HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker Spotify Premium utrolig mye, og jeg skammer meg ikke.

BitPerfect-programmet på Windows? Ikke som jeg vet, men det finnes nok en god del gode alternativ (integer mode, hog mode og/eller upsampling) på den plattformen også

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bitperfect på Windows får man med f. eks Wasapi som er utviklet av Microsoft.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke bitperfect overføring jeg redegjorde for, men programmet BitPerfect med integer mode, hog mode og upsampling. Ville bare presisere det for de som eventuelt skulle blande bitperfect med BitPerfect.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mildt sagt forvirrende navn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se litt på saken - men det lukter placebo lang vei for min del. Leste en del på foobar-forumet, og de er på ingen måte enige om noe som helst.

Skal se om jeg ikke får lekt med noen blind-tester, så jeg faktisk kan se om jeg hører forskjell på ting og tang.

Yay LCD-2 i Paris. Fin by, men jeg vil ha lyden min. Go team fedex!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Review pr. 24. august av Audeze LCD-2 (rev. 2) av Steve Guttenberg:

Audeze headphones: Redefining the state of the art, again | The Audiophiliac - CNET News

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Objective2 portable headphone amp

Morsomt DIY prosjekt startet av NwAvGuy (samme som ble bannet på head-fi.org pga. publiseringen av velberettiget kritikk av Schiit Asgard):

NwAvGuy: O2 Headphone Amp
    NwAvGuy: O2 Design Process
    NwAvGuy: O2 Details
    NwAvGuy: O2 Summary

Prosjektet blir nå forsøkt bannet på head-fi.org av de samme personene/moderatorene som bannet NwAvGuy og fortsetter å banne personer som prøver å komme med fakta om O2.
    Sitat fra NwAvGuy:
    WHAT ABOUT CLAIMS ON HEAD-FI THE O2 IS FLAWED? As far as I know, the criticism was started by those with financial interests in more expensive products. Please consider where their income comes from (selling parts, amps, ads to sponsors, etc.). I’ve requested the critics participate in either of the two official O2 forum threads on ABI and diyAudio but they have refused. Instead they seem to be hiding behind the admins at Head-Fi who have deleted dozens of posts countering the O2 criticisms and even banned some members trying to keep things factual. Some of the Head-Fi staff have directly attacked the O2 and Head-Fi members trying to support it. Kwkarth, a Head-Fi admin who calls himself an audio engineer, has tried to fill the thread with pure garbage such as posting pictures of orange extension cords and talking about how they “color the sound”. If anyone trying to derail the O2 on Head-Fi has a better amp for anywhere close to the price let’s take them both to the racetrack. I welcome an open discussion on either of the official O2 threads, proper blind comparisons, and professional measurements. See Competitive Challenges above. The O2 isn’t perfect, but when you consider its size, price, battery operation, etc. I believe it’s hard to beat and any criticisms should be kept in proper perspective.
    Fra head-fi.org:
    So, the Objective2 headphone amp - designed entirely around the measurements? (PLEASE READ RULES BEFORE POSTING)
    (les hva du ikke må poste i tråden, helt utrolig....)

En kort "test" av O2:
    Review: NwAvGuy's O2 DIY Amplifier

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Morsomt DIY prosjekt startet av NwAvGuy (samme som ble bannet på head-fi.org pga. publiseringen av velberettiget kritikk av Schiit Asgard):

NwAvGuy: O2 Headphone Amp
    NwAvGuy: O2 Design Process
    NwAvGuy: O2 Details
    NwAvGuy: O2 Summary

Prosjektet blir nå forsøkt bannet på head-fi.org av de samme personene/moderatorene som bannet NwAvGuy og fortsetter å banne personer som prøver å komme med fakta om O2.
    Sitat fra NwAvGuy:

Fra head-fi.org:
    So, the Objective2 headphone amp - designed entirely around the measurements? (PLEASE READ RULES BEFORE POSTING)
    (les hva du ikke må poste i tråden, helt utrolig....)

En kort "test" av O2:
    Review: NwAvGuy's O2 DIY Amplifier
    Noen som helst måte å gjøre den ampen brukbar uten batterier? Må medgi at jeg får stemmer i hodet av å måtte bytte batteri ofte. Hadde en amp jeg drev på slik med en gang, og jeg kjenner bestemt at det ikke skal skje igjen.

Ellers er jeg helt med. Jeg føler bestemt at lyd er 80% brølere, være det seg høytalere eller hodetelefoner, og "resten" en snodig miks av kilde, kabler, forsterker og galskap ...

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Noen som helst måte å gjøre den ampen brukbar uten batterier? Må medgi at jeg får stemmer i hodet av å måtte bytte batteri ofte. Hadde en amp jeg drev på slik med en gang, og jeg kjenner bestemt at det ikke skal skje igjen.

Ellers er jeg helt med. Jeg føler bestemt at lyd er 80% brølere, være det seg høytalere eller hodetelefoner, og "resten" en snodig miks av kilde, kabler, forsterker og galskap ...
    Ja O2 er ment brukt med 12-20V AC som også lader de oppladbare batteriene.
    Kommer og i en "desktop" utgave.

Hvis man ikke er klar for et DIY prosjekt, er det mulig å kjøpe O2 ferdigbygget:
    FS: Objective2 Amplifier Build service - Classifieds - abi>>forums
    og her:
    Objective2 Headphone Amp Build Service - diyAudio

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kyndige venner som kan bygge dette. Må bare skaffe deler fra den ENDELØSE delelisten. Hehe. Det, og boardet.

Har linket de det hele, så får vi se hva de sier. I utgangspunktet er jeg hysterisk interessert, men undres litt over at en så knøttliten amp kan drive for eksempel LCD-2 skikkelig.

Igjen mistenker jeg at placebospøkelset viser sitt grelle fjes, og bøller ikke så rent lite med de som betaler VIRKELIG mye penger for amp eller kabler.

Allikevel, ofte betaler du en del for det estetiske. Skulle jeg skaffet meg en slik nusselig liten amp ville jeg jobbet hardt med å pakke den pent inn. Jeg får vondt av stygge bokser på bordet mitt. Det holder virkelig med noen av de jeg allerede må forholde meg til.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hodetelefonforsterker trenger ikke å være stor eller ha tykk aluminiumsfront for å være god eller kraftig.

Min nr. 2 forsterker har målene 160*55*120mm og leverer 2W pr kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå lyst og oppgradere head-fi'n litt, burde jeg satse på bedre hode telefoner, bedre amp eller begge deler?

Bruker i dag Argon HA2 og Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm. Dette kostet til sammen 3800 kroner når jeg kjøpte det.

Hvoran er lyd forskjell på åpne og lukkende hodetelefoner? Hvilken type gir best lyd og hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv vil jeg hevde at hodetelefonene står for mesteparten av lyden og lydforandringene når en går fra et oppsett til et annet. Vil hevde at nye hodetelefoner helt klart har prio.

I spørsmålet åpen vs lukket har jeg opplevd mer bass i lukkede klokker, men samtidig tap av luftighet og romfølelse. Til en viss grad kan man utbedre dette ved begge design, men det koster en god del.

Se om du kan få testet for eksempel et par Sennheiser HD-650, et utrolig bra par åpne klokker til overkommelig pris. Dine beyer er lukkede, er de ikke? Da er det alltid gøy å prøve noe helt annet (synes jeg i allefall).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woop - da har jeg fått mine LCD-2!

Rett ut av esken - smekker kabler i og setter på Alice In Chains - Nutshell (fra MTV Unplugged).

Gode milde søte snurrige jesusbarn med krem på toppen, det låter bra. Virkelig hysterisk bra. Kan plutselig peke ut trommisen ca klokken 13 i lydbildet-bra. Fantastisk <3

Veldig nysjerrig på deres erfaring med innspilling av disse.

Er også nysjerrig på hva dere tenker om gain. Tror jeg har 10 eller 12 db gain gående på ampen nå (merker VELDIG godt at dette er hungrige phones - Denonene mine trives best med 0 gain, men så er de også 30 ohm.)
    Også Sennheiser HD-650 trives best med en del gain.

Akkurat nå spiller jeg med ganske potent volum klokken 12 / 13 på ampen, kanskje 14 om jeg vil dra på. Burde jeg da heller øke gain, eller heller senke den? Tekno-kyndige, SNAKK UT!

Men altså ... jeg er ganske paff over lyden jeg får her, selv på en amp i 300-dollars-klassen. Himmel, så deilig. Rett og slett magisk. LYKKELIG FREDAG!'

Forresten stor stas at vi har egen forumdel nå! Virkelig bra jobbet, Tiger!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUrde vel være en advarsel på denne delen av forumet ala Head-fi?
    Velkommen til head-fi avdelingen, kyss lommeboka farvel?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for noe helt annet, er det noen her som vurderer innkjøp av o2 forsterkeren?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Og for noe helt annet, er det noen her som vurderer innkjøp av o2 forsterkeren?
    Vurderer kjøp men vet ikke om jeg blir med i første omgang. Blir O2 populær kommer det helt sikkert kinesere på banen som gjør den ennå billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å skaffe meg en ved hjelp av en eller flere venners byggekunnskaper. Kommer bare litt an på deleutvalget. Spennende sak, i allefall.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Vurderer kjøp men vet ikke om jeg blir med i første omgang. Blir O2 populær kommer det helt sikkert kinesere på banen som gjør den ennå billigere.
    7-800 kr er jo ikke akkurat noen upris (regnet fra 125-150 dollar nevnt i bloggen)..........

Hvis de driver 701 og LCD 2 greit er jo det "gi bort" pris 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Hreple, med nye LCD-2 (rev. 2). Dette er ganske spesielle hodetelefoner. Design. Komfort. Lydkvalitet. Eierglede.

Håper du får mye eierglede av den lydkvaliteten de gir, og de låter lite "hodetelefon". Overraskende lite "hodetelefon".

Side 70 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •