HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2621
    Newcomer theworldforgotten sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå skal jeg ikke stjele fokus fra deg, og derfor inkludere en liten innstikker. Selv om jeg ikke så veldig kunnskapsrik på hifi heller, vil jeg påstå etter å ha lest tråden at Audio Technica ATH-M50 virker som et godt valg for deg. Hvorvidt forsterker er bedre til prisen har jeg ingen anelse om, men er i hvert fall godt fornøyd med mitt Asus Xonar Essence STX som har forvandlet både høyttalere og headphones helt.

Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Nei, men i forhold til pris er de dårlige. Hadde de hatt samme prislapp som Sony MDR-XB700 ville de vært et bra kjøp.

Hvis du må ha et produkt fra Monster bør du velge Beats Pro eller IEM modellene.
    Føler meg absolutt ikke begrenset til noe merke. Likte forsåvidt designen på Sony MDR-XB700 også, og dersom denne kan måle seg til såpass lav pris, må den nesten prøves. Hadde dog fremdeles vært utrolig kjekt å fått prøvd Beyerdynamic for å sette på plass dens bass-signatur. Om den har både bass og ren lyd ellers, snakker vi jo lydnirvana!

Vil forresten en FiiO E5 mini-forsterker ment for bærbare gjøre seg bra? Koster i underkant av 100 kroner frakt inkludert, og har sett mange positive tilbakemeldinger.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JonasBrink
    Hei, er helt fersking på Head-fi og kan lite nok om standard hi-fi til å begynne med. Har nettopp investert i ny PC, men bruker fortsatt de samme gamle kjedelige headphonsene jeg har brukt i flere år nå (Steelseries Siberia). Derfor har jeg valgt å på leting etter noe av sikkelig kvalitet og bestemt meg for å sette av ihvertfall et par tusen for å få en sikkelig oppgradering. Problemet er altså at jeg er helt blank på omerådet, og når jeg først skal gå for en såpass stor investering er det greit å gå for noe man ikke angrer på i ettertid.

Bruksomerådet er altså PC, som inkluderer musikk, spilling og film. Når det kommer til musikk er det for det meste spotify premium med "High quality streaming" skrudd på. Jeg hører på veldig variert, alt fra klassisk til hip-hop til rock til dubstep. Jeg ser på det meste av film/serier, men ikke så mye action må jeg innrømme. Lyd i spill er ikke så altfor farlig for min del, og kan derfor nedprioriteres om nødvendig.

Jeg så først mye på AKG K701, som virket veldig gode til prisen. Men er litt bekymret for hvor vanskelig de virker å drive. Jeg har ikke pengene til å kjøpe en dedikert forsterker til mange, mange tusen. Og det at de ikke er egnet så godt for film er upraktisk.

Jeg er også litt usikker med tanke på kilde. Hadde egentlig tenkt å gå for et lydkort (Asus Xonar Essence STX), men har lest at headphone-forsterker er bedre til prisen. Er det stor forskjell her? Hva får man i samme prisklasse som Xonaren, evt. litt dyrere? Hvordan er slike løsninger sammenlignet med headphones med innebygd lydkort som f.eks Qpad 1339?

Om noen kan foreslå noen kombinasjoner av forsterker/lydkort/headphones til en samlet pris på rundt 2000-4000 kroner, hadde jeg vært veldig takknemlig.

Takk for alle svar! =)

Edit: Om noen lurte har jeg bare integrert lydkort på PCen nå. Jeg har en Harman Kardon HK970 forsterker, men den driver vel ikke headphones noe særlig bra sammenlignet med headphone-forsterkere eller Asus Xonar for den saks skyld?
    Hei
    Velkommen til forumet

Hvis du leser denne tråden vil du se at du får mange svar på dine spørsmål som vil variere litt ut fra preferanser.

Mitt innspill vil nok være AKG 271 mkII/272hd (samme klokke bare den ene med avtagbar ledning) disse fungerer veldig bra og trenger ikke nødvendigvis egen amp og har fellestrekk med 701 siden de er samme familie. Jeg synes de er veldig bra, og har dem selv. Pris er ca 14-1600 på nett. Finnes mange små dac/amp kombinasjoner til rundt tusenlappen. Her er det lurt å lese tester og finne en som tiltaler deg både visuelt, prismessig og som har fått gode tester.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om de overhodet ikke har noen HiFi-butikker i Stavanger som har Beyerdynamic. Er det mulig?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4Sound kjeden fører Beyer og har ofte en del modeller i butikk.

Regner med at de har butikk(er) i Stavanger.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theworldforgotten
    Virker som om de overhodet ikke har noen HiFi-butikker i Stavanger som har Beyerdynamic. Er det mulig?

Newcomer JonasBrink sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hei
    Velkommen til forumet

Hvis du leser denne tråden vil du se at du får mange svar på dine spørsmål som vil variere litt ut fra preferanser.

Mitt innspill vil nok være AKG 271 mkII/272hd (samme klokke bare den ene med avtagbar ledning) disse fungerer veldig bra og trenger ikke nødvendigvis egen amp og har fellestrekk med 701 siden de er samme familie. Jeg synes de er veldig bra, og har dem selv. Pris er ca 14-1600 på nett. Finnes mange små dac/amp kombinasjoner til rundt tusenlappen. Her er det lurt å lese tester og finne en som tiltaler deg både visuelt, prismessig og som har fått gode tester.
    Hei hei,

Takk for innspillet!

Jeg gikk med en gang på google for å finne priser på de du anbefalte, og kom inn på prisjakt sin side, hvor det lå 272HD fra 1350 og oppover, men så så jeg at Multicom hadde et demoeksemplar til 990. Siden de så perfekte ut for meg og jeg trodde jeg sparte mye hoppet jeg på muligheten og bestilte mer eller mindre med en gang. Og så så jeg at Multicom til vanlig selger de for 1100, så da sparte jeg ikke så altfor mye allikavel. Så noen ganger kan prisjakt/prisguide være mer til forvirrelse enn hjelp, men pyttpytt.

Jeg tror ihvertfall jeg blir storfornøyd med disse, oppgradering er det ihvertfall uansett hvordan man ser på det. Jeg bestilte med et Asus Xonar Essence STX og tror det skal holde for meg.

En fordel med disse er at de vistnok er litt mer lettdrevne enn K701, og at de er lukket og lette (med tanke på fysisk vekt). Slik at om jeg oppgraderer om et år eller to kan jeg bruke disse som reise-headphones. Perfekt! =)

Takk igjen, gleder meg til pakken kommer.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    4Sound kjeden fører Beyer og har ofte en del modeller i butikk.

Regner med at de har butikk(er) i Stavanger.
    Tusen takk! Det så ut som om de hadde tonnevis av produsenter der, så dit stikker jeg uansett. Ellers var jeg heldig nok til å finne en venn med DT 770 Pro.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maxwell HiFi i Stavanger har Beyer.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så meget for den! Var inne på HiFi-klubben, Maxwell, 4Sound og Sony. Her fikk jeg testet det meste. Etter min mening hadde karen på Maxwell desidert mest peiling. Tilfeldigvis var det også her jeg fant de beste klokkene. Erfaringene generelt var som følger:

Denon AH-2000 (8/10)
    Fin mellomtone og i det hele tatt meget behagelig lyd. Manglet dog litt trøkk i bassen i forhold til det jeg var ute etter.

Beyerdynamic DT 990 (6/10)
    Ikke like glad i disse som DT 770 Pro. Veldig nøytral og litt tilbakeholdene nesten. Savnet litt av det spennende preget med den ekstra bassen fra DT 770.

Maestro GMP 450 Pro (9/10 - 10'er for lyd)
    De dyreste, men også desidert beste som ble anbefalt av fyren på Maxwell. De skulle ha 4000 for den, så har jo ikke hatt noe å sammenligne med. Uansett, elsket detaljnivået og hvor levende musikken ble. Finner jeg den til litt lavere pris, blir det heller den enn DT 770 Pro. 300 Ohm fungerte ypperlig på min HTC Desire, så kan bare drømme om deres kvalitet sammen med skikkelig utstyr.

AKG K270 (4/10)
    De verste jeg prøvde. Fyren fra Maxwell forklarte at de hadde sluttet å ta inn AKG etter at hadde omstilt til en ganske kald signaturlyd, der mange toner på en måte smeller med den samme ubehagelige følelsen som å slå fingeren mot metall. Place bo effect aside, når jeg tok på meg disse var det presis slik jeg opplevde dem. Overdramatiserte på en ubehagelig måte.

Sony MDR-XB700 (7/10 - mest pga pris)
    Billigste hodetelefonene. Det markerte seg også, ved at detaljnivået var -mye- lavere enn de andre.

Beats by Dre Studio (5/10)
    Opplevde dem som ganske like Sony sine. Litt mer detaljer, men bassen var ikke så bra som jeg hadde forventet. Overdøvende, men av en langt dårligere kvalitet enn de andre dyre hodetelefonene.

Konklusjon: Om jeg klarer å få Maestro GMP 450 Pro til 2500 kroner eller lavere, vil jeg trolig gå for dem. Hvis ikke synes jeg Beyerdynamic DT 770 PRO gjorde det bra. Denon hakket i hæl. DT 990 likte jeg ikke særlig mye, men det var mest fordi de ikke var så spennende, mens AKG var direkte vonde å høre på og Beats veldig sminket.

Edit 2: Tok jo ikke med Beyerdynamic DT 770 Pro i oversikten. Men kan hilse og si at den er 10/10. Gjerne 9,5 på lydkvalitet, men til så lav pris.. herregud.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theworldforgotten
    Takk så meget for den! Var inne på HiFi-klubben, Maxwell, 4Sound og Sony. Her fikk jeg testet det meste. Etter min mening hadde karen på Maxwell desidert mest peiling. Tilfeldigvis var det også her jeg fant de beste klokkene. Erfaringene generelt var som følger:

Denon AH-2000 (8/10)
    Fin mellomtone og i det hele tatt meget behagelig lyd. Manglet dog litt trøkk i bassen i forhold til det jeg var ute etter.

Beyerdynamic DT 990 (6/10)
    Ikke like glad i disse som DT 770 Pro. Veldig nøytral og litt tilbakeholdene nesten. Savnet litt av det spennende preget med den ekstra bassen fra DT 770.

Maestro GMP 450 Pro (9/10 - 10'er for lyd)
    De dyreste, men også desidert beste som ble anbefalt av fyren på Maxwell. De skulle ha 4000 for den, så har jo ikke hatt noe å sammenligne med. Uansett, elsket detaljnivået og hvor levende musikken ble. Finner jeg den til litt lavere pris, blir det heller den enn DT 770 Pro. 300 Ohm fungerte ypperlig på min HTC Desire, så kan bare drømme om deres kvalitet sammen med skikkelig utstyr.

AKG K270 (4/10)
    De verste jeg prøvde. Fyren fra Maxwell forklarte at de hadde sluttet å ta inn AKG etter at hadde omstilt til en ganske kald signaturlyd, der mange toner på en måte smeller med den samme ubehagelige følelsen som å slå fingeren mot metall. Place bo effect aside, når jeg tok på meg disse var det presis slik jeg opplevde dem. Overdramatiserte på en ubehagelig måte.

Sony MDR-XB700 (7/10 - mest pga pris)
    Billigste hodetelefonene. Det markerte seg også, ved at detaljnivået var -mye- lavere enn de andre.

Beats by Dre Studio (5/10)
    Opplevde dem som ganske like Sony sine. Litt mer detaljer, men bassen var ikke så bra som jeg hadde forventet. Overdøvende, men av en langt dårligere kvalitet enn de andre dyre hodetelefonene.

Konklusjon: Om jeg klarer å få Maestro GMP 450 Pro til 2500 kroner eller lavere, vil jeg trolig gå for dem. Hvis ikke synes jeg Beyerdynamic DT 770 PRO gjorde det bra. Denon hakket i hæl. DT 990 likte jeg ikke særlig mye, men det var mest fordi de ikke var så spennende, mens AKG var direkte vonde å høre på og Beats veldig sminket.

Edit 2: Tok jo ikke med Beyerdynamic DT 770 Pro i oversikten. Men kan hilse og si at den er 10/10. Gjerne 9,5 på lydkvalitet, men til så lav pris.. herregud.

Hmm regner med den AKG 270 låter helt forskjellig til AKG 271mkii da, da denne låter helt fantastisk til prisen ( noe man også ser om man leser litt rundt på head-fi forumer, ikke bare subjektivt ). Noen som har hørt begge to ?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hmm regner med den AKG 270 låter helt forskjellig til AKG 271mkii da, da denne låter helt fantastisk til prisen ( noe man også ser om man leser litt rundt på head-fi forumer, ikke bare subjektivt ). Noen som har hørt begge to ?
    AKG K270 er en utgått modell (i 2003 hvis jeg ikke husker feil). Regner med theworldforgotten hørte på K271 eller K272. Jeg er heller ikke spesielt begeistret for lyden fra K271/272. K240/242 synes jeg er mye bedre men de har ikke samme bruksområde (halvåpne).

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG K270 er en utgått modell (i 2003 hvis jeg ikke husker feil). Regner med theworldforgotten hørte på K271 eller K272. Jeg er heller ikke spesielt begeistret for lyden fra K271/272. K240/242 synes jeg er mye bedre men de har ikke samme bruksområde (halvåpne).

Hmm ok. Trodde det var en annen da denne jo er låvpriset rundt om kring og jeg synes mine har en varm lydsignatur. Ikke kald . Blir aldri lyttetrett av disse. Ikke noe bassmonster dog, men du hører alle bassnoter tydelig. Mye som skjer i mellomtonen med disse, er vel derfor de er så "lette" å høre på lenge.

Men smaken er som baken, vet ihvertfall hvilken jeg liker best.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyere omtale av Audeze LCD-2: Audeze LCD-2 Planar Magnetic Headphones (Playback 47) | AVguide

Head-fi pr0n:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFiMan sin siste kreasjon, HE-300, som er en dynamisk versjon, høster allerede store og gode ord i utlandet. Her er to versjoner:

Hifiman HE-300: The Dynamic Driver | Headfonia

Head-Direct HiFiMAN HE-300 Headphones Review - Page 1/4 | techPowerUp

Frister ikke noe mindre å ta inn et par av disse til $300 nå....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par? Hva skal du med to stk.? Du vet at du bare trenger 1 til stereo...

Men, sånn er det alltid med det som er nytt: Det skal være superdupert. Vi får se om dette er the real deal til 2K ferdig importert, eller om det er FOTM. Utifra bakgrunnen så bør de være gode.

HiFiMAN er 1 år forsinket med disse, da de ikke er fornøyd med lyden før nå. De sa HE-300 (under annet navn) skulle slippes i fjor. La oss håpe forsinkelsen har gjort sitt til at lydtuningen er god. Svært god. Mulig vi trenger en mer potent utgave av folketelefonen - "K70x".

HE-500 er svært god, og er HE-300 i nærheten, samt veier halvparten, koster under halvparten og virkelig lettdreven: Noen bør seriøst vurdere å ha distribusjon av HiFiMAN-produkter i Norge. Det finnes allerede en i Danmark...

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lyst til å bidra med en million slik at jeg får testet alle de gode hodetelefonene i 200-400$ klassen? :evil:

... Eller eventuelt donere et Stax SR-009 med tilhørende forsterker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke HE-300 i den prisklassen du leter da, og lydmessig aktuell for deg?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Et par? Hva skal du med to stk.? Du vet at du bare trenger 1 til stereo...

Men, sånn er det alltid med det som er nytt: Det skal være superdupert. Vi får se om dette er the real deal til 2K ferdig importert, eller om det er FOTM. Utifra bakgrunnen så bør de være gode.

HiFiMAN er 1 år forsinket med disse, da de ikke er fornøyd med lyden før nå. De sa HE-300 (under annet navn) skulle slippes i fjor. La oss håpe forsinkelsen har gjort sitt til at lydtuningen er god. Svært god. Mulig vi trenger en mer potent utgave av folketelefonen - "K70x".
    Hehe, vittigper :-) Mente 1 stk, 1 sett eller hva du vil. Men det skjønte du jo....

Nå har jo HiFiMan vist seg å være et selskap som viser både at de lytter til publikum og vet hva de driver med, da stort sett hver versjon som har kommet har vært en forbedring. Jeg har og lest det med utsettelsen, og det borger jo for et visst håp.

Om det klarer å danke ut K70x; tja, på lyden vil nok det kunne være mulig. Men når det gjelder salg og distribusjon, så vil jo dette ikke være mulig. AKG selger jo av "alle", mens HiFiMan må importeres selv. Blir ikke like utbredt da....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. Her er dansk importør: http://www.odysseyaudio.dk/

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm

Jeg har både 272 og 240 og er begeistret for lyden fra begge! Synes de har MYE til felles, forskjellen er mest at en er lukket og en åpen.

Side 59 av 132 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •