HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 132 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 2621
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Så tok de gamle pluggene kvelden, og nye måtte på plass snarest mulig. En tur til den lokale forhandleren løste det problemet. Ny Head-Fi er på plass.
    Regner med at de vanlige 48 timer innspilling holder for denne typen høyttalere også....

Innspillingen er unnagjort og spillelisten er klar.......8)
    (ja, de unge i huset hjelper til med musikkvalget )

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått hørt Byerdynamics T1?

Hadde vært kjekt med noen innspill om disse.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her en review av Audeze LCD-2 (se side 122) i: http://www.tonepublications.com/MAGPDF/TA_034.pdf

Og, 6moons, må vi jo ta med: 6moons audio reviews: Audez'e LCD-2

-audeze_lcd-2-png

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    a) av / på knappen er solid. Som å trykke inn / ut en fjærbelastet knapp
    ER knappen fjærbelastet? :-)

g) V200 spiller ikke som om den skulle være en en skjønnhet...
    Hvordan skal det tolkes?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke om den er det. Har vel kun åpnet 1 produkt for å se hva som er inni. Det var A-DAC. V200 spiller kraftfullt.

De som vil vite litt mer om ulike hodetelefoner i ulike prisklasser, kan jo se litt nærmere på en samling av omtaler på 120 (!) sider av mange ulike hodetelefoner samlet i en PDF. Last ned via:

The Playback Guide to Full-Size Headphones | AVguide

Enjoy.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som vil vite litt mer om ulike hodetelefoner i ulike prisklasser, kan jo se litt nærmere på en samling av omtaler på 120 (!) sider av mange ulike hodetelefoner samlet i en PDF. Last ned via:[/B]
    .... og vinneren er Hifiman som også er "testens" sponsor ...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om alle de 120 sidene er "noe ræl" avhenger nok om man leser samlingen som en test. Hifiman som sponsor trekker jo troverdighet i tvil dersom man leser de 120 sidene som en test. Jeg leser den som en lettfattelig samling av mange hodetelefoner på ett sted.

Artikkelen gir en ganske grei oversikt over ulike hodetelefoner i ulike prisklasser.

Så skal man jo være oppmerksom på at Hifiman og Audeze er produsenter som benytter en annen teknikk i sine hodetelefoner enn f. eks. Sennheiser. Det kan være verdt å vite, og noen foretrekker lyden den alternative konstruksjonen gir.

In short these are planar drivers which uses a thin membrane with etched voice coil pattern & is driven by the magnetic fields of the superimposed magnets. Some of you would be familiar with speaker implementations of planar technology - the magneplanars, Martin logan etc.

A defining feature of orthos for many of us has been there midrange. They have the most natural & organic mid-range that I have heard from any transducer. Most orthos even vintage ones get that part right even in there stock form & once modded they can be extended towards both ends of spectrum in a manner that is comparble to any of the top-end dynamics.
    Jeg kan ikke linke til andre diskusjonsfora, men via denne linken får man nok informasjon til å søke videre om Hifiman og Audezes valgte metode: Isodynamic (aka orthodynamic) - Wikiphonia

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hilset, gode hodetelefonmennesker.

Når er neste møte? Er det eventuelt mulig å få lånt / testet Burson / Lehmann sammen med Denon sine 7000-phones?

Grunnen til at jeg undrer er jo strengt tatt at jeg higer etter i alle fall å teste en ny amp. Jeg sitter nå med en Head-Direct EF1 med Mullard longneck-tube fra 59 som jeg strengt tatt er svært fornøyd med. Jeg ønsker meg bare ... vel ... MER, og er fryktelig nysjerrig på hva som "klikker" bra sammen med Denon. Jeg vurderer også å bytte til Sennheiser HD 800, men har ikke fått hørt disse heller.

Om noen kunne tenke seg å leke litt med amper og finne ut av hva Denon er gode for på forskjellige amps, hadde det vært særs stas.

Mvh Hreple, ubotelig skadet av head-fi.org.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artikkelen gir en ganske grei oversikt over ulike hodetelefoner i ulike prisklasser.
    Enig. Og etter å ha både skum-lest det meste, og fin-lest en del, så er den vel omtrent like retningsgivende som det meste av andre tester og omtaler.
    Og - denne artikkelen gir meg ikke mindre lyst til å få hørt på Edition 8

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Violectric HPA V200 og Sennheiser HD800 er fortsatt en god match, og for de få timene i døgnet kombinasjonen ikke er i bruk så hviler HD800 på et nytt hodetelefonstativ som passer de perfekt: Sieveking Omega.

-sieveking_omega_sennheiser_hd800_violectric_v200_picture_7-png

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig stativ, Tiger. Verd sine ... hva blir det, rundt 1000 nok?
    Foreløpig bruker jeg Denon-esken til mine 7000. Funker, og beskytter bedre mot støv, men merker dragningen mot det stativet der. Nydelig!

Hvor kjøpte du det? Svensk importør?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Se her: Pris og forhandler

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått hørt Byerdynamics T1?

Hadde vært kjekt med noen innspill om disse.

Jeg eier de og er storfornøyd.

De har en byggekvalitet som forventet fra Beyer og de kom i en solid oppbevaringskoffert i aluminium.

De er særdeles komfortable, føles ekslusive i aluminium, lær og den mykeste velour og lyden er svært bra. Ingenting som stikker seg ut og de er så oppløste at de får frem all informasjon fra cd'ene.

Har hørt HD800 ved et par anledninger og uten å ha sammenlignet de direkte mot hverandre vil jeg si at de er ca like gode.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ser solide ut, og jeg har desverre ikke hørt dem (ennå). Hva bruker du av signalkilde / forsterker til T1?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søndag og musikk. I dag er det følgende kombinasjon som gjelder for å få noen flere inntrykk og synergien disse gir:

- Lehmann Audio BCL
    - Hegel HD10
    - Sennheiser HD800

Benytter da følgende sti: MacMini -> TOS-link -> Hegel HD10 -> RCA -> Lehmann Audio BCL -> Sennheiser HD800

Lehmann Audio BCL har 3 gain settings via dip switcher på undersiden. 0dB / 12dB / 20dB. På 20dB vil volumhjul på ca. 09:00 tilsvare ca. 13:00 på 0dB.

Fordelen med å ha lavere gain er at en eventuell ubalanse mellom kanalene opptrer når volumhjulet står nær utgangsposisjonen. På Lehmann Audio BCL har jeg ikke merket noe signifikant til dette.

Har valgt å sette gain til 0dB, da jeg da oppnår en mer fintunet volumjustering og jeg ser ikke poenget å "pøse på" med gain (20dB) for deretter å strupe dette ned med volumhjulet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ser solide ut, og jeg har desverre ikke hørt dem (ennå). Hva bruker du av signalkilde / forsterker til T1?
    Bruker en Stello DP200.

I bunn og grunn er det en DA220 dac og en HP100 hodetelefonforsterker i samme kabinett

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjon etter dagens lytteseanser: Lehmann Audio BCL og Hegel HD10 er en svært god match til HD800. Ville trodd dette ble "for lyst". Nope.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lenger tvil om at lydbølger i så direkte form som HeadFi faktisk aktiverer og kan overstimulere deler av hjernen vår. En tur gjennom den nye "scanneren" på Gardermoen avslører mer enn noen gang.......:shock:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva det har i denne tråden å gjøre, men sikkert jeg som er treig etter jobbreise.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topic:

Amerikanske Schiit Audio er et relativt nystartet firma som tilbyr for tiden 3 ulike hodetelefonforsterkere:

- Schiit Asgard (transistorbasert)
    - Schiit Valhalla (rørbasert)
    - Schiit Lyr (hybrid; input stage = rør)

Bestilte en Lyr for å få et inntrykk av "kvaliteten" og lyden. Lyr er også svært takknemlig med tanke på tube rolling. Valhalla er ikke egnet til tube rolling.

Schiit Audio — Headphone amplifiers, made in USA.

Bilder av disse i samme rekkefølge:

Side 5 av 132 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •