HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 132 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 2621
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Hva er vel mer likt Klipsch enn Klipsch?

Klipsch Image ONE har fått enormt gode tilbakemeldinger og koster ikke mye. Mer penger til effekt?

Beyerdynamic DT770 Pro 32Ohm, som du har, og Klipsch Image One har vel begge en veil på ca $150-170. Så noen oppgradering blir det nødvendigvis ikke, men endring av fokus skal man jo ikke se bort i fra.
    Jo takk for tips, har kikket litt på de også. Men jeg ønsker en betydelig oppgradering i både effekt og hodetelefoner

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de glade basshodene der ute er jo Denon sine phones ganske fantastiske.

Selv har jeg AH-D7000, og de gir en bass jeg verken tidligere ellere senere har hørt noe sted, verken hos stax (intet sjokk, akkurat), Grado eller Sennheiser, og det inkluderer HD-800 jeg var og hørte på senest i dag.

Nå skal det sies at jeg faktisk vurderer å selge de, så om du (eller noen andre for den saks skyld) har lyst til å høre disse ... vel ... monstrene, så er det selvfølgelig bare å kontakte meg. Jeg bor i Oslo og er open for business

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    For de glade basshodene der ute er jo Denon sine phones ganske fantastiske.

Selv har jeg AH-D7000, og de gir en bass jeg verken tidligere ellere senere har hørt noe sted, verken hos stax (intet sjokk, akkurat), Grado eller Sennheiser, og det inkluderer HD-800 jeg var og hørte på senest i dag.

Nå skal det sies at jeg faktisk vurderer å selge de, så om du (eller noen andre for den saks skyld) har lyst til å høre disse ... vel ... monstrene, så er det selvfølgelig bare å kontakte meg. Jeg bor i Oslo og er open for business
    Jeg bor i Kristiansund xD Ser AH-D7000 er fint priset i USA, så vurderer kanskje å ta de inn derfra om ikke et vettugt tilbud dukker opp

Har faktisk tenkt på dem en stund nå, men er veldig usikker på effekt. Det er egentlig det jeg lurer mest på, for der er jeg helt blank! Pr. i dag bruker jeg optisk fra PC til Matrix mini-i!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noen brukte: Denon AH-D5000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør iallefall være bass nok i de disse. Da jeg eide dem følte jeg at bassen holdt på å trykke inn trommehinnene mine. Jeg synes selv dette var litt ubehagelig, men noen liker det kanskje.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som forresten kan anbefale meg noen gode hodetelefonkabler på ca 1 meter? Av typen MiniJack til TRS?

Evt råkabel til bruk som DIY? Har alt bestilt tilkoblingene, men sliter med å finne kabel.

Jeg har nylig bestilt meg noen øreklokker fra Equation Audio og det følger med en 3 meter lang kabel som skal brukes hjemme, men jeg ønsker en kortere en på farten.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minijack til TRS (tip, ring, sleeve)? Hvordan skal det kobles til hodetelefonene?

Ellers er jeg enig i at kortere ledninger på hodetelefoner burde vært obligatorisk (max. 1.5 meter).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel herved melde meg inn i diskusjonen med et par Stax srs-4040 signature. Er vel ikke annet å si enn at de er fantastiske Homogent, uanstrengt og flere superlativer som ingen ende vil ta :P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stavanger? Så da tipper jeg du nettopp har kjøpt noen fra bruktmarkedet. Riktig?

Godt du er fornøyd.

Hva bruker du som kilde?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FLAC + USB + Burson Audio HA-160D + Sennheiser HD800 = :shock: +

Så hvis dette i følge Tiger er anemisk, må jeg bare teste ut hva LCD-2 kan bidra med.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du har fått HD800 i hus, samt fått anledning til å kose deg med "privat lyd".

Burson HA-160D er vel den forsterkeren jeg p.t. har hørt som er en av de mest "musikalske" (les: utklinging og litt ekstra pådrag i bass), så at HD800 låter fett på den tviler jeg ikke på da jeg har kost meg med samme kombinasjon. Ulempen er at 160D er relativt dyr (tett opp under 10K), men man slipper jo en separat DAC da 160D har en relativt kapabel DAC innabords.

ETA for min egen 160D er ultimo april / primo mai.

(kjekkas-modus)HD800 er ganske anemiske i forhold til sin amerikanske DIY motpart(/kjekkas-modus)

Annet:

Jeg har nå forfattet to lange artikler om head-fi, og skriver p.t. på den tredje. Når jeg har fem (over påske), så kommer jeg til å poste den første for deretter å slippe de en-etter-en.

I kveld har jeg lagt LCD-2 til side og nyter HD800 på Violectric V200.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Publiseres her i tråden da, vil jeg formode?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som da blir påskelektyren min :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Head-fi budstikke" slippes der påskeharen finner egg. Å skrive utfyllende artikler er egentlig ganske tidkrevende.

Det jeg også har erkjent er at å omtale ett produkt uten å sammenligne det mot noe annet er relativt meningsløst. Vi mennesker (les; ørene) venner oss for til lydnyanser over tid.

Jeg må smile litt for meg selv når jeg ser f.eks. Hjemmekinos omtale av Hegel HD10 og HD20. HD10 var nesten "tidenes beste", så gikk det kun kort tid så var HD20 "vanvittig oppgradering". Ser man på tråder her, og på andre fora, er forskjellene mellom HD10 og HD20 ganske marginale og det krever visse forbehold for å kunne høre forskjell (switche frem-og-tilbake). Omtaler av produkter stand-alone er ofte 50% de facto og 50% underholdning. Ikke det, det er jo relativt bra. Underholdning er bra. Det er først når man tar direkte sammenligninger at førstnevnte blir fremtredende...eller ikke.

Jeg satser på den siste fremgangsmåten. Dvs. 80% de facto og 20% underholdning.

Oj. Glemte å flytte /kjekkas-modus helt hit. 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til tema for tråden.

De fleste som leser denne tråden vil ha hørt om Lehmann Audio Black Cube Linear (BCL), og at den hodetelefonforsterkeren er Sennheisers valg som demoforsterker på messer til sine HD800.

-black_cube_linear_black_600-jpg

Vel, det viser seg at BCL bygger på et design som det er lett å kopiere. Er man en DIY-er så er det lett. Det finnes spesifikke delelister som gir man mulighet til å bygge en klone (i ordets rette fortstand).

For de andre av oss, som er ute etter "nær nok" (ikke klone, men kopi), så kan Lovley Cube være et prisverdig alternativ. Ta en titt på Lovely Cube Premium

Tips: Studér den siden en gang til. Se på prisen. Se på BCL. Se på strømforsyningen. Se på hviken strømforsyning du kan oppgradere med. Skjønner? Bra.

Er man hardcore entusiast: Hva med å tune lyden med ulike op-amps? I BCL e de loddet fast. i LC er det "plug and play"...

Oppsummering: 225 amerikanske dollar + frakt er 1250 norske blanke kroner + frakt + moms.

Er det noe mer å lure på?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Se på strømforsyningen. Se på hviken strømforsyning du kan oppgradere med.
    Vær vennlig og forklar.

Skjønner?
    Nei :-( Den "ultimate" strømforsyningen er allerede installert i LC Premium? Så hvordan kan en oppgradere?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Head-fi budstikke" slippes der påskeharen finner egg. Å skrive utfyllende artikler er egentlig ganske tidkrevende.

Det jeg også har erkjent er at å omtale ett produkt uten å sammenligne det mot noe annet er relativt meningsløst. Vi mennesker (les; ørene) venner oss for til lydnyanser over tid.

Jeg må smile litt for meg selv når jeg ser f.eks. Hjemmekinos omtale av Hegel HD10 og HD20. HD10 var nesten "tidenes beste", så gikk det kun kort tid så var HD20 "vanvittig oppgradering". Ser man på tråder her, og på andre fora, er forskjellene mellom HD10 og HD20 ganske marginale og det krever visse forbehold for å kunne høre forskjell (switche frem-og-tilbake). Omtaler av produkter stand-alone er ofte 50% de facto og 50% underholdning. Ikke det, det er jo relativt bra. Underholdning er bra. Det er først når man tar direkte sammenligninger at førstnevnte blir fremtredende...eller ikke.
    Tidkrevende? Absolutt......

Er vel derfor en som oftest bør legge inn en faktarute i alle tester om hva slags utstyr produktet er testet med/mot, som et referanseoppsett. Da kommer det lettere frem. Og da mener jeg referanse som i "det jeg har testet utstyret mot" og ikke "referanse; som det "beste" på markedet....." ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Den "ultimate" strømforsyningen er allerede installert i LC Premium? Så hvordan kan en oppgradere?
    Se her: ** Lovely Cube **

Hvilken valgte du, sa du?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Tidkrevende? Absolutt......

Er vel derfor en som oftest bør legge inn en faktarute i alle tester om hva slags utstyr produktet er testet med/mot, som et referanseoppsett. Da kommer det lettere frem. Og da mener jeg referanse som i "det jeg har testet utstyret mot" og ikke "referanse; som det "beste" på markedet....." ;-)

Nettopp. Så dersom HD10 var referansen ville man aldri kunne hatt en overskrift som at HD20 var "en vanvittig oppgradering til HD10", elns.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som entusiast er jeg selvsagt i markedet etter Stax SR-007 og SR-009, men selv etter gjentatte e-poster til offisiell forhandler i Skandinavia så får man ikke svar. Og, da er spørsmålene direkte: Pris / hvor kjøper man. Mao. ikke dill-dall-spørsmål.

Ingen svar.

Hvordan skal man tolke dette annet enn at "Skal du ha Stax, så får du jaggu parallellimportere fra JAPAN eler US. Vi bryr oss ikke å besvare slike hvor-kan-jeg-kjøpe-hodetelefoner-til-kjipe-40.000-blanke-kroner-spørsmål?" :-?

OK.

Side 8 av 132 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •