HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 132 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 2621
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var ikke klar over prisnivået, så takker for tips. Heving i diskant- og bassområdet? Hmmm. Ergonomi= ?? Det har jeg og fått med meg. Teller jo med.

Jeg ser helt klart fordelen med et stoff/velourtrekk på klokkene vs skinn/kunstskinn o.l. Det blir fort "klamt" etter en ny time på ørene...

Liker jo et holofrafisk lydbilde i hovedoppsettet, og således leser jeg vel riktig at K701/702 gjør seg godt der? Hvordan vil det beskrives bassnivået på disse vs Sennheiser HD600/650?

Forøvrig gøy å være litt rookie og kunnskapssøkende her..... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Dessuten skal HD650 ha kommet med en utgave med mørkere klang for en to års tid siden. Det er denne som er i salg nå.
    Ikke korrekt - det er motsatt
    Jeg har begge versjonene.
    Den "nye" versjonen kom visstnok i 2007/2008 - og har en tightere, mer definert bass - som vil oppleves som noe slankere (men det er bass - og dypbass når det "skal være der"). Mellomtonen er også noe mer fremtredende, slik at detaljer kommer klarere frem. Diskanten er ganske så lik på begge. "Nye" HD650 vil oppleves som mer "nøytral/linjær" enn den gamle.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Ikke korrekt - det er motsatt
    Jeg har begge versjonene.
    Den "nye" versjonen kom visstnok i 2007/2008 - og har en tightere, mer definert bass - som vil oppleves som noe slankere (men det er bass - og dypbass når det "skal være der"). Mellomtonen er også noe mer fremtredende, slik at detaljer kommer klarere frem. Diskanten er ganske så lik på begge. "Nye" HD650 vil oppleves som mer "nøytral/linjær" enn den gamle.
    Sorry, I stand corrected! Mente vel å si at forandringene gjør HD650 bedre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg ser helt klart fordelen med et stoff/velourtrekk på klokkene vs skinn/kunstskinn o.l. Det blir fort "klamt" etter en ny time på ørene...

Liker jo et holofrafisk lydbilde i hovedoppsettet, og således leser jeg vel riktig at K701/702 gjør seg godt der? Hvordan vil det beskrives bassnivået på disse vs Sennheiser HD600/650?
    Velour er jo selvsagt upåklagelig slikt sett, men dersom muffene er i skinn (ikke kunstskinn) så er det egentlig ikke noe problem. På enkelte Staxmodeller så er den delen som ligger mot kinnet i skinn, mens resten er i kunstskinn.

K70x vs. HD650:

Ta en titt på side 53 og 71 i PDF i denne tråden: http://avforum.no/forum/1652613-post85.html

EDIT: k_s har vel begge disse og har således et godt grunnlag for å uttale seg spesifikt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekvensgraf, Anfield, som kan gi noen indikasjoner.

-head-fi-png

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se sine lytteinntrykk "bekreftet". Akkurat slik jeg opplever forskjellene.

Gjør mine tanker i øyeblikket om hva jeg ønsker meg fremover. Ikke helt umulig at jeg havner på et par forskjellige hodetelefoner jeg og...... ;-)

Har veldig lyst til å gamble litt og teste et par Gradoer, selv om de pr definisjon og kurve virker å ha litt mye å by på i toppregisteret....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Grado har enkelt sagt en hevng i bass og diskantområdet, så der har nok slikt sett en høy morrofaktor. Ergonomi; tja.

Ta en sjekk og les litt om Grado RS-1i og RS-2i. De får gode omtaler og spiller litt mindre "morro" ifølge omtaler.
    Men de "rimeligere" Grado´s karakteriseres vel generelt som noe "bass-shy", noe grafen på f.eks. SR325 viser.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flotte greier

Liker det jeg leser og er lysten på å oppgradere mine Beyerdynamic DT-770 og min Matrix mini-i. Kom med anbefalinger!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Kom med anbefalinger!
    Ikke enkelt når du ikke angir noen form for preferanser, musikksjanger, forhold til omgivelser (lekkasje ut/inn), prisområde osv.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enkelt når du ikke angir noen form for preferanser, musikksjanger, forhold til omgivelser (lekkasje ut/inn), prisområde osv.
    Det skal jeg notere nå:
    Ønsker rå bass og kontrollert diskant, mest mulig likt Klipsch i lydbildet. Helst lukkede konstruksjoner. Jeg hører mest rock, pop og noe Dubstep. Prisområde: 5-7k samlet, eBay etc. ingen hindring! Tar også brukt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg notere nå:
    Ønsker rå bass og kontrollert diskant, mest mulig likt Klipsch i lydbildet. Helst lukkede konstruksjoner. Jeg hører mest rock, pop og noe Dubstep. Prisområde: 5-7k samlet, eBay etc. ingen hindring! Tar også brukt!
    Det averteres jo et sett brukte T1 til 5K på et annet forum nå.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder det med en Matrix mini-i på dem da? :O

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T1 er ikke det jeg ville valgt hvis rå bass er ønsket. De er heller ikke av lukket konstruksjon.

Ville heller sett i retning av Beyerdynamic DT770 Premium/Pro, Audio-Technica ATH-M50, Ultrasone Pro 750/Pro 900 eller Denon D2000/D5000/D7000.

Ønsker rå bass og ... Helst lukkede konstruksjoner...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    T1 er ikke det jeg ville valgt hvis rå bass er ønsket. De er heller ikke av lukket konstruksjon.

Ville heller sett i retning av Beyerdynamic DT770 Premium/Pro, Audio-Technica ATH-M50, Ultrasone Pro 750/Pro 900 eller Denon D2000/D5000/D7000.
    Har Beyerdynamic DT770 Pro 32Ohm i dag, men føler at jeg kan bli enda mer fornøyd

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Beyerdynamic DT770 Pro 32Ohm i dag, men føler at jeg kan bli enda mer fornøyd
    Sjekk ut toppmodellene til Denon og Ultrasone. Kvalitetsbass uten at det går på bekostning av mellomtone og diskant.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange her inne som tester/omtaler/bruker de klassiske hodetelefonene i høyere sjikt (fra bl.a. denon, BD, grado, sennheiser og AKG).

For å bidra med litt input, så har jeg en Beresford Cayman DAC/amp og har testet litt ymse hodetelefoner. Hodetelefonforsterkeren i denne låter rent og nøytralt med kraft til å drive det meste, og har ikke den lille pondusen i bassen som mange kanskje kjenner fra de vanlige RCA-utgangene.

Med det sagt:

Jeg er veldig begeistret for den åpne klangen i K-70x, og synes HD650 passer hodet mitt dårlig (har ikke prøvd noen lenge nok til å utvide dem, så de presser litt hardt). Grado har jeg aldri klart å bli komfortabel med, så de får låte så bra de bare vil uten meg.

Synes imidlertid at åpne klokker mangler litt ekstra punch i spillsammenhenger, samt at de er håpløse å reise med. Som spill/reiseklokke landet jeg derfor på Shure SRH-840. Disse er store og litt tunge, men svært behagelige. Låter så åpent og detaljert som lukkede klokker kan, og gjengir både skuddsalver og piano med stor troverdighet. I tillegg er de bedre til å stenge ute resten av verden enn åpne klokker, og lavere nødvendig volum gir mindre lyttetretthet på lange reiser.

Et par minus er derimot snurrekabel ala. gammeldags telefonledning (som jeg skiftet), og at de blir noe klamme/varme om sommeren. Ellers er dette strålende hodetelefoner jeg varmt kan anbefale, til en pris som er langt fra avskrekkende (16-1700 i norske butikker, ikke stort billigere i USA).

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Technica Pro700 Mk2 skal gi mye bass, sies det. Signaturen "Mike" på Headfonia likte lydsignaturen. (Og ja, jeg har sansen for Audio Technica-kanner.)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode tips ute og går her

Synd det ikke er mange forhandlere så man kunne hørt først xD

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1

Det kommer jo litt an på hva som ligger i "rå" bass. Basstunge modeller med litt loudness type bass (Denon AH-D2/5/7000, BD990 Premium m/fl) har jo ikke nødvengigvis "rå" bass.

Ultrasone Edition 8 har nok, etter hva jeg har fått inntrykk av ved å prate med både Ultrasone, Benum i Sverige og Reference Audio i Stockholm, noe av det BjrnrB søker etter, men de er utenfor budsjett - og nærmeste forhandler er i Stockholm.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg notere nå:
    Hva er vel mer likt Klipsch enn Klipsch?

Klipsch Image ONE har fått enormt gode tilbakemeldinger og koster ikke mye. Mer penger til effekt?

Beyerdynamic DT770 Pro 32Ohm, som du har, og Klipsch Image One har vel begge en veil på ca $150-170. Så noen oppgradering blir det nødvendigvis ikke, men endring av fokus skal man jo ikke se bort i fra.

Side 7 av 132 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •