HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 2621
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flightcasen til Audez'e regjerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Flightcasen til Audez'e regjerer.
    Så flink at jeg vil forsake tømmerkoien de vanligvis kommer i? Eskene mine får lite bruk. Funderer på om kisten kan bygges om til en brukbar humidor, faktisk. Sigar og lyd sammen, mmmmm ...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flightcasen rommer akkurat en taktisk atomsprengladning, samtidig som den ser kul ut.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde av denne boksen er påkrevet!

Hvis ikke må det straks opprettes en gruppe på F***book "Vi som ikke har LCD 2"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LET THE GLORIOUS BATTLE OF THE BOXES BEGIN!

Den forvirrede humidoren

Versus atomkofferten:

Hvor ofte beveger en seg rundt med disse? Treburken er jo strengt tatt nok med mindre man skal bevege seg på svært farlig eller nifs infrastruktur.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man virkelig med begge disse ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må velge.

Atomkoffereten er en Pelicancase, som kan kjøpes separat uansett. Audeze selger den separat: https://audeze.com/catalog/4

Humidoren får man ikke kjøpt separat, så for de som ikke skal ut å reise så er nok humidoreska like bra, samt - hvorfor ikke gi den til dama som smykkeskrin...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Humidoren får man ikke kjøpt separat, så for de som ikke skal ut å reise så er nok humidoreska like bra, samt - hvorfor ikke gi den til dama som smykkeskrin...
    Dama: - Vent litt - du kjøper deg hodetelefoner til TUSENVIS av kroner, og jeg blir avspist med et Kinaprodusert treskrin? Ikke er det edeltre en gang, og hengslene ruster. Det ser faktisk litt blingfake ut. Da hadde jeg satt mye større pris på den atomkofferten fruen til Hellnoob bruker som håndveske. Den er jo utrolig kewl. The perfect box for storing and transporting the LCD-2s. Injection molded waterproof cases are constructed of ultra high-strength polypropylene copolymer resin and feature a gasketed, waterproof and airtight, submersible design that is resistant to corrosion and impact damage (carrying them to the studios, mixing sessions etc.). The foam inside is custom die cut to house the LCD-2.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Trekassen koster nesten like mye som hodetelefonene. Gjør den ikke? Jo. Det er bare litt tre og metall på begge deler. Ikke noe mer fancy. Faktisk så mangler hodetelefonene silken som eska har...hm, vent litt. Idé! DandyPhones neste...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den grad at hva slags kasser hodetelefonene kommer i, så er jo ikke HiFiMan blant de verste de heller...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-5 den øverste der?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en sammenligning her er boksen ett sub element til under 1k ble levert i

Mens her er min egen head-fi koffert (som utvalgte har sett....)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sånn Stax den nederste der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig Stax, den nederste der.

Personlig får ikke eskene så mye bruk i mitt hjem. Hodetelefonene henger på pinnen sin (stativet), og forsterkerne står på bordet.

Esken er det hodetelefonene eller ampene kommer i, og det er stort sett alt.

Slik sett vil jeg nok ha humidoren, da jeg seriøst skal finne ut av om den kan holde brukbart på luftfuktighet. Gøy gøy.

Så til noe helt annet - noen som har en Schiiit Lyr? Den har potensialet til virkelig å drive LCD-2. Samtidig er det ... noe tungvint, fordi jeg alltid har litt noia for å brenne rør på tull og tøys.

Slik sett virker den mye Matrix Quattro ganske frekk, med sin eminente balanserte egenskap (trenger bare custom thingie fra produsenten) og en balansert kabel fra audeze / third-party.

Vi kan jo diskutere fortreffeligheten til fullbalanserte hodetelefoner. Synspunkter?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke sett embalsjen til Stax selv om jeg har hørt flere. Min koffert er full av AKG 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jwg blir ikke helt klok på å drive hodetelefoner balansert, fordi:

- noen sier at det ikke er alle hodetelefoner som har merkbar effekt
    - noen sier at visse hodetelefonmodeller har merkbar effekt av balansert drift / kabling

Det var før i tiden når man ikke hadde kraftige nok SE-forsterkere at man så muligheten for å sette "to stk. sammen" for å få mer effekt, og vips -> så låt det bedre.

- noen sier at en balansert hodetelefonforsterker er gammeldags, og med dagens kraftige SE-forsterkere så er det ingen gevinst.

Disse "noen" er folk med lang fartstid og erfaring med uttallige produkter. Min egen lille erfaring med en balansert hodetelefonforsterker på HE-6 og HE-500 var at det ga en hørbar effekt. Om det skyldes at den hodetelefonforsterkeren ga 3-4 ganger effekten av V200s 2.7 watt i 50 ohm vites ikke. Men, jeg er selvsagt nysgjerrig.

Det er selvsagt også en fare at over et gitt effektnivå så gjelder effekthysteriet innen head-fi på samme måte som for høyttalere.

PS: Nå har jeg forsåvidt ikke lest noen plass at "Oj, den balanserte driften ga merkbart dårligere lyd"...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten åpenbaring fra i går: BitPerfect. Om dette programmet gjør at DAC-en min får akkurat den næringen den skal ha vites ikke, men programmet ga et særdeles positivt inntrykk lydmessig og integrasjonsmessig.

Bruker du Mac og iTunes og vil ha særdeles god lyd til ditt head-fi-anlegg? Vel, da er det en del alternativer (Audirvana, Fidelia, Decibel og PureMusic), og nå er det ett til: BitPerfect. Av mange av de andre alternativene så virker et fåtall med Remote appen (styre iTunes fra iPod, iPad eller iPhone). Fordelen med BitPerfect er at man kan styre iTunes som om BitPerfect ikke var der. BitPerfect integreres sømløst. Like sømløst som PureMusic, med den forskjell at BitPerfect legger man knapt merke til. Det kan man ikke si om PureMusic.

Programmet fås kjøpt via AppStore for 35 kroner, og jeg må si jeg er særdeles positivt overrasket over lydforskjellen fra iTunes med og uten BitPerfect. Benytter 32-bit 88.2 fra TOS-link på MacMini og videre til DAC (Hegel HD10) og lyden er super. Anbefales: BitPerfect on the Mac App Store

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snedig.

Fungerer dette for PC også?

Jeg bruker stort sett enten Fobar med FLAC eller Spotify Premium (skammer meg, men hører forbannet liten forskjell på A-B-testing av samme track mellom FLAC og Spot ...)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt borte denne boksen.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 69 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •