HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    ....det er jo 500 jeg er semi-lysten på
    Kind ´a same for me

I hvertfall å få hørt på. Det samme gjelder LCD-2.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet meg et par ATH-M50, musikken ligger på nettverk i form av .FLAC filer på en Vortexbox-pc. Jeg har en "ledig" logitech squeezebox DUET som jeg kan bruke.

Hva bør jeg sette opp imellom? Lite sugen på å bruke mye penger, men vil gjerne kjenne litt på god headfi. Tips, fra dere som kjenner ATH-M50?

DrErling

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei erling. Litt usikker på om DUET støtter 192kHz/24bit ut på S/PDIF, men dog.
    rega EAR Har hørt en annen slik rega hodetelefonforstker, den var sjefs.
    diyaudio aune X1 Ser unektelig interessant ut. Høyoppløst DAC kan jo være noe.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Har handlet meg et par ATH-M50, musikken ligger på nettverk i form av .FLAC filer på en Vortexbox-pc. Jeg har en "ledig" logitech squeezebox DUET som jeg kan bruke.

Hva bør jeg sette opp imellom? Lite sugen på å bruke mye penger, men vil gjerne kjenne litt på god headfi. Tips, fra dere som kjenner ATH-M50?

DrErling
    Du kan komme innom hos meg og høre om Yulong D-100 er kurrant. Prisgunstig og gir mye for pengene, men jeg har ikke prøvd den med ATH-M50.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var AKG Q701 bestilt. Skal drives av Heed Canamp som såvidt jeg har forstått skal passe disse svært bra. Blir et lite "leap of faith" her, men det er jo alltid gøy å prøve noe nytt og uprøvd . Skal komme tilbake til hva jeg synes om dette når alt er i hus og det er blitt innspilt skikkelig. Målestokken blir et Stax srs-4040 oppsett så listen ligger vertfall høyt nok :P

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke hodetelefon forsterker ville folket anbefalt til et Denon AH-D5000?

Har sett på Argon HA2 tube, virker ikke som Hi-fi klubben har noen andre tube forsterkere?

Og et siste spørsmål, hvor får en kjøpt et fint stand som hodeklokkene kan henge på tro?

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woo Audio har noen et par fine stands her og her.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre
    Takk, den ene der var ganske så nice

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er også et stativ:

hifi-butikken.no -

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woo Audio lager fine stativer. Har et sort stativ for to hodetelefoner (i tilfelle jeg skulle skaffe et par til) og det er stødig, ser pent ut og gjør akkurat det det skal. Finfine saker.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt så vurderer jeg Denon AH-D5000, men trenger en dedikert hodetelefon forsterker til denne. Har summet over tråden her men det blir ganske så teknisk og ikke noe spesielt med linker til sider jeg kan handle noe ifra.

Hi-fi klubben har ikke så mye å velge blandt, vet ikke hvordan dem vil låte med ARGON HA2 tube Forforsterker | Hi-Fi Klubben ?

Og er det slik at det kan lønne seg med en DAC i tillegg? Den oppskalerer lyden og fjerner evnt sus eller er jeg litt på tur nå?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AH-D5000 (og 2K og 7K) trives best med solid-state forsterkere. De har allerede en litt "svulstig" bassgjengivelse og med rør kan det bli for mye (slapp bass).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde som nevnt ekstremt god match mellom D7000 og matrix m-stage som er ss. Ser på det som et naturlig førstevalg, så kan man heller kjøpe noe dyrere senere. Kan ikke se for meg andre forsterkere som gir så mye bang for buck.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Som nevnt så vurderer jeg Denon AH-D5000, men trenger en dedikert hodetelefon forsterker til denne.
    Så vidt jeg har forstått så er Argons hodetelefonforsterkere ingen god match til AH-D2/5/7000.

Skal ikke se bort fra at Aune X1 DAC kanskje kan være et alternativ for deg.
    Den har en imperdanse tilpasset AH-D5000, og bør være kraftig nok.
    Importøren tilbyr den ut året for kr. 1495,-.
    For info Forside

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Schiit Lyr i hus etter noe slikt som en ukes venting. Effektive USPS <3

Førsteinntrykk er at dette er en velbygget sak. Den er TUNG, og i massivt metall. Den kjennes rett og slett svært velbygget ut, og det liker jeg (og vi?)

Jeg var en luring og bestilte "socketsavers" fra tubemongers til denne ampen, både fordi jeg liker å bytte rør for å bølle med lydsignaturen, og fordi dette løfter rørene lengre opp i chassiet, så jeg med mine pølsefingre faktisk får tak i rørene. Originalt sitter de ekstremt dypt i forsterkeren, og jeg måtte stresse som en liten lufs bare med å få på plass socketsaverene. Nå håper jeg bare jeg ikke røsker de opp sammen med rørene når jeg skal bytte

Modig som jeg er tester jeg lyden rett ut av ampen uten innspilling - og det låter ærlig talt virkelig MEGET bra (med stock rør). MYE kraft på gang også merker jeg. Alt sitter som det "skal" nå, og jeg merker konkret mindre til skarpe s-er enn jeg gjør på Quattroen min. Samtidig er muligens lydbildet større, og jeg mistenker at det er forskjeller detaljemessig her også. Det skal jeg dog ikke si for sikkert, både fordi det er et par dager siden jeg sist hørte på Quattroen, og at jeg sikkert er slått i hodet med fascinasjonspinnen (og akkurat har betalt rundt 3000 ink mva for snasenheten).

Skal se om jeg kan få igang en slags test med både bilder og pønsking oppimot Quattroen etter hvert - må bare konse på siste eksamen først.

Jeg er også fremdeles på DAC-jakt, men funderer på om jeg skal vente på Schiits kommende DAC. Jeg merker jeg virkelig har sansen for firmaet. Hvor mange instruksjonsbøker får deg til virkelig å le? Ikke så mange, nei, men Schiit får det til. Skal sakse ut litt fra instruksjonsboken deres i reviewet, tenker jeg. Herlige saker!

Så - så langt? Bygget som en tanks, ser virkelig lekker ut, lysende rør ser helt magisk ut og lyden er så langt VIRKELIG god. Sorry for wall of text :/ måtte bare hype dette litt .. hehe.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Så vidt jeg har forstått så er Argons hodetelefonforsterkere ingen god match til AH-D2/5/7000.

Skal ikke se bort fra at Aune X1 DAC kanskje kan være et alternativ for deg.
    Den har en imperdanse tilpasset AH-D5000, og bør være kraftig nok.
    Importøren tilbyr den ut året for kr. 1495,-.
    For info Forside
    Jeg har kjøpt denne..., håper den er bra match til Akg k 701..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg hodetelefoner til bruk med iPhone/iPad. Skal i hovedsak brukes på reiser noen ganger i året. Vil da gjerne ha noe som isolerer litt, slik at tog- og flyturer går greit. Noen tips?

Vurderer B&W P5.

Tar en hørerunde i Oslo til helga.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Nick-Andre

Takker for tipset! Gikk for den til 59 dollar, sølv til Akg k 701.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Da var Schiit Lyr i hus etter noe slikt som en ukes venting. Effektive USPS <3

Førsteinntrykk er at dette er en velbygget sak. Den er TUNG, og i massivt metall. Den kjennes rett og slett svært velbygget ut, og det liker jeg (og vi?)

Jeg var en luring og bestilte "socketsavers" fra tubemongers til denne ampen, både fordi jeg liker å bytte rør for å bølle med lydsignaturen, og fordi dette løfter rørene lengre opp i chassiet, så jeg med mine pølsefingre faktisk får tak i rørene. Originalt sitter de ekstremt dypt i forsterkeren, og jeg måtte stresse som en liten lufs bare med å få på plass socketsaverene. Nå håper jeg bare jeg ikke røsker de opp sammen med rørene når jeg skal bytte

Modig som jeg er tester jeg lyden rett ut av ampen uten innspilling - og det låter ærlig talt virkelig MEGET bra (med stock rør). MYE kraft på gang også merker jeg. Alt sitter som det "skal" nå, og jeg merker konkret mindre til skarpe s-er enn jeg gjør på Quattroen min. Samtidig er muligens lydbildet større, og jeg mistenker at det er forskjeller detaljemessig her også. Det skal jeg dog ikke si for sikkert, både fordi det er et par dager siden jeg sist hørte på Quattroen, og at jeg sikkert er slått i hodet med fascinasjonspinnen (og akkurat har betalt rundt 3000 ink mva for snasenheten).

Skal se om jeg kan få igang en slags test med både bilder og pønsking oppimot Quattroen etter hvert - må bare konse på siste eksamen først.

Jeg er også fremdeles på DAC-jakt, men funderer på om jeg skal vente på Schiits kommende DAC. Jeg merker jeg virkelig har sansen for firmaet. Hvor mange instruksjonsbøker får deg til virkelig å le? Ikke så mange, nei, men Schiit får det til. Skal sakse ut litt fra instruksjonsboken deres i reviewet, tenker jeg. Herlige saker!

Så - så langt? Bygget som en tanks, ser virkelig lekker ut, lysende rør ser helt magisk ut og lyden er så langt VIRKELIG god. Sorry for wall of text :/ måtte bare hype dette litt .. hehe.
    Grattis med ny schiit:-D Godt du ble fornøyd og alt bare er fryd og gammen. Håper virkelig du lager en review, med masse bilder og annet snacks som kan friste det svake, syke hodetelefonsinnet mitt, og andre sitt8)

Hvis du får muligheten hadde det vært gøy å høre hvordan du synes sennheiser HD6xx høres ut på Lyren..

Kos deg med Lyren

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en venn med Sennheiser HD-650, så kan se om jeg ikke kan få inkludert de i testen av Lyr, skjønt det er ikke hodetelefoner jeg er veldig kjent med, så milage may vary

Skal få knipset noen frekke bilder av galskapen også - selv om jeg har ganske begrenset plass på bordet. Er på en måte arbeidsbordet, som består av både pc-skjerm, dac, amp(er), tastatur, headphonestand og hva annet jeg måtte finne interessant der og da. Hehe. Men, bilder skal det bli, samt et review og forhåpentligvis noe om forskjellen på rør (har to forskjellige par, det ene markant dyrere enn det andre.

Forhåpentligvis er romjulen tidspunktet for dette. Eksamen herjer til den 20.

Side 88 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •