HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 132 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    LCD-2 (rev. 2) er visstnok ankommet.

Ikke lett å lure ting inn i huset når W mottar pakken fra FedEx...

Og hva synes herren om de nye babyene?

Evt. hvordan står disse seg mot forrige revisjon og evt andre produkter utifra dine ører?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var HE-300 lagt ut på HiFiMANs webshop: Head-Direct.com | YUIN

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger et par hodetelefoner på jobben, så ... vips ... da var et par HE-300 bestilt. Har moderate forventninger. (Neida. Det er bare noe jeg sier for at jeg ikke skal bli skuffet). HE-300 vil nok sparke rumpe i forhold til de hodetelefonene som deles ut gratis på jobben.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte jo nylig AKG 450,men synes de er altfor snille i diskanten,varm og ullen nesten.
    Ønsker head-fi som er nærmere mine Dali Ikon 6MK2,de har skikkelig snært i diskanten,noe jeg liker.
    Har installert en app på min Galaxy som er en EQ hvor jeg kan booste diskanten(øvre mellomtone+diskanten,men dette er jo ikke helt optimalt).

Så derfor stiller jeg følgende spørsmål;

Hvilke andre hodetelefoner finnes i prisklassen 600-800kr som er lettdrevne nok til å kunne fungere fint med min Samsung Galaxy S som avspiller?

Diskanten _MÅ_ ha mye energi,være skikkelig snært i,detaljert og gjerne lys,bassen må være dyp (gjerne under 40Hz) da jeg spiller mye rap musikk.....
    Det er også ønskelig at hodetelefonene stenger ute lyd utenfra slik som AKG 450 gjør til en viss grad.
    Ønsker ikke propper/plugger...

Setter stor pris på svar!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen er potent, men litt i mykeste laget, mellomtonen slipper ikke ut all verdens detaljrikdom, og diskanten er behagelig dempet slik at musikken aldri lyder spiss og aggressiv. AKG K450 vil derfor egne seg best til allroundbruk, når man prioriterer bærekomfort og praktske løsninger, fremfor absolutt høyest mulig lydkvalitet.
    Kilde: Stille og komfortable | Lyd & Bilde

Ingen propper, men on-ear til 800kr. DA blir det vanskelig, men jeg skjønner deg. Propper er heller ikke min greie.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn høyere opp i pris,er det noen lettdrevne hodetelefoner som passer mine kriterier?
    Jeg er villig til å strekke meg opp til 1500kr,men min Samsung Galaxy er nødt til å drive dem bra...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk hifiklubben. De har noen til ca 1200, disse bør gå bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon headfi, mente jeg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man heldig så kanskje noen selger Beyerdynamic DT 1350 godt under 2K.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra det så må jeg si at jeg er forbløffet over lydkvaliteten til HE-500. Porteføljen av hodetelefoner vokser hurtigere enn salatbakterier.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chamror
    Denon headfi, mente jeg.
    Tusen takk for svar Chamror!

Skal sjekke ut Denon sine modeller nærrmere,ringer HIFIKlubben i morgen eller så snart klubben i Tromsø har åpent.

Mange takk skal du ha!
    Jeg hadde låst meg til dels på AKG.....

Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har et forslag til hodetelefonforsterker til Sennheiser HD600 ?

Pris: ca 3k +/-
    Det er til stasjonært oppsett.
    Forsterkeren må se bra ut! Gjerne rør, eller helst rør...
    Har ikke noe problem med å bestille fra utlandet eller å kjøpe brukt om det er i god stand
    Bruk: Film, spill, musikk av type; "populærmusikk", rap, D'n'B, hip hop, rock, metal, country. Ønsker god kontroll med varm lyd, god, dyp og fast bass.

Har sett at mange anbefaler LittleDot.
    Hvilke andre? Elsker designet på Darkvoice, men disse er litt dyre og jeg er ikke sikker på om det gir lyden jeg ønsker.
    Den kan gjerne ha innebygd DAC også, men dette er ikke et must..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 LD MkIII

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maniax
    +1 LD MkIII

Hehe, blir nok denne ja
    Men TV står først på lista, så tar til neste lønning :-D

Er det noe poeng å bytte rør med en gang? Har lest at standard rørene er overraskende gode. Stemmer det?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Tusen takk for svar Chamror!

Skal sjekke ut Denon sine modeller nærrmere,ringer HIFIKlubben i morgen eller så snart klubben i Tromsø har åpent.

Mange takk skal du ha!
    Hodetelefonene i prisklassen 1200kr det blir referert til lengre oppe i tråden er Denon AH-D1100 til 1298,- (http://www.hifiklubben.no/produkter/...efon_sort.htm).

Tidligere i uken fikk jeg anledning til å prøve disse på ulike mediespillere hvor lossless (WAV/FLAC) filer ble benyttet. Jeg har også lyttet til Denon sin foregående modell i dette prissjiktet, AH-D1001. Dessverre virker det til at Denon har gjort noe alvorlig "gale" med konstruksjonen av disse hodetelefonene - akustisk sett. Mellomtone og diskant er ekstremt tilbaketrukket i tillegg til at bassen er altfor framhevet. Dette i tillegg til at lydbildet generelt sett er meget unyansert, mumlende og preget av billig konstruksjon. D1001 oppfattet jeg som en rimelig D2000 med mange av de lydmessige kvalitetene D2000 besitter, mens denne arvtageren minner meg mest om Denons hodetelefoner til 700,-. Selve byggekvaliteten og komforten er bedre på D1100 va D1001, men lyden er et solid steg bakover.

Det morsomme/triste var at vi var flere personer som testet ulike hodetelefoner i samme prisklasse opp mot hverandre, og uavhengig av hverandre oppfattet den respektive lytter D1100 som beskrevet over. Personlig synes jeg dette er utrolig leit, da Denon har vært kjent for å gi god lydkvalitet i dette prissegmentet og oppover. Preferanser spiller naturligvis en rolle, men med disse framstår det klinkende klart at de burde ikke kostet mer enn maksimalt halvparten sammenliknet med hva man får fra andre produsenter i markedet. Selv Sony sine XB-700 overgår denne modellen og de kan man få på nettet for 650,-, samt at de er mer komfortable og har mye større evne til å blomstre lydmessig ved bruk av EQ.
    Det er kanskje et resultat av at produsenten skal prøve å tjene mer penger på produktet samtidig som produksjonskostnadene skal ned, samt et irriterende monopol på import og distribuering av merket. Jeg merket det samme da jeg testet Sony sine nye ZX-700... tusen kroner er denne modellen rett og slett ikke verdt.

Du virker til å være mer opptatt av frisk og naturlig klang sammen med godt bunndrag. Dessverre, i denne prisklassen, får man ikke i pose og sekk når det gjelder hodetelefoner. Propper kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke bruker/interesserer meg så mye for bruk av dette. Dog, i prisklassen +/- 1000kr ville jeg kikket nærmere på følgende:

Grado SR-60i - ca 1000,- (Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! -> Produkter -> Hodetelefoner)
    AKG K242HD - ca 800-1800,- (AKG K 242 HD Fullsize - Elektronikk - CDON.COM)
    Beyedynamic DT770 (32ohm utgave) - ca 1400-2000,- (Beyerdynamic DT770 Pro 32 Ohm Lukket HI-FI / Gamer Hodetelefon - Netshop)

Personlig er min favoritt i dette sjiktet AKG 242HD da de har veldig høy morofaktor, men også meget god lydkvalitet. Til prisen man får de for idag er de latterlig bra. De går ikke dypest, men de er utrolig lett å like, lette, særdeles komfortable og har en flott, detaljert og balansert gjengivelse med god punch. Grado er lydmessig mye i samme retningen som 242HD, dog gjerne litt mer imponatorfaktor.

DT770 er nok den som har mest bass av alle disse, men de klarer seg ganske så greit i øvre frekvenssjikt også. På nettet kan du få den for 1400,- og det er kjempebillig for en slik klokke.

Ingen av de ovennevnte er av de aller mest portable eller lettdrevne, men de spiller mer enn høyt nok med portabelt utstyr. Det er helt sikkert flere alternativer som jeg ikke har kommet på i farten, men det kan sikkert andre brukere fylle inn.

En venn av meg på jobben bruker selv 242HD på sin Samsung Galaxy og det fungerer kjempebra.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H

Mange takk skal du ha!
    Du kan også sjekke ut AKG K272 HD til 1299 på dustinhome.no
    Her er link

De er vel hakket bedre enn K242 HD som Labbetuss nevnte, og kan spille godt rett ifra mobil/ipod/mp3

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt K272 eller DT770 hvis jeg skulle kjøpt enda en hodetelefon til mobil bruk.

Med tanke på byggekvalitet er DT770 beste hodetelefonen mens K272 er den mest nøytrale av de.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for svar alle sammen og hjelp!

Da står det mellom K272 og DT770,forlepøig ser det ut til at jeg kommer til å gå for DT770.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er bassresponsen i 272 vs 242? Har forstått det på brukere at den låter "tynnere". Er dette noe flere her synes?

Grunnen til at jeg spør er at ønsket er relativt godt bunndrag.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hvordan er bassresponsen i 272 vs 242? Har forstått det på brukere at den låter "tynnere". Er dette noe flere her synes?

Grunnen til at jeg spør er at ønsket er relativt godt bunndrag.
    242 har mer fyldig bunn enn 272 men ingen av dem har godt bunndrag...
    Ellers helt enig med deg i at D1001 er mer vellydende enn den nyere D1100.
    Et rimelig og godt alternativ til utgåtte D1001 er Creative Aurvana Live!. CAL! er laget av samme produsent som D1001 (Fostex/Foster) og deler driver mm.

Du nevner DT770 men det er kanskje DT770Pro du mener?
    DT770 Pro 80 ohm er versjonen med mest bass. Den er tunet spesielt for monitorering for bassister (i flg. Beyerdynamic).
    DT770 (Premium edition) er nærmest "nøytral" i forhold til DT770Pro 80.

Side 52 av 132 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •