HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så du endte med å kjøpe dem ja? Hva er den totale porteføljen din nå da, Tiger?
    Kort oppsummert: For mange.

- Audeze LCD-2 (rev. 1)
    - Audeze LCD-2 (rev. 2)
    - HiFIMAN HE-500
    - AKG K702
    - AKG 271mkII
    - og nå snart HE-300

Mulig HE-300 klarer å erstatte begge AKG-ene. Let's see.

Nå har jeg fått en sånn crazy tanke på å samle hodetelefoner fra Audeze etterhvert som de signifikant oppgraderer dem. "Classic" gikk jeg glipp av. Håper de utgir færre enn HiFiMAN.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Ser ut til at han har lagt dem ut for salg på finn.no.
    Litt optimistisk prisantydning når man vet hva som ble betalt som nypris.
    Postet her: http://avforum.no/forum/produkt-pris...lefoner-5.html
    Kan jo ikke være samme person, for da lyver annonsen:

Finn: "...kjøpt fra England, kostet cirka 3500 kroner."

vs.

Forum: "Prise jeg har betalt? 1400 KRONER. Yepp. De kuttet V.A.T. dvs... MVA for de. og ser ut som de betalte for tollavgiftene og importskatten. I tillegg til at jeg fikk gratis frakt som ellers hadde kostet 600 kroner. Dette kunne ha kostet meg 3500 kroner, men p.g.a. problemer etter problemer fikk jeg nye tilbud hver gang."

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kan jo ikke være samme person, for da lyver annonsen...
    Hvorfor kjøpe fra England til 3500,- når nypris i Norge er 3400-3600,-
    (og det er mange forhandlere av AKG, både butikk og online).

Jeg tror det er samme person. Hvor mange finner ikke K702 i Norge og kjøper fra England, vil selge og gjør det nå ??
    Merkelig er det

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    387
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Grado SR60i bedre diskant enn Beyerdynamics DT770?

Gradoen ser jo ut som den er forholdsvis lett å drive,og jeg synes denne ser ganske så interessant ut nå.
    Den blir omtalt som en hodetelefon som har litt imponatorfakter over seg,og skal være "fun" å lytte til.

Stenger Grado SR60i ute litt bakgrunnstøy slik som DT770Pro 32ohm?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort oppsummert: For mange.

- Audeze LCD-2 (rev. 1)
    - Audeze LCD-2 (rev. 2)
    - HiFIMAN HE-500
    - AKG K702
    - AKG 271mkII
    - og nå snart HE-300

Mulig HE-300 klarer å erstatte begge AKG-ene. Let's see.

Nå har jeg fått en sånn crazy tanke på å samle hodetelefoner fra Audeze etterhvert som de signifikant oppgraderer dem. "Classic" gikk jeg glipp av. Håper de utgir færre enn HiFiMAN.
    Nej nej nej. ! Nå anbefalte du meg 271mkII og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Satser på den ikke klarer å erstatte den . Makan til "value" for the money.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-300 er bare et eksperiement.

Vurderer et eksperiment til: Head-Direct.com | YUIN

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål og det er NØYAKTIG DET jeg er ute etter. Men Denon AH-D7000 er jo nesten 10 lapper!

D5000 blir forsatt for dyrt, den er 6000 på HFK, og da må jo jeg ha forsterker osv...

Tenker meg en mellom ting mellom A.T. M50 og Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo ikke være samme person, for da lyver annonsen:

Finn: "...kjøpt fra England, kostet cirka 3500 kroner."

vs.

Forum: "Prise jeg har betalt? 1400 KRONER. Yepp. De kuttet V.A.T. dvs... MVA for de. og ser ut som de betalte for tollavgiftene og importskatten. I tillegg til at jeg fikk gratis frakt som ellers hadde kostet 600 kroner. Dette kunne ha kostet meg 3500 kroner, men p.g.a. problemer etter problemer fikk jeg nye tilbud hver gang."
    Det er min annonse ja, og de kosta egentlig 3500 kroner (litt mer faktisk) men jeg fikk tilbud etter tilbud pga jeg måtte ringe de 2 ganger daglig if flere uker!!!!

Jeg fikk regning av staten på 500-600 kroner som jeg måtte betale (altså toll avgift og det der) Jeg ringte opp dolphin music og de ordenet det for meg. Regningen fra staten kasta jeg rett etter på og ingen har banka på døra mi så... Det er service, og det fikk jeg fordi de brukte 357 år og 9 måneder på å sende over noe som skulle bare ta 3 dager.

Hvis noen her vil kjøpe de fra England kan de per dags dato kjøpe for £275 (dyr frakt) + MVA/tollavgift. Du kan ikke få AKG K702 til den prisen jeg fikk den for.. Jeg skal ikke selge de for mindre enn 1400 kroner, de beholder jeg de selv og kjøper en god forsterker og håper på det beste.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er NØYAKTIG DET jeg er ute etter.
    Det var ikke uten grunn jeg la inn den linken, slik at du kan følge de forslagene som kommer der.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpe fra England til 3500,- når nypris i Norge er 3400-3600,-
    (og det er mange forhandlere av AKG, både butikk og online).

Jeg tror det er samme person. Hvor mange finner ikke K702 i Norge og kjøper fra England, vil selge og gjør det nå ??
    Merkelig er det
    Eller bare kjøpe K701 til 1800,- online i Norge og som lydmessig er den samme

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Godt spørsmål og det er NØYAKTIG DET jeg er ute etter. Men Denon AH-D7000 er jo nesten 10 lapper!

D5000 blir forsatt for dyrt, den er 6000 på HFK, og da må jo jeg ha forsterker osv...

Alvorlig talt, D7000 får man for +/- 6000,- fra statene ferdig fortollet. Dette avhenger naturligvis av kurs etc, men dog. Jeg kjøpte IKKE D7000 fra HFK, 10k er litt i overkant for de 'fonene....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke uten grunn jeg la inn den linken, slik at du kan følge de forslagene som kommer der.
    Takk for linken der du

Mange kan misforstå det jeg er ute etter og tro jeg er en bassjunkie som vil ha noe som Beats eller Sony XBX00 ... huff nei og nei!!!!

Skjønner ikke hvorfor ikke hodetelefoner ikke kan ha meget dyp kino effekt bass, mye dynamikk og mer enn nok fyldig bass til party musikk men likevel være analytisk, høy i diskanten og har klar og detaljert lyd med nøytrale toner og alt det der...

Kunne likså greit brukt apple hodetelefoner og limt fast to vibratorer på hodet om jeg var ute etter Beats/XB

Har jo hørt på AH-D5000 en del ganger fra HFK, det er så gode men så dyre..

Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Alvorlig talt, D7000 får man for +/- 6000,- fra statene ferdig fortollet. Dette avhenger naturligvis av kurs etc, men dog. Jeg kjøpte IKKE D7000 fra HFK, 10k er litt i overkant for de 'fonene....
    Såpass billig? Og Denon AH-D5000 da?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor ikke hodetelefoner ikke kan ha meget dyp kino effekt bass, mye dynamikk og mer enn nok fyldig bass til party musikk men likevel være analytisk, høy i diskanten og har klar og detaljert lyd med nøytrale toner og alt det der...
    De finnes. Og mange går langt ned i frekvens. Enkelte lenger ned enn høyttalere. MEN; man kobler hodetelefonene til ørene og kan ikke føle bass på resten av kroppen slik høyttalere kan. Slikt sett er det ikke kun snakk om å spille ned i frekvens, men hvordan bass oppfattes.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De finnes. Og mange går langt ned i frekvens. Enkelte lenger ned enn høyttalere. MEN; man kobler hodetelefonene til ørene og kan ikke føle bass på resten av kroppen slik høyttalere kan. Slikt sett er det ikke kun snakk om å spille ned i frekvens, men hvordan bass oppfattes.
    Og etter din mening, så er de som gjør dette aller best ... ?

Uansett.. fant Denon AH-D5000 til $425. 425 x 1.25 = 531 USD = 2877 kroner

+/- frakt pris fra USA til Norge cirka en halv kilo pakket ?

Blir rundt 3000 område det ? :O :O :O :O :O :O

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du bor jo ikke langt fra Fredrikstad?!? Hvis du vil kan du få prøvelytte Beyerdynamic DT770Pro, Audio-Technica ATH-M50, Denon D2000 og Ultrasone Pro 900.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og etter din mening, så er de som gjør dette aller best ... ?
    Det finnes en del. Men min mening teller egentlig ikke, fordi vi to har høyst sannsynlig svært ulike preferanser. Jeg liker hodetelefoner som har flat frekvenskurve jo lenger ned i frekvens man kommer. Ikke de som har mye dB-heving i det området. Det finnes mao. ikke noe "best". Det finnes bare ulike preferanser.

Du kan få indikasjoner på hvordan en hodetelefon låter ved å se på ulike målinger. Se litt info her: Headphone Measurement Procedures - Frequency Response | InnerFidelity

Will it be everything you need to know? No, it may help guide you quite a bit, but you'll still have to wrap the cans around your head to know what they sound like to you.

Moralen er -> Slå til på Bar1s generøse tilbud. Hearing is believing.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bor jo ikke langt fra Fredrikstad?!? Hvis du vil kan du få prøvelytte Beyerdynamic DT770Pro, Audio-Technica ATH-M50, Denon D2000 og Ultrasone Pro 900.
    Bor i askim. Er en liten buss tur unna (40 min) Jeg ser du nevnte alle hodetelefonene som du har i signaturen din, mener du hjemme hos deg ? :P

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i askim. Er en liten buss tur unna (40 min) Jeg ser du nevnte alle hodetelefonene som du har i signaturen din, mener du hjemme hos deg ? :P
    Alle hodetelefonene lar seg drive av vanlige små mp3-spillere så hjemme-møte er ikke nødvendig. Vi kan møtes i Fredrikstad sentrum.
    (Ultrasone Pro 900 har bare 6,3mm plugg, vil du høre denne får du ta med adapter). Send PM hvis du er interessert.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt fascinert av disse driverne som er i f. eks. HiFiMAN. "Stjeler" et bilde fra 6moons omtale av HE-500:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye artig lesning for en som var på head-fi møte nummer 1 i NOrge og virkelig siklet seg bort blandt det som fantes av sinnsyke saker i Oslo og omegn og lenger bort enn det
    Trodde en portabal dac/amp fra ibasso med LOD for ipoden og AT esw9 var himmelriket

Og det var jo det, men etter å ha hørt stax og andr godsaker fikk man det gode gamle lyst på mer mer mer syndromet, men det er det ingen som kjenner her.... :twisted:

Endte opp med Denons D7000 (for usd 650,- takker være snill venninne på jobben som tok med tilbake til NOrge etter familiebesøk i US.

De er nå solgt, men selv med low end equipment, er det så mye mere detaljer som kommer frem i musikken enn i vanlige radioer og utstyr.

Alltid moro å se på dere som tar helt av (tenker på deg ja Tiger )

Side 56 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •