spørsmål både her på dette forumet og alle andre. Det blir vel for mange fristelser og det er veldig lett å tenke "der finnes fremdeles et par % som kan forbedres. Problemet er at det ene påvirker det andre og en lett roter seg bort på veien.... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd. Men, du har fått med eg at BjrnrB i denne tråden ser etter nettopp AH-D7000?

Dersom jeg skal tolke hva jeg leser om AH-D7000 opp mot hva jeg hører på egne HD800 så er dette "worlds apart". Kanskje noe midt i mellom hadde passet deg bedre? Vurdert Audeze LCD-2? Se Head-fi.org.
    Jeg føler (utrolig nok?) ikke at D7000 og HD8000 er så langt fra hverandre. Mye av 800 minner meg om 7000.

Sennheiser HD800 (fra nå av kun 800 for enkelhets skyld) er hakket luftigere enn 7000, men mindre enn jeg hadde trodd / håpet. Samtidig er 800 kanskje noe mer detaljerte, men det er skremmende lite med tanke på hva jeg hadde forventet meg.

7000 tar igjen ved å være "fyldigere". Jeg får noe mer følelse av å være der live, av å "kjenne" bassen og nedre mellomtoneregister bedre. Dette vil i effekt si at 800 ER mer nøytrale, og om du helt klart ønsker det mest nøytrale lydbildet du kan få, så er kanskje ikke 7000 et så godt valg.

7000 tar som sagt igjen med en bass jeg ikke fant på samme måte i 800. Ja, den er der, men på samme tid er den ikke der. Jeg må dog si at butikken ikke kunne si meg hvor lenge 800ene var spilt inn, ikke visste hvor lenge black cube ampen hadde gått, og generelt var litt vage på hvordan ting fungerte sammen.

Så, til quoten. Worlds appart? Ikke i min bok. "Relativt" subtile forskjeller, og det er derfor jeg merker den skremmende lysten på begge to :/ som student er ikke 20.000 bare i phones så fornuftig, sånn egentlig.

Jeg har som sagt lyst til å selge 7000ene eksepsjonelt pent brukt, så jeg får se hva jeg gjør med det først og fremst. Det eneste med 7000ene er passformen sammen med briller, den er vagt problematisk etter noen timer, men da er det "egentlig" på tide med en pause uansett, tror jeg. Kanskje er det bare en god ting

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple

Det eneste med 7000ene er passformen sammen med briller, den er vagt problematisk etter noen timer, men da er det "egentlig" på tide med en pause uansett, tror jeg. Kanskje er det bare en god ting
    Hvorfor ikke bare ta av brillene når du hører på musikk? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber ofte med jobb på data samtidig, og linsene mine gir meg THE PAINS sammen med datastuff. Dessuten er jeg blind as a bat uten :/

Side 9 av 132 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •