HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 2621
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Ah I see...

Virker som DT770 har mest bass gjengivelse? orker ikke se gjennom alle :P
    Er det bare bass du er etter er kanskje Sony MDR-XB700 eller Monster Beats by ... bedre valg.

DT770Pro og DT770 har også mer bass enn nøytralt, men langt fra Sony eller Monster jeg nevner...

Ut fra det du beskriver tror jeg du vil like DT770Pro eller DT770 (begge i 32 ohm versjon).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, mangel på bass er rett og slett FEIL. Du kan ikke si noe imot det. Når en slår trommer i virkeligheten, kommer det en mørk lyd, mens k702 får det til å høre ut som om du klapper til en lefse det er PÅ INGEN MÅTE "realistisk" eller en "positiv" aspekt av lydsignaturen.

Samma gjelder eksplosjoner osv. Det at høyttalerne eller hodetelefoner ikke skaper god eksplosjons lyd er rett og slett design feil. Det er greit å ikke like så mye bass men det endrer ikke på det faktum at trommeslag høres ut som trommer, eksplosjoner høres ut som noe som sprenger, osv osv..

Høres ut som Beyer er noe for meg. Audio-Technica M50 vil føle som nedgradering fra 702..

Noe som vil bytte til godt / pent brukte K702 med godt / pent brukte DT990 ?
    Etter hva jeg kan lese etter dine mange innlegg har du rett og slett en totalt feil lydpreferanse i forhold til hva AKG 70x-serien kan gi deg. Der har du rett og slett bommet, og det er fair. Men i fortsette å disse dem som om de skulle være latterlig dårlige hodetelefoner, vel den er for drøy for meg.

Når du hele tiden fremhever svakhetene med bassen, og da spesielt til film, så viser jo det at du har bommet med valget av 70x. De er ikke spesielt basstunge, men å si at de rett og slett mangler feil, vel det kaller jeg skivebom. De er ikke, og kommer heller ikke bli, noen hodetelefoner godt egnet for film. Til det bruket trenger du ofte hodetelefoner som er mye mer bassheavy, og da er ingen av AKG sine modeller passende.

Jeg har selv både 701 og ATH-M50, og der er klart mye mer bass i M50'ene. Litt for mye i mye av den musikken jeg lytter på til vanlig, faktisk. Så da kan de faktisk være noe for deg??

At du da faktisk vurderer S4, så sier det meg faktisk en del om dine lydpreferanser. De er sykt, sykt bassheavy. Det er nesten som Dr. Dre sine klokker fra Monster blir litt sky i forhold. Du vil nok da bli fornøyd til dine krevende filmsituasjoner, men jeg stiller meg sterkt tvilende til at du vil få mye kvalitets tokanalslyd på sober triojazz eller akustisk musikk for å si det sånn.....

Så i klokskapens navn, til alle: Ingen besitter endelige fasitter, og ens egne ører er de eneste redskapene for å finne DIN sannhet. Dog er det en god rettesnor å gå etter dersom mange mener det samme om et produkt. AKG 70x er strålende musikalse, holografiske og rentspillende klokker. Men de vil aldri bli lettdrevne, basstunge eller godt egnet for krevende filmsekvenser med dypbasstung bakgrunnsteppe. Akkurat det er det vel heller ingen anmeldere som har sagt, ergo....... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    AKG 240 studio (åpen)
    AKG 272 HD (lukket)
    :
    Kommer sikkert til å oppgradere og bytte litt etterhvert. Har veldig lyst til å høre Hifiman 300/500.
    :
    Håper dette ikke ble bare rør, men litt til hjelp i den morsomme men forvirrende head-fi jungelen 8)
    Hva synes du ulikhetene og likhetene er mellom 240 og 272?

HE-500 låter svært intimt og forførende på vokal, samt strengeinstrument / piano (som strengt tatt vel er et strengeinstrument). Der imponerer de virkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående denne bassdiskusjonen:
    Kan hodetelefoner fra Ultrasone være aktuell(e)?

Ser f.eks. at Pro 900 går for $367.13 på amazon.com, noe som skulle bli ~ 2500 NOK (medregnet MVA, uten frakt mm.).

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Etter hva jeg kan lese etter dine mange innlegg har du rett og slett en totalt feil lydpreferanse i forhold til hva AKG 70x-serien kan gi deg. Der har du rett og slett bommet, og det er fair. Men i fortsette å disse dem som om de skulle være latterlig dårlige hodetelefoner, vel den er for drøy for meg.

Når du hele tiden fremhever svakhetene med bassen, og da spesielt til film, så viser jo det at du har bommet med valget av 70x. De er ikke spesielt basstunge, men å si at de rett og slett mangler feil, vel det kaller jeg skivebom. De er ikke, og kommer heller ikke bli, noen hodetelefoner godt egnet for film. Til det bruket trenger du ofte hodetelefoner som er mye mer bassheavy, og da er ingen av AKG sine modeller passende.

Jeg har selv både 701 og ATH-M50, og der er klart mye mer bass i M50'ene. Litt for mye i mye av den musikken jeg lytter på til vanlig, faktisk. Så da kan de faktisk være noe for deg??

At du da faktisk vurderer S4, så sier det meg faktisk en del om dine lydpreferanser. De er sykt, sykt bassheavy. Det er nesten som Dr. Dre sine klokker fra Monster blir litt sky i forhold. Du vil nok da bli fornøyd til dine krevende filmsituasjoner, men jeg stiller meg sterkt tvilende til at du vil få mye kvalitets tokanalslyd på sober triojazz eller akustisk musikk for å si det sånn.....

Så i klokskapens navn, til alle: Ingen besitter endelige fasitter, og ens egne ører er de eneste redskapene for å finne DIN sannhet. Dog er det en god rettesnor å gå etter dersom mange mener det samme om et produkt. AKG 70x er strålende musikalse, holografiske og rentspillende klokker. Men de vil aldri bli lettdrevne, basstunge eller godt egnet for krevende filmsekvenser med dypbasstung bakgrunnsteppe. Akkurat det er det vel heller ingen anmeldere som har sagt, ergo....... ;-)
    Men jeg prøver jo å si jeg trenger ikke mest mulig bass, heller ikke overdreven bass, derfor tenkte jeg:

"AKG K702 til $250, for et kupp! Jaja, de egner seg til jazz musikk og har ikke perfekt bass i følge mange, men det gjør ikke noe, de burde bli mer en gode nok"!

Men jeg sier det sånn: AKG K702 har så lite bass at all musikk/film som inneholder trommer, bass gitar, eksplosjoner, bil motorer, trompeter, gevær skudd OSV. Siden disse har ny pris på $539 i US når de kom ut så skulle jeg trodd at de skulle klarer en realistisk gjengivelse av de tingene.

Ærlig talt, hva slags musikk hører du på? Chris Medina's What are Words sangen er godt eksempel på en god sang jeg liker som ikke TRENGER bass. fordi han ikke bruker noen dype instrumenter. i motsetning til f.eks...

INCEPTION - TIME av Hans Zimmer

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=srrAm9Eiqcw[/YOUTUBE]

Om videoen ikke funker trykk link --> ‪Hans Zimmer - Time‬‏ - YouTube

JEG ELSKER sånne orkestre, helt magisk for meg, og KEF/B&W anlegget gjør en mye, mye bedre jobb, det er faktum.

Når jeg bruker 3500 kroner på noe (fikk de for 2000 cirka pga forsinkelser så slapp jeg frakt/skatt/toll hee hee) som hodetelefoner så burde de ikke bli helt ned grusa av et stereo system til
    7000 kroner............................................ ....... Og hvis det er tilfelle... Hvordan sammenliknes 10-15K kroners hodetelefoner opp mot stereo til halv million?!?!

Jeg skulle ønske at all musikken min var spilt inn på FLAC/WAV med 4608 kb/s 24 bit 92 khz... Men det er ikke tilfelle :-(

Når jeg fikk disse hodetelefonene forventet jeg at de skulle høres så bra ut at hjernen hadde eksplodert (pappa's anlegg og mitt anlegg blows me away... På en VELDIG GOD MÅTE), men jeg sliter med å høre forskjell fra 499 kroners logitech gaming headset... Faktisk er forskjellen bare tydelig NÅR jeg setter på en sang som er FLAC.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva synes du ulikhetene og likhetene er mellom 240 og 272?
    Litt vanskelig å si for jeg tror jeg mangler et konsistent vokabular samt at mine korte lytteerfaringer baserer seg nå på iBasso som er ny amp.
    Skal alikvel antyde litt.
    272 er nok en gryende favoritt da de er utrolig behagelige og en er lukket inne i en egen verden. 240 er mer luftige og det er lettere å skille på små nyanser. Lurer på om det er litt mindre flyt i musikken med 240. Bassen er forskjellig men ikke mye og ikke lett for meg å sette fingeren på akkurat hvor det er forskjell.
    272 er tydelig lettere å drive enn 240 og kan fint drives rett fra f.eks IPad, men er faktisk imponert over den bittelille iBasso den virker rett og slett fantastisk. Mindre enn en 20 pakning med kreftpinner yter den rett å slett som den skulle vært koblet til nettet og være voksen amp ikke et batteridrevet knøtt

Det er dog tydelig at 240 og 272 er i samme familie og det er en jeg trives med.
    Er veldig glad jeg har fulgt råd som pekte mot 271/272 ( igjen takk :-D ). En annen morsom ting er at vi hadde venner på besøk og jeg dro entusiastisk frem alle mine klokker (7 stk.) og ALLE hadde klar preferanse for 272 uten tvil. En var lettere sjokkert over at han fikk bedre lyd fra mobiltelefonen sin enn han får fra sitt Tivoli anlegg.....

Som sagt må 240 og 272 sammenlignes på en større amp for å gi mer rettferdig grunnlag.

Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å si for jeg tror jeg mangler et konsistent vokabular samt at mine korte lytteerfaringer baserer seg nå på iBasso som er ny amp.
    Skal alikvel antyde litt.
    272 er nok en gryende favoritt da de er utrolig behagelige og en er lukket inne i en egen verden. 240 er mer luftige og det er lettere å skille på små nyanser. Lurer på om det er litt mindre flyt i musikken med 240. Bassen er forskjellig men ikke mye og ikke lett for meg å sette fingeren på akkurat hvor det er forskjell.
    272 er tydelig lettere å drive enn 240 og kan fint drives rett fra f.eks IPad, men er faktisk imponert over den bittelille iBasso den virker rett og slett fantastisk. Mindre enn en 20 pakning med kreftpinner yter den rett å slett som den skulle vært koblet til nettet og være voksen amp ikke et batteridrevet knøtt

Det er dog tydelig at 240 og 272 er i samme familie og det er en jeg trives med.
    Er veldig glad jeg har fulgt råd som pekte mot 271/272 ( igjen takk :-D ). En annen morsom ting er at vi hadde venner på besøk og jeg dro entusiastisk frem alle mine klokker (7 stk.) og ALLE hadde klar preferanse for 272 uten tvil. En var lettere sjokkert over at han fikk bedre lyd fra mobiltelefonen sin enn han får fra sitt Tivoli anlegg.....

Som sagt må 240 og 272 sammenlignes på en større amp for å gi mer rettferdig grunnlag.

Glad du likte dem

Gleder meg til HD600 kommer i posten! Dog har jeg ingen skikkelig hodetelefonforsterker, så kommer til bruke dem på Pioneer receiver fra et kompaktanlegg midlertidlig...
    LittleDot mkIII blir neste innkjøp! Må bare vente til lønningen kommer
    Noen som vet hvor lang tid det tar fra jeg bestiller til den kommer?
    Og er det mva på denne? Elektronikk er vel momsfritt?

Counterpointer; Hvordan synes du 272 er i forhold til HD600(både med og uten amp/dac) ?
    Hva er de største forskjellene?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ UltimaNoctis

K701/K702 er en de mest anerkjente hodetelefonene til musikk (ikke film). Anerkjent av svært mange. Mange som bruker egen hodetelefonforsterker og losslessmusikk. Selv om en god forsterker og lossless viser at K701/2 er gode, så må du kjøpe en annen hodetelefon som drives uten forsterker, og som spiller lossy musikk slik du liker det. Ikke noe galt i det. Ingen må ha samme syn på ting.

Men, å kritisere K701/2 såpass knallhardt uten å bruke dem med egen forsterker og losslessmusikk blir stigmatisering.

Husk bl.a. dette: The information that lossy compression loses is the information deemed least important to the file. In music, this tends to be the very high and very low frequencies that are not considered to add as much to the music as the range of frequencies in between.

Og, som innen stereoverden så krever bass mer strøm. Uten forsterker, og med lossy musikkfiler, så utnytter du ikke K702/1s potensiale. Men dette vet du jo. Selg dem. De forsvinner nok fort.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Cruze

Kjøper du fra f.eks. AudiophileChina går det 3-4 dager. Ja, du må betale 25% moms av beløpet inkl. fraktkostnader. Pluss 150-200 kroner i ekspedisjonsgebyr til spedisjonselskapet, som legger ut momsen for deg. Du får egen faktura for det gebyret + momsen. Tøft, men sånn er det. Ingen vei utenom.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cruze
    Counterpointer; Hvordan synes du 272 er i forhold til HD600(både med og uten amp/dac) ?
    Hva er de største forskjellene?
    det er fryktelig lenge siden jeg hadde HD600 hjemme (Anfield har hatt dem lenge og Akto før dette). Tror nesten ikke jeg tør si noe sikkert. Men uten amp er det ikke noe stort poeng med HD600, der tar 272 ren hjemmeseier. På akustisk eller klassisk så var HD600 klart bedre enn 240 og dermed antagelig 272 også (med Youlong Dah1). Jeg tror nok at røramp er et lurt valg til 600 tror de tåler godt litt varme, samt at mulighetene med rørbytte skal være store. Her har jeg dog ekstremt liten erfaring.
    Kraftig bass er vel ikke 600 sin spesialitet, men den har oppløst mellomtone.

Håper du blir fornøyd med HD600 når den dukker opp. Det er kjedelig å vente, men siden du ikke har amp går du ikke glipp av så mye.

Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Cruze

Kjøper du fra f.eks. AudiophileChina går det 3-4 dager. Ja, du må betale 25% moms av beløpet inkl. fraktkostnader. Pluss 150-200 kroner i ekspedisjonsgebyr til spedisjonselskapet, som legger ut momsen for deg. Du får egen faktura for det gebyret + momsen. Tøft, men sånn er det. Ingen vei utenom.
    Ojsann, her gikk det litt fort i svingene, jeg mente såklart toll! Momsen var jeg klar over fra før av

Regner med at LD mkIII ligger på samme pris hos de fleste ?
    Hvilke gir deg best service og virker mest "legit" ?
    Går ikke det an å bestille rett fra LD da? Ved å sende de en mail eller noe, evt. eBay brukeren til f.eks. David*etellerannet* ?

det er fryktelig lenge siden jeg hadde HD600 hjemme (Anfield har hatt dem lenge og Akto før dette). Tror nesten ikke jeg tør si noe sikkert. Men uten amp er det ikke noe stort poeng med HD600, der tar 272 ren hjemmeseier. På akustisk eller klassisk så var HD600 klart bedre enn 240 og dermed antagelig 272 også (med Youlong Dah1). Jeg tror nok at røramp er et lurt valg til 600 tror de tåler godt litt varme, samt at mulighetene med rørbytte skal være store. Her har jeg dog ekstremt liten erfaring.
    Kraftig bass er vel ikke 600 sin spesialitet, men den har oppløst mellomtone.

Håper du blir fornøyd med HD600 når den dukker opp. Det er kjedelig å vente, men siden du ikke har amp går du ikke glipp av så mye.
    Tror jeg kommer til å blir rimelig fornøyd når jeg får meg en LD ja

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ UltimaNoctis

K701/K702 er en de mest anerkjente hodetelefonene til musikk (ikke film). Anerkjent av svært mange. Mange som bruker egen hodetelefonforsterker og losslessmusikk. Selv om en god forsterker og lossless viser at K701/2 er gode, så må du kjøpe en annen hodetelefon som drives uten forsterker, og som spiller lossy musikk slik du liker det. Ikke noe galt i det. Ingen må ha samme syn på ting.

Men, å kritisere K701/2 såpass knallhardt uten å bruke dem med egen forsterker og losslessmusikk blir stigmatisering.

Husk bl.a. dette: The information that lossy compression loses is the information deemed least important to the file. In music, this tends to be the very high and very low frequencies that are not considered to add as much to the music as the range of frequencies in between.

Og, som innen stereoverden så krever bass mer strøm. Uten forsterker, og med lossy musikkfiler, så utnytter du ikke K702/1s potensiale. Men dette vet du jo. Selg dem. De forsvinner nok fort.
    Er ikke min feil at dagens musikk er full av lossy sanger :evil: :evil:

Jeg kritiserer fordi jeg er ærlig, det er sånn jeg føler og det er min mening

Jeg sa på forhånd at JEG ER KLAR OVER at jeg ikke burde klage siden jeg ikke har DAC/forsterker/lydkort og ikke er de spilt inn heller.

Og det er nettop av den grunn jeg ikke har solgt de, jeg har hatt de i 3 måneder og venter på at elementene skal åpne seg og at jeg endelig skaffer en GOD hodetelefonsforsterker... (F.eks John Blue Hydra virker som AVforums favoritt sist gang jeg spurte om hjelp)

Er det en god idé at jeg holder på de enda, skaffer la oss si John Blue Hydra og prøver lyden da, også selger de og bruker Beyerdynamic... DT770/DT990 med J.B. Hydra eller blir det en dårlig miks?

Om jeg ikke er fornøyd med den endelige, åpnet og velforsterket lyden...

Uff... Merker at jeg har langt alt for mange innlegg i tråden her..

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sa på forhånd at JEG ER KLAR OVER at jeg ikke burde klage siden jeg ikke har DAC/forsterker/lydkort og ikke er de spilt inn heller.

Og det er nettop av den grunn jeg ikke har solgt de, jeg har hatt de i 3 måneder og venter på at elementene skal åpne seg og at jeg endelig skaffer en GOD hodetelefonsforsterker... (F.eks John Blue Hydra virker som AVforums favoritt sist gang jeg spurte om hjelp)

Er det en god idé at jeg holder på de enda, skaffer la oss si John Blue Hydra og prøver lyden da, også selger de og bruker Beyerdynamic... DT770/DT990 med J.B. Hydra eller blir det en dårlig miks?

Hehe. Jeg kan se for meg Beats by dr.dre er en veldig god filmhodetelefon. Om jeg var på jakt etter det så hadde jeg nok gått for de. Lettdrevne er de også. Ingen butikker i nærheten som kan ha de så du kan få teste ? Mange som foretrekker de foran mer nøytrale hodetelefoner til musikk også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette blir for dumt. Du kritiserer altså en hodetelefon for ikke å duge til det den ikke er laget for. Det er merkelig i mitt hode.

Når du ikke har CD-kvalitet på låtmaterialet ditt, eller en egnet nok forsterker for å drive dem, så er du jo fjernt fra utgangspunktet hodetelefonen er laget for. Dersom du har all din musikk komprimert i lossy kvalitet og bruker den aller mest til film er det jo du som har bommet i din søken, og ikke AKG som har feilkonstruert en hodetelefon.

Final suggestion: Det du bør jage etter er en hodetelefon som er konstruert for å oppveie for de manglene som låtmaterialet ditt har. Jeg kan meget godt se for meg Beats by Dr Dre kan være noe for deg. Det er etter min mening en hodetelefon som er voicet på en slik måte at den bør duge for deg og ditt brukt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir for dumt. Du kritiserer altså en hodetelefon for ikke å duge til det den ikke er laget for. Det er merkelig i mitt hode.

Når du ikke har CD-kvalitet på låtmaterialet ditt, eller en egnet nok forsterker for å drive dem, så er du jo fjernt fra utgangspunktet hodetelefonen er laget for. Dersom du har all din musikk komprimert i lossy kvalitet og bruker den aller mest til film er det jo du som har bommet i din søken, og ikke AKG som har feilkonstruert en hodetelefon.

Final suggestion: Det du bør jage etter er en hodetelefon som er konstruert for å oppveie for de manglene som låtmaterialet ditt har. Jeg kan meget godt se for meg Beats by Dr Dre kan være noe for deg. Det er etter min mening en hodetelefon som er voicet på en slik måte at den bør duge for deg og ditt brukt.
    Problemet er at mange går ut med at K701/2 er veldig gode. Saken er at de ikke er veldig gode til all musikk eller film.

Til prisen er K701 det beste valget hvis musikk består av klassisk musikk (små ensembler), "akustisk" jazz/blues og spesielt hvis samme musikk inneholder kvinnevokal.
    Annen musikk med mer fokus på bass gjengis "bedre" av hodetelefoner som f.eks. Beyerdynamic DT880, Sennheiser HD650 eller Denon D2000/5000.
    Hører man kun på "moderne elektronisk" musikk med veldig mye bass, bør man igjen velge andre hodetelefoner som f.eks. Ultrasone Pro 900, Sony MDR-XB700 eller Monster Beats by...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Hører man kun på "moderne elektronisk" musikk med veldig mye bass, bør man igjen velge andre hodetelefoner som f.eks. Ultrasone Pro 900, Sony MDR-XB700 eller Monster Beats by...
    Enig i det. Helt klart. Og velger å supplere med:

Klart at mange går ut med at K70x er veldig gode, for de er det. I hvert fall om du ser til hvilken pris du får disse med. Og det er ingen testere jeg har lest som har skrevet i sine omtaler at de er gode på alt. Jeg har en ganske romslig lytteportefølje på min musikk, men de aller mest basshungrige hiphop og trance-rytmene må jeg innrømme glimrer med sitt fravær. Heller ikke hvordan de er til film, der benytter jeg mitt fullskalaoppsett.

Men de er da vitterlig ikke så "umulige" og tamme som det her påstås? Jeg lytter til mye musikk med god bass, og selv om de selvfølgelig ikke klarer å få den ernorme fylden og "subbasslignende" som flere av de du nevner gjør jo ikke hodetelefonene dårligere av den grunn. De er gode på den musikken du nevner her, men de duger også til langt mer. Det kommer an på kravene du stiller. Og kravene til UltimaNoctis er for meg høyst ureelle å stille av K70x. Derfor står jeg på at det ikke er hodetelefonene som er dårlige for at de ikke passer hans preferanser, det er da hans valg som ikke er tatt på bakgrunn av preferansene.....

Jeg gjentar dette; jeg har ikke lest en omtale som sier at disse hodetelefonene er gode på akkurat det UltimaNoctis krever, tvert imot. Så selv om de da fremheves som svært gode hodetelefoner (noe de vitterlig er) så er ingen hodetelefoner til under 2k gode på alt. Heller ikke de til 10k heller for den saks skyld. Da gjelder det å lese omtalene for det de er verdt og som de er, og ikke tillegge dem egenskaper de ikke har fordi en forsøker å "lese mellom linjene" og håpe på at de duger.

Og; når en lytter på K70x med godt lydmateriale så vokser de en god del fremfor å lytte til sterkt komprimerte mp3-filer. Der er ingen såkalte HIFI-produykter gode, de avslører lydmaterialet sin kvalitet nådeløst. Da gjelder det å velge utstyr som kompenserer for dette, og kompensering for dårlige mp3-filer ligger ikke i K70x sin natur......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woohooo. HE-300 forlater nå HK og på vei til litt mindre forhold.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det. Helt klart. Og velger å supplere med:
    ...
    De er gode på den musikken du nevner her, men de duger også til langt mer. Det kommer an på kravene du stiller. Og kravene til UltimaNoctis er for meg høyst ureelle å stille av K70x...
    Helt enig i at UltimaNoctis har gjort litt "slett" forarbeid.

Ser ut til at han har lagt dem ut for salg på finn.no.
    Litt optimistisk prisantydning når man vet hva som ble betalt som nypris.
    Postet her: http://avforum.no/forum/produkt-pris...lefoner-5.html

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woohooo. HE-300 forlater nå HK og på vei til litt mindre forhold.

Så du endte med å kjøpe dem ja? :-) Hva er den totale porteføljen din nå da, Tiger?

Side 55 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •