HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 2621
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Hodetelefoner i høyere prisklasser skal vare i 20 år minst og da er det med reservedeler en sak.
    Mine AKG K-501 kjøpte jeg i 1997 og disse er fortsatt i daglig drift. I løpet av denne perioden har putene blitt noe daffere i fastheten som de engang hadde. Jeg kontaktet AKG for å se om det var mulig å få kjøpt disse i løsvekt, men fikk svar at de var gått ut av produksjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok litt avhengig av produsent og importør men Beyerdynamic er iallfall helt rå når det gjelder reservedeler. Norsk importør har stort sett alle deler på lager til de vanligste modellene. Hjelper også litt at de har produsert samme hodetetelefonmodellen i >20 år og samme mikrofonenmodellen i snart 60 år.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ta kontakt med lydrommet som er norsk importør. Kan jo tenkes de sitter med noe på lager.

LYDROMMET AS (Pro) - Norway

Evt. så kan jeg se om putene til 601/702 passer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Supert! Da har jeg lagt inn bestilling på nye :-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jeg skal ta kontakt med lydrommet som er norsk importør. Kan jo tenkes de sitter med noe på lager.

LYDROMMET AS (Pro) - Norway

Evt. så kan jeg se om putene til 601/702 passer
    Som Tiger nevner så har Thomann puter til 501.
    601 putene passer perfekt. 701/2 passer, men pga. vinklingen (tykkere på en side) sitter de ikke perfekt.

601 og 701 putene gjør at bass blir noe fremhevet i forhold til bruk av orginalputene. Med 701 putene ble det nesten for mye (spesielt mellombass).

Her er en tidligere post med informasjonen du søker:
    http://avforum.no/forum/1701109-post960.html

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær imidletid oppmerksom på at Thomanns lagerstatus ville jeg tatt med en god porsjon NaCl, fordi utrolig mye av alt har de har så står det "1 stk." på lager. Dersom de bestiller fra andre, så burde de opplyst om dette slik f.eks. BHPhotoVideo gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe tidligere i threaden blir det beskrevet at Denons klokker egner seg dårlig med f.eks Matrix M-stage.

Jeg kom over dette og undret på hvorfor. Har brukt M-stage med op-amp-swap nå en stund og er ve imponeret over hva forsterkeren gjør med disse klokkene - ikke at det er så voldsomt vanskelig å drive de uansett, men det blir rett og slett meget god lyd.

Det var noe med hva den leverte av kraft - kontra hva Denon ønsket seg. Lyst til å utbrodere? Jeg har nemlig testet en del med m-stage vs head-direct EF1 og ikke egentlig hørt noen voldsom forskjell hva lydkvalitet angår. Det skal også sies at EF1 sies å være en ekstremt god match for D7000. Det samme mener head-fi med m-stage. Det er i essens en amp til 250 usd som mer eller mindre "alle" opplever spiller bedre enn black cuben til Lehmann, som vitterlig koster fem ganger så mye.

Sier ikke at det ikke stemmer at Denon "bør" ha mindre effekt (eller hva det nå var), bare at jeg undres ettersom det høres ganske fabelaktig ut.

Ellers - LCD-2. Hvordan er komforten? Jeg er livredd for å kjøpe et par nye phones der ørene mine berører filten foran elementene. Har hatt det problemet litt med D7000, og det irriterer meg de få gangene jeg husker på det. Synspunkter? Er det også noen som har bestilt nylig og noterte seg leveringstid, sånn ca?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ha veldig utstående ører dersom ørene skal kommer borti elementene da LCD-2 pads er ganske dype. På HiFiMAN derimot...

Leveringstid (utifra Head-fi.org) er på 1 uke sist jeg leste om leveringstid.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ha veldig utstående ører dersom ørene skal kommer borti elementene da LCD-2 pads er ganske dype. På HiFiMAN derimot...
    Vel, det er jo forskjeller på hvilke modeller også. De nye HE-300 er det jo ikke noe problem med "utstående ører" i hvert fall. Men det er litt grunnere på ortho-variantene, det er jeg enig i.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hehe. Tror ikke utstående ører er noe jeg sliter voldsomt med, men har fått med meg at noen sliter med HE-modellene.

Hva tror vi forresten om denne røveren? Matrix Quattro Full Balanced Amplifier

Det er tydeligvis en dobbel matrix m-stage (hva jeg for tiden bruker til å drive mine D7000) som er fullbalansert. Prisen er ikke dum. Spørsmålet er heller om man merker markant forskjell på fullbalansert og ikke.

Er som sagt veldig fornøyd med min m-stage, og vurderer i grunnen quattroen som en partner til et par LCD-2.

Forresten fabelaktig at det neppe tar lengre tid enn en uke å få produsert et par LCD-2. Blir stadig mer redd for at det er tingen for meg, samtidig som jeg fortsetter å lurke med D7000 når kvelden blir mørk og madammen higer efter stillhet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hreple
    Noe tidligere i threaden blir det beskrevet at Denons klokker egner seg dårlig med f.eks Matrix M-stage.

Jeg kom over dette og undret på hvorfor. Har brukt M-stage med op-amp-swap nå en stund og er ve imponeret over hva forsterkeren gjør med disse klokkene - ikke at det er så voldsomt vanskelig å drive de uansett, men det blir rett og slett meget god lyd.

Det var noe med hva den leverte av kraft - kontra hva Denon ønsket seg. Lyst til å utbrodere? Jeg har nemlig testet en del med m-stage vs head-direct EF1 og ikke egentlig hørt noen voldsom forskjell hva lydkvalitet angår. Det skal også sies at EF1 sies å være en ekstremt god match for D7000. Det samme mener head-fi med m-stage. Det er i essens en amp til 250 usd som mer eller mindre "alle" opplever spiller bedre enn black cuben til Lehmann, som vitterlig koster fem ganger så mye.

Sier ikke at det ikke stemmer at Denon "bør" ha mindre effekt (eller hva det nå var), bare at jeg undres ettersom det høres ganske fabelaktig ut.

Ellers - LCD-2. Hvordan er komforten? Jeg er livredd for å kjøpe et par nye phones der ørene mine berører filten foran elementene. Har hatt det problemet litt med D7000, og det irriterer meg de få gangene jeg husker på det. Synspunkter? Er det også noen som har bestilt nylig og noterte seg leveringstid, sånn ca?
    Det er snakk om forholdet mellom utgangsimpedans på forsterker og hodetelefonens impedans.

Med hodetelefoner som Denon bør forsterkeren ha så lav inngangsimpedans som mulig. Hvis det forholdet blir dårlig vil lyden fort bli slapp.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Det er snakk om forholdet mellom utgangsimpedans på forsterker og hodetelefonens impedans.

Med hodetelefoner som Denon bør forsterkeren ha så lav inngangsimpedans som mulig. Hvis det forholdet blir dårlig vil lyden fort bli slapp.

En liten skrivefeil i siste setning.

Lyden trenger ikke bare bli "slapp". Forsterkerens frekvensgang kan bli veldig dårlig, langt ut over +/- 5 dB fra 20-20Hz:
    Between the Ears: the art and science of measuring headphones | Stereophile.com
    NwAvGuy: Headphone & Amp Impedance

At Denon likevel lyder bra sammen med Matrix m-stage er kanskje heldige omstendigheter eller kanskje m-stage måler bedre enn oppgitte data.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også en Head Direct EF1 som jeg tester litt akkurat nå opp mot Denonene. Merker forstyrrende liten forskjell på m-stagen og EF1. Mon tro om jeg bare har blitt sløv / dum med årene. Forsåvidt en god ting - oppgraderingsspøkelset rasler desto mindre med sin sløve sabel når jeg ikke lengre hører klar forskjell på hybrid og ss ...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD-2 Rev 2 i kapteinskiste (treboks) med lær hodebånd bestilt. Woop! Hurra for å holde verdensøkonomien i gang!

Regner uansett med at jeg har noen ivrige kjøpere på dør om de ikke skulle være min kopp te etter burn-in og litt lytting 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et par head-fi historie.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et par head-fi historie.
    Mange takk, min gode mann.

Nå gjenstår det bare å se hva som trekker LCD-2 best. SS-ampen min (m-stage) eller hybrid-tuben (EF1).

Er stygt redd for at jeg må hamre på med en ny amp etter hvert, bare for å få LCD-2ene til å vokse.

Slik sett snuser jeg på V200en du har, Tiger. Antar også det er andre alternativer som B22 (selvbygd galskap), et eller annet fra Woo Audio (selv om jeg ikke egentlig er så hardt på tube-kjøret) eller Burson 160.

En annen mulighet er den balanserte matrixen jeg pastet tidligere. Hadde vært snasent å prøve, da summen ikke er så forstyrrende høy, særlig ikke når jeg har to andre svært behagelige forsterkere å potensielt selge.

Jeg formoder du er svært fornøyd med dac/amp-fusjonen i V200, Tiger? Kan man få V uten dac, men med balanserte inn / utganger? Fant ikke helt ut av det. Hører jo EKSTREMT gode ting om ampen, og hvor mektig den driver det meste.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utifra alle de LCD-2 eierne på Head-fi.org mange (ikke overraskende) forsterkere som passer Audeze. Sånn er det vel med mye annet også. De fleste er fornøyd med det de har resonnert seg frem til, prøvelyttet til og tatt sine valg utifra.

V200 er pr. default uten DAC. De aller, aller fleste kjøper den uten DAC. Jeg også.

Den har balanserte og ubalanserte innganger, og ubalanserte ut. Se brukermanual vedlagt.

Tips til å bli klokere / mer forvirret. (men jeg antar du sikkert vet om den allerede).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til å bli klokere / mer forvirret. (men jeg antar du sikkert vet om den allerede).[/QUOTE]

Rolige 245 sider lesestoff for meg der, hehe. God lesing uansett, og jeg henger forstyrrende mye på det forumet, uten at jeg poster så alt for meget der enda.

At V200 kommer uten dac er egentlig bare fint. Hva er forresten grunnen til at den på bildet mangler balansert phones-utgang? At den har xlr fra kilde er staselig, men jeg etterlyser vel å kunne dytte en fet xlr inn i den fra hodetelefonene jeg sikkert er skrullete nok til å rekable en eller annen gang. Bare jeg som ser feil? Slikt kan skje, selvfølgelig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Trodde du mente utganger som i pre...

Det er V181 som er den balanserte utgaven (enn så lenge). V200 er modellen over, men altså kun ubalansert. Violectric påstås å jobbe med større modeller. F. eks. en V282, som da er to V200 i et større chassis.

Se bruker project86 sine to reviews av Violectric (V181 og V200).

PS: V181 har to ubalanserte utganger i tillegg til 4-pins XLR. Hver av de to er fra de to forsterkermodulene (men da med snudd fase for den ene).

De to utgangene på frontplata til V200 er identiske i følge Violectric selv. Identiske som at de er like. Ikke at de er like de i V181...

Side 68 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •