HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 2621
    Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nei da så...får finne ut selv da,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hehe, ble faktisk litt sjokkert over hvor solid canare kabelen var. Men som du sa, er den for stiv og (som vanlig) alt for lang. Blir nok en balansert kabel med TRS adapter ja. Kabelen fra Q så interessant ut. Venter spent på sammenligning mellom canare og OCC(HE-6) kabelen 4-pin XLR er ikke dumt, siden jeg også kommer nok til å prøve dem på en stereo-forsterker etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Q-audio. Nydelig laget kabel som kjennes fjærlett ut. Samtidig mener jeg bestemt den ryddet litt opp i lyden min. Ikke mye, men litt. Skal ikke uttale meg for bombastisk før om 100'ish timer, som visstnok skal være heldig for den.

Uansett - den ser herlig ut, føles veldig lekker ut og ... er flink.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så FedEx har vært på døra?

Og Q får man til flere hodetelefoner. Her Audeze og HiFiMAN plugger. For de fargebevisste er det veldig mange farger å velge blant også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You can have it in every color, as long as it's black ...

Eller andre farger - for de fargebevisste / blinde. Selv liker jeg sort. SORT ALT! Det er eneste problem med Schiit Lyr. Jeg vil ha den sort

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, faktisk har jeg nå fått det for meg at dac'en som står underst SKAL være sort og forsterkeren SKAL være sølv:P Forstå det den som kan:P

Når det gjelder Q kabelen tror jeg det blir "natural unbleached cotton," om jeg kjøper fra dem.

Har fra tidligere ikke brydd meg om fargekombinasjoner, men når man først får valgmuligheter så...:P

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    veldig mange farger
    Sort, brun, "gull" og natural cotton er fire farger, ikke veldig mange ;-) Men de er fine alle sammen. Om og hvis jeg skal bruke 200-250 daler før frakt og MVA, er jeg faktisk usikker på hvilken som blir finest av disse veldig mange fire fargene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt kjekkas-svar, Hellnoob. He, he. Du har ikke fått med deg dette vedrørende 20 farger. 8)

We can also do custom terminations, but would have to quote that separately.

Standard color options are black, dark brown, golden yellow and natural cotton.

We can also do the cable in any of these colors or combinations: T-30 Thread Samples

There is a $40 surcharge and lead time is 2 to 4 weeks.
    Beige
    Blue
    Brown
    Cardinal
    Dark Tan
    Gold
    Green Metal
    Honey
    Maize
    Marigold
    Natural
    Straw
    Black
    Green
    Off Red
    Orange
    Purple
    Red
    Spruce Green
    Starlite

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah - forskjellen på UPS og Posten er så brutal at jeg knapt kan uttrykke det.

Jeg poster det her fordi pakken min inneholder en forsterker - og derfor er det relatert at dere hører meg syte over posten.

Bring ringer meg i dag og har pakken min, men jeg kan ikke motta den, så de kjører den til postkontoret MITT (de verifiserer navnet mitt - og da implisitt addresse).

Senere på dagen kommer jeg til MITT postkontor - der de finner ut at nei - pakken din er på et helt annet postkontor i Oslo. Topp, tenker jeg og strever meg dit gjennom kollektivtrafikk og rush.

Når jeg kommer dit er ikke sjokket særlig stort når jeg finner ut at pakken ikke står på mitt navn lengre, og faktisk er påklistret et annet navn. Selv ikke da jeg viser til at Bring har ringt meg, verifisert navnet mitt og prøvd å gi meg pakken MIN med trackingnumber jeg har hatt nå i to og en halv uke, lar postdamen seg interessere. Hun ber meg ringe kundestøtte - noe de har stengt så sent på dagen.

Til sammenlikning sendte Steve fra Q-audio kabelen min fredag fra California, og den ble levert av en hyggelig mann I GÅR.

Jeg er så episk irritert over postens ufattelig retarderte system for å gi noen pakken sin at jeg knapt kan uttrykke det. Når du vet hvor noen bor leverer du f*** ikke pakken deres på et postkontor en halv mil unna - mens du bytter navn på den. ARGH! Han ringte jo MEG, da må han jo ha hatt en pakke det STO skulle til meg.

Smerte ...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bring er herlige. Jeg har fått omdirigert pakker fra DHL lett til jobben fremfor hjemmeadresen. Med Bring? Nope. De krevde at den endringen måtte komme fra avsender. "Hm. Selv om det er en bedrifts-ekspress-pakke?" Ja, sånn er reglene. "Men, avsender er jo i Kong Kong og i en annen tidssone!" Hjelper ikke...

Måtte hente på postkontoret. Men på min hadde de ikke fucka opp navnet, da.

Hørte jeg noen si konkurranseutsatt sektor. Gru..

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lest noe om denne "rakkeren?

NUFORCE ICON IDO - BLACK

Hade nuForce UDAC 2 før og var egentlig rimelig fornøyd med den!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det USB fra et iProdukt man skal bruke den til, så er det jo greit å vite at USB på iDo støtter maks. 48kHz...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste oppdatering fra mitt eventyr med Bring.

De hevder fremdeles hardnakket at pakken jeg har trackingnumber på ikke er min - dette til tross for at Bring ringte meg i går, verifiserte mitt navn og sa de hadde en pakke til meg.

Var på posten i dag, og de gjentok bare at den pakken ikke lot til å være til meg. Åpne den ville de heller ikke, så jeg vet faktisk ikke hva som skjer nå. Alt jeg vet er at å vente er fryktelig morsomt ...

Har sendt mail og forespurt om jeg kanskje har fått feil trackingnumber. Det hadde jo vært svært fint om det var "alt som var galt", men jeg er mer redd for at noen har klønet et eller annet sted, og at MIN pakke faktisk ikke lengre har mitt navn - men kan høstes av andre. HYYYYYYYYYYYYL!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det USB fra et iProdukt man skal bruke den til, så er det jo greit å vite at USB på iDo støtter maks. 48kHz...
    D/A-omformer 192 kHz / 24 bit

Hva betyr dette da?...
    Fikk kjøre 192/24 med min gamle UDAC 2.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhold deg aldri til andre spesifikasjoner enn fra produsentene, og hva som står i brukermanualen: NuForce Icon iDo

Selgere (i dette tilfellet DustinHome) er litt slepphendte med QC av spesifikasjonene. Mange eksempler på det.

Når det gjelder U-Dac-2: NuForce Icon uDAC-2 Beklager, men som du ser så er ikke den 192kHz.

Husk at det er forskjell på å støtte og kunne spille. Sistnevnte funker via at delen nedsampler. Sikkert en placebo eyeopener for mange når det gjelder hvor fantastisk hig-rez er. Dvs. man tror man hører 192kHz, men i realiteten...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer en kjapp og dirty inntrykkspost av forsterkeren Matrix Quattro, fra Tamaudio.com.

Mottok galskapen akkurat - og prisen på 400 usd var særs avskrekkende for min del. Grunnen til at jeg gikk for denne forsterkeren er både at jeg har en Matrix M-stage som leverer UTROLIG mye for sin lave pris (250 usd) og at jeg hadde lyst på mer kraft til LCD-2 hodetelefonene mine.

Quattro leverer, fordi den er balansert og dermed (teoretisk sett) dobbelt så kraftig som M-stagen min. Førsteinntrykket er da også at det bekreftes. Dette er en KRAFTIG forsterker.

Selve forsterkeren er sort som utsiktene for amerikansk økonomi, med et veldig solid chassis som jeg virkelig liker. Den er en tanke mindre enn Cambridge DacMagicen min, og passer derfor svært godt på topp av Dac'en. Volumknotten er også behagelig utformet, er stor og relativt lettlest (i allefall i forhold til M-stagen som er vanskelig å se volum på).

Forsterkeren preges av fronten som viser kilde inn og ut med blå lys som matcher pent med DacMagics nusselige blå lys for å vise diverse der.

Byggekvaliteten er altså virkelig deilig, men hva med lyden, unge lovende Hr Eple, HVA MED LYDEN?

Så langt er detaljenivået i allefall et hakk over M-stagen min, noe jeg finner ganske fabelaktig. Jeg skal reservere meg fra å si mye om signaturen fordi jeg faktisk tror det har noe for seg at en forsterker utvikler seg noe (ikke mye) etter i allefall 100 timer.
    Hva jeg ellers kan si er at dette er et KRAFTVERK. Ampen spiller nå på klokken 11 på ampen, og dette er høyt. HØYT! M-stagen min spilte neppe like høyt med en god del gain klokken 2-3, og det burde si dere noe om akkurat hvor mye sinne og kraft denne ampen faktisk pakker.

Alt i alt er jeg uhorvelig fornøyd så langt - og mens jeg hører igjennom litt forskjellig merker jeg meg at detaljene virkelig sitter nå - samt at LCD-2'ene oppleves som tilsynelatende lettdrevne - noe de godt kan late som at de er, men egentlig ikke er M-stage drev LCD-2 helt fint - men Quattro tar kravetak og gir hodetelefonene et virkelig rist. Artig!

Skal holde eder oppdaterte med tanke på fremtidig utvikling, litt testing av ubalansert vs balansert oppsett og et ørlite review av Q-audio kabel til LCD-2 fra Steve i Q-audio. Både kabler og amp "setter seg" visstnok noe etter mellom 50 og 100 timer.

Til da - happy apple is happy!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket lydkort er å anbefale til PC?

Kjører i dag optisk fra PC til mini-i. Når jeg bytter amp er det vel lurt med skikkelig lydkort?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder U-Dac-2: NuForce Icon uDAC-2 Beklager, men som du ser så er ikke den 192kHz.
    uDac-2 er også avslørt som en middelmådig konstruksjon. Målinger viser at den er VELDIG dårlig. Målingene er mye dårligere enn NuForce hadde oppgitt:
    NwAvGuy: NuForce uDAC-2

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    uDac-2 er også avslørt som en middelmådig konstruksjon. Målinger viser at den er VELDIG dårlig. Målingene er mye dårligere enn NuForce hadde oppgitt:
    NwAvGuy: NuForce uDAC-2
    Jeg opplevde imidlertid ingen av de nevnte problemene "guess I was lucky"

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Jeg opplevde imidlertid ingen av de nevnte problemene "guess I was lucky"
    Ja. Hvis man er heldig og får et eksemplar uten "kanalskjevhet".
    Ører er dårlige måleinstrumenter. Forvregningen som er målt, er ikke veldig hørbar.

Side 81 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •