HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først: Synd du bor i en såpass kjip by som Oslo. Hvis du bodde mer sentrtalt, kunne vi byttelånt hodetelefoner. Men, ikke det, Posten er jo kun det som deler oss...

Jeg skal være såpass frekk / direkte og si at når jeg leser posten din så vil HiFiMANs HE.500 væe dine neste og perfekte hodetelefomer. De er det nærmeste man kommer en morph av LCD-2 og HD800, med tyngdepunkt mot førstnevnte.

Komfortmessig vil du ikke savne noe med HE.500, som er en hodetelefon som ikke gir deg heeeet samme intim opplevelse som LCD-2. HE-500 har imidlertid mer bass enn HD800. Confused?

Mitt ydmyke råd til den vokabulare Hreple er rett og slett å gå for et par HE.500 til $699. Jeg tror (seriøst) at det er DER du finner det du savner...

Slik bildet ser ut p.t. så er LCD-2 og HE-500 absolutt det siste som forsvinner ut døra...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple

Samtidig har jeg flere ganger i korte perioder (10-15 minutter) testet Sennheisers flaggskip HD-800, og utelukkende har jeg hver gang kommet frem til at de mangler en signatur jeg er komfortabel med. Jeg er imidlertid FRYKTELIG nysjerrig på hvordan det låter her hjemme (kun hørt i butikk og på en Lehmann Black Cube som er "ok", men ikke optimalt - på langt nær).
    Hos Stereofil?
    Har ikke de også MF M1HPA inne for demo?
    Alternativt - ta med din egen amp dit?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har ikke noe egnet lytterom så vidt jeg har forstått, bare en flink gammel mac midt i lokalet. Det blir altså ikke stille, man sitter langt unna med en kabel som sneier gulvet og det blir ikke helt ... vel ... jeg får på ingen måte roen til å kunne vurdere det hele.

Til Tiger: Betaler frakt frem og tilbake om du har lyst til å låne meg 500'ene dine litt - en ukes tid eller så, antar jeg.

Nå tviler jeg jo egentlig på om de faktisk overgår LCD-2 som jeg faktisk sitter med for tiden og som jeg egentlig er ekstremt glad i. Jeg må med hånden på hjertet si at jeg ikke finner noe galt med de lydmessig. Kanskje er de litt tunge å ha på hodet over lengre tid, men det er vel det eneste ankerpunktet jeg finner. Alt annet er helt fantastisk, rett og slett. Så - ja - kanskje dukker det opp et brukt par 500 også, men jeg ser vel ikke "helt" hvorfor jeg skal hoppe på når jeg er så happy med LCD-2

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også å "oppgradere" til HD 800 eller HE-500. Får HD 800 til kr 8000,- mens HE-500 kommer vel på rundt kr 5000,- ferdig importert. Hva er den største forskjellen mellom disse hodetelefonene? Ut i fra utseende syntes jeg ihvertfall at HD 800 ser mye mer komfortable ut, noe som er viktig for min del. Tenkte også å kjøpe en matrix m-stage til å parre med min matrix mini-i.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan varmt anbefale m-stage i allefall. Du vil kanskje se på quattro om du skal drive HD-800. Ikke at de "trenger" balansert forsterker, men jeg merker at Quattroen er markant kraftigere enn m-stagen min var (hadde m-stage før, oppgradert til Quattro nå).

HD 800 får du nye fra stereofil for 8795 (sist gang jeg sjekket). Tror jeg ville vurdert nye i Norge rett og slett på grunn av garanti etc. Sjeldent det skjer noe galt - men tok ganske lang tid da jeg måtte sende mine LCD-2 til USA for reparasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    HD 800 får du nye fra stereofil for 8795 (sist gang jeg sjekket).
    Lurer på om ikke Prolyd tilbyr enda lavere pris. Kanskje de har bedre lytteforhold, så du kan få testet @Hreple? Hodetelefoner - Prolyd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Lurer på om ikke Prolyd tilbyr enda lavere pris. Kanskje de har bedre lytteforhold, så du kan få testet @Hreple? Hodetelefoner - Prolyd
    Oho!

De har i allefall veldig pen pris på Beyers T1. Markant lavere enn stereofil. Må utforske dette, tror jeg :-D

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på om folket kan dele erfaringene sine hva angår hodetelefoner med varm lydsignatur, forholdsvis basstung og i et mellom-nedre prisskjikte? Dette skal være en brukstelefon som skal reise litt rundt, så de dyreste er utelukket. Det er samtidig viktig at den aktuelle hodetelefonen har god komfort.
    Jeg leser at Sennheiser HD 600 og 650 blir trukket frem som et eksempel på en med varm signatur enkelte steder, og er det også erfaringen til de som har prøvd denne? En mest mulig korrekt lydgjengivelse vil sånn sett ikke være målet med denne, og lydsignaturen må gjerne helle i retning av Klipsch Image (som mange mener er for farget og basstung) fremfor Beyer 770, som jeg oppfatter som en smule tam.

Edit: Det skulle vel ikke være noen som har vært borti Darth Beyer V3/Terminator V4 mod'en av 770?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Jeg lurer litt på om folket kan dele erfaringene sine hva angår hodetelefoner med varm lydsignatur, forholdsvis basstung
    HD650 <2007 har en varm, noe basstung, laid-back lydsignatur. Enda mer basstung er BD990 Premium Edition. Og den er nok ikke så "tam" som 770 Pro

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle lufte et forsterkerspørsmål med det yndige headfi-folket her.

Kjører per nå mine LCD-2 gjennom en Matrix Quattro (balansert, veldig bra med kraft) balansert inn i en Cambridge DacMagic, og derfra optisk til el computer.

Jeg har mer eller mindre slått fra meg å finne "bedre" hodetelefoner, rett og slett fordi Stax sine Omega er markant utenfor prisrekkevidde akkurat nå (som student).

Det jeg lurer på er hva folk tenker er neste steg opp forsterkermessig (eventuelt dac?). Jeg sitter og vurderer en Schiit Lyr ganske kraftig, rett og slett fordi jeg er svært nysjerrig på hva den kan gjøre som Quattroen min ikke kan. Det er på INGEN måte det at jeg er misfornøyd med Quattroen, snarere min psyke som er forgiftet og higer etter et sammenlikningsgrunnlag. Går jeg glipp av noe? Om jeg skulle gå glipp av noe, HVA er det da? Føler på ingen måte at jeg egentlig trenger mer kraft. Som nevnt før kjører Quattroen balansert, noe som igjen vil si at det låter pokker så høyt ganske tidlig (før klokken 12 på volum).

Noen som har erfaring med Lyr? Eventuelt noe annet de vet / har lest om passer til LCD-2? Hit me!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MacedonianHero har postet en del av sine erfaringer med LCD-2 og Schiit Lyr.

Personlig ville jeg fokusert på en annen DAC før forsterker, hvis jeg var deg og er sugen på oppgradering "av noe". Kilde først, og alt det derre der.

Hvis du føler du MÅ fokusere på forsterker, så er nok ikke en Lyr så dumt. Spesielt fordi du også kan tune lyden med ulike rør...

I denne tråden så skulle du få et rimelig bredt informasjonsgrunnlag om tube rolling til Lyr: Schiit Lyr - The tube rolling thread

HellNoob her på forumet har erfaring med LCD-2 / Lyr.

Happy hunting.

PS: En liten, vennlig advarsel til slutt. Flere har rapportert at Lyr kan gi et lite brum / hiss i bakgrunnen på enkelte hodetelefoner. Det vil si at forutsetningene til "en helt sort bakgrunn" ikke er tilstede. Om det betyr noe for deg, vet jeg ikke, men vil bare ha nevnt det før du løper til PayPal-kassa.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hem hem. Du har jo et dac-poeng. Jeg er bare litt usikker på om jeg vil høre forskjell. Jeg er faktisk fryktelig nysjerrig på om jeg overhode vil høre forskjell fra dac til dac, og er det i tilfelle en så stor forskjell som den man kan høre fra forsterker til forsterker? Jeg vet desverre ikke.

Har du et konkret DAC-tips, Tiger?

Jeg vet at Matrix Quattro-dac'en har fått veldig god omtale, og jeg får tydeligvis prosenter av produsenten nå fordi jeg har kjøpt flere produkter av ham. Hehe. Får se om jeg finner reviewet av Quattro-dac'en litt senere (på jobb).

Om ikke er jeg åpen for andre spenstige forslag som låter godt.

Og med tanke på Lyr og mangel på sort bakgrunn - jeg er faktisk ikke sikker. Jeg har ganske voldsomt med hiss på Westone 4'ene mine rett ut av Macbook Proen min, og det plager meg aldri når jeg faktisk hører på musikk og har lyd på gang. Slik sett tviler jeg vel på at det vil plage meg, men jeg vet jo ikke.

Har også lest at mange har hatt problemer med det, og det er klart det er litt sketchy. Med Quattroen har jeg helt sort bakgrunn, den er nifs og natt-aktig, faktisk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man hører forskjell på ulike DAC-er er et spørsmål mange nok har meninger om. Spesielt dersom man generaliserer.

Nei. Du vil ikke hører forskjell på to DAC-er. Jo, du vil høre forskjell.

Min erfaring er at det er relativt stor forskjell på enkelte, og mindre (til umerkbart) på andre.

Vil du ha en lys klang med mye detaljer: Yulong D100
    Vil du ha en mørkere klang: A-DAC / V6.0

Jeg har Hegels HD10 og Rega DAC her hjemme. Rega DAC-en var jeg veldig nysgjerrig på, og den spiller flott den. Det er bare det at jeg får en helt annen ro med Hegels HD10. Skulle jeg selge en av disse to; Rega DAC. Hegel HD10 er i mine ører fantastisk god. God som i at ingenting stikker seg ut - den bare flyter effortless.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis pris ikke spiller så stor rolle ville jeg valgt utstyr fra Hegel og Violectric. Hvis det var en kombinert dac/amp er valget fra Grace Design.

Hegel fordi de er norske. Grace Design og Violectric fordi de er noen av veldig få "high-end" produsenter som publiserer komplette måledata, med angivelse av referanser og målemetode. Rett og slett det beste innen head-amp/dac som er å få for penger.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hegel HD10 er i mine ører fantastisk god. God som i at ingenting stikker seg ut - den bare flyter effortless.
    Har hørt flere sikre rykter på at HD20 er enda bedre

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Overgangen fra HD10 til HD20 kan vel heller ikke sees på som noen "ulempe".
    Min egen opplevelse er i alle fall at detaljene, spesielt i øvre mellomtone - diskant, tegnes opp på en enda tydeligere måte enn hva HD10 kunne prestere. Og som jeg fortsatt kunne ha overlevd med!
    Men så var det de små, men viktige forskjellene da....

Samtidig er det jo ganske morsomt å i enda større grad kunne avsløre forskjeller i de innspillingene som finnes.
    Det er jo rett og slett besnærende å oppleve at Odd Børretzen med "Colomblues" i det ene øyeblikket står omtrent foran komponent-racket, for i neste omgang å oppleve at perkusjonen i "The Beat Hotel" med Allan Taylor, befinner seg "metervis" lengre bak i lydbildet!
    Dette har selvsagt sammenheng med både innspillingsteknikk -miks og mikrofonplassering, men som allikevel betinger at "ting og tang" i avspillingsfasen, er noenlunde på plass....
    Selvfølgelig bare et synspunkt og ikke gjort med head fi, men et meget kompetent stereoppsett.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt bedre vet jeg ikke, men anderledes; høyst sannsynlig.

Når HD10 kom så sa man den var "kjempegod". Når HD20 kom så var den "et kvantesprang over HD10". Nå kommer HD11, som skal være "mye sprekere" enn HD10.

Rega DAC er "sprekere" enn HD10. Jeg vet ikke om jeg vil ha det så mye sprekere enn HD10, jeg.

I gamle dager når jeg startet på dette kjøret, så skulle alle høyttalere og komponenter ellers tyne ut flere og flere detaljer og spille aller helst litt lysere enn forrige kjøp. Det kom til et punkt at dette er kult på et par demosanger. Med lytting til musikk i timesvis, så ledet det ofte galt av sted.

På samme måte som nye LCD-3 fra Audeze skal spille enda lysere enn LCD-2. Det er DA jeg stikker fingen i jorda og tenker tilbake til gamle dager: Hva er det jeg liker av lyd i timesvis. Derfor er LCD-3 parkert på hylla "On hold".

HD20 er nok teknisk bedre, og nye HD11 er (utifra det jeg leser og ser av nakenbilder) utrolig lik HD20.

Jeg er faktisk mer spent på HD11 enn HD20, da jeg tror at dersom man skulle velge en av dem lydmessig, så er HD11 et bedre kjøp. Men: Mulig HD20 sin coax 75ohm normaliseringsfunksjon ikke er på HD11. Vet ikke. Jeg bruker helst TOS-link.

Jeg beholder min HD10 en stund til.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Mye av grunnen til å kjøpe en HD11 eller en HD10 fra hegel er jo nettopp at forskjellen ikke er himmelvid. (skal sies at jeg ikke baserer meg på førstehåndskjennskap til _alt_ om de aktuelle produkter, men hold nå for all del det mot meg og følg argumentasjonen videre)

Skal man introdusere distinkt hørbare forskjeller på dette nivået i samme prisklasse er det ensbetydende med at ett av dem fusker i faget. Dette er ærlige produkter. Skal man betale mange kilokroner for å konvertere digitale signaler til analoge kurver så bør det også vare en stund. Noe NAD i gamle dager var gode til. I økonomisk henseende er markedet for hifi dominert av et umettelig marked drevet av løgner og usannheter. Kast og bruk kapitalistsamfunn. 3020 hadde i overekstrapolert betydning ikke hatt livets rett i dagens marked, og det er ikke på grunn av lyden.

Dagens hifi har mer til felles med motebransjen, og reklameaktører opererer fritt med ting ærlige handtverkere og fagfolk har arbeidsmoral og ære til å holde seg langt unna.

Så hva skal man oppgradere da, kabler? Nei, det er den diamentrale motsats til problemstillingen. En trenger dessuten ikke "oppgradere" fånyttes i hytt og vær hvis man kan sin elektroteknikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dac-debatten er interessant. Skal se hva jeg kan få gjort med et slags hjemlån. 10.000 for en nusselig burk som tolker 0 og 1 er hva jeg kaller strengt priset, rett og slett

Ellers har jeg fått bekreftet fra flere på head-fi at Schiit Lyr (mener nå de) desidert er den beste forsterkeren for LCD-2 til under 1000 usd. De som har ytret seg om dette nyter relativt god autoritet i miljøet, så jeg har ingen voldsomme grunner til å tvile. Nå gjenstår det vel bare å se om jeg er myk nok til å bite på et eller annet Takk for input.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så skal du også vite at nettopp head-fi har betalt for å hype schiit audio. Dette håndterer de forøvrig på helt forferdelig vis. At ikke schiit audio trekker seg fra det samarbeidet er klare indisier for at schiit audio ikke er til å stole på.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt paranoid tanke kanskje, kingu?

Ja, head-fi.org er kjent for å fokusere kommersielt. Her er f.eks. de leverandører som er klassifisert som "Premium Sponsors" av forumet.

Du finner f. eks. ikke Schiit Audio der...ei heller Burson og andre kjente merker. Hvorfor de ikke er "Premium Sponsor" (og heller ikke Sponsor), vet jeg ikke. At moderatorene på forumet luker fort ut kritikk vet jeg. Skal kritikken rettes mot noen når det gjelder Schiit Audio, så er det forumet, og ikke produsenten. IMO.

TTVJ Premier Sponsor Forum
    HeadRoom Premier Sponsor Forum
    Awesome Bluetooth JayBird Wireless Cans now at HeadRoom!
    ALO Audio Premier Sponsor Forum
    Klipsch Premier Sponsor Forum
    Sleek Audio Premier Sponsor Forum
    SoundEarphones.com Premier Sponsor Forum
    Ultrasone Premier Sponsor Forum
    Moon Audio Premier Sponsor Forum
    Head-Direct Premier Sponsor Forum
    HiFi Headphones Premier Sponsor Forum
    Qables Premier Sponsor Forum
    YUIN Premier Sponsor Forum
    iBasso Audio Premier Sponsor Forum
    Lavry Engineering Premier Sponsor Forum
    Music Direct Premier Sponsor Forum
    V-SONIC Premier Sponsor Forum
    Earphone Solutions Premier Sponsor Forum
    Whiplash Audio Premier Sponsor Forum
    Fulcrum Audio Canada Premier Sponsor Forum
    Darkvoice Premier Sponsor Forum
    MP4 Nation's Premier Sponsor Forum
    Phiaton Premier Sponsor Forum

Side 86 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •