HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 2621
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var da voldsomt så dyr frakten var da.

123,18 USD blir med hegnar.no sin valutakalkulator ~667 NOK!:?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå lå vel varene til Hellnoob bare i handlekurven, venter spent på bildet av "mission accomplished"... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    True..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Falkøye Anfield korrekt registrerer, svever musepekeren over handleknappen i mitt forrige innlegg. Jeg har ikke trykket enda, fordi horoskopet mitt mener jeg bør utsette innkjøp til i morgen (d'oh). Frakten er høy, men i stedet for å splitte opp innkjøp i varepris + frakt, vurderer jeg totalprisen før jeg eventuelt handler noe. Nytter ikke å grine over hvor høy frakt en monopolist eventuelt tar - du får ikke varen andre steder fra uansett (nå har jeg ikke sjekket prisene og leveringsmulighetene til det relativt nyopprettede distribusjonsnettverket til Audez'e, men satser på direktekjøp istedet, da det så langt har fungert veldig bra for kundene).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kopfhörer
    Det var da voldsomt så dyr frakten var da.

123,18 USD blir med hegnar.no sin valutakalkulator ~667 NOK!:?
    Den kalkulatoren hensyntar ikke at en betaler 25% MVA på frakten også dersom vareverdien overstiger 200 kroner, så korrekt estimert frakt blir da 667 * 1,25 = 834...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaargh. :twisted: Har nådd PayPals grense for uverifisert konto, så jeg må become verified før jeg trykker BUY. Heite... :neutral:

Jeg MÅ ha rev. 2. Skal jeg samle på noe, så blir det mao. Audez´e sin line-up. Om noen år så har man LCD-2 Rev. 1 og Rev. 2 og LCD-3.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ummm - memory foam (emoticonet spyr ikke, det sikler...)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alle de halvfabrikata-omtalene jeg har skrevet, så er det en jeg velger og faktisk ferdigstille og publisere (først). Til helgen lemper jeg den ut. Del 2 blir selvfølgelig av rev. 2.

-lcd-2-png

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet K701 sammen med Schiit Lyr? God kombo?

Hva kommer en Lyr på ferdig fortollet til Norge? Event noen som selger slike i norge(brukt også) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Edit: Grattis!

Har hatt D2000, D5000 og har nå D7000 i kombinasjon med STX-kortet. Kjempegode hodetelefoner som jeg utifra mine preferanser foretrekker framfor DT770. Er gode muligheter for prøvelytting på HFK og at du planlegger å teste de opp mot hverandre på i butikk gjør du meget klokt i. Det er ikke bare estetiske forskjeller på klokkene. At HFK tar seg godt betalt er ingen bombe, men at det er forskjeller på modellene er det lite tvil om. D2000 er klart mest value for money, men sammenliknet med de to øvrige modellene har de en litt u-formet frekvenskurve. Noe tilbakelent og mindre fyldig mellomtone med godt bunndrag og frisk topp. D5000 framstår som en del mer komplett lydmessig, dog gjerne noe rolig i toppen for noen. Godt med fylde i mellomtonen på disse, sinnsykt bunndrag, samt at lyttetretthet er en saga blott! D7000 er D5000 på boler. Flott, frisk og detaljert topp, meget klart, fyldig mellomtone og en vidunderlig hardtslående bass og nydelig bunndrag. Totalt sett en renere og klarere presentasjon av informasjonen.
    Hovedforskjellene på D5000 og D2000 er hovedsaklig kabel og klokkemateriale. Lydmessig er de meget annerledes, dog begge meget fornøyelige musikkformidlere!

Ta kontakt med dem på headroom.com i statene. Kjempeservice, samt at du får dem til vesentlig redusert pris sammenliknet med HFK!

Denon AH-D2000 - Sealed Headphones| HeadRoom Audio

Denon AH-D5000 - Over Ear Headphones | HeadRoom Audio

Ser dog nå at prisene er gått opp. Med jevne mellomrom er det tilbud/salg på disse, og de er nok mulig å få kjøpt andre steder som er billigere. Dog, slik prisene var på headroom just nu er det like greit å kjøpe de i Norge, hehe. Veldig synd egentlig, fikk D7000 for 6500,- inkl moms og frakt fra statene tidligere i år! 8)
    Jeg sjekket ut Denon AH-D2000 og 5000 på Hifi-klubben. Synes begge var bedre enn Beyerdynamic Dt770 pro. Det virket som om lyden på 5000 og 7000 var noe høyere enn 2000, selv om de er oppgitt til 25 omh alle sammen. Litt vanskeligere å sammenlikne med forskjellig lydnivå, men jeg ble helt klart mye mer imponert over 5000 enn 2000. Kjøpte AH-D5000 brukt her på avtorget i går, så de er på vei i posten nå :-D
    Har også bestilt Beyerdynamic dtx100 in-ear plugger til ipoden min. Skattepengene fyker fort ut vinduet....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med D5000, vurderte de selv et øyeblikk men kom frem til at det ville være litt vel ekstragavant å ha de som "jobbtelefoner".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Noen som har testet K701 sammen med Schiit Lyr? God kombo?

Hva kommer en Lyr på ferdig fortollet til Norge? Event noen som selger slike i norge(brukt også) ?
    Hvis du leser noen sider tilbake i denne tråden var det flere av oss som deltok på et uhøytidelig Head-fitreff i Stavanger-området. Her ble K-70x testet på både Lyr og Burson HA-160. For min egen del var det marginal forskjell på disse, de var for å si det sånn like god match med AKG K-70x. Og når en vet at Burson ofte blir brukt å nevnes som en av de aller beste matchene for de klokkene så er det ingen dårlig attest for Lyr.

Når det gjelder nysalg er det nok kun rett fra produsent som gjelder. Brukt; vel såå mange er vel ikke solgt til Norge enda, så jeg ville ikke "get my hopes up" for at det skulle dukke opp mange på børsen....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Jeg sjekket ut Denon AH-D2000 og 5000 på Hifi-klubben. Synes begge var bedre enn Beyerdynamic Dt770 pro. Det virket som om lyden på 5000 og 7000 var noe høyere enn 2000, selv om de er oppgitt til 25 omh alle sammen. Litt vanskeligere å sammenlikne med forskjellig lydnivå, men jeg ble helt klart mye mer imponert over 5000 enn 2000. Kjøpte AH-D5000 brukt her på avtorget i går, så de er på vei i posten nå :-D
    Har også bestilt Beyerdynamic dtx100 in-ear plugger til ipoden min. Skattepengene fyker fort ut vinduet....
    Gratulerer så mye med meget gode hodetelefoner! Det blir garantert mange og lange gode stunder med de der på hodet

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen inntrykk av Violectric HPA V200 fra brukeen "WarriorAnt", som har profesjonell lyd/bilde bakgrunn og også "kresen" i sine krav til utstyr. Han har en disclaimer man bør være oppmerksom på. Imidlertid så quoter jeg kortomtalen her pga. hans bakgrunn og mitt inntrykk av han som habil bruker:

Here is my long delayed impressions of the V200. The V200 seems to be a very well balanced amp in every aspect of its sonic presentation. By this I mean its frequency presentation seems to be equally consistent throughout the entire spectrum from the very low bass all the way throughout the upper treble. This consistency gives the V200 a very smooth, even and natural tonal balance. This well balanced tonal character gives the amp a smooth, almost liquid sense, a somewhat silky feel. Never is there a hint of artificial or electronic reproduction taking place. When I say silkiness and smoothness I do not mean to infer a lack of detail or leading edge blurriness but quite the contrary, there is plenty of inner detail and resolution.

There is also an overall warmth to this amp but not too much, not overly present or in any way intrusive. This warmth does not seem to be a manifestation of any undue or excess mid bass emphasis, its just there in the presentation in a beneficial way rather than detracting and does not obscure the the amps detail or compromise definition. Personally I find this warmth pleasant, inviting and gratifying.

The V200 is at once dynamic and laid back. It delivers the dynamic emphasis required to give instruments the weight and impact needed for palpable realism and it does so without seeming to break a sweat. Dynamics are never constrained nor is there ever any sense of congestion. There is explosive dynamics when called for and yet fine inner detail and micro dynamics are not sacrificed at the expense of muscle. Its ability to deliver whatever power is needed is done in an effortless manner, never any sense that the V200 is straining to get the job done. If an amp could have a demeanor then for the V200 it would be confidence.

The V200 has the ability to unravel a complex sonic landscape with ease and confidence. Musical lines and rhythms are kept straight and coherent. Nothing is sonically tripping over itself or obscuring the detail of another instrument. Even in the most complex passages you can distinctly hear every instrument in detail. This is the consequence of the V200's ability to resolve and present the smallest amounts of inner detail and micro dynamics. Instruments are clearly defined and focused and separated across the soundstage.

Bass extension is deep and controlled with excellent definition, impact and tonality. Treble is extended and smooth without any sense of edginess or harshness. The slight overall warmth to the V200 gives the midrange the seduction needed to draw you into the music and get you involved.

Listening to the V200 I never once thought I was listening to an amplifier. It is not an in your face kind of amplifier. It seems so well balanced in so many regards that it doesn't need to have any particular overbearing characteristics to give it its overall magic. It simply does its job in every area with confidence and respect and disappears from the sonic equation in an effortless way.

Smooth and effortless are the words I kept mouthing when listening to the V200.

Let me just conclude that I do not know how valid my observations are. This is my first headphone rig and the LCD-2's are my first set of cans ever. I have never heard another headphone amp so I have nothing to compare it to past or present. I have had big speaker rigs for 30 years.

My current headphone rig is the Wyred4Sound DAC-2 > balanced out/balanced into> V200> LCD-2.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årets mest insignifikante lydkomponent ankommet. Men, gøy ´lel. Joohoo.

-uten-navn-png

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det kabel?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel. Lett som en fjær.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gir mest for pengene Schiit Lyr vs Violectric HPA V200 ?

Lyr kommer vel inn ferdig tollet på 3700kr
    V200 på ca 7100kr

Jeg ser for meg at Lyr kommer best ut ettersom det ca er halv pris?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart. Så var det resten da; utenom prisen.

- Tuberolling er et stort pluss for de som ønsker dette. Prisen øker selvsagt, men man kan trille mye rør for prisforskjellen
    - Så var det det med lavimpedante og høyfølsomme øreklokker vs. påslag. Noen få har klart å blåse øreklokkene med Lyr (Ultrasone og Denon). Unngås sikkert ved at man bruker anbefalt fremgangsmåte
    - Lyr ser veldig peeen ut

Side 46 av 132 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •