HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 2621
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    272HD og 271mkII er de samme hodetelefonene, men du får med mye mer på kjøpet med 271mkII.

i Norge: 271mkII (flere) + NuForce HD (Stilimento Audio - AudioEngine | Amphion | Wyred 4 Sound | NuForce | Audio Art Cable)

Takker for tips, nuforce er for meg ett helt ukjent merke - skal lese meg litt opp på det. noeb andre her som har det?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en HDP (egentlig 2 stk. en periode) og den er særdeles god til prisen. H = headamp, D = DAC og P = preamplifier.

Her er litt info. / reviews:

6moons audio reviews: Nuforce HDP

I enden av regnbuen: NuForce Icon HDP (NB: dette er min blog, så får du tolke det ditto)

REVIEW (in progress) - Nuforce HDP 24/96 USB-Optical 24/192 Coax DAC Preamp and Headphone Amp

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tips, høres jo unektelig interessant ut dette

hva med denne komboen som jeg fant på brukten:

AKG K701 & Musical Fidelity X-CANv8

total pris 3500

Såvidt jeg forstår er mf en usb dac itilleg til å ha vanlige rca innganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra hva jeg har lest og magefølelsen tror jeg at jeg ut fra magefølelsen og hva jeg har lest ville valgt SPL Auditor dersom jeg var i markedet for en ren head-amp. Tror det er en av de beste på markedet uavhengig av pris.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD-2 (rev. 2) er visstnok ankommet.

Ikke lett å lure ting inn i huset når W mottar pakken fra FedEx...

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn en bestilling på AKG 450 hos Soundgarden,skal brukes på min Samsung Galaxy S.

Dette er mine første "ordentlige" hodetelefoner og innsteg i Head-Fi,da de jeg brukte før var Koss Porta Pro og har også testet de medfølgende proppene til Galaxyen.
    De medfølgende proppene til Galaxyen var ikke så bra,spesielt bassen var en skuffelse der.
    Porta Pro-ene synes jeg har ganske bra lyd,bassen er god med bra trøkk,men diskanten var kanskje en smule udetaljert og lite crispy.
    Det jeg ikke liker med Porta-ene er at de ikke stenger ute lyd,dette gjør derimot Samsung proppene.
    AKG 450 vet jeg stenger ute lyd utenfra ganske mye,så da ble det de,spennende blir det uansett.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er det avslørt at Schiit Asgard ikke er det kvalitetsproduktet man får inntrykk av når man ser de fine kabinettene.

Viser seg at Schiit Asgard kan legge over 2V DC på utgangen når man slår av produktet. Det er nok til å ta knekken på de aller fleste hodetelefoner.
    AKG har bekreftet at så lite som 250mv DC kan være ødeleggende.

Schiits løsning er å montere et rele på utgangen, noe de ikke er villige til tidlig i tråden.

What causes this (amp related)?

Se videoen i første post...

Mannen som er med på å avsløre produktets svakheter (og dermed blir sperret ute fra head-fi.org av kommersielle krefter):
    NwAvGuy: Banned at Head-Fi!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her er årsaken til at han ble sperret ute fra forumet

Sitat Opprinnelig postet av jude
    It wasn't his posts. Yesterday, he sent a hostile, unsolicited private message to one of our moderators that was forwarded to me. Among other things, in that message he brought up his attorney, and I have no patience for those who resort to what several moderators (myself included) interpreted as a legal threat (however veiled) as a bullying tactic.

For that, it's at least a tentative ban for him. And that's as much as I'll say about it, because we generally do not discuss bans publicly.

Tror jude seriøst at noen tror på dette?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Og her er årsaken til at han ble sperret ute fra forumet

Inntil den posten publiseres tror jeg mer på budbringeren en den som tjener penger på produktet og siten/forumet. Tonen fra administrator kwkarth var også rimelig hard/truende... "Follow the money..." sier jeg...

Uansett var det ikke nwavguy som avslørte produktet. Målingen på over 2V DC ble utført av en administrator på head-fi.org og videoen postet av en annen forumbruker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [YOUTUBE]tCZ-AJQOiDg[/YOUTUBE]

kwkarth synes jeg hadde en tone mot NwAvGuy som var unødvendig, og når da kwkarth omsider tester sine AKG så bekreftes NwAvGuys påstander etter Shikes første post.

Og, AKG sier tydeligvis selv at en fraksjon av målte verdier er potensielt skadelige for elementene.

Det viser seg at Schiit da har måttet erkjenne problemet:

To clear things up:

1. Lyr has a 20 second relay-switched delayed output and immediate relay mute on turn-off. It's a running change we made in production.
    2. From the start, we've always urged extreme caution with Lyr, and we have never recommended it for high-sensitivity headphones.
    3. Relying on any form of protection--relay delays, microprocessor-controlled DC monitoring systems, whatever--can still bite you, when and if there's a failure in the system. And all of them (to us, at least) involve sonic compromise. That's why you'll typically find many of the highest-dollar components out there running naked, so to speak.

That said, we now understand that the precautions common to ultra-high-end (where it's well-known that turning on your multi-kilobuck amp before you turn on your multi-kilobuck preamp may involve having a very bad day) simply won't fly with inexpensive gear, so we're making the changes necessary to have our stuff be as user-friendly as possible.

Asgards will now ship with the same relay mute as Lyr, when we are back in stock. We will also offer a retrofit relay mute for Asgard and Lyr, for customers who want the convenience, and install it on any current owner's amp for free. I am still conflicted on relays, since it means another contact in the signal path, relay contact degradation over time, and the possible reliability hit (there's a joke in high-end that if something's broken, it's probably a relay.) That said, I think we have identified an acceptably reliable, least-sonic-impact solution.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Hvis du hadde lest hele blogposten til nwavguy ser du kommentaren hans til hva som er årsaken til ban:
    NwAvGuy: Banned at Head-Fi!
    The only "threat" I made was a PM to kwkarth while he was busy accusing me of being stupid and insisting the Asgard was safe. He's an admin who's free to delete posts so I let him know, privately and reasonably politely, I wasn't going to go away quietly if I was censored again. My PM was born out of what happened during the NuForce debacle. I was just letting him know I wasn't going to let Head-Fi try to conceal the truth.

There was NO legal threat against Head-Fi. That makes no sense! On what grounds could I go after Head-Fi? I have no revenue related to any of this so why on earth would I pay a lawyer to go after anyone? The only legal issue has been what I'm free to post on this blog without it being copyright infringement, libel, etc. For that I have sought out legal advice but that was back in March when things got ugly the first time. So I'm not sure what Jude and crowd are saying, but I can assure everyone I have NEVER threatened legal action against Head-Fi. The only legal issue is being on solid ground if anyone wants to come after ME.

But this is what I mean about making up rules at Head-Fi. It's very arbitrary. In this case, everyone should be asking themselves, what's so threatening about a PM, that nobody else can see, to warrant banning me? It sounds like another convenient excuse to me.

As for AMB's forum, the closest I came to a "personal attack" there was to question Ti Kan's engineering knowledge as he was making some really obvious engineering errors in his replies. Anyone who reads that discussion (if it still exists uncensored) will find far more significant attacks directed at me. Were those people banned?

To Wwenze I don't really want to go down the road of notifying other sites/manufactures at this point. I'm not trying to wage a war here. I'm seriously just trying to get more objective facts out there and help people make more informed choices about audio gear. And keep the manufactures more honest.

And to anonymous suggesting I design the "perfect amp" myself, stay tuned for at least something along those lines
    Ser ut som om jude og kwkarth er mest interessert i sponsorenes penger... for en skruppelløs gjeng.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    [YOUTUBE]tCZ-AJQOiDg[/YOUTUBE]

kwkarth synes jeg hadde en tone mot NwAvGuy som var unødvendig, og når da kwkarth omsider tester sine AKG så bekreftes NwAvGuys påstander etter Shikes første post.

Og, AKG sier tydeligvis selv at en fraksjon av målte verdier er potensielt skadelige for elementene.

Det viser seg at Schiit da har måttet erkjenne problemet:
    Ja fint at Schiit til slutt innså problemet... noe som burde være opplagt hvis de faktisk hadde utført målinger selv:

Her er fra tidligere i tråden, før Schiit erkjente problemet.

1. On Asgard, a mild turn-off transient is normal, but we'll check your amp when it comes back to make sure it isn't excessive.

2. We're getting near 1000 Asgards shipped between 115V and 230V models, and we've never heard of headphone failure caused by Asgard, including IEMs.

3. Our standard final listening-test HD650s have gone through thousands of on-off cycles on all models, and they've never had a problem.

4. We absolutely do design for excellent objective performance, as well as subjective performance. We've had many, many rave reviews on Asgard, including from engineers who have measured the performance of the amp.

5. Between Mike and I, we have designed and shipped dozens of audio products, ranging from tube preamps to surround sound decoders, and shipped well over 100,000 units of said products over the last 30 years, to both critical and objective acclaim. This ain't our first rodeo. If you have any engineering questions about our products, I invite you to discuss them directly with myself and Mike.
    Og her påstår Jason at 0,15V DC er det Schiit har målt.
    Thanks for responding. Our measurements show a 100-150mV transient into a 32 ohm load. This is 0.0007W of transient--or 7/10000 of a watt. In our testing, this was at or below a half-dozen similarly priced amps.

We can argue all day about contacts--but even the relay manufacturers talk about degradation of the contacts caused by outgassing of the coil when left on for long periods of time. This is a real phenomenon, documented on the datasheets. It's something we have to consider when adding a relay.

And one last thing: the vent "grate?" That's part of the inner chassis. Still only two parts. Silkscreening? Does anyone not screen their chassis? Big knob? I'm almost embarrassed to tell you what we pay for them (and yes, from a US supplier.) Now, if we were a boutique operation making amps 25 at a time, yep, the chassis is going to dominate the cost. But we're literally making thousands of very similar chassis per year, shared over many products. Chassis cost is not as big of a concern as you think.
    Så kom avsløringen, en ny måling utført av admin på head-fi.org
    turn off

-2.2 VDC peak

0.584 VAC peak

turn on

1.112vdc peak

0.332vac peak
    Schiit snur og gjør det eneste riktige.
    1. We'll add a foreward to the owner's manual recommending to connect sensitive headphones after turning the amp on, and unplugging the headphones before turning the amp off. We'll also add an addendum to the warranty to cover shipping, parts, and labor for any headphone jack failures during the warranty period, to address any possible wear and tear on the jack.

2. We will investigate adding a relay mute to the Asgard, despite my misgivings about relay contacts.

And, to address any other concerns our owners might have:

3. If you purchased an Asgard from us at any time, from June 1, 2010 to the current date, and feel uncomfortable about its performance, contact us and we will take your Asgard back and offer you a full refund of the retail price.
    Til slutt kom sitatet Tiger har tatt med.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke i konspirasjonsdiskusjons- eller metadiskusjonshumør i dag, så hva anbefales for Lyr-eiere? Å unplugge før av-/påslåing?

Jeg har ingen hørbare transienter på min Lyr, men etter hva jeg forstår KAN det likevel oppstå, så jeg vil jo helst unngå å svi en håndfull hodetelefoner.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg er ikke i konspirasjonsdiskusjons- eller metadiskusjonshumør i dag, så hva anbefales for Lyr-eiere? Å unplugge før av-/påslåing?

Jeg har ingen hørbare transienter på min Lyr, men etter hva jeg forstår KAN det likevel oppstå, så jeg vil jo helst unngå å svi en håndfull hodetelefoner.
    På: 0 volum, slå på, plugg i hodetelefon.

Av: 0 volum, trekk ut plugg, slå av.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg nok klare, selv om jeg ikke liker unødvendig plugging/unplugging.

Forøvrig er Lyr en veldig god hodetelefonforsterker :-)

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da typisk.

Har akuratt bestilt en Asgard som befinner seg et eller annet sted mellom LA og Bergen for tiden. Skal drive K501 med dem, og er veldig lite interresert i å ødelegge dem.

Hva kan en gjøre?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Det var da typisk.

Har akuratt bestilt en Asgard som befinner seg et eller annet sted mellom LA og Bergen for tiden. Skal drive K501 med dem, og er veldig lite interresert i å ødelegge dem.

Hva kan en gjøre?
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    På: 0 volum, slå på, plugg i hodetelefon.

Av: 0 volum, trekk ut plugg, slå av.
    Dessuten skal en være klar over at til tross for at det ikke har vært et tema på forskjellige forum, er dette en like aktuell problemstilling for en rekke andre hodetelefonforsterkere (og forsterkere generelt), så her er ingen trygge

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til Shiit direkte og fikk mail tilbake på 10 min. Fikk beskjed at jeg kan gjøre 3 ting:

1. Bruke den som den er, og bare koble ut hodetelefonene før jeg tar den av.
    2. sende den tilbake og få pengene tilbake.
    3. sende den tilbake i slutten av August for en relay retrofit.

EDIT: De kan ordne ny relay på senere tidspunkt også.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det faren for å sprenge hodetelefonene dere diskuterer? Er det egentlig noen fare dersom man spiller på normalt lydnivå?
    Lurer på om jeg skal bestille en Lyr selv.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun ved av- og påslåing at noen (få) har fått ødelagt sine hodetelefoner. Det skjer ikke under bruk.

Side 50 av 132 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •