HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 2621
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Audeze kommer også til å levere velourpads på sensommeren. Kjekt for de som eventuelt skulle foretrekke dette fremfor lærpads.
    Se det ja. Da ligger det vel an til å ta en ny runde med VISA'en for min del også.... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    I love the smell of leather headband and leather earpads in the morning.

Tigers preciousss ;-)

EDIT: fjernet apostrof ved genitiv...
    I guess congrats are in order!!?

Blir spennende å høre dine inntrykk av disse når du får dem.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Anfield :-) Men ikke gled deg for mye, mine gjengivelser av lytteinntrykk er dødskjedelige, om de kommer i det hele tatt :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig? Vel, der er vel opp til hver enkelt å mene. Jeg mener å huske du hadde relativt driftige og megetsigende beskrivelser når vi møttes på Sola for litt siden.... :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Gutter og jenter.

Tenkte jeg skulle hive meg på tråden her da jeg har solgt stereoanlegget mitt og investert i litt headfi mens jeg venter på ny leilighet og muligheten til å snekre sammen nytt anlegg.

Hadde tidligere en Little Dot MkIII samt Sennheiser sine HD600. Denne kombinasjonen var jeg sånn passe fornøyd med, men den var ikke så fantastisk på rock. Solgte denne kombinasjonen til en kamerat og begynte leitingen etter nye hodetelefoner.

Da jeg tidligere har eid et par Grado SR60I som jeg var veldig glad bestemte jeg meg for å ta steget opp Grado stigen. Etter en del lesing så falt valget på Alessandro MS-PRO. Har siden vert på jakt etter en hodetelefon forsterker / DAC til disse. Den mest innlysende forsterkeren til disse hodetelefonene hadde jo vært en MAD EAR men denne har jeg rett og slett ikke plass til i livet mitt slik ståa er nå (Den står øverst på ønskelista da). Så etter en del leiting etter en kompakt enhet som hadde alt så falt valget på Audio-GD sin FUN. Nå ligger denne forsterkeren en eller annen plass mellom Asia og Norge. Gleder meg som en liten unge til å prøve denne. Skal prøve og komme tilbake med lytteinntrykk og bilder av disse når forsterkeren er kommet i hus.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til både lytteinntrykk og bilder.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kjedelig? Vel, der er vel opp til hver enkelt å mene. Jeg mener å huske du hadde relativt driftige og megetsigende beskrivelser når vi møttes på Sola for litt siden.... :grin:
    Min muse er dessverre noe flyktig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    I love the smell of leather headband and leather earpads in the morning.
    Who doesn´t.

-uten-navn-png

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akg K272 Hd

hei eller go kveld
    jeg har nylig kjøpt et sett med K272HD, men merker at jeg trenger mere power, de låter knall bra men merker at jeg må opp på ganske høytnivå på min Imac eller Macbook Pro, nærmer meg halvt av hva som blir oppgitt som max på maskinen, for å få lyd som man kan sitte å høre på.
    trenger ambefaling av Forsterker som jeg kan benytte med disse hodetelefonene.
    har sett litt på Burson Audio HA-160 den virker flott, men hadde vært fint om jeg kunne slippe unna litt biligere?!
    har noen testet K272 på Burson Audio HA-160 ?
    svar mottas med takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TMC
    hei eller go kveld
    jeg har nylig kjøpt et sett med K272HD, men merker at jeg trenger mere power, de låter knall bra men merker at jeg må opp på ganske høytnivå på min Imac eller Macbook Pro, nærmer meg halvt av hva som blir oppgitt som max på maskinen, for å få lyd som man kan sitte å høre på.
    trenger ambefaling av Forsterker som jeg kan benytte med disse hodetelefonene.
    har sett litt på Burson Audio HA-160 den virker flott, men hadde vært fint om jeg kunne slippe unna litt biligere?!
    har noen testet K272 på Burson Audio HA-160 ?
    svar mottas med takk
    Set at Little Dot MKI blir anbefalt på headfi. Jeg har ikke hørt denne selv. Men storebroren MKIII hadde masse guff når jeg brukte den sammen med Hd600.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først: Jeg ser ikke problemet at du må på et visst nivå på volumkontrollen på datamaskinen. Halvt av max er da massevis.

Dernest: Har AKG 271mkII (som er de samme som 272HD), og via Burson HA-160D så spiller det veldig flott. Bursons litt "mørke" klang kler 271/272 sin litt "lyse" klang.

Jeg ville tenkt en gang på "først" før jeg investerte 5-6000 kroner på noe som jeg ikke oppfatter som et stort problem.

Av andre forsterkere kan NuForce HDP eller HD studeres nærmere. De koster hhv. 3695 og 2995.

Det finnes en drøss av andre forsterkere, men jeg ville valgt en som var litt "laid back". Burson og NuForce er det, om ikke like mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først: Jeg ser ikke problemet at du må på et visst nivå på volumkontrollen på datamaskinen. Halvt av max er da massevis.

Dernest: Har AKG 271mkII (som er de samme som 272HD), og via Burson HA-160D så spiller det veldig flott. Bursons litt "mørke" klang kler 271/272 sin litt "lyse" klang.

Jeg ville tenkt en gang på "først" før jeg investerte 5-6000 kroner på noe som jeg ikke oppfatter som et stort problem.

Av andre forsterkere kan NuForce HDP eller HD studeres nærmere. De koster hhv. 3695 og 2995.

Det finnes en drøss av andre forsterkere, men jeg ville valgt en som var litt "laid back". Burson og NuForce er det, om ikke like mye.
    5-6k er litt mye men for se etter sommern hvor mye cash som er i kassa.
    da høres det ut som burson er det jeg er ute etter synes igrunn at k272 er litt lyse i klangen. har ikke hørt little dot elektronikk før, men kansje det kan være en løsning.
    takk for gode svar.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AKG 501
    Dersom jeg husker riktig fra en del omtaler fra eiere av disse så er disse høyt verdsatt. Siden du ikke har en hodetelefonforsterker, så tror jeg ikke du får det utav dem som de kan yte. Se f. eks. her: K501

Stax
    Spørsmålet ditt er for generelt å kunne svare på. Stax fås i alle prisklasser. Fra 3.000 opp til over 50.000 kroner. Husk at Stax krever spesiell forsterker.

Generelt
    Med dynamiske hodetelefoner står du friere til å matche (i.e. mer utvalg av forsterkere). Det er vanskelig å svare på om du vil like lyden av Stax, da enkelte modeller påstås å være "veldig lyse og pågående" til andre som er "avbalanserte, laid-back og smoooooth". Her må du gjøre litt research om Stax selv, og se etter de parametrene du er ute etter i den prisklassen som ditt budsjett tillater.
    Med det går jeg for en hodetelefonforsterker og DAC løsning.

Tror det blir en Schiit Lyr som forsterker. Hvor mye koster dem totalt egentlig? Noen som har erfaring med Bitfrost DACen deres?

Noen som vet hvor en får kjøpt nye pads til 501erne?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyr står det beskrevet endel om i denne tråden om du søker litt.

Når det gjelder Bifrost, så er vel ikke denne leveringsklar enda? Trodde du kunne preorder, men at den ikke ble levert før på sensommeren en gang?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyr koster 449USD, og Bifrost det samme med USB. Uten USB så sparer du 100USD.

Prisen for Lyr og Bifrost med USB kommer på 900USD + frakt + moms + gebyr. Det blir ca. 7000 kroner.

Bifrost slippes ikke før 31. august...

Nye pads til 501 får du kjøpt via kontakt med autorisert AKG-forhandler.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD-2 rev. 2 snart i Paris.

Edit: Forlatt Paris. Da er de vel her på lørdag, tipper jeg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som har Beyerdynamics headband pad som kunne målt lengden, bredden og tykkelsen på det? Takk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og slik ble altså HiFiMANs nye forsterker (EF-6). MRSP 1200 EUR.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som har Beyerdynamics headband pad som kunne målt lengden, bredden og tykkelsen på det? Takk.
    Det blir veldig ca men l*b*h på Dt770 Pro er 21.6*3.5*0.8

Utrolig at jeg klarer å flasse inni headbandet...

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Med det går jeg for en hodetelefonforsterker og DAC løsning.

Tror det blir en Schiit Lyr som forsterker. Hvor mye koster dem totalt egentlig? Noen som har erfaring med Bitfrost DACen deres?

Noen som vet hvor en får kjøpt nye pads til 501erne?
    Anbefaler Thomann Cyberstore for å kjøpe pads til K501.
    Du kan også bruke velourpads fra K601 og K701.
    Pads fra K601 gir litt mer bass og K701 ennå litt mer. Personlig synes jeg pads fra K601 er det beste valget.

Side 48 av 132 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •