HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2621
    Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Mye artig lesning for en som var på head-fi møte nummer 1 i NOrge og virkelig siklet seg bort blandt det som fantes av sinnsyke saker i Oslo og omegn og lenger bort enn det
    Trodde en portabal dac/amp fra ibasso med LOD for ipoden og AT esw9 var himmelriket

Og det var jo det, men etter å ha hørt stax og andr godsaker fikk man det gode gamle lyst på mer mer mer syndromet, men det er det ingen som kjenner her.... :twisted:

Endte opp med Denons D7000 (for usd 650,- takker være snill venninne på jobben som tok med tilbake til NOrge etter familiebesøk i US.

De er nå solgt, men selv med low end equipment, er det så mye mere detaljer som kommer frem i musikken enn i vanlige radioer og utstyr.

Alltid moro å se på dere som tar helt av (tenker på deg ja Tiger )
    De der var fine!!! hva, hvor og hvor mye??

hvor godt fungerer egentlig disse portable DAC-ampene?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye artig lesning for en som var på head-fi møte nummer 1 i NOrge og virkelig siklet seg bort blandt det som fantes av sinnsyke saker i Oslo og omegn og lenger bort enn det
    Hvor langt tilbake i tid skal man da? Og, har du helt kuttet ut hodetelefoner?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    De der var fine!!! hva, hvor og hvor mye??

hvor godt fungerer egentlig disse portable DAC-ampene?
    kjøpte mine ath esw9 via pricejapan.com, der ligger de til eur 275 nå, mener de har vært mye lavere før, rundt usd 250,- men husker ikke helt.
    Portabel dac/amp og disse kan beskrives på en veldig grei måte:
    Overraskende smått, og overraskende godt.
    Ikke forvent en "end all no upgradable path solution", så blir man ikke skuffet.

30august 2008 var head-fi møtet. Fra en tidliger tråd angående utstyret som var der:
    nor_spoon
    Sources: Ontech Monster Dual Mono, Zero
    Amps: Zana Deux, Darkvoice 332
    Cans: HD650 w/Equinox, RS-1

krmathis
    Source: MacBook Pro and Electrocompaniet ECD1
    Amplifier: SRM-007t
    'phones: SR-007BL and 4070, AKG K1000

Solan
    Gear:
    MacBook Pro
    Apogee mini-DAC
    Grado 325i and RS-1
    MD5000
    Cowon D2
    FutureSonics Atrio M8

A_Boy_Named_Sue
    Headphones:HD650 w/ cardas cable, HD25-1 II w/ HD650 cable, ATH-W5000, ATH-EM9d, SA5000, CD3000, ALO SR225 woody, SR80, Proline 750, UE Triple Fi. 10 Pro, Shure SCL5, AKG K340
    Sources: Keces DA-131, Keces DA-151, 5,5.gen iMod, iPod Classic, Cowon D2, iPod Shuffle 1.gen
    Amps: Meier Audio Corda Aria, Little Dot MK IV SE, iQube, RSA Apache

Gixxer
    SR-007
    DT-880
    Dynamic Precision DAC

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kuttet helt, men har fått en liten susing i det ene øret, så er vesntlig mere laidback nå.

Vurderer sterkt dette low end oppsettet:
    usb-coax converter
    nos dac
    PA2V2 amp

Kommer sikekrt på rundt en usd 100-125 en plass.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff. Susing er noe jeg frykter, så jeg spiller ganske lavt når jeg holder på såpass lenge hver dag som jeg gjør.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Limer inn denne for å bevare den tråden: http://avforum.no/forum/generelt-aud...pplevelse.html

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten digresjon: Herregud så deilig trance og progressiv house låter med Stax

Helt fantastisk kombinasjon!

Edit: Det er så deilig med slike gåsehud øyeblikk. Snakke meg om lydnirvana!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte mine ath esw9 via pricejapan.com, der ligger de til eur 275 nå, mener de har vært mye lavere før, rundt usd 250,- men husker ikke helt. ...
    Jeg vil virkelig anbefale accessoryjack.com, både pga. priser og ikke minst, frakt. Jeg fikk Audio-Technica ATH-AD900 nylig derfra for NOK 1256. Prisen fra PriceJapan ville vært 2212 (med DHL), evt. 1880 (med EMS). Oppdatering på ordren (sendt direkte fra Japan) og kommunikasjon med selger var i tillegg helt upåklagelig.

Regnestykke for ATH-ESW9: Hos AccessoryJack - 1610 + 80 = 1690. Hos PriceJapan: NOK 2120 + 640 (med DHL), evt. 320 (med EMS) = 2760, evt. 2440. Utrolige forskjeller!

AccessoryJack har i tillegg svært gode tilbakemeldinger rundt om på nettet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Jeg fikk Audio-Technica ATH-AD900 nylig
    Hva synes du om disse?

Jeg har (dvs hadde siden en jeg kjenner som jeg ikke har kontakt med lengre har lånt dem uten å levere tilbake ) noen som het noe med 800. Utrolig behagelige å ha på og husker at de fikk topp tester for lenge siden. I tilegg til Hifiman er nyere AT noe jeg kunne tenkt meg å vist mer om.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil virkelig anbefale accessoryjack.com, både pga. priser og ikke minst, frakt. Jeg fikk Audio-Technica ATH-AD900 nylig derfra for NOK 1256. Prisen fra PriceJapan ville vært 2212 (med DHL), evt. 1880 (med EMS). Oppdatering på ordren (sendt direkte fra Japan) og kommunikasjon med selger var i tillegg helt upåklagelig.

Regnestykke for ATH-ESW9: Hos AccessoryJack - 1610 + 80 = 1690. Hos PriceJapan: NOK 2120 + 640 (med DHL), evt. 320 (med EMS) = 2760, evt. 2440. Utrolige forskjeller!

AccessoryJack har i tillegg svært gode tilbakemeldinger rundt om på nettet.
    Good deal. Lurer på om det ikke blir et par ath-esw9 med tiden. Begynner å bli lei av PortaProene mine når jeg trasker.

Noen anbefalinger på god og billig protabel DAC-AMP?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er billig for deg?
    Sjekk ibasso.com , de har noen greie alternativer.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Good deal. Lurer på om det ikke blir et par ath-esw9 med tiden. Begynner å bli lei av PortaProene mine når jeg trasker.

Noen anbefalinger på god og billig protabel DAC-AMP?
    Om du har equilizer så fikk jeg mine porta pro til å låte vesentlig bedre med å stile ned bassen en del og øke litt på diskant. Er normalt ikke fan av equilizing men på disse gav det ett meget bedre resultat. Det er også flere som har gjort dette på nettet og som ble meget fornøyd.

Bare ett tips

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Counterpointer: Har aldri hørt om noen A-T modell med betegnelsen "800-og-noe", så kan ikke hjelpe deg der.

ATH-AD900 kan jeg derimot kanskje gi en liten pekepinn om lyden i. De er jo åpne og lydsignaturen er hva jeg vil kalle "livlig" og med stor detaljrikdom. Egner seg godt til f.eks. klassisk, akkustisk, jazz og vokal-/gitardrevet musikk.

Blir med rette sagt å ikke være veldig basstunge, men bassen er jo der. Mellomtoneregistret har fokus. I denne familien er det likevel "lillebror" AD700 som er vinneren, i hvert fall mtp. ytelse pr. kr. - har eid den selv. Selv om AD700 har enda mindre bassfokus, tar den det igjen med sin sprudlende og klingende lydsignatur. Billigere er den også.

AD1000 skal være tynn og skrikende i diskanten og får ikke mye lovord rundt om. ATH- AD2000 sies å presentere best i denne åpne Air-serien. Men jeg skal ikke uttale meg om den prismessige differansen lar seg forsvare.

Bruker til daglig Little Dot MKIII sammen med ATH-AD900 og kan "tjune" lydkarakteren med bytte av rør. Mullard M8100 og eldre Sylvania 6AK5 er bra her. På min Bass Boost cMoy portable amp fra JDS Labs er ATH-AD900 fin-fin. Forholdsvis lettdrevne er de også med sine 35 Ohm. Store drivere på 53 mm og åpen konstruksjon er med på å spre lyden og skape en stor lydscene. Angrer ikke på dette kjøpet, nei.

Nedenfor frekvensresponsene på AD700, AD900 og ESW9 - siden den omtales her.

-frekvens-bmp

EDIT: Legger til at ATH-AD900 er som en drøm å ha på seg (bare 250 g u/kabel). Vingene/labbene sørger for at de justerer plassering etter hodeformen. Myke velur-putene sørger for luft og ørene mine (str. små-medium) har god plass inne i klokkene. Utseendemessig står de ikke tilbake for produktfotoene: behagelig sort-grå metallaktig plastmateriale. Kabelen er i glatt gummi og har en tendens til å kveile seg etter eget ønske, men ikke noe stort problem.

-audio_technica_ath_ad900-jpg

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tips av Innerfidelity å prøve et par B&W P5. De virker alt for ipod/apple aktig for min smak og han sa jo at de har de i apple butikker ^_^

De har de på HFK så får vel prøve de der. har lyttet til noe standard demo musikk på det, får spørre om jeg kan ta koble til noe kino anlegg og teste på filmer. Innerfidelity bruker nemlig disse til å se på filmer om natten.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Counterpointer.........

ATH-AD900 kan jeg derimot kanskje gi en liten pekepinn om lyden i. De er jo åpne og lydsignaturen er hva jeg vil kalle "livlig" og med stor detaljrikdom. Egner seg godt til f.eks. klassisk, akkustisk, jazz og vokal-/gitardrevet musikk.

Blir med rette sagt å ikke være veldig basstunge, men bassen er jo der. Mellomtoneregistret har fokus..........

Bruker til daglig Little Dot MKIII sammen med ATH-AD900 og kan "tjune" lydkarakteren med bytte av rør. Mullard M8100 og eldre Sylvania 6AK5 er bra her. På min Bass Boost cMoy portable amp fra JDS Labs er ATH-AD900 fin-fin. Forholdsvis lettdrevne er de også med sine 35 Ohm. Store drivere på 53 mm og åpen konstruksjon er med på å spre lyden og skape en stor lydscene. Angrer ikke på dette.......

EDIT: Legger til at ATH-AD900 er som en drøm å ha på seg (bare 250 g u/kabel). Vingene/labbene sørger for at de justerer plassering etter hodeformen. Myke velur-putene sørger for luft og ørene mine (str. små-medium) har god plass inne i klokkene. Utsee.................
    Takk for omfattende og god info

Litt flaut at jeg ikke husker betegnelsen på mine egne AT ops: Det jeg derimot husker er at de var nydelige å ha på. Til mitt forsvar kan det sies at de ble kjøpt på HFK den gangen de het "Danmarks hi-fi klubb" så vi snakker om tidlig 80 tall.

Må absolutt få tatt en lytt på AT 700/900 når sjansen byr seg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ibasso.com , de har noen greie alternativer.
    helt enig!!!!! har selv iBasso og er ekstremt imponert. D2 er i tillegg meget lekker i sitt speilblanke utseende :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har nettopp kjøpt Denon AH-D2000, som jeg foreløpig bruker via receiveren.
    Synes de er veldig bra.

Vanligvis hører jeg på musikken via høyttalere, men til tider hvor det ikke er mulig å høre på musikk høyt, tyr jeg til disse hodetelefonene.

Hører veldig mye på rock/heavy (og generell gitarbasert musikk)
    Ulempen med hodetelefoner (min mening vel og merke) er den ekstreme stereolyden man får. Heavy/rock består ofte av to gitarer, hvor hver gitar har "sin høyttaler".

Dette er bedre å høre på med høyttalere (min mening), da du hører at lyden kommer fra venstre/høyre med begge ører (dette får jeg ikke med hodetelefoner).

Er det noen hodetelefonforsterkere som tar hensyn til dette (dvs legger den ekstreme stereolyden til begge øreklokkene (dvs litt lyd legges i den ene, samtidig som hovedlyden i den andre bevares)???

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan dette er mikset er det som er avgjørende. Min erfaring er at "litt lyd legges i den ene, samtidig som hovedlyden i den andre bevares" er det som faktisk er mest vanlig, og at det jeg har kommet over av "ekstrem stereo separasjon" er sjelden.

Hodetelefonene spiller svært liten rolle her. Det man kan bruke for å kompensere slik at stereobildet kan justeres slik man liker det selv er såkalt crossfeed.

Det finnes forsterkere med denne funksjonen innebygget. Noen har justerbar crossfeed, og andre har crossfeed som er forutbestemt.

Man får hodetelefonforsterkere med crossfeed i mange prisklasser (dvs. fra portable til stasjonære).

Man kan også benytte crossfeed-plugin dersom man spiller av musikk fra PC / Mac.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skissert forskjell mellom de ulike LCD-2 og HE-500:

-lcd-2_he-500-png

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er de gule prikkene?

Side 57 av 132 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •