HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 2621
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Noen som har erfaringer med Shure klokkene som skrytes i taket i siste L&B?
    Håper vi kan stole mer på den - enn omtalen av B&W C5 :-?

Les mer her:
    Ørepropper fra B&W | Lyd & Bilde

("...har en justerbar og avtagbar løkke som man hekter over øret for at proppene skal sitte bedre.")

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Fikk ikke denne til å virke....
    Fungerer fint på min IPad......

Dette er "rålink"
    YouTube - Broadcast Yourself.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius

...gjør egentlig ingen ting bedre lydmessig enn når jeg har hodetelefonene koblet rett i lydkortet..

Noen som vet om de fysiske butikkene til hifiklubben har noe form for angrerett? Eller at det er mulig å levere tilbake brukte produkter? Har bare hatt forsterkeren i 4 dager om det har noe å si.
    Det minste kravet er vel at det skal låte bedre enn hva lydkortet i en PC klarer å prestere..?

Siden du vil ha noe som spiller bedre...kan du vel ta med PCn din til butikken og teste bedre modeller? Og kanskje få bedre lyd - med innbytte og mellomlegg? Det er verdt et forsøk.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Fungerer fint på min IPad......

Dette er "rålink"
    YouTube - Broadcast Yourself.
    Fikk dette skjermbildet....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det minste kravet er vel at det skal låte bedre enn hva lydkortet i en PC klarer å prestere..?

Siden du vil ha noe som spiller bedre...kan du vel ta med PCn din til butikken og teste bedre modeller? Og kanskje få bedre lyd - med innbytte og mellomlegg? Det er verdt et forsøk.....
    Ja, var jo det jeg håpet, men nå låter lyden fra bare lydkortet ganske så bra fra før av, hadde bare håpet at forsterkeren kanskje gjorde noe enda bedre igjen, men vil ikke si den gjorde det. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe forsterker med det første, da jeg hørte at lydkortet mitt skal greie det meste ganske så bra, var bare at når jeg var på hifiklubben så greide han selgeren å overbevise meg om at jeg trengte en forsterker også, så da slo jeg til :P

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My EARS on fire.........and I like it :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er SVSene gått ut på lager nå da, Flageborg? :-)

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg går for dette:

Argon HA1

Abrahamsen A-DAC

AKG K540

Vil dette fungere bra sammen?
    Ser at AKG'ene er på 32Ohm og har Maximum input power: 35mW

Eller er det bedre å levere inn A-DAC'en og gå for en ARGON HA2 tube Forforsterker?

Hilsen en som er helt fersk på Headfi!

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er den Matrixen kraftig nok til å drive LCD-2 da? Den trenger da vitterlig godt med "pudder" for å løsne skikkelig etter hva jeg har hørt.

Ellers, når det gjelder din beskrivelse av diskant, så har jeg særdeles vondt for å tro at LCD-2 (Rev 1) er passende til dette. Nå er det jo mye i diskantområdet de har gjort endringer (etter hva jeg har lest, jeg har enda ikke fått lyttet til denne selv), så kanskje noe bedre på akkurat det du etterspør. Men etter min mening virker det unektelig som om HD800 treffer dine ønsker bedre enn Audeze. Så får du jo selv avgjøre, om det er viktigere at designet og utseende stemmer enn lyden som kommer ut av dem... ;-)
    Det er akkurat sånn jeg har forstått forskjellen mellom Rev 1/2. Glemte forsåvidt å nevne at bass også er et viktig element for meg. Om forsterkeren er kraftig nok er egentlig uvesentlig så lenge den greier å dra de sånn nogenlunde.

Du har sikkert rett i at HD800 oppfyller mine krav innen lyd, men synes de ser litt voldsomme ut. Jeg har også lest mye forskjellig om T1 og funnet ut at de kanskje er litt svake på bassiden. Jeg håper at en av disse tre i hvertfall banker mine DT770 ned i støvlene

Hadde også vært greit å vite hvor mye forsterkere som passer hver enkelt koster

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Tenker jeg går for dette:

Argon HA1

Abrahamsen A-DAC

AKG K540

Vil dette fungere bra sammen?
    Ser at AKG'ene er på 32Ohm og har Maximum input power: 35mW

Eller er det bedre å levere inn A-DAC'en og gå for en ARGON HA2 tube Forforsterker?

Hilsen en som er helt fersk på Headfi!
    Jeg ville helt klart beholdt A-DAC. Har det selv og er godt fornøyd med forbedringen den gir.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger merke til hvordan han beskriver sin opplevelse av "storebroren" P5,
    som jeg har liggende ved siden av C5, og er en av de alternativene jeg kan utføre en direkte sammenligning mot......

Lydopplevelsen han beskriver av C5 - er skikkelig skivebom.
    Demonstrasjonen bekrefter kanskje mer at hans egen anatomi ikke passer C5.....?
    Les gjennom alle testene til Tyll. Da kan du trekke egne konklusjoner. Synes hans beskrivelse av lyden stemmer ganske bra med hva som blir målt av frekvensgang... Bassen er helt klart alt for dominerende, måler ganske likt "bass-head" IEMs som Monster Turbine.

Legg merke til at Tyll ikke bare snakker om seg selv. Også andre testere i panelet/redaksjonen reagerte på passformen på samme måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Du har sikkert rett i at HD800 oppfyller mine krav innen lyd, men synes de ser litt voldsomme ut. Jeg har også lest mye forskjellig om T1 og funnet ut at de kanskje er litt svake på bassiden. Jeg håper at en av disse tre i hvertfall banker mine DT770 ned i støvlene

Hadde også vært greit å vite hvor mye forsterkere som passer hver enkelt koster
    Jeg har lyttet til T1 og HD800 side om side og opplever de som ganske like i bunn. Hvor mye bass du føler du må ha er en annen sak....

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Jeg håper at en av disse tre i hvertfall banker mine DT770 ned i støvlene
    ...
    Hvis du liker lyden fra DT770 tror jeg D7000 er den som passer deg best. Et utrolig fundament i bunn og klar diskant, uten at mellomtone blir for tilbaketrukket (slik det er på DT770).

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Jeg har lyttet til T1 og HD800 side om side og opplever de som ganske like i bunn. Hvor mye bass du føler du må ha er en annen sak....
    Det er helt klart!

Det er bare så vanskelig når man skal "brenne av" såpass mye penger på et sett med hodetelefoner. Da er det greit å vite hvilke alternativ man har og svake/positive sider ved de forskjellige. Jeg forstår at stort sett alle hodetelefoner som koster rundt 10k kan levere masser av godlyd, men spørsmålet er hvilket jeg skal velge... Hadde det vært snakk om 2k hadde jeg ikke hatt noen problem med å gjøre et "bomkjøp".

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Hvis du liker lyden fra DT770 tror jeg D7000 er den som passer deg best. Et utrolig fundament i bunn og klar diskant, uten at mellomtone blir for tilbaketrukket (slik det er på DT770).
    Fornuftig innspill

Jeg står fortsatt å sikler på både T1, D7000 og LCD-2.

Mye taler for og imot alle 3. Jeg har lest om utrolig mange som anbefaler LCD-2 foran alt annet i prisklassen... Veldig synd jeg ikke får testet samtlige opp mot hverandre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D7000 krever forsåvidt ikke "voldsomme" mengder forsterker med tanke på impedansen.

Jeg merker mye mer til at LCD-2 vil ha større forsterker, enn jeg merker det på D7000. Slik sett slipper du en kvikk utgift til med tanke på forsterkerutbytte om du går for et par D7000.

D7000 er vel også de billigste i gruppen, ganske markant om du går for noen fra USA.

D7000 har også den beste bassen, og var for min del særlig overlegen T1 og HD800. Jeg har hørt fabelaktige rykter om at HD-800 våkner og blir "noe helt annet" med for eksempel en ny Eddie Current-forsterker, men da snakker vi brått 2000 usd + for en forsterker (som enda ikke er i skikkelig produksjon).

Som sagt er jeg svært lykkelig med LCD-2, selv fra en amp som antakeligvis ikke leverer nok kraft.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    D7000 krever forsåvidt ikke "voldsomme" mengder forsterker med tanke på impedansen.

Jeg merker mye mer til at LCD-2 vil ha større forsterker, enn jeg merker det på D7000. Slik sett slipper du en kvikk utgift til med tanke på forsterkerutbytte om du går for et par D7000.

D7000 er vel også de billigste i gruppen, ganske markant om du går for noen fra USA.

D7000 har også den beste bassen, og var for min del særlig overlegen T1 og HD800. Jeg har hørt fabelaktige rykter om at HD-800 våkner og blir "noe helt annet" med for eksempel en ny Eddie Current-forsterker, men da snakker vi brått 2000 usd + for en forsterker (som enda ikke er i skikkelig produksjon).

Som sagt er jeg svært lykkelig med LCD-2, selv fra en amp som antakeligvis ikke leverer nok kraft.
    Herlig skrevet Hreple. Men hvis jeg går for et par LCD-2 så trenger jeg vel ikke bruke en hel formue på amp til den heller Vil tro at det er relativt greit å selge Mini-i'en for å så kjøpe meg en ny kraftkar! Jeg har en deal gående der jeg får LCD-2 Rev1 for 800$ med frakt, men sniffer på litt forskjellige Rev2 i tillegg. Har også tilbudet om å kjøpe en T1 for 600 Franc=ca. 4k med frakt inkludert.

Glad jeg ikke trenger å bestemme meg enda :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nvm, tar det heller over PM.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har HiFiMAN fått ny webshop og noen nye produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig skrevet Hreple. Men hvis jeg går for et par LCD-2 så trenger jeg vel ikke bruke en hel formue på amp til den heller Vil tro at det er relativt greit å selge Mini-i'en for å så kjøpe meg en ny kraftkar! Jeg har en deal gående der jeg får LCD-2 Rev1 for 800$ med frakt, men sniffer på litt forskjellige Rev2 i tillegg. Har også tilbudet om å kjøpe en T1 for 600 Franc=ca. 4k med frakt inkludert.

Glad jeg ikke trenger å bestemme meg enda :-)
    Når T1 koster 7300 kroner hos norsk forhandler og LCD-Rev. 2 med hodebøyle i lær koster 1000USD inkludert frakt ser det ikke ut som du sparer allverden. Det er noe med å kjøpe en helt ny toppmodell også.

Side 76 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •