HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Hvis du holder til på Møre "eller har tenkt deg hit" så høres det fornuftig ut. I og med at jeg allerede har en lukket hodetelefon så frister det veldig med en halvåpen.

Nesten litt nervøs for at jeg kanskje kommer til å elske LCD-2 og la RF-7'ne stå der til pynt!
    Bor i samme by som deg så jeg håper litt på at du ender opp med LCD-rev2.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Bor i samme by som deg så jeg håper litt på at du ender opp med LCD-rev2.
    Jøss! Det har ikke jeg fått med meg!

Flott at det er flere entusiaster her i området også. Bor forsåvidt på Goma for øyeblikket.

Slik ståa er nå, så kommer til å sitte på vent til det dukker opp et par pent brukte LCD-2 på Headfi! Hvis ikke noe annet fornuftig med meget fornuftig pris kommer!

Hvilken DAC/forsterkerkombo anbefales til LCD-2? Gjerne forsterker med innebygd DAC eller eget lydkort i PC "bruker kun PC på hodetelefoner".

Edit. Har du linker og litt mer info om dine Ringradiatoren?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken DAC/forsterkerkombo anbefales til LCD-2? Gjerne forsterker med innebygd DAC eller eget lydkort i PC "bruker kun PC på hodetelefoner".

Her vet jeg at det er mange meninger.

Har hørt pene ting om de jeg lister her, men føl dere frie til å legge til forsterkere på listen. Har valgt å utelate de som koster 2000 usd +, men kan vel legge de til når jeg har litt tid til å se over forumtråden på head-fi.org :wink:

Solid state:
    Meier Audio Concerto (skal visstnok være super match.)

Burson ADHD 160 (adhd fordi jeg ALDRI husker korrekt betegnelse - men ampen er kraftig og svært god til LCD-2.)

Violectric V180 / 200 (Tiger har 200, og han dømmes herved til å linke review / fortelle litt om sine opplevelser med LCD-2 og 200).

Matrix Quattro (skal gi tilbakemelding her så fort jeg får min, men generelt hevdes det at den selv ubalansert skal gi god lyd - ikke Vio-god, men så koster den også under halvparten).

Matrix M-stage gjør også en overraskende god jobb - men det blir interessant å se hvordan Quattro gjør jobben med dobbelt så mye kraft tilgjengelig.

Rør:
    Schiit LYR - gjerne med andre tubes enn originalene, skjønt de skal også låte bra originalt. MYE kraft på gang her.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple

Her vet jeg at det er mange meninger.

Har hørt pene ting om de jeg lister her, men føl dere frie til å legge til forsterkere på listen. Har valgt å utelate de som koster 2000 usd +, men kan vel legge de til når jeg har litt tid til å se over forumtråden på head-fi.org :wink:

Solid state:
    Meier Audio Concerto (skal visstnok være super match.)

Burson ADHD 160 (adhd fordi jeg ALDRI husker korrekt betegnelse - men ampen er kraftig og svært god til LCD-2.)

Violectric V180 / 200 (Tiger har 200, og han dømmes herved til å linke review / fortelle litt om sine opplevelser med LCD-2 og 200).

Matrix Quattro (skal gi tilbakemelding her så fort jeg får min, men generelt hevdes det at den selv ubalansert skal gi god lyd - ikke Vio-god, men så koster den også under halvparten).

Matrix M-stage gjør også en overraskende god jobb - men det blir interessant å se hvordan Quattro gjør jobben med dobbelt så mye kraft tilgjengelig.

Rør:
    Schiit LYR - gjerne med andre tubes enn originalene, skjønt de skal også låte bra originalt. MYE kraft på gang her.
    Her er det bare å velge å vrake ser jeg. Mye enklere med Klipsch heldigvis, der er det enten eller. Parasound eller McIntosh rør!

Jeg kommer til å vri meg i søvne, for når jeg først har bestemt meg for noe så går det på livet løst. Jeg tror nok jeg kommer til å sette et maksbeløp på 5-6000kr. Jeg har alltid hatt lyst å prøve rør, så siden Schiit tydeligvis slår an på LCD-2 er det meget mulig jeg går for den. Jeg synes også prisene på Schiit er meget gode, med tanke på at det er såpass kraftige rør. Jeg vil vel også få behov for nytt lydkort, da jeg per i dag bruker optisk utgang fra originalkortet på hovedkortet!

MYE kraft er bra!

OT.
    Sist helg kjøpte jeg meg en Radionette Menuett rør-radio til den nette sum av 20,-. Det eneste som mangler er å rense med godspray og huke på reima til justeringshjulet på frekvensvelgeren!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss! Det har ikke jeg fått med meg!
    Edit. Har du linker og litt mer info om dine Ringradiatoren?
    Av hodetelefoner verdt å nevne har jeg DT770Pro, T1 og K701, alle de finnes det mengder av informasjon om på nett.

Min gamle QED:
    QED MB-45 A closer look inside the QED MB45
    Post by admin on Feb 5, 2008, 3:29pm

I have always wanted a shot of one of these so when I saw this one on e-bay going pretty cheap I just had to hit the bid button. I haven't had a good listen to it yet (have been too busy poking about inside it!) but initial impressions with Pink Floyd - Meddle suggest it's "not bad". I'll leave her to warm up for a good while before doing any further listening as she hasn't been used for years apparantly.

The heart of the amp is the LM8177 Dual Audio Power Amplifier which outputs a whopping 2 watts. There's not really much more to it apart from a sprinkling of caps and resistors. Build quality is very good and the amp is actually quite a bit bigger than I thought it would be. From the board I can tell that this amp dates back to 1992 so is a relatively "vintage" headphone amp.

2 sets of inputs, 2 headphone sockets (handy) a dual ALPS volume / balance pot and a tape monitor switch.

Specs:

• Amplifies line level output to drive upto two pairs of headphones
    • Output 2 Watts R.M.S. per channel
    • Channel separation : 60 dB
    • Input impedance : 10K
    • Signal to noise : 70 dB
    • Volume control
    • Balance control
    • Connects to tape loop or Pre-Amp output
    • 12 volt D.C. 500 mA power supply required
    • Gold plated phono sockets
    • Size (mm): 160 (w) x 55 (h) x 120 (d)
    • Made In England

Stello DP200 er en alt i et boks med dac, head amp og pre og den inneholder blant annet en DA220DAC og HP200 hodetelefonforsterker.
    StereoTimes --

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Av hodetelefoner verdt å nevne har jeg DT770Pro, T1 og K701, alle de finnes det mengder av informasjon om på nett.

Min gamle QED:
    Post by admin on Feb 5, 2008, 3:29pm

I have always wanted a shot of one of these so when I saw this one on e-bay going pretty cheap I just had to hit the bid button. I haven't had a good listen to it yet (have been too busy poking about inside it!) but initial impressions with Pink Floyd - Meddle suggest it's "not bad". I'll leave her to warm up for a good while before doing any further listening as she hasn't been used for years apparantly.

The heart of the amp is the LM8177 Dual Audio Power Amplifier which outputs a whopping 2 watts. There's not really much more to it apart from a sprinkling of caps and resistors. Build quality is very good and the amp is actually quite a bit bigger than I thought it would be. From the board I can tell that this amp dates back to 1992 so is a relatively "vintage" headphone amp.

2 sets of inputs, 2 headphone sockets (handy) a dual ALPS volume / balance pot and a tape monitor switch.

Specs:

• Amplifies line level output to drive upto two pairs of headphones
    • Output 2 Watts R.M.S. per channel
    • Channel separation : 60 dB
    • Input impedance : 10K
    • Signal to noise : 70 dB
    • Volume control
    • Balance control
    • Connects to tape loop or Pre-Amp output
    • 12 volt D.C. 500 mA power supply required
    • Gold plated phono sockets
    • Size (mm): 160 (w) x 55 (h) x 120 (d)
    • Made In England

Stello DP200 er en alt i et boks med dac, head amp og pre og den inneholder blant annet en DA220DAC og HP200 hodetelefonforsterker.
    StereoTimes --
    Likte spesielt den sistnevnte, VIRKELIG et beist. Du får høre fra meg når ny hodetelefon er bestilt. Kunne vært gøy å få hørt dine T1 i samme slengen

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Skal man lære en ting bør man repetere det - helst da riktig

Burson HA-160
    Burson HA-160
    Burson HA-160

evt.

Burson HA-160D

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Skal man lære en ting bør man repetere det - helst da riktig

Burson HA-160
    Burson HA-160
    Burson HA-160

evt.

Burson HA-160D
    Likte betegnelsen til Hreple ;D

Sikkert knallbra amp ;D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også prisene på Schiit er meget gode, med tanke på at det er såpass kraftige rør.
    Bare så det er sagt, det er ikke rørene som bidrar til kraften på Lyr, de sitter kun på forforsterkerdelen etter hva jeg kan huske. Rørene farger lyden i den retning de ønsker, men det er ikke smårøret sin "feil" at det blir hele 6w ut... ;-)

Mye enklere med Klipsch heldigvis, der er det enten eller. Parasound eller McIntosh rør!
    Er vel også et relativt ukorrekt utsagn? Etter min mening er det langt flere forsterkervarianter som kan matches med Klipsch enn det er forsterkere som vil gi 100% uytnyttelse av LCD-2 sin kapasitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hevdes jo at for å få 100% ut av et par LCD-2 trenger du forsterkere til obskure mengder penger - 3500ish usd for en Cavalo Liquid Fire (omtrentlig) som virkelig skal drive de. Så kan en igjen hevde at dette er voldsomt subjektivt - og at alle har sin "smertegrense" hva penger angår.

Etter hva jeg har lest meg til er Schiit Lyr (gjerne med orangeboy-rør) regnet som noe av det råeste du får, særlig til under 1000 usd. Den konkurrerer med Woo-audio-amper som er flere ganger dyrere. Igjen - subjektivt

At lyr leverer kraft er vel hevet over enhver tvil, og det er vel mye det en trenger til orthodynamics.

Fryktelig nysjerrig på hva som skjer når jeg kjører balansert setup sammen med lcd-2. I essens får de dobbelt så mye kraft - og jeg er nysjerrig på hva det vil gjøre med telefonene. Vil de våkne mer? Spille mer detaljert? Jeg ANER ikke, men skal rapportere med skarp penn her igjen - så folk eventuelt kan unngå (eller gå rett inn i) samme felle som meg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når har du alle (de balanserte) remediene i hus? Ser frem til dine erfaringer.

Selv så blir det å teste Abrahamsens V2.0 som kraftkilde til HiFiMAN HE-500. Spent på den kombinasjonen, for å si det mildt.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Er vel også et relativt ukorrekt utsagn? Etter min mening er det langt flere forsterkervarianter som kan matches med Klipsch enn det er forsterkere som vil gi 100% uytnyttelse av LCD-2 sin kapasitet.
    Mulig mulig, men de aller aller fleste kjører Parasound, McIntosh eller "Emotiva"... Etter det jeg har forstått så er det disse som funker best på RF-serien i hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Når har du alle (de balanserte) remediene i hus? Ser frem til dine erfaringer.

Selv så blir det å teste Abrahamsens V2.0 som kraftkilde til HiFiMAN HE-500. Spent på den kombinasjonen, for å si det mildt.
    Kabler ble shippet i dag, i følge Steve fra Q-audio, mens ampen min sist ble observert i England (den 5.) og forhåpentligvis havner i de onde toll-klørne straks.

Abrahamsen V2.0 er en stereo-forsterker, right? Har du kjøpt adapter-tingen så du kan smekke de rett på utgangene? Snadder, fortell oss mer!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du nok kablene om ei uke, tipper jeg. Hadde du dialog med Steve på PM? Han er en morsom skrue. PM-er blir rene humor-chatten.

Kjøpte HE-adapteret og OCC (HE-6) kabelen fra HiFiMAN, ja. Enten låter det flott, eller så låter det njaah. Siste alternativ er at jeg blåser HE-500 til head-fi-gravplassen. Unødig å si at jeg håper på første utfall.

Har sjekket kort med Abrahamsen og de ser ingen problemer.

Vurderer også å teste ut Primare I32, men den er klasse D og det er ett eller med jordingen man skal være oppmerksom på. Har sendt et spørsmål til Primare.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dagen du trenger Krell MRA for å drive noen hodetelefoner er det noe riv ruskende feil.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt. Poenget er at jeg har hørt hva HE-6 og HE-500 leverer på en ganske kraftig forsterker, så det har gjort meg nysgjerrig. Den dagen man slutter å være nysgjerrig så er det jordpåkastelse uka etter.

Jeg tror at selve effektleveransen ikke alene er det som betyr alt. Lydsignaturen i forsterkeren / kilden vel så mye.

Som du selv sa om HE-6 så kunne man bare glemme og drive dem med en portabel spiller, men med LCD-2 er det anderledes. HE-500 er ikke lettdrevet som man ville ha det til i starten. Hvorfor HiFiMAN har utstyrt HE-500 med 1/8"-plugg (med 1/4" adapter) forstår jeg ikke.

Hva driver du de HE-6 du har hjemme med? HiFiMAN HE-6 | Flickr - Photo Sharing!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hem. Den LCD-2-kabelen jeg får passer visstnok også HE-6.

Vi får se om jeg ikke får lurt deg til å låne meg 6'erne dine en vakker dag, Tiger. Jeg er svært nysjerrig på de - og særlig hvordan de låter balansert (kanskje de til og med får nok kraft da)

Ah ja - hvordan lurer man deg med på noe slikt? KROMKAKE?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kjøpte HE-adapteret og OCC (HE-6) kabelen fra HiFiMAN, ja. Enten låter det flott, eller så låter det njaah. Siste alternativ er at jeg blåser HE-500 til head-fi-gravplassen. Unødig å si at jeg håper på første utfall.
    Har selv bestilt HE-500. Hva syns du om den orginale canare kabelen vs. OCC (HE-6) kabelen? Ble det en merkbar lysere signatur? Har tenkt å bruke dem sammen med en Woo Audio 2, så lurer på om jeg skal bare bestille en HE-6 kabel med en gang (for å få ett alternativ med mer diskant (og dermed "større detalje" nivå)

Systeme vil bestå av HD10 -> WA2 -> HE-500. så lurer på om det kan bli for "mørkt" for klassisk musikk, hva tror du, dere?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den originale Canare 4S6 (4 x 20 awg) synes jeg er for stiv og det er for mye av den. Så, jeg kjøpte en kabel fra Q (Q) primært fordi den er lett og fleksibel som en skolisse. I tillegg er det udelte meninger om den på head-fi.org. Lyden åpnet seg litt på HE-500. OCC-kabelen som medfølger HE-6 er på vei med fly, så den har jeg ikke hørt i direkte sammenligning. Imidlertid så har jeg hørt den på en balansert forsterker sammen med HE-500. Blir for ulikt oppsett til å sammenlgne. Dessuten er audio memory en skummel ting.

Når jeg får OCC-kabelen så kan jeg gjøre en vurdering. Neste uke.

Bruker selv HD10 og HE-500, men da via en V200 (Violectric). HE-500 vil 19 av 20 av personer påstå låter lysere enn LCD-2. HE-500 har sin styrke i mellomtonen, og i diskantområdet skjuler de lite. Hvorvidt klassisk musikk alltid skal presenteres på samme måte som AKG K701/702 får bli en smakssak. HE-500 er forskjellig fra K702 her. Ikke noe riktig / galt. Kun forskjellige preferanser.

Gratulerer med et anderledes valg. Tøft. Tror ikke du blir skuffet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg prøvd hodetelefonkabel fra Q på mine HE-300, siden jeg har de allikevel til HE-500. De åpner seg enda litt mer med den kabelen. Nå vil enkelte bli skeptisk. Forståelig. Imidlertid så er det egentlig mange innen head-fi som hører forskjell på enkelte hodetelefonkabler. Mulig det kan skyldes at lyden er såpass direkte (les; uten rompåvirkning) at det er lettere å detektere forskjeller i dette domenet. Noen vil være skeptisk på generelt grunnlag (les; kabler er kabler uansett). Men, min oppfordring innen hodetelefoner er enkelt og greit: Research + prøv selv. Jeg har alltid vært skeptisk, men med hodetelefoner er jeg ikke lenger like skeptisk...

Jeg er usikker på om Q-kabelen på HE-300 gir en økning i lydkvaliteten. Åpenheten er bedre, men bassen er mer dempet. Q gir en utvetydig forbedring på både HE-500 og LCD-2, men altså ikke generel forbedring på HE-300. Go figure.

Side 78 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •