HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 2621
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    What the f..k !!!
    Dette er liksom bare noen små propper som skal "dyttes" inn i øregangen....
    og når den plasseringen - med de korrekte mansjettene - treffer innertier...

Da er det moro å høre at...
    50Hz = ok
    40Hz = ok
    30Hz = ok
    25Hz = ok
    20Hz = ok, men ørlite svakere.....

B-Tribe - Spiritual, Spiritual! går i spilleren...og musikken fyrer løs sansene så det kjenns så her.....

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tyll "Innerfidelity" er ikke veldig imponert over B&W C5.

[YOUTUBE]C3ZgxXyqACc[/YOUTUBE]

Omtale:
    Bowers and Wilkins C5 | InnerFidelity

Målinger:
    http://www.innerfidelity.com/images/...dWilkinsC5.pdf

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    What the f..k !!!
    Dette er liksom bare noen små propper som skal "dyttes" inn i øregangen....
    og når den plasseringen - med de korrekte mansjettene - treffer innertier...

Da er det moro å høre at...
    50Hz = ok
    40Hz = ok
    30Hz = ok
    25Hz = ok
    20Hz = ok, men ørlite svakere.....

B-Tribe - Spiritual, Spiritual! går i spilleren...og musikken fyrer løs sansene så det kjenns så her.....
    Det der klarer Monster Turbine (alle variantene) og mange andre IEMs like bra eller bedre. Noen har faktisk god bass uten at det går på bekostning av mellomtone.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1

Det der klarer Monster Turbine (alle variantene) og mange andre IEMs like bra eller bedre.
    Det kan bli moro å prøve...

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audeze Rev1/2 vs Beyer T1 vs Denon D7000

Først og fremst lurer jeg på hva som er best av Rev1 og Rev2?

Jeg har lest meg omtrent i søvne på forskjellige forum for å finne ut hvilket av de tre nevnte produsentene som oppfyller mine ønsker innen high-end hodetelefoner. MEN, jeg vet at det må bli en av disse tre, Sennheiser HD800 er uaktuelt da jeg ikke liker utseendet og jeg tror den blir ALT for stor.

Jeg trives crisp lyd med trøkk og kraftig markert diskant.

Takker for svar :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel svært få (om noen på dette forumet?) som har hørt de 4 hodetelefonene sånn noenlunde samtidig, så tror det blir vanskelig å få et detaljert svar på ditt spørsmål.

Dersom du skal kjøpe rev. 1 brukte, så skjønner jeg rev. 1/2 spørsmålet. Hvis du skal kjøpe nye, så har det ingenting for seg å vurdere 1 opp mot 2, da 1 ikke selges lenger.

For rev.1 vs. rev.2 er det flere reviews på nettet, samt 200+ sider på utenlandsk forum, som beskriver forskjellene. Hva som er best? DET er det ikke noe fasitsvar på.

Vedrørende: "crisp lyd med trøkk og kraftig markert diskant". Markert diskant? Er noen av de 4 noe for deg? Kanskje T1 passer best?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er vel svært få (om noen på dette forumet?) som har hørt de 4 hodetelefonene sånn noenlunde samtidig, så tror det blir vanskelig å få et detaljert svar på ditt spørsmål.

Dersom du skal kjøpe rev. 1 brukte, så skjønner jeg rev. 1/2 spørsmålet. Hvis du skal kjøpe nye, så har det ingenting for seg å vurdere 1 opp mot 2, da 1 ikke selges lenger.

For rev.1 vs. rev.2 er det flere reviews på nettet, samt 200+ sider på utenlands forum, som beskriver forskjellene. Hva som er best? DET er det ikke noe fasitsvar på.

Vedrørende: "crisp lyd med trøkk og kraftig markert diskant". Markert diskant? Er noen av de 4 noe for deg? Kanskje T1 passer best?
    Det kom kanskje ut litt feil, det jeg tenker på når det gjelder markert diskant. Det jeg egentlig mente var en tydelig diskant, har vært borti noe utstyr som sliter der. Men det eneste jeg noen gang har prøvd "nevneverdig" er DT770 og Koss Pro4AAT + Beats by Dre... Selv eier jeg DT770 som er temmelig modne for utskiftning!

Jeg har lest side opp og side ned og blir ikke klokere av alt jeg finner. Har egentlig sett meg litt lei på researchen, men ser det er LCD-2 og HD800 som ligger øverst på Headfi's Head Gear, samt de andre noe under. HD800 liker jeg ikke utseendemessig og de ser litt for voldsomme ut.

Uansett blir det nytt par i løpet av neste måneden, muligens denne. Alle tips og innspill gjør min avgjørelse vanskeligere/lettere

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der klarer Monster Turbine (alle variantene) og mange andre IEMs like bra eller bedre. Noen har faktisk god bass uten at det går på bekostning av mellomtone.
    Monster Turbine Pro Copper Headphones Unboxing - YouTube

Miles Davies tribute

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tyll "Innerfidelity" er ikke veldig imponert over B&W C5.
    Legger merke til hvordan han beskriver sin opplevelse av "storebroren" P5,
    som jeg har liggende ved siden av C5, og er en av de alternativene jeg kan utføre en direkte sammenligning mot......

Lydopplevelsen han beskriver av C5 - er skikkelig skivebom.
    Demonstrasjonen bekrefter kanskje mer at hans egen anatomi ikke passer C5.....?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Uansett blir det nytt par i løpet av neste måneden, muligens denne. Alle tips og innspill gjør min avgjørelse vanskeligere/lettere
    Hvilken forsterker skal du drive disse med, og hva er hovedgenre av musikk?

Hodetelefonene du har listet spenner over et ganske stort impedansspekter.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Lydopplevelsen han beskriver av C5 - er skikkelig skivebom.
    Tyll / omtale / skivebom, er tre ord som ikke passer sammen. At man kan ha ulike preferanser; ja. Skivebom fra Tyll? Tviler jeg egentlig på. Men vi kan alle ta feil...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker skal du drive disse med, og hva er hovedgenre av musikk?

Hodetelefonene du har listet spenner over et ganske stort impedansspekter.
    Et godt spørsmål med et litt trist svar. Jeg må nok drive de med en Matrix mini-i inntil jeg får råd til nytt utstyr, men all over fornøyd med lydkvaliteten i den så langt "mangler bare litt mere i bånn".

Jeg har vel strengt tatt ingen hovedgenre, men lytter særdeles lite til country, blues, jazz og klassisk. Veldig begeistret for Pendulum, Brandon Flowers "The Killers", og og Mark Knopfler i grunn. Ellers synes jeg mye god gammel rock er prima.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Og med tanke på forsterkerbytte - er redd for at klubben ikke har noen slags angrerett i butikk. Du kan selvfølgelig prøve, og om alt er pakket pent inn igjen kan du ha flaks? Hvem vet - tidvis finner jeg dem riktig så hyggelige

Om ikke kan du jo vippe den på finn eller avtorget, gå på et lite tap og lurke videre etter noe "zaftig."
    Hmm ja, får se hva jeg gjør, takk for svar =)

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Abrahamsen A-DAC i sted, stor forskjell i lydkvalitet! Herlig. Har koblet den til pcen og koblet til AKG K540 via en RCA -> phono ysplitt. Men det blir litt for lavt volum, noen som har en forsterker som passer til de hodetelefonene(32ohm) til en fin pris? Kan gjerne kjøpe fra ebay ect.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er alltid spennende å lære noe nytt, og litt interessant at hu "berta" nesten ikke har noen stavefeil av teksten på pakninger/bruksanvisninger i løpet av 12 minutter og 43 sekunder.....som med de fleste "Unboxinger" på YouTube...

Lyden på opptaket var det verste - en Spectrum-analyse viser at det ikke finnes noe informasjon under 190Hz....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Fikk ikke denne til å virke....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tyll / omtale / skivebom, er tre ord som ikke passer sammen. At man kan ha ulike preferanser; ja. Skivebom fra Tyll? Tviler jeg egentlig på. Men vi kan alle ta feil...
    Som nevnt...jeg er veldig langt på vei enig - vedrørende beskrivelsen/opplevelsen av P5...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt spørsmål med et litt trist svar. Jeg må nok drive de med en Matrix mini-i inntil jeg får råd til nytt utstyr, men all over fornøyd med lydkvaliteten i den så langt "mangler bare litt mere i bånn".
    Er den Matrixen kraftig nok til å drive LCD-2 da? Den trenger da vitterlig godt med "pudder" for å løsne skikkelig etter hva jeg har hørt.

Ellers, når det gjelder din beskrivelse av diskant, så har jeg særdeles vondt for å tro at LCD-2 (Rev 1) er passende til dette. Nå er det jo mye i diskantområdet de har gjort endringer (etter hva jeg har lest, jeg har enda ikke fått lyttet til denne selv), så kanskje noe bedre på akkurat det du etterspør. Men etter min mening virker det unektelig som om HD800 treffer dine ønsker bedre enn Audeze. Så får du jo selv avgjøre, om det er viktigere at designet og utseende stemmer enn lyden som kommer ut av dem... ;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har lest side opp og side ned og blir ikke klokere av alt jeg finner. Har egentlig sett meg litt lei på researchen, men ser det er LCD-2 og HD800 som ligger øverst på Headfi's Head Gear, samt de andre noe under. HD800 liker jeg ikke utseendemessig og de ser litt for voldsomme ut.
    Hvem som ligger øverst på slike lister synes jeg du skal ta med en viss porsjon salt. Det som er viktigere enn plasseringen er hva de da eventuelt beskriver som forskjeller mellom de forskjellige klokkene. Lignende den oversikten fra Playback/AVguide som det var linket til tidligere i tråden her. Den kan jo gi deg en liten pekepinn.

Tiger; du har kanskje en link i farten?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvem som ligger øverst på slike lister synes jeg du skal ta med en viss porsjon salt. Det som er viktigere enn plasseringen er hva de da eventuelt beskriver som forskjeller mellom de forskjellige klokkene. Lignende den oversikten fra Playback/AVguide som det var linket til tidligere i tråden her. Den kan jo gi deg en liten pekepinn.

Tiger; du har kanskje en link i farten?
    Det er klart jeg tar det med ei klype salt, men det er vel med god grunn at akkurat de hodetelefonene ligger øverst. Jeg ser for meg at omtrent alle på toppen er meget gode foner på hver sin måte. Hvilke som er best er opp til hver enkelt å avgjøre. Flott at dere tar imot en "kommende" High-end HeadFi'er såpass godt!

Side 75 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •