HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 2621
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hyggelig at du likte forslaget mrApple
    Jeg liker ærlig talt alt som har med Miles Davis å gjøre, samt nye produkter 8)

Samtidig liker jeg å lære noe nytt, oppdage noe nytt eller bli fortalt noe nytt. Er vel en av grunnene til at jeg lurker (og skriver en del) her.

Nå venter jeg i spenning på noen Coltrane-plugger. Store, lange og tenor-aktige. Mmmmmm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite spørsmål, pleier å skru volumet på hodetelefon forsterkeren til 0 før jeg slår den av, men er dette noe vits? Mener jeg har lest et eller annet, men kan hende jeg tar feil. Hører også et lite pop i hodetelefonene hver gang jeg skrur av og på forsterkeren, dette er normalt håper jeg? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius
    Lite spørsmål, pleier å skru volumet på hodetelefon forsterkeren til 0 før jeg slår den av, men er dette noe vits? Mener jeg har lest et eller annet, men kan hende jeg tar feil. Hører også et lite pop i hodetelefonene hver gang jeg skrur av og på forsterkeren, dette er normalt håper jeg? :P
    Det lille poppet er så vidt meg bekjent normalt. Selv skrur jeg også stort sett volumet til null før jeg skrur av / på forsterkeren, men jeg vet ikke helt hvorfor. Det vil si, det er ikke forankret i visdom, snarere en slags form for common sense der jeg av en eller annen grunn antar at om noe er galt, så kommer det ikke et så høyt pang som om jeg hadde hatt mye volum gående.

Og det sier vel sitt om min tekniske innsikt i dette ... :-?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør ikke dette med Burson HA-160/HA-160D, men Schiit Asgard ser ut til å være litt skummel: NwAvGuy: Banned at Head-Fi!

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jeg gjør ikke dette med Burson HA-160/HA-160D, men Schiit Asgard ser ut til å være litt skummel: NwAvGuy: Banned at Head-Fi!
    Eneste hodetelefonforsterker jeg vet om som kan ødelegge hodetelefoner ved normal bruk, er Schiit Asgard. Her må man trekke pluggen til hodetelefonen ut før apparatet slås på/av.
    Problemet eksisterer ikke på nyere Schiit Asgard, der det er montert rele.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette med å skru ned volumet til 0 (eller skru av forsterkeren helt) før en drar ut pluggen burde være like selvfølgelig som å skru av forsterkeren før du drar ut høyttalerkabler. Men det er min mening..... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Noen som har erfaringer med Shure klokkene som skrytes i taket i siste L&B?
    Jeg har et par SRH-940, hvis det var de du tenkte på. Det er lett å anbefale disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Akkurat dette med å skru ned volumet til 0 (eller skru av forsterkeren helt) før en drar ut pluggen burde være like selvfølgelig som å skru av forsterkeren før du drar ut høyttalerkabler. Men det er min mening..... ;-)
    Er vel ikke noe farlig å la hodetelefonkabelen sitte i forsterkeren? Som sagt så har jeg vendt meg til nå å skru volumet på forsterkeren til 0 for å slå forsterkeren av, men lar hodetelefonkabelen stå i. Eller burde den tas ut også?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer tydeligvis litt an på type forsterker, Nitrius, men så vidt meg bekjent er det KUN Schiit Asgard (tidlig i produksjonssyklus) som i et par tilfeller fant ut at den skulle myrde hodetelefonene ved på/avslåing (såvidt jeg husker, brydde meg ikke nevneverdig om dette da jeg ikke hadde forsterkeren).

Selv har jeg alltid latt hodetelefonene stå i forsterkeren ved av- eller påslag. Her om dagen / natten spilte jeg inn mine nye LCD-2 mens det tordnet og lynte fra en annen DIMENSJON - og det gikk fint - så ... ta det fra en idiot - det går stort sett veldig bra

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke noe farlig å la hodetelefonkabelen sitte i forsterkeren? Som sagt så har jeg vendt meg til nå å skru volumet på forsterkeren til 0 for å slå forsterkeren av, men lar hodetelefonkabelen stå i. Eller burde den tas ut også?
    Kun hvis du har eldre versjon av Schiit Asgard.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Jepp. Mener jeg nevnte det i min post, men det kan ikke sies for ofte. Ingen av Schiit sine forsterkere som selges nå skal ha dette problemet.

Vurderer litt å gå til anskaffelse av en Lyr selv - den ser rett og slett frekk ut. Må dog først leke med Matrix Quattroen min som nå har blitt sendt fra Shanghai, samt se å skaffe meg en O2 med tid, stunder og collegefondet til pjokken (har ventet lenge på å få si det - selv om jeg ikke har barn). :-D

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel aldri noen som har blitt bekreftet ødelagt, bare at det var fare for at noe galt kunne skje, ifølge Schiit selv?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, som de andre sier så er ikke dette et problem på de fleste forsterkere ved av/påslag. Jeg tenkte mer på når du tar ut pluggen, der er det mange som slurver. Beklager om jeg var litt tvetydig på akkurat det....

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og og tester ut vinylen min på headfi-setupet. Har for første gang ordentlig forsterkning til fra vinylen til hodetelefonene. kjører:

Project Essential-->Bellari VP130 (rør)-->Schiit Asgard--> AKG K501.

Må ærlig innrømme at svakhetene til K501 aldri har vært tydeligere enn nå. Hører på Tom Waits - Glitter and Doom Live (180g), og de stakkars klokkene høres ut til å ha blitt vettskremt av den grove stemmen til Mr. Waits. Stemmen hans sprekker fullstendig opp under åpningstracket. Skuffende.

Ref diskusjonen over:
    Jeg tar forresten alltid volum til 0, og klokkene ut av kontakt før jeg slår av Asgard. Videoen fra NwAvGuy satt en solid støkker i meg.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Det var vel aldri noen som har blitt bekreftet ødelagt, bare at det var fare for at noe galt kunne skje, ifølge Schiit selv?
    Som du ser av videoen blir driveren og oppheng most. Selv om den forsatt virker uskadet og lager lyd, vil domen, oppheng og svingspole ha blitt påført uopprettelig skade.
    AKG bekrefter at 0,25V DC kan ødelegge driveren. Schiit Asgard gir 15 ganger mer, 2,2 V DC.
    Etter et antall slike on/off sykluser vil driveren dø:

[YOUTUBE]tCZ-AJQOiDg[/YOUTUBE]

link:
    Schiit Asgard on/off cycle K702 - YouTube

hele tråden hos head-fi.org:
    What causes this (amp related)?

kommentarer fra NwAvGuy (etter han blir bannet):
    NwAvGuy: Banned at Head-Fi!

Når det gjelder det såkalte "oppgjøret" mellom EN moderator på head-fi og NwAvGuy, velger jeg å tro på den som ikke har head-fi.org som inntektskilde...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Designet på disse var übercool!

-ultrasone-edition-10-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Wow! Designet på disse var übercool!

-ultrasone-edition-10-jpg
    Men hva er det?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultrasone Edition 10, som det står på plata.

Og til prisen skal de visstnok låte helt for j%&$ dårlig. LOL: http://avforum.no/forum/head-fi/1168...ml#post1719930

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser av videoen blir driveren og oppheng most. Selv om den forsatt virker uskadet og lager lyd, vil domen, oppheng og svingspole ha blitt påført uopprettelig skade.
    AKG bekrefter at 0,25V DC kan ødelegge driveren. Schiit Asgard gir 15 ganger mer, 2,2 V DC.
    Etter et antall slike on/off sykluser vil driveren dø:

[YOUTUBE]tCZ-AJQOiDg[/YOUTUBE]

link:
    Schiit Asgard on/off cycle K702 - YouTube

hele tråden hos head-fi.org:
    What causes this (amp related)?

kommentarer fra NwAvGuy (etter han blir bannet):
    NwAvGuy: Banned at Head-Fi!

Når det gjelder det såkalte "oppgjøret" mellom EN moderator på head-fi og NwAvGuy, velger jeg å tro på den som ikke har head-fi.org som inntektskilde...
    Ja, jeg skrur selv ned lyden, drar ut ledningen og så slår den av. Men jeg kan ikke se noen som faktisk har ødelagt noen hodetelefoner med Asgard?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra head-fi.org vedrørende Lyr: "And one pair of D7000's with blown drivers and 2 pairs of Ed. 8s.....still too risky for me.". Kan ikke huske å ha lest om slike konskevenser for Asgard, som NwAvGuy sjekket.

Side 73 av 132 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •