HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2621
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De låter helt fabelaktig, faktisk. Satt de til å spille litt for seg selv over natten mens jeg er på jobb.
    Hørte du noe særlig forandring de første 50-100 timene? Funnet lite info om hvorvidt de i særlig grad skifter karakter. Er uansett svært fornøyd så langt. Oppdager deilige små detaljer i omtrent all musikk, men det fratar meg ikke lyttegleden slik HD-800 tidvis kunne gjøre. Stor stas, dette

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at de forandrer seg noe etter en tid. Siden jeg har rev. 1, HE-500 pg HE-300 så er det ikke KUN hjerne burn-in, men sikkert en avart av det som gjelder.

Noen vil mene en slik oppfattelse er hinsides. Dem om det. De har ikke hørt endringen.

Rev. 2 vil etter en stund åpne seg litt mer enn hva førsteinntrykket indikerer. LCD-2 (rev. 2) er en hodetelefon som mange vil klø seg i hodet av, fordi lydkvaliteten vil forbause. Noen vil elske dem. Noen vil være tvilende til dem, og noen vil lure på "hva skjedde egentlig"...

Så her er litt mat til til de som tviler: Kjøp Q audio cables som kabel. Nærmere trådløs / lydfilterløs kabel kommer man ikke. Dersom det skulle finnes trådløse hodetelefoner med kabel; Q.

Sjekk q-audio.com eller PM til bruker Steve Eddy på head-fi.org.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Q-audio virket lekkert, meget lekkert. Kan fort bli en kabel derfra. Må bare finne ut om jeg skal ha balansert kabel eller ei. En matrix quattro frister enda. Merker at det skal en del til for å drive LCD-2ene.

Har også høye håp for O2-ampen, men tar vel litt tid før den dukker opp. En kan vel alltids få tak i adapter til balansert kabel, så den kan smelles rett inn i 1/4-plugg.

Ugh, eneste aber nå er at fonene står til innspilling mens jeg har nattevakt, og det nå tordner litt og lyner. Får virkelig håpe det går bra. Grøss. Grusomt å brenne opp slike phones dag 1. Hehe

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Q lager alle adaptere du trenger. Til og med direkte kobling til stereoforsterkere. Ville i så fall anbefale en motstand i parallell over høyttalerterminalene...

Rev. 2 har litt høyere impedans enn rev. 1 (som er ca. 50 ohm).

Høyttalerforsterkere opererer som kjent i området 4-16 ohm. Kan være greit å få ned ohm til det en slik forsterker er laget for. Sjekk formel for hva som blir Watt for LCD-2 på en eventuell stereoamp. LCD-2 sies å tåle 15W.

Jeg personlig ser ikke behovet for så mye effekt på LCD-2.

Har prøvd HiFiMAN HE-500 på 10W, og det spilte utrolig flott. Så, det varierer.

Velkommen til the dark side. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matrix Quattro er faktisk en hodetelefonforsterker.
    Jeg har i utgangspunktet en matrix m-stage som er halvparten av en quattro.

Det overrasker meg at LCD-2ene bare er rundt 100 ohm. Merker tungdrevenheten nesten bedre enn HD-650 som jeg igjen trodde var godt over 100.

Matrixen koster rundt 400 usd, og er dermed ganske billig. Merker jeg har alt for lyst på den, særlig nå som det er simpelt å rekable lurene. Da kan jeg balansere fra amp til dac også, og e-penisen vil korrumpere det ganske land.

Nå er det hjem for å sjekke om ting overlevde uværet. Jeg blir grinete og atal om noe tiltet :/

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100 ohm? Rev. 1 var rundt 50ohm, og rev. 2 (som du har) er rett under 60 ohm. Følsomheten er ca. 91db.

Ref. bl.a. dataark fra målinger utført av InnerFidelity: Headphone Data Sheet Downloads | InnerFidelity

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst på lukkede klokker og sett for meg Denon AH-D7000. Men å kjøpe dem i Norge er uaktuelt, 10.000kr. Man får dem på ebay til 3700kr + frakt + moms.

Men noen som har noen gode erfaringer og har bestilt feks D7000 fra ebay?

Denon AH-D7000 Ultra Reference Over-Ear Headphones NEW! | eBay

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill

Men noen som har noen gode erfaringer og har bestilt feks D7000 fra ebay?
    Det samme lurer jeg på

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Det samme lurer jeg på
    Er ganske usikker på hva du kan forvente av garanti, for eksempel. Samt at det er relativt tokdyrt å sende ting over vannet for garantisak. Har prøvd før med grado - det kostet pokkermeg mer enn reparasjonen - mye fordi mange firmaer kun godtar ups / liknende på grunn av trackingnumber.

Nå skal det magisk nok sies at jeg har et par D7000 liggende her jeg ikke bruker, med to års resterende fullgaranti fra hifiklubben. Jeg skal ha mer enn 3700, åpenbart

Frakt "tipper" jeg kommer på 800 ish, og så har du 25% mva på hele sulamitten etterpå.

Drop en pm så kan vi kanskje komme frem til noe, hvis ikke pusher jeg de bare på finn, der de ligger på rundt 6000 med dårligere garanti enn mine (mine har også et par alternative puter, samt er i så god stand at en skulle tro jeg hadde lagt de i en liten dyne hver gang de ikke ble brukt).

Så ikke at frakt var inkludert. Det er jo trivelig, det

Det er utvilsomt penger å spare på ebay - det kommer bare an på om du vil sove vagt bedre om natten vel vitende om at norsk garanti er ganske groovy.

Frekk hybrid-amp som klinger usmakelig godt med D7000 har jeg også. Himmel, er jeg en slags vandrende head-fi-dealer blitt? Nifst ...

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg kan jo se for men at man mister garanti. Men hva skjer galt med hodetelefoner, annet at man ødelegger dem selv, ting som ikke garantien dekker uansett.

I tillegg er det vel sikkert mulig å levere dem til service her i norge og? Kan vel ikke koste flere tusen for noe sånt? Man har jo uansett over 5000kr å bruke på service om man kjøper dem fra ebay.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Småting som hår på elementet, konkrete produksjonsfeil etc. Jeg skal ikke late som om jeg vet for mye om det. Gradoene mine gikk ganske notorisk i stykker, og koste seg stort frem og tilbake til USA en stund. De var snille og tok noe av det på utvidet garanti - men ikke alt.

Kort sagt ville jeg nok kjøpt nye i USA / ebay / amazon snarere enn å betale 10.000 i Norge, som er drøyt. Selv betalte jeg 10ish på grunn av garanti og sjelero. Å betale betraktelig mindre for et norskt pent par er jo en helt annen sak (sier han som forsåvidt kanskje vil selge sine D7000 ... så ... hehe, objektiviteten lenge leve).

Regner med å få 6000ish for mine nå med ekstra puter (til 80 usd) og super-garanti (har fortrengt hva klubben tar for monste-garantien sin som reparerer / bytter ut produktet uansett hvor dum du er når du ødelegger det). Du kan jo regne på det og se hvor langt unna det er ebay-pris. Selv stoler jeg aldri 100% på ebay-stuff, men jeg er også en gammel grinebiter (delvis), og har brent meg på shady deals litt for mye.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Småting som hår på elementet, konkrete produksjonsfeil etc. Jeg skal ikke late som om jeg vet for mye om det. Gradoene mine gikk ganske notorisk i stykker, og koste seg stort frem og tilbake til USA en stund. De var snille og tok noe av det på utvidet garanti - men ikke alt.

Kort sagt ville jeg nok kjøpt nye i USA / ebay / amazon snarere enn å betale 10.000 i Norge, som er drøyt. Selv betalte jeg 10ish på grunn av garanti og sjelero. Å betale betraktelig mindre for et norskt pent par er jo en helt annen sak (sier han som forsåvidt kanskje vil selge sine D7000 ... så ... hehe, objektiviteten lenge leve).

Regner med å få 6000ish for mine nå med ekstra puter (til 80 usd) og super-garanti (har fortrengt hva klubben tar for monste-garantien sin som reparerer / bytter ut produktet uansett hvor dum du er når du ødelegger det). Du kan jo regne på det og se hvor langt unna det er ebay-pris. Selv stoler jeg aldri 100% på ebay-stuff, men jeg er også en gammel grinebiter (delvis), og har brent meg på shady deals litt for mye.
    Må si du er skremmende god i norsk og virkelig kan å ordlegge deg For min del blir det ikke handlet D7000 på en stund grunnet min pågående skolegang. Jeg får vel bare nøye meg med mine Beyer 770 så lenge jeg kan være fornøyd med de. Fronthøyttalerene skriker etter nye forsterkere og jeg må pinadø se etter ny Surroundreciever/prosessor med tiden også. Hvilken av disse tingene som blir oppgradert først vil tid og lyster vise. Grunnet min nåværende boligsituasjon med naboer på alle kanter er det faktisk en mulighet for at hodetelefoner+ny amp blir førstepri. Har du tid og ønsker å selge disse hodetelefonene til 5500,- kan jeg være meget interessert. Jeg kan nok kanskje få råd til disse i løpet av oktober måned.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mine D7000 i statene for roughly 6k inkl moms og frakt. Ingen ublu pris det. Har hatt denonklokker i tre år nå (d2000, d5000 og d7000) og har aldri opplevd noe feil ved dem noensinne - følte meg derav trygg på at det kom til å gå bra. Du har ikke vurdert de rimeligere klokkene til Denon da, dvs d2k og d5k? De har ikke så pissetrengt pris i Norge og spiller jammen bra de og!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jeg kjøpte mine D7000 i statene for roughly 6k inkl moms og frakt. Ingen ublu pris det. Har hatt denonklokker i tre år nå (d2000, d5000 og d7000) og har aldri opplevd noe feil ved dem noensinne - følte meg derav trygg på at det kom til å gå bra. Du har ikke vurdert de rimeligere klokkene til Denon da, dvs d2k og d5k? De har ikke så pissetrengt pris i Norge og spiller jammen bra de og!
    Jeg har lest at noen foretrekker D5000 foran D7000. Jeg har ingenting imot å handle fra statene, men jeg vet ikke hvordan det er med feil på Denon :-) Alltid kjedelig å returnere saker og ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verken jeg eller min bror har noen gang hatt noen issues med Denonklokker (han har overtatt mine d2k og d5k). Personlig foretrekker jeg d7k foran d5k da det for kan bli litt mye fokus på bass med d5k. Gode foner alle sammen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som har vært en gjengangerfeil på D2000/5000/7000 er innfestingen av hodebåndet mot bøylen. Var vanlig at skruen løsnet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest dette selv, men aldri opplevd det. Selv da min bror brukte D2000 på arbeid med mye fysisk belastning og bevegelse inntraff aldri noen feil ved disse. Man trenger ikke bekymre seg nevneverdig for problemer med klokkene ved normal bruk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig "feilen" er rettet i nyere utgaver. På mine D2000 begynte ene siden å løsne litt. Litt epoxylim gjør at skruen aldri kommer løs igjen

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kjempetips! Da kom det en lett, stor eske med innhold

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice. Da betyr jo det bl.a. at butikkens 1 på lager faktisk fungerer, enten det er reelt eller backorder fra annen leverandør. Det gjør jo hele den siden litt interessant...

Side 71 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •