HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2621
    Newcomer Talisker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz SA-11S1/11S2 som hodetelefonforsterker

Hei, en lurker prøver seg med et spørsmål :-)
    Er det noen som har erfaring med Marantz SA-11S1/11S2? Er den innebygde hodetelefonforsterkeren av god kvalitet?

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvordan dette er mikset er det som er avgjørende. Min erfaring er at "litt lyd legges i den ene, samtidig som hovedlyden i den andre bevares" er det som faktisk er mest vanlig, og at det jeg har kommet over av "ekstrem stereo separasjon" er sjelden.

Hodetelefonene spiller svært liten rolle her. Det man kan bruke for å kompensere slik at stereobildet kan justeres slik man liker det selv er såkalt crossfeed.

Det finnes forsterkere med denne funksjonen innebygget. Noen har justerbar crossfeed, og andre har crossfeed som er forutbestemt.

Man får hodetelefonforsterkere med crossfeed i mange prisklasser (dvs. fra portable til stasjonære).

Man kan også benytte crossfeed-plugin dersom man spiller av musikk fra PC / Mac.

Finnes det en itunes-plugin for crossfeed?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Har du prøvd å google itunes +cossfeed +plugin?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe point taken gav 7800 treff det.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er alltid kjekt å prøve et søk først ja

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Talisker
    Hei, en lurker prøver seg med et spørsmål :-)
    Er det noen som har erfaring med Marantz SA-11S1/11S2? Er den innebygde hodetelefonforsterkeren av god kvalitet?
    Jeg har testet hodetelefonutgangene på den nye SA-15s2 og den integrerte PM-15s2, ergo forgjenger-spilleren til den du spør om. Jeg vil anta at det ikke er de enorme forandringene på akkurat den biten fra forrige versjon.

Skal du bruke hodetelefonutgangen på SA-11s1 må du nok regne med at de aller mest tungdrevne hodetelefonene blir litt i vanskeligste laget. Det kommer lyd, men du må høyt opp på nivået. Jeg testet Audio Technica ATH-M50 med godt resultat, men AKG K701 måtte jeg nesten til topps på volumhjulet for å normalt lyttevolum. Da mister du headroom og lyden blir litt slitsomt gjengitt.

Så kort oppsummert etter mitt hode; den duger og lager god lyd dersom hodetelefonene ikke er av de aller vanskeligste og tyngste å drive, og dersom du ikke beveger deg i de aller høyste prisklassene på klokker. En hodetelefon til 5k+ fortjener en bedre forsterker, men har du klokker til 500,- - 1500,- (cirka) så kan den være "god nok"....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Indirekte, ja: http://avforum.no/forum/1690120-post699.html

Newcomer Talisker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    *klipp*
    Så kort oppsummert etter mitt hode; den duger og lager god lyd dersom hodetelefonene ikke er av de aller vanskeligste og tyngste å drive, og dersom du ikke beveger deg i de aller høyste prisklassene på klokker. En hodetelefon til 5k+ fortjener en bedre forsterker, men har du klokker til 500,- - 1500,- (cirka) så kan den være "god nok"....
    Takk for svar. Jeg har HD600, 12-13 år gamle...
    Sikkert på høy tid med noe nytt? Har fått mange gode tips i denne tråden så jeg får prøve ut litt forskjellig utover høsten. Kan jo bli morsomt det

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Talisker
    Takk for svar. Jeg har HD600, 12-13 år gamle...
    Sikkert på høy tid med noe nytt? Har fått mange gode tips i denne tråden så jeg får prøve ut litt forskjellig utover høsten. Kan jo bli morsomt det
    Testet ut HD600 på PM15s2 her og det ble nytbart det. Men nå er det mer "pudder" i hodetelefonutgangen til den integrerte enn til CD-spilleren. Dessverre husker jeg ikke tallene her og nå, men det står i manualene til de respektive produktene.

Newcomer theworldforgotten sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Beyerdynamic DT 770 Pro Vs Beats by Dre Studio

Dilemmaet mitt: Jeg har på forhånd to meget nøytrale lydsystemer. Swans M200MK3 høyttalere og Sennheiser CX 550 øreplugger. Disse er jeg ekstremt fornøyd med, da jeg primært lytter til akustisk, jazz og klassisk. I det siste har jeg imidlertid begynt å plukke opp en mer slagkraftig musikksmak, og med det mener jeg trance og andre slags typer "boomy" musikk som gjerne gjør seg godt med en påmalt bass. Til dette er jeg ikke fornøyd, og ønsker nytt.

Utstyr det skal brukes til: Primært laptop og mobilen (HTC Desire). Blanding mellom MP3 (80%) og FLAC (20%).

Kandidatene mine er:
    Beats by Dre Studio kan jeg skaffe til cirka 1500 kroner. Disse har jeg hørt skal være tungt bassdrevne og i tillegg ha lav impedans som gjør at de får utnyttet maks potensiale uten DAC / lydkort.
    Beyerdynamic DT 770 Pro kan jeg skaffe til 1350 kroner. Inntrykk jeg sitter igjen med fra forumet er at dette er et sett som BÅDE beholder trøkk i bassen, samtidig som det kan fungere glimrende som en allrounder (altså også nokså nøytralt).

Testmuligheter: Beats by Dre Studio vet jeg at mange butikker har inne. Prøvelytting er altså en enkel affære. Beyerdynamic DT 770 Pro har jeg ikke hørt noen i Stavanger-området som selger "first-hand".

Mine spørsmål blir: til det beskrevne bruksområdet, er det områder jeg kanskje burde få opplyst om som kan influere valget mitt? Er det sannsynlig at jeg vil få like mye frysninger fra Beyerdynamic som Beats selv på sistnevntes hjemmebane? Er det noen som er villige til å la meg prøvelytte? Finnes det importører fra utlandet som selger verken av produktene billigere (MVA og toll inkludert)?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theworldforgotten

Dilemmaet mitt: Jeg har på forhånd to meget nøytrale lydsystemer. Swans M200MK3 høyttalere og Sennheiser CX 550 øreplugger. Disse er jeg ekstremt fornøyd med, da jeg primært lytter til akustisk, jazz og klassisk. I det siste har jeg imidlertid begynt å plukke opp en mer slagkraftig musikksmak, og med det mener jeg trance og andre slags typer "boomy" musikk som gjerne gjør seg godt med en påmalt bass. Til dette er jeg ikke fornøyd, og ønsker nytt.

Utstyr det skal brukes til: Primært laptop og mobilen (HTC Desire). Blanding mellom MP3 (80%) og FLAC (20%).

Kandidatene mine er:
    Beats by Dre Studio kan jeg skaffe til cirka 1500 kroner. Disse har jeg hørt skal være tungt bassdrevne og i tillegg ha lav impedans som gjør at de får utnyttet maks potensiale uten DAC / lydkort.
    Beyerdynamic DT 770 Pro kan jeg skaffe til 1350 kroner. Inntrykk jeg sitter igjen med fra forumet er at dette er et sett som BÅDE beholder trøkk i bassen, samtidig som det kan fungere glimrende som en allrounder (altså også nokså nøytralt).

Testmuligheter: Beats by Dre Studio vet jeg at mange butikker har inne. Prøvelytting er altså en enkel affære. Beyerdynamic DT 770 Pro har jeg ikke hørt noen i Stavanger-området som selger "first-hand".

Mine spørsmål blir: til det beskrevne bruksområdet, er det områder jeg kanskje burde få opplyst om som kan influere valget mitt? Er det sannsynlig at jeg vil få like mye frysninger fra Beyerdynamic som Beats selv på sistnevntes hjemmebane? Er det noen som er villige til å la meg prøvelytte? Finnes det importører fra utlandet som selger verken av produktene billigere (MVA og toll inkludert)?
    Ville aldri kjøpt en Beats by Dre. Og det kommer fra personen som elsker veldig høy bass kvantitet samt god kvalitet og dyp kino bass fra hodetelefoner...
    Bass er ikke alt, og beats er møkk på alt annet.

Tror jeg skal prøve å skaffe Denon AH-D5000 til ~3500 kroner via USA, men om ikke går jeg helt klart for beyerdynamic dt 770

Dessuten er beyerene billigere.

hodetelefoner jeg fikk råd om å kjøpe: ATH-M50 (terningkast 6 overalt), Beyer 770 og denon d2000

B&W P5 har også overraskende god bass, og like vel god nøytralitet og lyd kvalitet ellers. Prøvde de til film i går, og det funka nok såbra!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet min nye Asgard:

Den står koblet opp mot en Beresford Caiman:

Har testet både K701 og HD555.

Første inntrykk er at jeg får mer kraft, spesielt på K701. Jeg føler også at lydbile blir større, men her er jeg ikke helt sikker.

Har nå bare hørt et par timer, i tillegg er det alfor varmt til å ha klokkene på hodet for lenge, og ikke minst har det kommet en ny sjef i huset som krever sin tid. Men skal bli moro å sette seg ned utover å lytte på dette

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Har nå fått testet min nye Asgard:

Den står koblet opp mot en Beresford Caiman:

Har testet både K701 og HD555.

Første inntrykk er at jeg får mer kraft, spesielt på K701. Jeg føler også at lydbile blir større, men her er jeg ikke helt sikker.

Har nå bare hørt et par timer, i tillegg er det alfor varmt til å ha klokkene på hodet for lenge, og ikke minst har det kommet en ny sjef i huset som krever sin tid. Men skal bli moro å sette seg ned utover å lytte på dette
    Grattis. har også nylig skaffet meg en Asgard. Jobber dessverre i Stavanger en periode, så min bedre halvdel passer på den.

Liker å høre at det du rapporterer. Håper på mer kraft. føler jeg driver mine k501 50% nå...
    Er du forresten fornøyd med Beresford Caiman?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er egentlig veldig fornøyd med Caiman. Så egentlig hadde jeg ikke noe stort ønske om å handle noe nytt, men var jo veldig nysgjerrig på om jeg faktisk kom til å høre mye forskjell. Nå må jeg jo få spilt inn Asgard litt, og så kan jeg fått satt meg ned å hørt litt etter.

Denne kom også i posten, men ikke rukket å koble den til enda:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Ja, jeg er egentlig veldig fornøyd med Caiman. Så egentlig hadde jeg ikke noe stort ønske om å handle noe nytt, men var jo veldig nysgjerrig på om jeg faktisk kom til å høre mye forskjell. Nå må jeg jo få spilt inn Asgard litt, og så kan jeg fått satt meg ned å hørt litt etter.

Denne kom også i posten, men ikke rukket å koble den til enda:

Den er jeg veldig nyskjerrig på, gidder du gi en liten test rapport i etterkant?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Ville aldri kjøpt en Beats by Dre. Og det kommer fra personen som elsker veldig høy bass kvantitet samt god kvalitet og dyp kino bass fra hodetelefoner...
    Bass er ikke alt, og beats er møkk på alt annet.

Tror jeg skal prøve å skaffe Denon AH-D5000 til ~3500 kroner via USA, men om ikke går jeg helt klart for beyerdynamic dt 770

Dessuten er beyerene billigere.

hodetelefoner jeg fikk råd om å kjøpe: ATH-M50 (terningkast 6 overalt), Beyer 770 og denon d2000

B&W P5 har også overraskende god bass, og like vel god nøytralitet og lyd kvalitet ellers. Prøvde de til film i går, og det funka nok såbra!
    Jeg skulle så veldig gjerne prøvd Beyerdynamic DT 770 PRO. For den bassen jeg er ute etter skal være utemmet, vild og fremfor alt oppfordre til "pump it" følelse i party musikk. Jeg er rett og slett ikke sikker på om det er den riktige typen bass som finnes i Beyerdynamic. Dette skal være en direkte motpol til de nøytrale høyttalerne og ørepluggene jeg har ellers. Film og spill er også viktig, glemte jeg å si.

Når du sier stor kvantitet i bassen dog nøytral, mener du da at den på en måte setter størst preg på musikken av alt uten å overdøve, eller er det noe annet du referer til?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle så veldig gjerne prøvd Beyerdynamic DT 770 PRO. For den bassen jeg er ute etter skal være utemmet, vild og fremfor alt oppfordre til "pump it" følelse i party musikk. Jeg er rett og slett ikke sikker på om det er den riktige typen bass som finnes i Beyerdynamic. Dette skal være en direkte motpol til de nøytrale høyttalerne og ørepluggene jeg har ellers. Film og spill er også viktig, glemte jeg å si.

Når du sier stor kvantitet i bassen dog nøytral, mener du da at den på en måte setter størst preg på musikken av alt uten å overdøve, eller er det noe annet du referer til?
    Du bør få lyttet til Sony MDR-XB500 eller MDR-XB700. Mye bedre og billigere enn Beats by... og kanskje den bassen du er ute etter.

ATH-PRO700MK2 er tilsvarende fra Audio-Technica.

Hvis du kan gå (mye) opp i pris kan noen modeller fra Ultrasone være passende, f.eks. hfi 580, pro 750 eller pro 900. Her peker bassnivå/basskvalitet og pris oppover...

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Beats by Dre Studio er virkelig såpass dårlige? :evil:

Hadde vært fint om man kunne snekret godlyden inn i dette settet, for jeg liker designet veldig godt ellers.

Så var spørsmålet hvor i Stavanger man kan finne butikker med stort utvalg av headphones i denne klassen. Skulle gjerne hørt litt på Sony sine modeller også. :wink:

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Beats by Dre Studio er virkelig såpass dårlige? :evil:
    Nei, men i forhold til pris er de dårlige. Hadde de hatt samme prislapp som Sony MDR-XB700 ville de vært et bra kjøp.

Hvis du må ha et produkt fra Monster bør du velge Beats Pro eller IEM modellene.

Newcomer JonasBrink sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er helt fersking på Head-fi og kan lite nok om standard hi-fi til å begynne med. Har nettopp investert i ny PC, men bruker fortsatt de samme gamle kjedelige headphonsene jeg har brukt i flere år nå (Steelseries Siberia). Derfor har jeg valgt å på leting etter noe av sikkelig kvalitet og bestemt meg for å sette av ihvertfall et par tusen for å få en sikkelig oppgradering. Problemet er altså at jeg er helt blank på omerådet, og når jeg først skal gå for en såpass stor investering er det greit å gå for noe man ikke angrer på i ettertid.

Bruksomerådet er altså PC, som inkluderer musikk, spilling og film. Når det kommer til musikk er det for det meste spotify premium med "High quality streaming" skrudd på. Jeg hører på veldig variert, alt fra klassisk til hip-hop til rock til dubstep. Jeg ser på det meste av film/serier, men ikke så mye action må jeg innrømme. Lyd i spill er ikke så altfor farlig for min del, og kan derfor nedprioriteres om nødvendig.

Jeg så først mye på AKG K701, som virket veldig gode til prisen. Men er litt bekymret for hvor vanskelig de virker å drive. Jeg har ikke pengene til å kjøpe en dedikert forsterker til mange, mange tusen. Og det at de ikke er egnet så godt for film er upraktisk.

Jeg er også litt usikker med tanke på kilde. Hadde egentlig tenkt å gå for et lydkort (Asus Xonar Essence STX), men har lest at headphone-forsterker er bedre til prisen. Er det stor forskjell her? Hva får man i samme prisklasse som Xonaren, evt. litt dyrere? Hvordan er slike løsninger sammenlignet med headphones med innebygd lydkort som f.eks Qpad 1339?

Om noen kan foreslå noen kombinasjoner av forsterker/lydkort/headphones til en samlet pris på rundt 2000-4000 kroner, hadde jeg vært veldig takknemlig.

Takk for alle svar! =)

Edit: Om noen lurte har jeg bare integrert lydkort på PCen nå. Jeg har en Harman Kardon HK970 forsterker, men den driver vel ikke headphones noe særlig bra sammenlignet med headphone-forsterkere eller Asus Xonar for den saks skyld?

Side 58 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •