HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2621
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    @ UltimaNoctis

For at du skal få et bedre grunnlag til å vurdere, så anbefaler jeg at du ser disse videoene i rett rekkefølge.

Se gjennom den første videoen her. Legg merke til hva han sier og vurder hva du er enig i og ikke.

Se deretter gjennom den neste videoen om AT-M50. Vurder det han sier opp mot dine inntrykk av enighet i den første videoen.

Nå vil du ha et grunnlag å vurdere forskjellen utifra, samt andre hodetelefoner Tyll Hertsens vurderer på sin hjemmeside Home Page | InnerFidelity Fordelen med å forholde seg til Tyll er at han er ærlig og hans preferanser endrer seg lite slik at man får mulighet til å forstå relative forskjeller mellom flere populære hodetelefoner. Med det mener jeg ikke at hans preferanser er de absolutt riktige hor alle, men at man ved å følge en bestemt persons reviews så får man bedre grunnlag til å forstå ulikheter mellom de reviews denne personen poster.

[YOUTUBE]H0kfzAiZafs[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]xxccWj1jNTU[/YOUTUBE]

Bar1s tips er selvsagt også verdt å følge.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

idiotiske ferie

Mens jeg er hjemme i Stavanger og arbeider har min Schiit Asgard ankommet Bergen. Plukket opp av samboer fra posten.

Om 2 uker får jeg lagt hendene på en dedikert hodetelefonforsterker for første gang. Har også fått en 4GB NAS disk, for å få på plass lossless itunes bilb.

gode ting

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AT ATH-M50 er ettersigende meget gode, men utelot disse i anbefalingen da jeg forstod det slik at det skulle være mulig å drive dem noenlunde med portabelt utstyr. Har jeg misforstått? 8)

Edit: Så nå at jeg har forestilt meg dette med at de skulle helst være portabel og lettdrevne. Da bør du absolutt ta med ATH-M50 i beregningen når du vurderer hvilken hodetelefon du ønsker å gå for!

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å bli bitt av basillen. Frister utrolig å bestille Schiit Lyr. Har bestilt Bifrost, men klarer ikke å rettferdigjøre å ha 2 stk hodetelefonforsterkere
    Ser unektelig pent ut å ha Lyren over Bifrost.

Har allerede gått til innkjøp av RCA splittere slik at jeg kan ha dacen koblet til høyttalerene og hodetelefonforsterkeren.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bifrost er vel en ren DAC, eller har du kanskje en hodetelefonforsterker fra før?

Jeg venter på en Asgard, tatt utrolig lang tid fra jeg bestilte, den forlot USA 15juli. Kom til norsk toll på fredag....skulle vært mulig å krevd betalinga tilbake når en betaler for usps ekspress!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sommerkos

Har lovet å skrive litt om min nye AKG 272HD. Da må jeg ta med litt om noen andre av mine klokker/plugger. Derav samlebilde.

Mitt poeng i denne sammenheng blir at det er vanskelig å klare seg med kun en klokke eller forsterker da det er mange bruksområder og ingen passer til alt.

De som er avbildet er
    AKG 240 studio (åpen)
    Koss Porta Pro (åpen)
    AKG 272 HD (lukket)
    Creative EP630 (lukket og passiv lyddempende)

Pluss et par kilder, iPad og iPod samt forsterker iBasso D2(batteridrevet, USB dac og amp i microformat)
    Det som ikke er hjemme for øyeblikket er Youlong Dah1 (amp, dac og foforsterker)

Disse dekker omtrent mitt behov for head-fi

Jeg trenger en meget god lukket klokke for å ikke forstyrre =272
    en lett åpen med høy morofaktor = Koss
    En analytisk åpen = 240
    en plugg til å høre podkaster i senga som også fungerer som øreplugg for å få sove på reiser =EP630

Totalt har alt dette utstyret (klokker, plugger og to amp/dac) kostet under 4k som er utrolig sett i forhold til bruksnytte og lydkvalitet. Vil takke insiktsfulle folk som Gwandarion, Tiger, Anfield og AndersT2 som alle har skrevet ting som har ført til innkjøp.

Kommer sikkert til å oppgradere og bytte litt etterhvert. Har veldig lyst til å høre Hifiman 300/500.
    Har tatt et valg om å ikke høre for mye på dyre ting som Hd800, LCD 2 og Stax med sine mer kostbare forsterkere. En grunn er prisen, samt at som med all hi-fi synker kost nytte kraftig slik at jeg synes en får mest for pengene i den klassen jeg har lagt meg. En kombinasjon av veldig billige ting som Koss og Creative samt gode rimelige som 240 og 272 fungerer veldig bra. Det er umulig å ligge i senga med digre klokker, det er også uaktuelt å finlytte med de billige. Sånn fortsetter det.

Gleder meg til å sette iBasso opp mot Youlong. Ikke sikkert at "lillemann" faller igjenom!? Uansett er det viktig å lese alle tester og uttalelser om klokker og forsterkere med stor kritisk sans, spesielt fra meg (men også alle andre). både Tiger og Anfield har skrevet om dette. Det er så mange fallgruver med preferanser og små ting som volumjusteringer, impedanse og samspill mellom utstyr gjør at en virkelig må huske hva det er en er ute etter og ikke minst sjekke med sine egne ører.

Håper dette ikke ble bare rør, men litt til hjelp i den morsomme men forvirrende head-fi jungelen 8)

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Bifrost er vel en ren DAC, eller har du kanskje en hodetelefonforsterker fra før?

Jeg venter på en Asgard, tatt utrolig lang tid fra jeg bestilte, den forlot USA 15juli. Kom til norsk toll på fredag....skulle vært mulig å krevd betalinga tilbake når en betaler for usps ekspress!
    Har en Heed CanAmp forsterker fra før av.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    @ UltimaNoctis

For at du skal få et bedre grunnlag til å vurdere, så anbefaler jeg at du ser disse videoene i rett rekkefølge.

Se gjennom den første videoen her. Legg merke til hva han sier og vurder hva du er enig i og ikke.

Se deretter gjennom den neste videoen om AT-M50. Vurder det han sier opp mot dine inntrykk av enighet i den første videoen.

Nå vil du ha et grunnlag å vurdere forskjellen utifra, samt andre hodetelefoner Tyll Hertsens vurderer på sin hjemmeside Home Page | InnerFidelity Fordelen med å forholde seg til Tyll er at han er ærlig og hans preferanser endrer seg lite slik at man får mulighet til å forstå relative forskjeller mellom flere populære hodetelefoner. Med det mener jeg ikke at hans preferanser er de absolutt riktige hor alle, men at man ved å følge en bestemt persons reviews så får man bedre grunnlag til å forstå ulikheter mellom de reviews denne personen poster.

[YOUTUBE]H0kfzAiZafs[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]xxccWj1jNTU[/YOUTUBE]

Bar1s tips er selvsagt også verdt å følge.
    Skal ta en titt. Men jeg mister litt av troen til omtaler når jeg hører at AKG K702 er "nest best" eller "9.6/10" og bare Sennheiser HD800 har bedre kvalitet... Jeg blir meget deprimert om ikke det finnes bedre enn dette. Men det gjør det jo. Tror en Beyer 770 uten forsterker >>> AKG K702 uten forsterker.

Hør på dette:

Sure, the AKG K 702 is an expensive set of headphones, but the sound is near state of the art, only bettered by much more expensive headphones like the soon-to-be-released Sennheiser HD800 ($1,400)

Read more: AKG K 702 Open Back Dynamic Reference Headphones Review - Watch CNET's Video Review

OG HAN BRUKTE BILLIG RECEIVER SOM AMP!

bullshit!!!! Vil gjerne vite hva han røyka eller hva han hørte på når han annmeldte de.

The AKG K 701 is a very large over-the ear headphone. Its remarkably open sound will be hugely appealing for those of you who use headphones while watching DVDs. I find the K 701 produces a less in your head, more speaker-like sound than the Grado or Sennheiser. As big as they are, the K 701's creamy soft ear pads are so darn comfy it is easy to forget I'm wearing headphones. No wonder some headphone addicts lauded the K 701 as the best there is. The K 701 will continue

Alt for lite trøkk og nesten ikke noe dynamikk til å kunne se filmer. Eneste som er brukbart er komedie filmer eller kjedelige prate filmer.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Ofte oppfatter jeg "high end" oppsett har mindre bass en folk er vandt til nettopp fordi de er nærmere virkeligheten. Så litt uenig der.

Anngående B&W 685 som jeg vurderer å kjøpe til mitt anlegg nr 2. Den har jo ikke dypbass ? Fysisk umulig, og heller ikke i spec. Men jeg vet den har mye bass i mellomtone området. Er det denne punchen du er ute etter ?
    Altså, en venn av meg trodde jeg hadde sub woofer på når vi så film, måtte fortelle at bassen var kun fra høyttalerne (dette var før jeg fikk KEF 5.1, og brukte 2.0 stereo til film osv)

De har veldig god bass fra mellomtonene, ja. Dyp effekt bass? Nei egentlig ikke, men hva forventer du? De har mer enn nok av bass, og høres flott ut generelt. Selv syns jeg faktisk at KEF subben produserer FOR MYE bass i rommet mitt. Det holder med B&W bassen på det fleste, men så lenge ingen andre deler av musikk og den instrumentale gjengivelsen blir ødelagt, så skader ikke bassen. Og anlegget ødelegger ingen ting :-)

Jeg er kjempe fornøyd med kino anlegget fordi de klarer seg veldig bra på alt --- Kan ikke si det samme med mine øreklokker, jeg prøver, men da lyver jeg bare til meg selv, beklager det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettopp derfor jeg anbefaler deg å trekke pusten og lytte på omtalene på InnerFidelity og Tyll Hertsens.

Du bør selge K702 og finne deg et annet par hodetelefoner som passer deg. Med K702 har du nå fått et referansepunkt og lært at det finnes bomkjøp til det du foretrekker av lyd i hodetelefoner. Ikke så galt at det ikke er godt for noe.

Legg merke til hva han sier mellom 2:45 og 3:45 om Q701...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Her ligger også 702, selv med en bra amp/dac tilkoblet. Jeg ser skalaen din og tror nok dette er en umulig oppgave for 702.

Jeg har prøvd en del med Burson HA-160D og HA-160/DA-160, inntrykket er fortsatt at vi er i monitorland med nøytral - kanskje over mot lys - når det gjelder presentasjon av bass via disse klokkene.

702 ligger jo ganske lett rundt ørene, og det høres ut som du kanskje vil ha noen med et litt fastere grep og en god del mer nedover.

De krever dog godt kraftverk for å komme noen vei

Ang kino/film - hva med å montere en rumperister slik at du får det fysiske også?

Altså, mangel på bass er rett og slett FEIL. Du kan ikke si noe imot det. Når en slår trommer i virkeligheten, kommer det en mørk lyd, mens k702 får det til å høre ut som om du klapper til en lefse det er PÅ INGEN MÅTE "realistisk" eller en "positiv" aspekt av lydsignaturen.

Samma gjelder eksplosjoner osv. Det at høyttalerne eller hodetelefoner ikke skaper god eksplosjons lyd er rett og slett design feil. Det er greit å ikke like så mye bass men det endrer ikke på det faktum at trommeslag høres ut som trommer, eksplosjoner høres ut som noe som sprenger, osv osv..

Høres ut som Beyer er noe for meg. Audio-Technica M50 vil føle som nedgradering fra 702..

Noe som vil bytte til godt / pent brukte K702 med godt / pent brukte DT990 ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Noe som vil bytte til godt / pent brukte K702 med godt / pent brukte DT990 ?
    Now, that's the spirit.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Now, that's the spirit.
    Er det en god deal for begge parter? mine AKG K702 er i perfekt tilstand, bare ikke helt spilt inn, men er ikke lenge før den er det tenker jeg.

Beyerdynamic DT990 = $300 på amazon
    AKG K702 = ~ $260-270 på amazon

Tror norsk pris på 702 er 3500 kroner, og DT990 kan vel ikke være så mye mer enn det vel?

Høres ut som en grei bytte spør du meg, verdt å lage annonse/tråd om det?

Ellers selger jeg til beste prisen jeg kan få. Klarer ikke mine AKG å gi meg en slik kino følelse som mine B&W/KEF gir meg så er det lite vits å ha de, spesielt når 80% av det jeg har på winamp krever noe bass, og noe krever MYE.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT990 ga meg lyttetrøtthet på under 1 minutt. Ganske U-formet lyd. For mye diskant for mine ører:

-uten-navn-png

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå når nye produkter er på trappene er PRO modellene til Beyer rimelige nye også.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok takk for svar :-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke helt de grafene fra headroom. Hva er optimalt og hva er det verste?
    Learning Center - About Headphone Measurements | HeadRoom Audio

How to interpret the line: A "natural sounding" headphone should be slightly higher in the bass (about 3 or 4 dB) between 40Hz and 500Hz. This compensates for the fact that headphones don't give you the physical punch or 'impact' that the sound waves from a room speaker have; so a slight compensation for increased bass response is needed for natural sound.

Headphones also need to be rolled-off in the highs to compensate for the drivers being so close to the ear; a gently sloping flat line from 1kHz to about 8-10dB down at 20kHz is about right. You'll notice all headphone measurements have a lot of jagged ups & downs (peaks & valleys) in the high frequencies; this is normal and mostly due to reflection cancellations in the folds and ridges in the outer part of the ear. Ideally however, the ups and downs of the frequency response should be fairly small and average out to a flat line. Large peaks or valleys over 3kHz in width usually indicate poor headphone response, and should be viewed as a coloring of the sound. Some small dips in the highs may actually be desirable and should exist in the 2kHz to 8kHz region.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WOWOWOWOWOAAAAAH, hva skjer her?

h

Klipsch S4 er jo milvis over de andre på grafen her! (fra 10 til 1000hz ser det ut som Oo)!

Dette er veldig, veldig gode nyheter må jeg si, jeg hadde tenkt å bestille et par Klipsch S4 til 499 eller noe for noen måneder siden (for skolen, bussen, ipoden, mobilen, når jeg er hos venner, OSV) siden jeg har jo bare hørt postivt om Klipsch S4 500 spenn er ikke mye, men jeg har alt for mye jeg har lyst på og alt for lite penger... Søkte sommer jobb i juli.. ikke så lurt hehe :'(

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch S4 er jo milvis over de andre på grafen her! (fra 10 til 1000hz ser det ut som Oo)!
    Kurvene til en IEM kan ikke sammenlignes med hodetelefoner. De skal ha en annen frekvenskurve for å være "naturlige".
    Her sammenlignet med Monster Turbine som også har bra bassgjengivelse

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Kurvene til en IEM kan ikke sammenlignes med hodetelefoner. De skal ha en annen frekvenskurve for å være "naturlige".
    Her sammenlignet med Monster Turbine som også har bra bassgjengivelse

Ah I see...

Virker som DT770 har mest bass gjengivelse? orker ikke se gjennom alle :P

Side 54 av 132 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •