HeadFi, tråden om hodetelefoner - forsterkere - kombinasjoner og synspunkt - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 2621
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Så hvis jeg kjøper dette kortet vil jeg ikke trenge Matrix Mini-i mer?
    Har ikke prøvd den amp/DAC komboen, så kan ikke svare på hvordan de er direkte sammenliknet. Ved kjøp av kortet er du avhengig av å ha pc'en i gang, det er det eneste minuset, så hvis du liker det å ha en ekstern selvstendig rigg; ikke selg mini-i'en

Unn deg dog på et slikt kort og kos deg hvis det er noe du trakter etter. Det anbefales varmt!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    En kombinasjon jeg har storkost meg med siste uken.
    Utifa alle de andre DAC-ene du har hatt; hvordan plasserer du Lead Audio?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Har ikke prøvd den amp/DAC komboen, så kan ikke svare på hvordan de er direkte sammenliknet. Ved kjøp av kortet er du avhengig av å ha pc'en i gang, det er det eneste minuset, så hvis du liker det å ha en ekstern selvstendig rigg; ikke selg mini-i'en

Unn deg dog på et slikt kort og kos deg hvis det er noe du trakter etter. Det anbefales varmt!
    Hadde vært veldig gøy å prøve ut i hvertfall! Fin mini-i'n, men vært gøy om Xonar kortet var bedre. Bruker kun PC til musikklytting!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Utifa alle de andre DAC-ene du har hatt; hvordan plasserer du Lead Audio?
    Mer tyngde i bunn og mer driv enn de andre jeg har hatt i hus.
    Mangler litt oppløsning mot eksempelvis Bel Canto, men den tar igjen på engasjement. Rockefoten sitter løst med denne.

Prøvde hodetelefonutgangen med HD800 og Beyer DT231.
    Synes fokus på bass ble litt i vel overkant her.
    Den mister også kontrollen på bassen, særlig på HD800.
    Her må det handles inn noen lettdrevne HT som gjerne er litt "bassfattige" i utgangspunktet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Etter noen år har jeg satt pris på følgende:

a) driv / engasjement => mao. kunne LA være en kandidat
    b) ordentlig artikulert bass

Jeg sliter ennå med å finne en DAC (+forsterker / effekt) som gir meg begge deler. Innen b) så har Yulong D100 (DAC) + NuForce HDP + K702/HD800 vært utrolig nær.

For de som mener å ha klart a) + b): Post gjerne erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bestilte jeg Asus Xonar Essence STX :-D
    Da blir det lyttesession før og etter at jeg trøkker det inn i dataen.

Noen som har prøvd Denon AH-D2000 og 5000? Er det stor forskjell i lyden, eller er mesteparten av prisen opp til 5000 mest feinsmecker greier med tre på utsiden?

Har Beyerdynamic DT770 nå, men vurderer å oppgradere. Kan kanskje ta de med på Hifi-klubben og prøve de mot hverandre, om man får prøvd headphones der?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal

Noen som har prøvd Denon AH-D2000 og 5000? Er det stor forskjell i lyden, eller er mesteparten av prisen opp til 5000 mest feinsmecker greier med tre på utsiden?

Har Beyerdynamic DT770 nå, men vurderer å oppgradere. Kan kanskje ta de med på Hifi-klubben og prøve de mot hverandre, om man får prøvd headphones der?
    NEW! Denon AH-D5000 Reference Headphones | eBay

For den som våger!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært veldig gøy å prøve ut i hvertfall! Fin mini-i'n, men vært gøy om Xonar kortet var bedre. Bruker kun PC til musikklytting!
    Det er bare å kjøre på. Kan ikke tenke meg at du blir skuffet. Anbefaler også at du benytter eksempelvis foobar2000 lydavspiller i kombinasjon med ASIO/WASAPI driver slik at du får bitperfect, samt unngått mixeren i windows. Er bare å glede seg!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å kjøre på. Kan ikke tenke meg at du blir skuffet. Anbefaler også at du benytter eksempelvis foobar2000 lydavspiller i kombinasjon med ASIO/WASAPI driver slik at du får bitperfect, samt unngått mixeren i windows. Er bare å glede seg!
    Hørtes ut som en plan! Blir vel i løpet av en måned eller to!

Nå er det gatebil som står for tur

edit.
    Kjører per i dag optisk med 192kHz

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal

Edit: Grattis!

Har hatt D2000, D5000 og har nå D7000 i kombinasjon med STX-kortet. Kjempegode hodetelefoner som jeg utifra mine preferanser foretrekker framfor DT770. Er gode muligheter for prøvelytting på HFK og at du planlegger å teste de opp mot hverandre på i butikk gjør du meget klokt i. Det er ikke bare estetiske forskjeller på klokkene. At HFK tar seg godt betalt er ingen bombe, men at det er forskjeller på modellene er det lite tvil om. D2000 er klart mest value for money, men sammenliknet med de to øvrige modellene har de en litt u-formet frekvenskurve. Noe tilbakelent og mindre fyldig mellomtone med godt bunndrag og frisk topp. D5000 framstår som en del mer komplett lydmessig, dog gjerne noe rolig i toppen for noen. Godt med fylde i mellomtonen på disse, sinnsykt bunndrag, samt at lyttetretthet er en saga blott! D7000 er D5000 på boler. Flott, frisk og detaljert topp, meget klart, fyldig mellomtone og en vidunderlig hardtslående bass og nydelig bunndrag. Totalt sett en renere og klarere presentasjon av informasjonen.
    Hovedforskjellene på D5000 og D2000 er hovedsaklig kabel og klokkemateriale. Lydmessig er de meget annerledes, dog begge meget fornøyelige musikkformidlere!

Ta kontakt med dem på headroom.com i statene. Kjempeservice, samt at du får dem til vesentlig redusert pris sammenliknet med HFK!

Denon AH-D2000 - Sealed Headphones| HeadRoom Audio

Denon AH-D5000 - Over Ear Headphones | HeadRoom Audio

Ser dog nå at prisene er gått opp. Med jevne mellomrom er det tilbud/salg på disse, og de er nok mulig å få kjøpt andre steder som er billigere. Dog, slik prisene var på headroom just nu er det like greit å kjøpe de i Norge, hehe. Veldig synd egentlig, fikk D7000 for 6500,- inkl moms og frakt fra statene tidligere i år! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes ut som en plan! Blir vel i løpet av en måned eller to!

Nå er det gatebil som står for tur

edit.
    Kjører per i dag optisk med 192kHz
    Hehe, ok. Gatebil er moro

Kjører selv også 24bit, 192kHz samplingrate på kortet i kombo med foobar2000 og ASIO driver. Anbefales, er utrolig kraftig og raffinert dette kortet - og det til den prisen!

Om ønskelig kan du jo bytte op-amper på kortet for å tweake lydsignaturen om det er av interesse. Litt moro for de som vil.

Edit: Merker dog etterhvert at jeg får lyst på en ekstern selvstendig rigg i tillegg til pc'en. Sådan står Hegel sin HD20/10 DAC og Violectric sin amp høyt på ønskelisten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt det blir en mkII på meg er avhengig av de inntrykk som nå starter å komme på head-fi.org.

Jeg har derimot kun bestilt en aftermarket kabel fra Q Audio, fordi den originale til LCD-2 er noe jeg ikke trenger siden jeg sitter rett ved siden av hodetelefonforsterkeren.

Q Audio påstås å gi en marginalt lysere tuning av lyden i LCD-2 "Classic", men jeg tviler. Jeg bestilte utelukkende fordi jeg ville ha en fjærlett hodetelefonkabel på 1.5 meter, samt at det er LCD-2 som er den hodetelefonen jeg har forelsket meg lydmessig i. Det gjør det akseptabelt for meg å kjøpe en kabelstump til USD245 + moms. Og, hvem vet; for 1.700 kroner så skal man ikke se bort fra at placebo gjør at jeg synes LCD-2 høres enda litt bedre ut.

Bestilte svart utgave av denne:

Hehe, aldeles glimrende. Liker veldig godt tankegangen, akkurat slik det skal være innen AV

Poster du (placebo)inntrykk?

Edit: Forøvrig fet kabel!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok. Gatebil er moro

Kjører selv også 24bit, 192kHz samplingrate på kortet i kombo med foobar2000 og ASIO driver. Anbefales, er utrolig kraftig og raffinert dette kortet - og det til den prisen!

Om ønskelig kan du jo bytte op-amper på kortet for å tweake lydsignaturen om det er av interesse. Litt moro for de som vil.

Edit: Merker dog etterhvert at jeg får lyst på en ekstern selvstendig rigg i tillegg til pc'en. Sådan står Hegel sin HD20/10 DAC og Violectric sin amp høyt på ønskelisten.
    Jeg har jo en bra DAC/AMP i dag og er usikker på om det kommer til å bedres noe særlig med dette kortet. Kjedelig å kjøpe noe man ikke blir fornøyd med... Jeg ønsker egentlig å prøve Denon D5000/D7000 på ampen jeg har i dag, bare for å høre hvordan en hodetelefon i den klassen låter på slikt "billig" utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gjør du naturligvis det først. Går du for D7000 anbefaler jeg å kjøpe de fra headroom. Da får du D7000 til norsk D5000 pris. Ingen ugrei deal det. D-serien er både lavimpedant og meget følsom, så såfremst utstyret du har yter godt og har litt strømkapasitet kommer det nok til gi deg gode opplevelser. Det trenger ikke være rådyrt for å låte bra!

Avtal bare med HFK vedr demo på de gitte klokkene med eget utstyr. De pleier være veldig smidige på den slags. Kommer vel litt an på hvilke hodetlfmodeller de har til demo/på lager også

Selv på Argon HA-1 låter det brukbart! HA-2 derimot var en mer trist affære (etter min mening).... :-?

Hvor mye ligger forøvrig DAC/AMP-pakken du har på i pris?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare ha denne tråden i lista mi!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gjør du naturligvis det først. Går du for D7000 anbefaler jeg å kjøpe de fra headroom. Da får du D7000 til norsk D5000 pris. Ingen ugrei deal det. D-serien er både lavimpedant og meget følsom, så såfremst utstyret du har yter godt og har litt strømkapasitet kommer det nok til gi deg gode opplevelser. Det trenger ikke være rådyrt for å låte bra!

Avtal bare med HFK vedr demo på de gitte klokkene med eget utstyr. De pleier være veldig smidige på den slags. Kommer vel litt an på hvilke hodetlfmodeller de har til demo/på lager også

Selv på Argon HA-1 låter det brukbart! HA-2 derimot var en mer trist affære (etter min mening).... :-?

Hvor mye ligger forøvrig DAC/AMP-pakken du har på i pris?
    Den ligger priset til ca 320-340 US$.

Jeg har ingen kompiser som liker headfi, så den erfaringen jeg har er den jeg har opplevd hjemme i egen stue med nuForce uDac og Matrix mini-i + Beyerdynamic DT770Pro 32Ohm.

Link til Matrix mini-i
    Matrix mini-i 24/192 Balanced USB DAC & Headphone Amp N | eBay

Fant denne fristelsen:
    Denon AHD7000 High Performance Headphones New! AH-D7000 | eBay

Har du linker til de du nevnte?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audeze LCD-2 rev.2 har en må-ha-faktor som virkelig frister.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har akkurat lest hele tråden her nå. Mye interessant lesestoff for en head fi entusiast i startfasen. Har et "gamer" headset som jeg bruker endel til musikk.
    Det er et Sennheiser pc360; Komplett.no - Sennheiser PC 360 G4ME

Jeg er ute etter en dac, og kanskje en headsetforsterker.
    Planen var egentlig å kjøpe en Hegel hd2; HEGEL
    Men jeg regner med at jeg da trenger forsterker også? Er en impedans på 50 ohm.

Har da sett på lovely cube; Lovely Cube Premium

Jeg er klar over at dette er "overkill" til det headsettet jeg har i dag. Men jeg kommer mest trolig til å kjøpe meg et bedre headset etter at jeg har investert i nytt utstyr.

Hva tror dere om den kombinasjonen?

Forslag til annen dac? Gjerne med flere innganger.

Vil også ha andre råd om valg av dac/forsterker. Da tenker jeg på billigere alternativ.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audeze LCD-2 rev.2 har en må-ha-faktor som virkelig frister.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha! Herlig Hellnoob. Dere tar jo helt av når det gjelder LCD-2.

Side 45 av 132 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •