HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2621
    Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

oppgradere?

har hatt Beyerdynamic DT770 Pro 32 noen dager.. savner litt trykk i bunn og mer kontrollert diskant.

noen som har forslag til bedre headphones? mellom 1000-3000 kr. bør kunne brukes på bærbar mp3 spiller og pc.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qweac
    Kunne tenkt meg hodetelefoner til bruk med iPhone/iPad. Skal i hovedsak brukes på reiser noen ganger i året. Vil da gjerne ha noe som isolerer litt, slik at tog- og flyturer går greit. Noen tips?

Vurderer B&W P5.

Tar en hørerunde i Oslo til helga.
    Min erfaring er at gode IEMs (f.eks. Etymotic) isolerer MYE bedre enn selv aktivt-støyreduserende hodetelefoner (f.eks. modeller fra Bose, A-T, Sony, etc.).

På kontoret og toget fungerer P5 fint og reduserer tilstrekkelig støy. På fly, nei.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenta
    har hatt Beyerdynamic DT770 Pro 32 noen dager.. savner litt trykk i bunn og mer kontrollert diskant.

noen som har forslag til bedre headphones? mellom 1000-3000 kr. bør kunne brukes på bærbar mp3 spiller og pc.
    Mer bass enn DT770Pro og samtidig portabelt? Du er et uhelbredelig "bass-head"

Vanligvis får du tilsynelatende mindre bass når pris på hodetelefon går opp, dvs. lydgjengivelse er mer presis og "nøytral".

Kanskje Sonys XB-serie er det du ser etter, f.eks. XB500 eller XB700. Ultrasone har også mange modeller med bra trykk i bunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qweac
    Vurderer B&W P5.
    Jeg har P5 og bruker til primært til det formålet du beskriver (buss, tog, fly, hotellrom, stranda osv).

Pros: Solid bygget, utskiftbar kabel (m/u mic), lette og behagelige å ha på, lette å pakke med (tar liten plass og bra futteral), isolerer ok og lekker lite, små nok til å bruke i de fleste sammenhenger.
    Cons: Litt tilvenning med å finne riktig plassering på øret (on-ear type).

Lydmessig så har de en nivåheving fra mellomtone og nedover, og kan fremstå som ør-lite basstunge og noe udefinert i bunnen. Generelt litt mørk, varm signatur. En litt dempet, sløret mellomtone og avrullet diskant gir et behagelig lydbilde. Med det så er P5 kanskje ikke den mest "engasjerende" hodetelefonen - mer "relaxing" - og det er akkurat det jeg vil ha til reiser, da jeg primært i de situasjoner skal koble av til musikk. Men - missforstå dette riktig - de er ikke "kjedelige".

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kenta: vet ikke hvordan de låter, men er Audio-Technica ATH-WS50 Solid Bass Headphones eller Audio-Technica ATH-WS70 Solid Bass Headphones noe å vurdere? Likesom mindre oppsiktsvekkende enn traktordekka i Sony BX-serien hvis utseendet spiller noen rolle.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Mer bass enn DT770Pro og samtidig portabelt? Du er et uhelbredelig "bass-head"

Vanligvis får du tilsynelatende mindre bass når pris på hodetelefon går opp, dvs. lydgjengivelse er mer presis og "nøytral".
    Han "jakter" neppe mer bass enn i DT770
    Det er nok strammere bass og mer punch (trykk?) litt oppover i bassområdet vil jeg tro

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Jeg har P5 og bruker til primært til det formålet du beskriver (buss, tog, fly, hotellrom, stranda osv).
    ...
    Seriøst?... Jeg brukte ett sett P5 på en nærmere 20 timers flytur. Lengste sammenhengende flytid var 12 timer. Der fungerte P5 veldig dårlig. Man må øke volum VELDIG mye for å "overdøve" skravlende medpassasjerer, barneskrik og flydur.

På buss, tog, hotellrom og strand fungerer P5 helt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med sony mdr-xb700?

eller har annen anbefaling til headset?

makspris jeg tenker meg er 1000kr. kan strekke meg litt om jeg får noe mye bedre.

ser hovedsakelig etter noe å bare bruke hjemme da jeg har noen sennheiser cx400II øreplugger jeg bruker på farten.

skal kun brukes til musikk, ikke noe surround lyd opplegg.

musikken jeg hører på er for det meste dubstep, pop og hiphop.

liker mye bass og MÅ spille ganske høyt. blir gal av å høre en skikkelig god sang på for lavt volum om jeg er i riktig humør til det.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Markelure
    Noen som har erfaring med sony mdr-xb700?
    ...
    musikken jeg hører på er for det meste dubstep, pop og hiphop.
    ...
    liker mye bass og MÅ spille ganske høyt. blir gal av å høre en skikkelig god sang på for lavt volum om jeg er i riktig humør til det.
    Sony MDR-XB700 har bra byggekvalitet og er komfortable.
    MDR-XB700 og MDR-XB500 er perfekte til musikken du hører på. XB700 har mest sub-bass mens XB500 leverer mer "punch". Personlig synes jeg XB500 er den beste av disse to.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony MDR-XB700 har bra byggekvalitet og er komfortable.
    MDR-XB700 og MDR-XB500 er perfekte til musikken du hører på. XB700 har mest sub-bass mens XB500 leverer mer "punch". Personlig synes jeg XB500 er den beste av disse to.
    høres kanskje dumt ut, men xb500 er egentlig litt for billige. er julepresang ser du.

har og hørt at xb700 spiller noe høyere?

tenkte på å kjøpe en slik og FiiO E5 hodetelefonforsterker - Sort

veier kanskje opp for punchen du syns manglet?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Markelure
    høres kanskje dumt ut, men xb500 er egentlig litt for billige. er julepresang ser du.

har og hørt at xb700 spiller noe høyere?

tenkte på å kjøpe en slik og FiiO E5 hodetelefonforsterker - Sort

veier kanskje opp for punchen du syns manglet?
    Jeg lytter med forholdsvis lavt volum...

Link med omtale og måledata av FiiO E5:
    NwAvGuy: FiiO E5 Headphone Amp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E5 er faktisk en sjarmerende liten tass som gir liv til det som enten er svært nøytralt eller eventuelt bare trenger litt mer futt og fart.

Bruker selv E5 til mine Westone 4 som er svært bassnøytrale, og jeg kan lure frem betraktelig mer moro og skøy, samt mer volum fra den griske mobiltelefonen min. Anbefales!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst?...
    Jeg er ikke uenig i at de kunne hatt mer isolering i forhold til støy ombord på fly
    Men.. støy på fly varierer det og, avhengig av både flytype, hvor man sitter, og hvor mye "leven" andre passasjerer generelt lager.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ukas eksperiment:

HiFiMAN HE-6 + RX-V2067 direkte fra høyttalerutgangene.

Dette for å teste litt mer om "..watt is everything when it comes to the HE-6...".

130W @ 8ohm
    65W @ 16ohm
    32W @ 32ohm
    16W @ 64ohm

... sånn forenklet. Om ikke annet, så er man nå i alle fall minst én erfaring rikere.

Ukas moral: "Tør å trå utenfor komfortsonen din. Det er der lærdomen sitter."

Edit: Ja, og HE-500 utprøves via samme konfigurasjon. Lærerikt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og tvillingene selvsagt. Flottere finish finner man kanskje, men ikke sikkert. Lydmessig? Nope. If only your ears could be touched by...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beats by Dr. Dre Beats Pro Detox Limited Edition

Jeg har et Beats by Dr. Dre Beats Pro Detox Limited Edition-headset

Detox Limited Edition Headphones - Beats by Dr. Dre by Monster

Mye kan sies og menes om "Beats by Dre", men jeg håper dere hifi-entusiaster kan bære over med meg, og svare på det jeg lurer på.

Jeg kommer til å bruke dette headsettet mye med min iPhone, og jeg ser derfor etter en bærbar forsterker jeg kan bruke dette headsettet og telefonen med. Pris er ikke så veldig relevant, men for å nevne et tall, så la oss si 2-3000 kroner.

Takk for all hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde egentlig beats var aktive.

Om ikke finnes det artige ting som for eksempel digizoid sin ZO2. De beskriver det som en "portable subwoofer", og ved GUD gir den bassboost, men ikke som en enkel gain, men annen teknologi. På mine Veldig nøytrale Westone 4 IEM gir den utrolig fin bass-gain uten å gjøre noe med nøytraliteten ellers. Skal sies at jeg bare tilfører et veldig moderat bass-boost, fordi alt over det opplever jeg som veldig i overkant.

Ellers har jeg en Fiio 5 (til hva, 250 kr fra soundgarden) som gir merkbart løft i lyden til Westonene. Også virkelig verd pengene om man vil ha noe lite og enkelt. Digizoiden ligger på 100 usd. Kan ikke teste de opp mot hverandre fordi jeg venter på ny revisjon av min ZO2.

Ellers er på mange måter Ray Samuels synonymt med high-end bærbare (og stasjonære) forsterkere. Om du nå insisterer på å bruke 3000 nok er vel det en god mulighet der.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fiio E11

Kan anbefale E11. -Fikk den for 70 dollar hos M4nation.com. -løfter virkelig lyden Sony mp3 xwz-866 > Shure 535. I morgen skal jeg prøve Aune x1 på jobben; Tivoli radio/cd > Sennheiser pxc-450.

Noen som vet hvor en kan få kjøpt ny Burson Ha-160 til under kr. 5.300,-?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Noen som vet hvor en kan få kjøpt ny Burson Ha-160 til under kr. 5.300,-?
    Det skal godt gjøres. Prisen bra Burson direkte er €699 ink frakt. Da må du legge på moms og muligens gebyr til speditør for fortolling.

Da ser regnestykket slik ut: €699 * 1,25 * 7.7 + x = 6 747,- + x

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iBasso serverer jo også mange konfigurasjoner; amp med/uten DAC; balansert/ubalansert.

Jeg ble veldig fornøyd (for en stund) med den rimelige D-Zero amp-DACen (US $109 - $133 med frakt). En stilig greie til bærbart og laptop. Liten (55x79x11mm, med gain bryter +3dB/+10dB) og lader via USB. Kjenner enda ikke batteritiden men iBasso er vanligvis god på strøm.

Lekker finish, vid lydbilde. Bra separasjon mellom instrumentene. Låter ikke plagsomt analytisk, fylde nok i lydbilde til å kunne kalles varm - eller kanskje naturlig. Og liten.

PS. Jeg har lovet bilder av det nye helbærbare utstyret mitt. Her inngår bl.a. D-Zero og Sennheiser PX200 II høretelefonene jeg sitter med på hodet nå og hører låta Street Warm fra Spirit-albumet "Twelve Dreams of Dr. Sardonicus".

Inntrykket av bassen er at den naturlig nok høres som om den kommer fra et stykke nede i en korridor. Men så er koppene på Sennheiser`ne heller ikke stort større enn femkronersmynter. Nettopp derfor og fordi `fonene kan brettes sammen til nesten ingenting, tåler jeg dette godt. Der bassen derimot tar tak, gjengis den kontant og med tilstrekelig fasthet, igjen ut fra kappenes minimale størrelse, selvfølgelig.

Bilder kommer det ikke før sola finner på å stige høyere på himmelhvelvingen igjen. Bilder med direkte-blitz er ikkeno å se på, synes jeg. Så jeg venter til naturlig dagslys igjen er å oppdrive her nord.

Derimot er intimiteten i sosiale settinger og nærheten til egen psyke - og smådyrene nedi der - noe jeg personlig ikke ville klare å unnvære.

Og da kommer også noen ord og bilder om en Audio Technica ATH-TAD500 (nesten ikke omtalt på nettet utenom på japanske nettsider) som er i bestilling fra dzone2 på eBay. DS.

Side 89 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •