HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 2621
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det blir lenge til jeg kjøper forsterker, kanskje 2 år til (Kuro må komme først.. så kommer bil, russetiden, militæret osv..) Det må dessverre ned prioriteres men om jeg får god lørsdag jobb og jobber i jula så vet man aldri. Kan hende jeg er heldig med kjøpe av andre ting..

Noe som passer bra til Denon AH-D5000? Vet on en på en annen gaming forum som bruker Little Dot MK III med hans. En annen fra AVforum bruker JohnBlue Hydra (Virket mest populært til mine K702)

jeg bryr meg litt om stilen til forsterkeren også.. og John Blue Hydra er UTROLIG SEEXY. !!!

Det står nemlig alt fra 30 ohm til 600 ohm på moiz.no og Denon D5000 er jo 25 ohm

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    God kveld.
    Har kikket på nuforce og sciit sine forsterkere/dacer, men ikke sikker på hva som kan være fint å gå for her. At jeg trenger en dac/forsterker er jeg iallefall overbevist om da jeg fikk en liten demo fra en kompis forleden - slikt kan være skummelt. Prøvde hifiklubben sine hodetelefonforsterker/dac kombo men jeg synes ikke det imponerte så veldig.

Takker for hjelp!
    Begge merkene har jo vært i vinden i det siste, også i negativ forstand.

Med tanke på det store utvalget som finnes ville jeg sett en annen vei enn til de to merkene.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Det står nemlig alt fra 30 ohm til 600 ohm på moiz.no og Denon D5000 er jo 25 ohm
    25 og 30 er i praksis ingen forskjell. Jeg har prøvd denne med 702 men synes den var litt for svak. Det visuelle og fysiske med denne har jeg ingenting å utsette på.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    25 og 30 er i praksis ingen forskjell. Jeg har prøvd denne med 702 men synes den var litt for svak. Det visuelle og fysiske med denne har jeg ingenting å utsette på.
    Ok. Bare tenkte at 30ohm høres ut som absolutt minimums grense :neutral:

Det visuelle og fysiske med JohnBlue Hydra er bare totalt nydelig, får lyst å kjøpe bare få å se på den (Ja ok, design har litt betydning hos meg ) Om jeg skal ha forsterker så må det være noe som ser pent ut i tillegg. 8) Jeg like rørforsterkere også, de er ikke like glatte eller "smooth" som solid state men syns de lampene gir en kul effekt. Cambridge 740A er den finest forsterkeren jeg har sett tror jeg.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Bare tenkte at 30ohm høres ut som absolutt minimums grense :neutral:
    Har du noe informasjon om hvilken utgangsimpedans denne forsterkeren har?

Denons hodetelefoner trives best med solid-state forsterkere med LAV utgangsimpedans.
    Alt over 2 ohm utgangsimpedans kan gi hørbar effekt, i negativ retning.

Her er det mye informasjon om emnet:
    NwAvGuy: Headphone & Amp Impedance

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Begge merkene har jo vært i vinden i det siste, også i negativ forstand.

Med tanke på det store utvalget som finnes ville jeg sett en annen vei enn til de to merkene.
    Schiit og NuForce altså?

Leste det med schiit og av/på(hvis jeg skjønte riktig), men at de har fikset dette - eller misforstår jeg? Kunne du utdypt hva du mener med negativ forstand?

Noen som har noen erfaringer rundt disse klokkene: AKG 242 HD / AKG 272 HD og evt en god forsterker / dac kombo for dem? Lukket vs åpen - hva blir den største lydforskjellen?

Takker

Edit: Leste de siste par sider nå også og det Tiger skrev om HiFiMan HE-300 virket veldig spennende.. hjelp! Elsker denne letingen..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Har du noe informasjon om hvilken utgangsimpedans denne forsterkeren har?

Denons hodetelefoner trives best med solid-state forsterkere med LAV utgangsimpedans.
    Alt over 2 ohm utgangsimpedans kan gi hørbar effekt, i negativ retning.

Her er det mye informasjon om emnet:
    NwAvGuy: Headphone & Amp Impedance
    Vet ikke :/

Så nettop The Dark Knight med D5000 på (Har sett filmen mange ganger)
    Ekstremt fornøyd med lydensignaturen når det gjelder filmer her. Orkestre med god akkustikk og litt dyp bass spilles mye i filmen, og eksplosjonene høres fyldig og ekte. Sånn skal det være

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ekstremt fornøyd med lydensignaturen når det gjelder filmer her. Orkestre med god akkustikk og litt dyp bass spilles mye i filmen, og eksplosjonene høres fyldig og ekte. Sånn skal det være
    Skeptisk til produsenter som ikke publiserer tekniske data. Jeg ville valgt en forsterker som har et bra rykte, med gode tekniske data og har gjort det bra i uavhengige tester.

Gratulerer med flotte hodetelefoner. Fint du ble fornøyd med Denon.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bør ikke matrix m-stage være en grei hodetelfonforsterker til disse?
    Ebay, 270usd

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Bør ikke matrix m-stage være en grei hodetelfonforsterker til disse?
    Ebay, 270usd
    Ja, billig og bra, men Matrix m-stage har som orginalen, Lehmann Audio Black Cube Linear, en utgangsimpedans på hele 5 ohm. Ikke spesielt imponerende.
    Sammen med hodetelefoner med høy impedans er ikke dette noe problem, men til Denon D2/5/7K med lav impedans, er det uheldig. Jeg ville valgt noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jaha. Da er det vel bare å
    Ja, det var det. Ikveld må jeg komme til enighet med meg selv... Skal, skal ikke (?)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prismessig skjønner jeg valgets kvaler. Hva tror du SR-009 gir utover det du har idag, mener du? Har du hørt SR-007?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Ja, billig og bra, men Matrix m-stage har som orginalen, Lehmann Audio Black Cube Linear, en utgangsimpedans på hele 5 ohm. Ikke spesielt imponerende.
    Sammen med hodetelefoner med høy impedans er ikke dette noe problem, men til Denon D2/5/7K med lav impedans, er det uheldig. Jeg ville valgt noe annet.
    Også produkter fra Burson og NuForce har HØY utgangsimpedans (160 serien - 5 ohm, Icon - 10 ohm, Udac - 6 ohm). Dette er dårligere enn det Fiio E5 og Sansa Clip+ presterer, gadgets som koster under 300,-

Burson og NuForce bruker kanskje så mye penger på polert aluminium at det er lite rom for gode konstruksjoner.
    Schiit publiserer ikke sine produkters tekniske data, foruten det helt nødvendige. Asgard er anbefalt for hodetelefoner ned til 8 ohm impedans. Det antyder at Asgard har lav utgangsimpedans.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Prismessig skjønner jeg valgets kvaler. Hva tror du SR-009 gir utover det du har idag, mener du? Har du hørt SR-007?
    Den gir nok mer av alt slik jeg har forstått, da sammenliknet med SR-407. Kikket på SR-007 tidligere, men gikk bortifra denne da den ble omtalt som nokså varm og farget i lyden. Var ikke det jeg var ute etter og gikk da for 407'ene. Utrolig klare, livlige og engasjerende. Var temmelig klart at Lambda i kombo med transistor er/var noe for meg. Rørdriveren til Stax imponerte ikke akkurat i sammenlikning, dog skal det sies at den i utgangspunktet er billigere.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått satt opp en Schiit Asgard med en Abrahamsen A-DAC. Klokkene mine har det mye finere nå enn tidligere. De slapper mer, lyden er mer organisk og mye mindre stresset. Bassfattige som klokkene er (K501) så forstår jeg nå hvorfor... Lydsignaturen til K501 virker mer naturlig nå enn når jeg drev dem rett fra laptopen.

Bilder vil komme... Vil jo vise frem herligheten.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken sjanse levner dere denne fra Asus?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tesla serien

Disse ser spennede ut og 4k prisklasse er ikke avskrekkende.

Link

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Disse ser spennede ut og 4k prisklasse er ikke avskrekkende.

Link
    Fine de der!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hvilken sjanse levner dere denne fra Asus?
    Med tanke på omtalen de har fått for lydkortene sine tror jeg det blir en meget god sak.

Lynx har kommet med en tilsvarende sak som sannsynligvis er helt i referanseklassen, Hilo Referance heter den og koster 16k.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurdering av HiFiMAN HE-300

K70x må finne seg i å bli brukt som en referanse opp mot HE-300. Først og fremst fordi mange har hørt K70x. Dernest fordi K70x er en svært god hodetelefon, men også fordi HE-300 prismessig er en direkte konkurrent.

HE-300 overrasker svært positivt.

Her er en kortfattet vurdering etter å ha brukt HE-300:

Komfortmessig er HE-300 ($299) gode og de er såpass lette at de som synes HE-500 ($899) og LCD-2 ($995) er for tunge, og som kan ha nakkeproblemer av tunge hodetelefoner, vil finne HE-300 som ren blåresept for nakken. Noen vil kanskje føle de er for lette, og for meg blir HE-500 mer en del av meg enn HE-300 som føles som luft på hodet. Man tilpasser både HE-300 og HE-500 til sitt komfortnivå lett via det bøybare hodebandet, dersom man føler man må justere noe. Kabelen som følger med er en høyttalerkabel fra Canare (4 x 20 awg) med påmontert 1/8" plugg og 1/4" adapter. Den enkelte får vurdere om de kan leve med denne kabelen, som veier 172g mens hodetelefonen alene veier 316g. Jeg har bestilt meg en kabel fra Q som veier rundt 60g (inkl. alle plugger) og selve kabelen er bokstavlig talt er like lett og fleksibel som en skolisse.

HiFiMANs HE-500 har en lydsignatur som er mørkere og oppleves mindre artikulert enn HE-300. Sammenlignet med LCD-2 og HE-500 vil HE-300 for enkelte føles som et frisk vindpust lydmessig. Når det gjelder bassmengden i HE-300, så er den såpass mye mer tilstede sammenlignet med K70x at det ikke er snakk om nyanser, men to helt forskjellige opplevelser. Det betyr ikke at HE-300s basskvalitet går utover mellomtone og diskant. Vokal renderes innsmigrende klart. Det er en svært kjærkommen balanse i lydsignaturen fra HE-300.

Nå er bl.a. vokalpresentasjon enn av de orthodynamiske hodetelefonenes styrke. HE-300 kommer ganske nær.

Har benyttet et variert utvalg av musikk for å danne meg et inntrykk av hva HE-300 leverer av lydkvalitet:

- Infected Mushroom "Vicious Delicious"
    - Anders Widmark "Waiting for a Train"
    - The Rippingtons "Let it Rip"
    - Leonhard Cohen "Ten New Songs"
    - Kirk Franklin "Hello Fear"
    - Josh Turner "Your Man"
    - Basshunter "Now you're gone"
    - Jennifer Warnes "Famous Blue Raincoat"
    - Stanley Clarke "East River Drive"
    - a-ha "Ending on a High Note"

Mitt inntrykk er at HE-300 er en all-rounder og klarer å engasjere på et bredt utvalg av musikk, og spesielt på musikk "med fart i".

HE-300 er en hodetelefon jeg beholder. Enkelte vil muligens finne HE-300 "for lyse", mens andre vil finne dem "for mørke". Det kommer helt ann på referansepunktene man har. Jeg finner dem utrolig velbalansert og at man får en såpass balansert hodetelefon med denne lydkvaliteten til $299 er svært gledelig. Det vil si inkl. frakt og norsk moms ca. 2.000 kroner levert på dørstokken din 1 uke eter bestilling via PayPal.

Konklusjon:
    HE-300 er en engasjerende hodetelefon. Den er engasjerende med en større hodetelefonforsterker, men langt viktigere så er den også ganske engasjerende drevet kun fra hodetelefonutgangen på en iPhone 3G. Dét er første gang fra HiFiMAN, og en aldri så liten milepæl. Godlyd uten å måtte bruke (mange) penger på egen hodetelefonforsterker, som f. eks. alle diskusjonene som K70x har hatt et tilsnitt av.

Disclaimer: Dette er inntrykk etter ei snau uke, og kan endre seg over tid. Hvis så er tilfelle, vil jeg komme tilbake og eventuelt justere inntrykkene. Men jeg forventer egentlig ikke at de inntrykk jeg nå har om HE-300 vil endre seg i vesentlig grad.

Side 65 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •