HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 2621
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Schiit Audios tilsomme markedsføring ble vel for mye for head-fi.org.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg noterer meg i allefall at det later å være opp til meg å teste ut en Lyr da, fordi ingen andre vil / skal / tør.

Damn you all! Damn you all to hell!

Forresten - synspunkter på Hegel H10 vs H11 - store forandringer på gang? Ser jo H10 gå "billig" for tiden brukt aka 3500, mens H11 koster sine gode 6-7000 ny.

Lurer også på om noen har synspunkter på Benchmark Dac1 (som Matrix Quattro-daccen skal være veldig nær / forbigå). Benchmarken koster jo i utgangspunkt et 7-8ish. Samtidig har man Schiits Bifrost som får fordelaktige reviews, men en viss skepsisskal man kanskje lese det hele med, hehe.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg er på jakt etter en hodetelefon for å få utløp for behovet for å spille på realistiske nivåer.

Er på jakt etter en hodetelefon som leverer skikkelig dynamikk i både bass og diskant. Jeg vil ha trykket og slagkraften, ikke boomy monoton bass som på Dr.Dre sine hodetelefoner.

Har lest en del tilbakemeldinger på Audio-Technica ATH-PRO700MK2 kan gi akkuratt det. Av de som har sammenliknet mener de fleste at disse er bedre en ATH-50 over hele fjøla, + at de har en enormt slagkraftig bass og kan spille høyere. De er også ekstremt støydempet fordi de er designet for DJ bruk.
    Det eneste som egentlig bekymrer meg er komforten, men det er mulig å bytte ut de orignale putene.

Har noen erfaringer med denne hodetelefonen og hva slags rimelig forsterker/dac kan drive disse på en fornuftig måte?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    ...
    Har lest en del tilbakemeldinger på Audio-Technica ATH-PRO700MK2 kan gi akkuratt det. Av de som har sammenliknet mener de fleste at disse er bedre en ATH-50 over hele fjøla...
    Er vel bare "bass-heads" som mener ATH-PRO700MK2 er bedre enn ATH-M50.
    Hva du vil like kommer an på hva du prioriterer. Ekstremt mye bass (men bedre enn Dr.Dre Beats) eller en noe mer naturlig bassgjengivelse?

Hvis du liker lyd med "trykk", bør du også høre noen av Ultrasones modeller, spesielt HFI 580 og PRO900.

Både Audio-Technica og Ultrasone modellene drives forholdsvis greit av iPhone/mp3-spillere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Lurer også på om noen har synspunkter på Benchmark Dac1
    2 ord. Yulong D100. Benchmark "replica" til dustepris...fra eBay eller AudiophileChina. For mye detaljer etter min smak, men lik Benchmark - det er den (hvis jeg skal stole på det audiophile minnet). Ja, også ser D100 3.14 ganger bedre ut enn DAC1.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    2 ord. Yulong D100. Benchmark "replica" til dustepris...fra eBay eller AudiophileChina. For mye detaljer etter min smak, men lik Benchmark - det er den (hvis jeg skal stole på det audiophile minnet). Ja, også ser D100 3.14 ganger bedre ut enn DAC1.
    Så er spørsmålet om Yulong D100 er sprekere / rent bedre enn Cambridge DacMagic.

Har også Schiits Bifrost, som jo kommer til å gå knakende bra sammen med Lyren jeg akkurat bestilte, i mangel av mer fornuft. Hohum. Dukker også opp brukte Hegel D10 til en "overkommelig" penge hele tiden.

Valgets kvalme ...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først; gratulerer med en beslutning vedrørende Lyr. Hvilke rør bestilte du den med?

Dernest skal jeg være litt overbærende og si at jeg tviler at Bifrost kan spille bedre enn Hegel HD10. Hvorvidt du har bruk for en HD10 ute XLR-inn på din Lyr vil jeg si; ja.

Kjøpe en Bifrost fremfor HD10, som er for "vanlig" og såpass mange kvitter seg med. Jeg skjønner rasjonalet. Men: Hvorfor de selger den objektivt sett skjønner jeg egentlig ikke. Men nå er jeg jo blitt hakket sedat på mine gamle dager.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Er vel bare "bass-heads" som mener ATH-PRO700MK2 er bedre enn ATH-M50.
    Hva du vil like kommer an på hva du prioriterer. Ekstremt mye bass (men bedre enn Dr.Dre Beats) eller en noe mer naturlig bassgjengivelse?

Hvis du liker lyd med "trykk", bør du også høre noen av Ultrasones modeller, spesielt HFI 580 og PRO900.

Både Audio-Technica og Ultrasone modellene drives forholdsvis greit av iPhone/mp3-spillere.
    Etter å ha lest litt flere enn to reviews ser jeg hva du mener. Jeg er defenitivt ikke noe basshead. Jeg er veldig sensitivt for farging i mellomtonen og takler ikke varmtlydende ting.

Mine krav er er mest mulig nøytrale, mye punch og god lydisolasjon. Samt at jeg ikke trenger en forsterker til 5000kr for å drive dem.
    Skal kikke på de du nevner.
    Pro 900 tror jeg blir for varmtlydende for meg
    ATH-50 sine testresultater tiltaler meg egentlig, tror jeg må få prøve lyttet disse for å få en referanse.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Mye punch" og "mest mulig nøytrale" og ""ikke trenger en forsterker til 5000kr"= finnes den kombinasjonen? Nei.

Bonussvaret er imidlertid hvor mange frihetsgrader man har til "mest mulig nøytrale".

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..
    Pro 900 tror jeg blir for varmtlydende for meg
    ATH-50 sine testresultater tiltaler meg egentlig, tror jeg må få prøve lyttet disse for å få en referanse.
    ATH-M50 er en bra hodetelefon i prisklassen rett over 1000,- Er et fint utgangspunkt.
    Jeg vil ikke kalle Pro 900 "varm" i klangen. De har mye, men rask bass, litt tilbaketrukket mellomtone og tendenser til "stikkende metallisk" diskant. Passer bra til alle typer elektronisk musikk.

Andre kandidater i samme prisklasse som ATH-M50:

AKG K-272 - forholdsvis naturlige eller "nøytrale", noen mener de har for lite bass.
    Beyerdynamic DT770 Premium (Pro versjonen har tendenser til "one-note" bass) - varm bass, noen mener for mye bass.
    Denon AH-D1100 - varm og svulstig bass, noen/mange mener for mye bass.
    Shure SRH-840 eller SRH-940 - forholdsvis naturlige eller "nøytrale", noen mener for lite eller for mye bass.
    Sony MDR-ZX700 - forholdsvis naturlige eller "nøytrale".
    Sony MDR-V6/7560 - forholdsvis naturlige eller "nøytrale" men med en peak i øvre mellomtone.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg velge så er som Bar1 sier; ATH-M50. Alternativt Denon D2000 (har ikke hørt denne, men oppfyller nok 2 av 3 kriterier).

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg velge så er som Bar1 sier; ATH-M50. Alternativt Denon D2000 (har ikke hørt denne, men oppfyller nok 2 av 3 kriterier).
    Ut ifra de nevnte kriteriene støtter jeg begge disse forslagene. Forøvrig er min opplevelse med Beyer 770pro på ingen måte for mye bass, og jeg synes faktisk den fremstår som litt "tam" og "daff" (dette skulle være nettopp hodetelefonene mine ned skikkelig trøkk). Anbefaler at du tar en lytt til D2000 og ATH-M50 om mulig, tror du finner mye av det du leter etter der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først; gratulerer med en beslutning vedrørende Lyr. Hvilke rør bestilte du den med?

Dernest skal jeg være litt overbærende og si at jeg tviler at Bifrost kan spille bedre enn Hegel HD10. Hvorvidt du har bruk for en HD10 ute XLR-inn på din Lyr vil jeg si; ja.

Kjøpe en Bifrost fremfor HD10, som er for "vanlig" og såpass mange kvitter seg med. Jeg skjønner rasjonalet. Men: Hvorfor de selger den objektivt sett skjønner jeg egentlig ikke. Men nå er jeg jo blitt hakket sedat på mine gamle dager.
    Takk for Lyr-anerkjennelsen. Så får vi bare se om den lever opp til et ganske betraktelig hype når det kommer til LCD-2.
    Rør bestilt med er GE 6BZ7, fikk de anbefalt over de andre alternativene av flere på head-fi, blant annet Peter aka Macedonian. Vurderer også et par Matsushita E88CC 6922 "tooled by mullard" fordi de hevdes å være bra, men dseverre har ikke tuberollerthreaden til Lyr noen form for "oppsummering" av 170ish sider argumentering frem og tilbake over hvilke rør som vinner / er habile. Tenkte jeg skulle spørre trådstarter om muligheten for det - HOST HOST

Med tanke på Dac mistenker jeg vel at Bifrost blir mye det samme som DacMagic gir, i allefall prismessig. Jeg antar jeg må gjøre et nissehopp om jeg skal "opp" på noe mer. Balanserte utganger til amp er i så måte hendig da jo en av mine to forsterkere faktisk kjører balansert, og jeg vil gjerne kunne bruke begge litt om hverandre (oh noes, argument for et par phones til ).

Da er det et spørsmål om HD10 vs HD11 dac-messig, eventuelt vente på noe heftigere fra Schiit, som har sagt de skal lage en mektigere Dac enn Bifrosten. Jeg har per def. ikke dårlig tid, så jeg får bare risensnuse litt rundt omkring Takk for gode svar så langt, og rør-forslag til Lyr mottas med takk fordi rør er stas.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg er på jakt etter en hodetelefon for å få utløp for behovet for å spille på realistiske nivåer.

Er på jakt etter en hodetelefon som leverer skikkelig dynamikk i både bass og diskant. Jeg vil ha trykket og slagkraften, ikke boomy monoton bass som på Dr.Dre sine hodetelefoner.
    Du nevner lite om hvilket prissegment for hodetelefonene > mao. "øvre" grense?
    Skal/bør de også kunne brukes mot I-Pod/MP3?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Mye punch" og "mest mulig nøytrale" og ""ikke trenger en forsterker til 5000kr"= finnes den kombinasjonen? Nei.
    Ultrasone Edition 8 oppfyller ihverftfall kriterie 1 og 3 her.
    Vedr "Nøytral" kan det lett bli en subjektiv oppfatning, men jeg opplever lyden i ED8 som mer nøytral, enn farget ihvertfall - utfra de referanser jeg har. Mellomtonen har heller ikke noen utpreget varm karakteristikk.
    Og, de isolerer meget godt.

En annen kandidat kan være BD T70, selvom de omtaler jeg har lest hittil kan indikere "for lite" bass.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øvre grense er 3000kr. Men helst billigere. Jeg kjøper gjerne brukt også.

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å bruke dette som portable hodetelefoner, men med ATH-50 vil jo absolutt det være mulig, både fordi de er lettdrevne og sammenleggbare.

Mye punch og nøytrale, er kanskje motstridende ønsker. Det jeg mener er at jeg ønsker er tight punchy bass som ikke farger oppover i mellomtonen, ihvertfall minst mulig.

Ser det går ann å få kjøpt f.eks Hi-Fi Man HE-5 til 2500kr på brukten, men de må ha en rimelig heftig amp har jeg lest for å at de skal våkne. Denon AH-D2000 ligger også ute, men de er veldig mye dyrere en AH-50, så de bør være betydelig bedre for å forsvare pristilegget. Begge disse bør jeg kunne få lyttet til i Oslo.

Takk for tips! Har en magefølelse av ATH-50 er et bra sted å starte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For humorens skyld, har du sett konkrete HE-5 ute til 2500 nå? Ikke at jeg er interessert i et par ... vel ... løgn, jeg er forbannet interessert i et par, og da særlig brukt. Hehe.

Denon spiller med meget god bassgjengivelse, men nøytrale? Usikker. Det er et slags ... konsertpreg over de, der bassen virkelig utheves og det høres rett og slett forbannet bra ut. Jeg elsket mine D7000, og angrer vel kanskje litt på at jeg solgte de. De var virkelig magiske til sin type musikk.

ATH-50 er sikkert flinke de også, dog aldri hørt de. En lugn forsterker er forsåvidt aldri feil. Om det er deg jeg solgte mine høytalere til (som jeg mistenker du er) så har du forsåvidt få problemer med å bygge deg noe selv

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For humorens skyld, har du sett konkrete HE-5 ute til 2500 nå?
    Joda - de ligger på HFS, men obs!, HE-5 - ikke 500.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Joda - de ligger på HFS, men obs!, HE-5 - ikke 500.
    Tricky shenanigans! Takk for advarselen, det er jo 500 jeg er semi-lysten på etter at Tiger har forgiftet hodet mitt med informasjon om at "det er de jeg vil ha" selv om jeg har LCD-2. Pøh! Først ny og skremmende kraftig amp, så får vi se Har også delvis dac-planer på gang, så nye phones er vel ikke akkurat hva jeg higer mest etter når jeg har LCD-2.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For humorens skyld, har du sett konkrete HE-5 ute til 2500 nå? Ikke at jeg er interessert i et par ... vel ... løgn, jeg er forbannet interessert i et par, og da særlig brukt. Hehe.

Denon spiller med meget god bassgjengivelse, men nøytrale? Usikker. Det er et slags ... konsertpreg over de, der bassen virkelig utheves og det høres rett og slett forbannet bra ut. Jeg elsket mine D7000, og angrer vel kanskje litt på at jeg solgte de. De var virkelig magiske til sin type musikk.

ATH-50 er sikkert flinke de også, dog aldri hørt de. En lugn forsterker er forsåvidt aldri feil. Om det er deg jeg solgte mine høytalere til (som jeg mistenker du er) så har du forsåvidt få problemer med å bygge deg noe selv

Hehe, det var nok jeg som kjøpte 99.26 av deg ja! Liten verden, denne lydverdenen :-D
    Hadde jeg hatt bedre tid skulle jeg gjerne prøvd LCD-2 når jeg var innom, er helt sikker på at er fantastisk bra, og som primær lydkilde er det nok noe sånt jeg burde ha, men som et engasjerende "sidcekick" tror jeg at det bør være mulig å finne noe OK til litt mindre penger.

HE-5 som jeg tenker på så jeg her : Hifiman HE-5 hodetelefoner, kr 2500

Som sagt er jeg ikke noe "basshead", mer et "dynamikkhead". Smekket skal være der over hele frekvensområdet enten man hører på Mahler eller Metallica. Musikksmaken min er veldig variert så det må være allroundere.

Side 87 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •