HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 2621
    Newcomer theworldforgotten sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er ikke HE-300 i den prisklassen du leter da, og lydmessig aktuell for deg?
    Virker sånn, men jeg har jo ingen mulighet for å prøve dem?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja -> HiFiMAN sier "30 days refund". Returfrakten er vel det man må betale. $20 fra HiFiMAN til deg, men sikkert mye dyrere sendt fra Norge til HK.

Alternativet er jo å satse på at de dukker opp lokalt i regionen og at noen arrangerer ett treff.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... eller rett og slett tore å ta sjansen og dersom de ikke faller i smak, selge dem videre på bruktbørsen. "Den som intet våger....." og så videre.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Sjansespill har fungert sånn noenlunde bra hittil for min del. Av og til bommer man, og av og til treffer man. Research er uansett en grei basis før man smeller til.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Det hadde vært greit om jeg var rutinert på å kjøpe headphones, men saken er den at jeg kjøper et og beholder det i hvert fall et par år. Da ønsker jeg egentlig å få mest mulig for pengene der og da, og slik skal det ikke mye til med sending og retur før jeg kunne kjøpt noe dyrere (og forhåpentligvis bedre). :-P

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Alternativet er jo å satse på at de dukker opp lokalt i regionen og at noen arrangerer ett treff.
    At de dukker opp i regionen ville jeg satt resten av feriepengene mine på
    Det med treff er mer usikkert...

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theworldforgotten
    Hehe. Det hadde vært greit om jeg var rutinert på å kjøpe headphones, men saken er den at jeg kjøper et og beholder det i hvert fall et par år. Da ønsker jeg egentlig å få mest mulig for pengene der og da, og slik skal det ikke mye til med sending og retur før jeg kunne kjøpt noe dyrere (og forhåpentligvis bedre). :-P
    Jeg ville gått for Beyerdynamicene du likte best. DT770 er populære på bruktmarkedet, den dagen du vil bytte/oppgradere, kan du selge dem og få en grei sum tilbake. De andre merkene er vanskeligere å selge uten at tapet blir større (unntak AKG).

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HASTER! Bør jeg kjøpe 32 Ohm eller 80 Ohm for bærbar og mobiltelefon? Snakker HTC Desire og Dell XPS 15. Må kjøpe innen de neste timene.

Edit: Nå var det litt for sent, alle ble utsolgt på Komplett i løpet av et øyeblikk fordi Hardware.no reklamerte for dem... gjør meg dog ingenting! Jeg var nemlig den som fikk det siste eksemplaret deres. xD Fikk en del panikk i det siste øyeblikket, da JAVA måtte oppdateres da det kun var 5 eksemplarer igjen. 2 minutter senere, og fire til var revet bort. Fikk brukt tastatur-skillsene til det fulleste, og ordrebekreftelsen var der et minutt senere igjen. Fantastisk! 32 Ohms-utgaven for 1200 kroner frakt inkludert.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pen pris, grattis! 32 Ohmere er letter å drive for bærbart. Og hvem har vel tid og ankledning til å skille mellom små forskjeller (som i 32 versus 80 Ohm) i lydbildet når en er på farta?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, takk! Nå har jeg bare den gnagende tvilen om at Hifiman HE-300 er et bedre kjøp. Men sannsynligvis ikke! Siden de må importeres med MVA lagt til, så koster de meg 2050 kroner. Det er nesten dobbelt så mye. På den andre siden er det slik at dersom jeg kan identifisere lyden som bedre på en eller annen måte, så er det som oftest verdt det. Hifiman HE-300 ser også en million ganger bedre ut enn Beyer. Derfor kommer tvilen og plager meg. :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, takk! Nå har jeg bare den gnagende tvilen om at Hifiman HE-300 er et bedre kjøp. Men sannsynligvis ikke! Siden de må importeres med MVA lagt til, så koster de meg 2050 kroner. Det er nesten dobbelt så mye. På den andre siden er det slik at dersom jeg kan identifisere lyden som bedre på en eller annen måte, så er det som oftest verdt det. Hifiman HE-300 ser også en million ganger bedre ut enn Beyer. Derfor kommer tvilen og plager meg. :twisted:
    Du kommer enten til å:
    1) Selge og oppgradere
    2) Oppgradere og beholde

Foreslår derfor følgende:
    Legg 15-20k i dette først som sist, så slipper du å få besøk av oppgraderingsspøkelset:evil:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du leter etter DEN beste hodetelefonen, vil du sannsynligvis ikke finne den. Det gjelder å senke lista til å passe ens egen kapasitet/musikalitet/begrensning/økonomi. Enes med seg selv om at "dette er bra nok". Når det er sagt, går jeg med på at HiFiMAN sine HE-300 sannsynligvis er en bedre HT enn Beyer DT 770. Utseendemessig vil du uansett ha valget mellom å gå med to halve hjulkapsler eller to stekepanner på ørene.

Og husk, i vår gjennomregulerte verden er det å ta noen sjanser - som det å gjøre innkjøp usett/-hørt - nettopp noe som gir livet et snev av frihet.

Kjøp ivei!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til byggekvalitet er Beyer DT bedre enn de fleste.

Det er alltid noe som er bedre, de større Denon modellene og Beyer T5 er sannsynligvis bedre enn den rimelige Hifiman saken så det er ikke noe problem å gå bananas.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men jeg tenker som så: TechPowerUP har kåret HE-300 som den nye bang-for-the-buck kongen av hodetelefoner. I USA har man lavere priser som tilsvarer mer enn 25% som er den norske MVA-kostnaden. Når disse billig kan fraktes til Norge, så vil jo dette gi dobbelt effekt. HifiMAN vil rett og slett ha et produkt som gir mye mer verdi for pengene rundt 2000,- punktet enn noen andre.

Og nei, byggekvalitet er ikke viktig for meg. Så lenge kabelen er solid, burde jeg klare å ikke ødelegge klokkene.

Håpet mitt er derfor at noen som originalt er på jakt av disse, har kjøpt dem og er villig til å la meg prøve en liten halvtime eller så. Har mulighet i både Stavanger og Oslo-områdene. 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Når det kommer til byggekvalitet er Beyer DT bedre enn de fleste. ...
    Enig. Det er grunnen til at tanken om å kvitte meg med dem ikke engang faller meg inn. Byggekvaliteten er imponerende, estetiske i all sin solide funksjonalitet.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som i det hele tatt bruker hodetelefoner til film???

Må få teste D5000 til film, Hifiklubben i Ski har de på utstilling men de er jo bolta fast i den boksen de har... Spurte om de kunne ta den av men de sa nei fordi den er låst fast der...

Det er ingen måte å bestille demo på hodetelefoner på nett ser det ut som.

Burde de gå ann hvis jeg sender mail??

Jeg fikk prøve B&W P5 siden den var ikke bolta som Denon'ene men den skurra og hakka når jeg satt den i receiverene som spilte filmer Oo (sprengt? oO)

Vil gjerne ha de låst opp og tatt ut av skapet for å se på litt filmer med de osv..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Er det noen her som i det hele tatt bruker hodetelefoner til film???

Må få teste D5000 til film, Hifiklubben i Ski har de på utstilling men de er jo bolta fast i den boksen de har... Spurte om de kunne ta den av men de sa nei fordi den er låst fast der...

Det er ingen måte å bestille demo på hodetelefoner på nett ser det ut som.

Burde de gå ann hvis jeg sender mail??

Jeg fikk prøve B&W P5 siden den var ikke bolta som Denon'ene men den skurra og hakka når jeg satt den i receiverene som spilte filmer Oo (sprengt? oO)

Vil gjerne ha de låst opp og tatt ut av skapet for å se på litt filmer med de osv..
    Jeg bruker hodetelefoner til film hvis min bedre halvdel legger seg tidligere enn meg. Fungerer fint det men jeg foretrekker hel eller halvåpen hodetelefon med tanke på at det ikke blir klamt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LCD-2 deffekt.....pga LYR ?

Satt å hørte på musikk da lyden plutselig forsvant fra den høyre høyttaleren.....slo av LYR og prøvde igjen samme resultat. Lot LYR være av til neste dag....ingen bedring. Prøve også skifte kilde uten at det hjalp. Testen igjen en kveld da var det plutselig lyd i begge høyttaleren på lcd 2. Men dette var bare forbi gående. Tenkte det var noe galt med LYR.

Så rett før jeg skal sende den tilbake prøver jeg LCD-2 på receiveren min....hmm bare lyd i ene høyttaleren.....prøver hd 600 bare lyd i ene høyttalleren....rimelig forrvirret!! Pakker opp igjen LYR som jeg har pakket ned for å sende til reperasjon....lyd i begge høyttaleren på hd 600 og bare ene høyttaleren i LCD 2.

Ny konklusjon det er LCD-2 som er deffekt....vet det har stått tidligere i tråden at medlemer på head hi fi har opplevd at forsterkere fra Shiit Audio har ødelagt hodetelefonen deres, noe som har link til tråd hvor dette er tilfelle?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    Satt å hørte på musikk da lyden plutselig forsvant fra den høyre høyttaleren.....slo av LYR og prøvde igjen samme resultat. Lot LYR være av til neste dag....ingen bedring. Prøve også skifte kilde uten at det hjalp. Testen igjen en kveld da var det plutselig lyd i begge høyttaleren på lcd 2. Men dette var bare forbi gående. Tenkte det var noe galt med LYR.

Så rett før jeg skal sende den tilbake prøver jeg LCD-2 på receiveren min....hmm bare lyd i ene høyttaleren.....prøver hd 600 bare lyd i ene høyttalleren....rimelig forrvirret!! Pakker opp igjen LYR som jeg har pakket ned for å sende til reperasjon....lyd i begge høyttaleren på hd 600 og bare ene høyttaleren i LCD 2.

Ny konklusjon det er LCD-2 som er deffekt....vet det har stått tidligere i tråden at medlemer på head hi fi har opplevd at forsterkere fra Shiit Audio har ødelagt hodetelefonen deres, noe som har link til tråd hvor dette er tilfelle?
    Kjedelig å høre.

Du kan starte med å se i bloggen til Nwavguy, det er han som flagget det og ble utestengt på head-fi.

NwAvGuy

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre. Basert på hva jeg kjenner til, så skyldes dette én av to ting:

- Schiit Lyr har ødelagt LCD-2
    - eller at den LCD-2 du har kjøpt er kjøpt mellom april og juni (?) og således i en batch med dårlig QC av drivere. Utgaver før ca. april og rev. 2 er forsåvidt friskmeldt.

Ta kontakt med Audeze og be de pent om å dekke frakt begge veier. Internasjonale kunder har ikke krav på det, men kundebehandlingen er upåklagelig. Husk også å beskrive problemet når du returnerer dem til Audeze og legg det i pakken.

Jeg ville ikke forfulgt Schiit. De krever høyst sannsynlig at du skal returnere forsterkeren. De tester den og finner alt OK, og du er like langt. De oppgraderer den kanskje med sin nye "beskyttelse", men det hjelper jo ikke deg med en ødelagt LCD-2.

Send en mail til Audeze og ta det derfra.

PS: Har du fulgt Schiits anbefaling om å ALLTID skru ned volumpot FØR du drar hodetelefonene ut av forsterkeren for DERETTER å slå den av? Og, vice versa på igjen. Hvis ikke kan det være at det er Lyr som har begravd driveren.

Side 60 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •