HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 2621
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Tiger]Trist å høre. Basert på hva jeg kjenner til, så skyldes dette én av to ting:

- Schiit Lyr har ødelagt LCD-2
    - eller at den LCD-2 du har kjøpt er kjøpt mellom april og juni (?) og således i en batch med dårlig QC av drivere. Utgaver før ca. april og rev. 2 er forsåvidt friskmeldt.

Interessant jeg kjøpte la inn bestilling den 27.04 og de sendte den 02.05....så det kan høre ut som at jeg kan ha fått en med dårlig QC. Lyden forsvant mens jeg hørte på musikk og heller ikke særlig høyt....dette er vel også med å underbygge denne forklaringen kontra problemet med spenningen nå en slår på LYR.

Jeg har forøvrig kontaktet Audeze så venter i spenning på svar fra de.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultimo april, ja. Kjedelig. Da tipper jeg du får et par flunk nye rev. 2 LCD-2 rimelig kjapt. Hold oss oppdatert.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm Beyerdynamic DT770 80ohm brukt for 800 kroner er vel ikke så værst deal det? Kanskje jeg burde hoppe på det i steden for å spare meg opp til flere tusen (Denon D5000), selge mine K702, skaffe dyr forsterker OSV

har 1200 rett i lomma, tog billetten er 85 kroner... hmm

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theworldforgotten
    Joda, men jeg tenker som så: TechPowerUP har kåret HE-300 som den nye bang-for-the-buck kongen av hodetelefoner.
    Ikke alle som søker det bang som disse viser: "The Head-Direct HiFiMAN HE-300s are great for all of those looking for a mid and bass centered headphone with above average treble performance as well. The midrange is one of the best we have ever come across in the sub $300 price category. The HE-300s are great all-rounders with their principal qualities being the bass and midrange quality".

Er du ute etter dette?

Newcomer theworldforgotten sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er nokså presis det jeg er ute etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Tiger]Trist å høre. Basert på hva jeg kjenner til, så skyldes dette én av to ting:

- Schiit Lyr har ødelagt LCD-2
    - eller at den LCD-2 du har kjøpt er kjøpt mellom april og juni (?) og således i en batch med dårlig QC av drivere. Utgaver før ca. april og rev. 2 er forsåvidt friskmeldt.

Interessant jeg kjøpte la inn bestilling den 27.04 og de sendte den 02.05....så det kan høre ut som at jeg kan ha fått en med dårlig QC. Lyden forsvant mens jeg hørte på musikk og heller ikke særlig høyt....dette er vel også med å underbygge denne forklaringen kontra problemet med spenningen nå en slår på LYR.

Jeg har forøvrig kontaktet Audeze så venter i spenning på svar fra de.

Da har jeg fått tilbakemelding fra Audeeze og de betaler frakt tilbake og jeg får en ny i retur. Rask og god kundebehandling

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alle store produsenter som har en slik kundebehandling, som lille Audeze. Godt det ordnet seg. Rev. 2 vil gi deg hakket mer artikulert lydbilde, og de er ca. 10% lettere enn rev. 1.

Edit: Siden du er uten LCD-2 en periode -> Har du vurdert å sende Lyr til Schiit Audio for oppgradering (sikkerhetsmessig). Schiit tilbyr sine kunder dette som en effekt av bruker NwAvGuys persistente målinger av Asgard. Schiit sa i etterkant dette (utdrag): "Asgards will now ship with the same relay mute as Lyr, when we are back in stock. We will also offer a retrofit relay mute for Asgard and Lyr, for customers who want the convenience, and install it on any current owner's amp for free. "

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå spilt ganske mye med Audio Technica ATH-M50 - kan anbefale dem sterkt da de spiller meget bra selv rett ut fra bærbare enheter og har flott driv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres flott ut, cyber.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en review der man omtaler både rev. 1 og rev. 2 av LCD-2:

Follow-Up: Audeze's Rev 2 Drivers for the LCD-2 Headphone (Playback 47) | AVguide

Grei frekvenskurve:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Høres flott ut, cyber.
    Satt og hørte endel "gode" innspillinger på dem i går rett utfra den bærbare - selv om de ikke toucher de dere "harde" headfi-folk har i hus så er det jo slik at det er svært få stereoanlegg som kan matche pakken man får med et godt headset. Selv til store bunker frognertiere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alle store produsenter som har en slik kundebehandling, som lille Audeze. Godt det ordnet seg. Rev. 2 vil gi deg hakket mer artikulert lydbilde, og de er ca. 10% lettere enn rev. 1.
    Det skulle jo bare mangle når de har solgt produkter uten tilstrekkelig kvalitetskontroll.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er det ikke alle utenlandske foretak som dekker returfrakt til utlandet. Det var det jeg mente var positivt, fordi det kommer ikke inn under "skulle bare mangle".

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv CDON betaler returfrakt....

Og når feilen mest sannsynlig skyldes dårlig/manglende kvalitetskontroll mener jeg bestemt at det kommer inn under kategorien "skulle bare mangle".

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDon.no? Hva har det med kjøp og frakt av varer fra US og/eller Østen å gjøre? Beats me.

Slike "skulle bare mangle" er ting man kan ta for gitt, og faktisk bli skuffet. Så at man ordner opp, er tillitsvekkende.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet HE-300 i dag og vil vurdere dem opp mot K702 (samme prisklasse) og kun for morro HE-500 (modellen over rent nummermessig, men ikke teknologimessig).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tiger]CDon.no? Hva har det med kjøp og frakt av varer fra US og/eller Østen å gjøre? Beats me.
    QUOTE]
    CDON er i utlandet.

Forøvrig har jeg fått ny vare fra US uten spørsmål siden den forrige ble borte i posten (sendt som brevpost uten sporing), fru Speltz gir god service.

Hadde jeg vært Audeze eier hadde jeg forventet at det ble ordnet kostnadsfritt for meg men nå kan det hende jeg er kravstor.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt selskapet er i utlandet er helt irrelevant, så lange man kjøper via cdon.NO, som da må forholde seg til Forbrukerkjøpsloven. Ref. punkt 10 i kjøpsbetingelsene: "10. Lover. Tvister om disse vilkårene skal avgjøres ifølge norsk lov. CDON.COM følger Forbrukerrådets retningslinjer."

Hadde jeg vært Audeze eier hadde jeg forventet at det ble ordnet kostnadsfritt for meg men nå kan det hende jeg er kravstor.
    Du er ikke kravstor, men bevisst. Det er vi alle, fordi vi har en forbrukervennlig Forbrukerkjøpslov. Og, det er selvsagt alltid en sjanse ved å importere varer selv, og det er derfor godt å se at enkelte (inkludert Audeze) følger norsk Forbrukerkjøpslov ved returfrakt under garanti. Det er ikke en selvfølge, men gledelig.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet HE-300 i dag og vil vurdere dem opp mot K702 (samme prisklasse) og kun for morro HE-500 (modellen over rent nummermessig, men ikke teknologimessig).
    Test dem rett i bærbart utstyr også når du først er i gang. Der burde de gjøre det meget bra, om jeg har forstått riktig.

Når en er oppe på dedikerte amper, burde vel forskjellen bli mer i favør av hvertfall 500!
    Etter hva jeg leser har de jo blitt vurdert som bedre enn 70x i (alle 2 ) de foreløpige testene jeg har sett.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste de med kun iPhonen. Enkelte mener at HE-300 låter "varmt". Nå skal jeg ikke konkludere for tidlig, men mitt inntrykk sånn rent umiddelbart at HE-300 ikke låter "varmt". Men, dette er jo relative begrep, så man må ha et referansepunkt i forhold til "varmt".

HE-300 veier kun 316g, og kabelen veier 172g. De er mao. ganske lette...og kabelen ikke. Kabelen er Canare 4S6 (4 x 20 awg) med 1/8"-plugg og 1/4" adapter.

Det følger ikke med 1 ekstra ørepad og heller ikke 2 stk. koaksplugger for de som vil lage DIY-kabel. Dette følger med bl.a. HE-500.

Side 61 av 132 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •